Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎– Adina kontuan izanik eta haurrek ulertuko duten hizkuntza erabiliz, beharrezkoa da haurrari bere ezaugarri tenperamentalei buruz hitz egitea, berejokabidean duten eraginarekin lotuz. Horrek, aurreko printzipioarekin batera, haurrak bere buruaren irudi eta autoestimu hobea izaten lagunduko du.
2010
‎Gainera, jakintza pasiboa izan behar dute gainerako bi hizkuntzetan, hau da, horiek erraz ulertzeko gai izan behar dute. Ondorioz, guztiek izan behar dute nahi duten hizkuntza erabiltzeko aukera eta beste bi hizkuntzak ulertzeko gaitasuna. Hala eta guztiz ere, hori betetzen ez bada, edo ez pertsona guztiei dagokienez behintzat, irakasle edo ikasle batek hizkuntza batean izan dezakeen urritasuna —hau da, hiru hizkuntza horietako bat ez jakitea edo behar bezala ez jakitea— inola ere ez da hartuko unibertsitatearen urritasuntzat.
2012
‎Informazio perfektuak, berriz, ez du garrantzirik: probabilitatea α2 dela, bi jokalari elebidun elkartuko lirateke, eta oso litekeena da horrelako bi jokalari nahiago duten hizkuntza erabiltzeko koordinatzea [ikusi 2 ustekizuna].
‎Hiru erregimen hartuko ditugu kontuan, batetik, c jokalari elebidunek sentitzen duten frustrazioaren kostuaren eta, bestetik, (m n) nahiago duten hizkuntza erabil dezaketenean eskuratzen duten etekinaren3 arteko erlazioaren arabera:
‎Batek belatzak bezala eta besteak usoak bezala jokatzen badute, berriz, B erabiltzen dute jokoak dioenez, baina, ordainaren aldetik, usoak bezala jokatzen duen jokalariaren ordaina txikiagoa da, B aukeratzera ausartzen baita nahiz eta ez jakin beste jokalaria elebiduna ala elebakarra den. Azkenik, bi jokalari elebidunek belatzek bezala jokatzen badute, batak besteari min egiten diote; hau da, biek S2 estrategia baliatzen badute, A erabiltzen dute interakzioan ereduaren arabera, eta ez dira ohartzen nahiago duten hizkuntza erabiltzea galarazten diotela batak besteari.
2013
‎Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu. Ikerketan parte hartu duten gazteek esan dutenez, ez dute eskolan erabiltzen duten hizkuntza erabili nahi beren esparru informalean eta hori egiteko erabiltzen dituzten baliabideen artean euskalkia erabiltzea dago. Lehenago ere aritu gara euskalkiak edo tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioaz, eta hemen ere berriro hori azpimarratu nahi genuke.
2015
‎Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu. Ikerketan parte hartuduten gazteek esan dutenez, ez dute eskolan erabiltzen duten hizkuntza erabili nahi beren esparruinformalean eta hori egiteko erabiltzen dituzten baliabideen artean euskalkia erabiltzea dago.Lehenago ere aritu gara euskalkiak edo tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioaz, etahemen ere berriro hori azpimarratu nahi genuke. Hizkuntza gutxituaren biziraupenean eduki dezakeeneragina kontuan hartuta, uste dugu euskararen kasuan garrantzitsua izan litekeela tokian tokikohizkuntza aldaerek daukaten balioa aitortu, prestigio soziala altxatu eta beren biziraupena bultzatu edoindartzea.
2017
‎Eta gezurra dirudien arren, zer nolako tirabirak hizkuntzaren harira. Batzuek, Euskal Herriaren mugan izan arren, ez dute ulertzen umeek libreki nahi duten hizkuntza erabiltzeko aukera izan behar dutela. Are gutxiago zer nolako aberastasuna suposatzen duen eurentzako Gaztelako lur horietan hain gertu duten hizkuntza, ingelesarekin edo frantsesarekin batera, entzutea.
2021
‎Nola tratatu arazo horiek Enpatiaz eta arretaz. “Nahi duten hizkuntza erabiltzen utzi behar zaie, haiek izan daitezen. Nik nahi bezala hitz egiten uzten diet, batzuetan takoak barne.
2022
‎Oro har, egoera diglosikoetan, herritarrek ez dute euren hizkuntzaren balioa aintzat hartzen eta, ondorioz, lotsatu egiten dira edo esfortzu berezirik egiteko motibaziorik ez dute, oztopo guztien gainetik euren hizkuntza erabiltzeko. Izan ere, lehen joera gehienek erabiltzen duten hizkuntza erabiltzekoa da, eta joera hori aldatzeko, arrazoi sakonak izan behar dira, ohiturak aldatu behar baitira. Funtsean, eguneroko praktikan, bat batean barrutik ateratzen zaizun hizkuntza euskara izan behar da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia