Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎4 Saizarbitoriaren nobelek garaiko irakurlearekin eduki zezaketen" distantzia estetikoaz" ari garenean datu garrantzitsu bat eduki behar dugu kontuan: nobela hauek izan zuten arrakasta eta entzutea ordura artean inongo narratibazko liburuk ez zuela lortu.
2003
‎Grafia batua finkatzeko artezbide nagusi bat ahoskerarena zen Oskillasorentzat. Hiztunek ahoskatzen zituzten fonemek euren ordezkoa eduki behar zuten grafian.
2007
‎Koldo Mitxelenaren ustean, bizirik iraute horrek zerikusi estua eduki behar du euskara egituraz beste hizkuntzetatik guztiz diferentea izatearekin; beste jatorri batekoa izatearekin, hau da, auzo hizkuntzekin etorkiz zerikusirik ez edukitzearekin. Hala ere, iberiera eta etrusko hizkuntzak ere guztiz galdu ziren erromatarren hedatzearekin, hizkuntzok latinarekin loturarik ez zutenak izan arren.
2008
‎9 Eusko Jaurlaritza, 1997: 20 ber, ikasleek gutxieneko jakintza teoriko batzuk eduki behar dituztela zehaztean: lanak sortu diren garaia, egilea eta dagokien ingurune sozial, historiko eta estetikoak erlazionatu behar dituzte.
‎EAEko curriculumean aipatzen da landuko diren testuek, ahal den neurrian, gazteen mundu ikuskerarekin eta testuinguruarekin lotura eduki behar dutela; Nafarroako curriculumak ez du halakorik zehazten.
2009
‎Hurrengo parte hartzaileak bananbanan atera behar zituen zarantxotik eta berriro egondako lekuan utzi. Jokalari beste biderrez batzen eta ipintzen ziren burutxak, kontuan hartuta talde guztiek kopuru bera eduki behar zutela. Arinen amaitzen zuen taldeak irabazten zuen.
‎Dena dela, errekak zeharkatzeko modua edukitzea zen garrantzirik handienekoa. Zama handiak edo hildakoak garraiatzeko errekek zubi egokiak eduki behar zituzten. Jatabearrek harlauzekin egiten zituzten zubiak antzina, beste hainbat herritan usua zen lez.
2018
‎Enbor zaharrak erabiltzen ziren erlauntzak egiteko. Giharraren erdiko zatia ustela eduki behar zuen enborrak, eta trontza zerra batez beharrezko luzeran moztu behar zen, 60 eta 80 cm artean. Zizelkopa batekin (mozteko ahoa zuen kana erdiko formako muturretako batekin) pixkanaka husten zen, 4 cm-ko horma utzi arte.
‎Maite, txikitako oroipenak polit gozagarriak zirelako, baina gorroto, oroipen horiek bihotza mingortu egiten ziotelako orduan. Zertan eduki behar zuen esperantza ez zekien, etorkizuna, geroa, berba hutsak gertatzen baitzitzaizkion, aurreikusi ezinekoak. Lehenean gelditu behar zuenentz bizi osoan, galdetzen zion bere buruari, aurrerako ez zuelako ilusiorik, ez zuelako bizitzeko zergati bat antzematen.
‎Eurek ezer ez zekiten batean, etxean ostendu zen eta beti bezala zeudela bere faltan ere ikusi zuen. Pentsatzen zegoen azkenean, etxeko ugazabandrea zorotzat hartua zuela eta horrexegatik, kate motzean lotuta eduki behar zuela uste zuela, neskame lanak zintzo egiteaz gainera, Augustori andre eroaren zainketan laguntzeko asmotan. Bera, zerbitzari ahozabala, zegoela burutik eginda irizten zitzaion Elbari, berari gehiago egingo ziola pentsatzen baldin bazuen.
‎Christianek bere penak kontatu nahi zituen; ez zehazki niri, edonori baizik, entzuteko prest zegoenari eta, hori bai!, salatuko ez zuenari. Badaezpadako jende moduaren artean mugitzen zelako, zer esaten zuen, kontu eta zuhurtasun handiak eduki behar zituela esan zidan. Desezagun batekin hitz egitea, gauzak kontatzea errazagoa zela; ez zegoelako ondorioen beldurrik.
2019
‎Gizarte patriarkalean ezaugarri maskulinoak izateko (boterea, indarra, nagusitasuna...) gizonak halako betebehar batzuk ditu: lehenik, emakumeen ezaugarrietatik argiro urrundu behar da, nagusitu egin behar du besteen artean, emozionalki gogorra dela erakutsi behar du eta autonomia eduki behar du, eta beste guztien aurretik bereari eutsi behar dio. Betebeharreko arau horiek iristeko, jakina, era bateko edo besteko indarkeria edo bortxakeriaz baliatzea zilegi zaio, hala fisikoa nola psikikoa.
2021
‎" Atzetik oinarri bat eduki behar duzu, eta zure hautu hori justifikatu ahal izatea nolabait; ez da soilik gustatzen edo bururatzen zaidana gelara eramatea". Horrek ez du esan nahi irakas jarduna hala gertatzen denik, baizik eta hezkuntza testuinguru esanguratsuak sortzeko alderdi metodologikotik aintzat hartu beharreko printzipioak finkatzeko beharra dagoela.
‎(Reyzábal eta Tenorio, 1992: 16). Baina, ikasketek ikaslearen jarreretan eragiteko, hautatzen diren edukiek batasuna eduki behar dute, bai ikasleen esperientzia eta ezagutzekin, baina baita (edukiek) beren artean ere". (op.: 61)
‎[irakasleak] badu komunitate gisa taldearen bizitza osatzen duten elkarrekintzen eta interkomunikazioen jarrerarekiko ardura berezia" (op.: 99). Are gehiago, autorearen esanetan, edozein esperientziak hezkuntza balioa edukitzeko, hezitzailea izateko, alegia, jarraikortasuna izateaz gain, izaera interaktiboa eduki behar du. PTLk planteatzen duen arloaren alfabetizazioa izaera horretako testuinguruan gertatzen bada, ikasobjektu eraginbera ere izango dela zalantzarik ez dago:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia