Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Aurrekoari eskolaren bidez gazte belaunaldiek erabiltzen duten hizkuntza eredua gehitu genioke. Izan ere, hizkuntza ereduak euskararen aldaerekin, tokian tokiko aldaerekin, egoera" naturalean" esklusibotasunez edo
2004
‎Inguruko erdal eragin soziolinguistikoaren erauntsiak ez dio atsedenik hartzen uzten kimuari: . Izan ere. Fito Rodriguez mintzo zaigu?, jato rrizko hizkuntza euskara duten lagunekin egindako ikerketan zehar argi geratu bada horien elebitasun joerak gazteleranzkoak direla inguruneko presio soziolinguistikoaren eraginez, hori are argiago ikusi da jatorrizko hizkuntza gaztelera duten eta euskara bigarren mailako hizkuntza edo asignatura soil gisa irakasten duten hizkuntza ereduetan eskolarizatutako ikasleekin egindako ikerketekin alderatu denean. Kasu horietan bi hizkuntzak menperatzea, Administrazioak elebitasunaren alde egindako aukeraren ondorioz helburu gisa planteatzen duena, ez da soilik lortu gabeko xedea, baizik eta bere plangintzaren porrotaren etengabeko oroitzapena?. 476
2006
‎• Euskararen ofizialtasuna aitortu eta gauzatzea, egun euskalduntzea bermatzen ez duten hizkuntza ereduen politikak gainditu eta berriak definitzeko prozesuak irekiz, beharrezkoa den aldaketa baten bidean urrats gisa.
‎Hizkuntza borobildu eta luzitu nahian, hizkera kixkurtu, korapilatu eta, sarritan, aldrebesten dutenen eredua. Gure inguruko erdarek mendeetan zehar zenbait eginkizunetarako osatu duten hizkuntza eredu barroko, nahasi eta mordoiloaren bideari jarraitzearen ondorioa izan ohi da.
2009
‎1988 urteko udaberrian Nafarroako Gobernuak 159/ 1988 Foru Dekretua onetsi zuen, euskarazko ikasketak hezkuntza ez unibertsitarioan arautzeko helburuarekin. Dekretu horrek gaurdaino iraun duten hizkuntza ereduak abian jarri zituen; hots, A (Gaztelaniaz, euskara ikasgai bezala), B (euskaraz eta gaztelaniaz), D (Euskaraz, Gaztelania ikasgai gisa), G (gaztelania hutsez) 6.
2010
‎alde batetik, euskararen erabilera handitu bada ere (altuna 2007; eusko Jaurlaritza 2008), ez du egin gaitasuna hazi den neurrian, egoeraren konplexutasuna kontuan harturik, harritzekoa ez dena bestalde (ikus baztarrika 2009: 189); bestetik, gazteen hizkuntza jokabidea ere kezkagarria eta interes handikoa da ikerlari askorentzat, batez ere lagunarteko egoeretan egiten duten hizkuntza hautua dela-eta (Mart� nez de luna eta Suberbiola 2008; topagunea eta beste 2009), baita erabiltzen omen duten hizkuntza eredu eskasa(" kalitate" eskasekoa) dela-eta (esnaola soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain
‎Isabel Celaa Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza sailburuak onartu duenez, familiek nahiago dituzte euskara duten hizkuntza ereduak. Familiek badakite zer nahi duten seme alabentzat eta ez da erraza uste sendo horiek behera botatzea, gaineratu du.
2011
‎Izan ere, EHBEk gogoratu duenez, gizarte baten eraikuntzan hezkuntza da zutabe garrantzitsuena. «Herri baten izaera ezabatzen duen hezkuntzaren, historia manipulatzen duen hezkuntzaren, gure ama hizkuntza ezabatzen duten hizkuntza ereduen aplikazioaren eta beste hainbat neurriren zergatia horixe bera da», ohartarazi du Gineak.Halakoen aldean «Euskal Herriak alternatibak» dituela diote. «Guk Euskararen Kontseiluak egindako eleaniztasunaren proposamena badugu:
‎–Gutxitan aztertzen da zer eragin duten hizkuntz ereduetan beste zenbait politikak, esate baterako, politika ekonomikoak, sozialak, hezkuntzazkoak, eta lurralde plangintzazkoak. Baina ziur aski izugarri eragin handia dute hizkuntz eremuan; agian hizkuntz politikek beraiek baino garrantzi handiagoa dute.
2016
‎Orobat, eskolaz kanpoko egoerari begiratu behar zaio. «Eskolatik kanpoko erabilera nolakoa den aztertu litzateke; hau da, jendartean nolako aukerak dituzten euskaraz aritzeko eta jasotzen duten hizkuntza eredua (inputa) zenbatekoa eta nolakoa den. Argi dago eskola ez dela nahikoa jendarte osoa euskalduntzeko».
2019
‎Bada, zuzentasunaren irizpidean oinarrituriko hezkuntza dugulako. Ondorioz, ikasleek ikasten duten hizkuntza eredua guztiz formala eta zuzena da, eta irakaskuntzan baloratzen diren hizkera motak guztiz, inkomunikatiboak, dira egoera kolokialetan.
2022
‎Gogoan hartu beharrekoa da ereduak izan dituen mugak, eredua 1982 urtean sartu eta astiro hedatzen joan baita euskaran murgiltzeko aukera. Aldiz, egun irakasleek irakasten duten hizkuntza ereduari erreparatuta, 353(% 84,4) ereduan daude, 26(% 6,2) ereduan, 20(% 4,8) A ereduan, 11(% 2,6) G ereduan eta 8(% 1,9) beste ereduetan ari dira. Eta eskolatze ereduari dagokionez, 287(% 68,7) irakasle ari dira eskola publikoan, 67(% 16) itunpeko eskoletan eta 64(% 15,3) Ikastolen Elkartean.
‎Irakasleek eskolatze urteetan jasotako hizkuntza ereduari begira,% 47,8k (N= 200) eredua jaso zuen,% 8,9k (N= 37) eredua,% 23,2k (N= 97) A eredua,% 18,4k (N= 77) G eredua eta% 1,7k (N= 7) beste eredu batzuk. Ordea, irakasleek egun eskola ematen duten hizkuntza ereduari dagokionez,% 84,4k (N= 353) ereduan irakasten zuen,% 6,2k (N= 26) ereduan, 4,8k (N= 20) A ereduan,% 2,6k (N= 11) G ereduan eta% 1,9k (N= 8) beste eredu batzuk aitatu zituen. Azpimarratu beharra dago euskarazko ereduak gutxika sartzen joan zirela 1982 ezkero.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia