2006
|
|
– Adina kontuan izanik eta haurrek ulertuko
|
duten
hizkuntza erabiliz, beharrezkoa da haurrari bere ezaugarri tenperamentalei buruz hitz egitea, berejokabidean duten eraginarekin lotuz. Horrek, aurreko printzipioarekin batera, haurrak bere buruaren irudi eta autoestimu hobea izaten lagunduko du.
|
2010
|
|
Gainera, jakintza pasiboa izan behar dute gainerako bi hizkuntzetan, hau da, horiek erraz ulertzeko gai izan behar dute. Ondorioz, guztiek izan behar dute nahi
|
duten
hizkuntza erabiltzeko aukera eta beste bi hizkuntzak ulertzeko gaitasuna. Hala eta guztiz ere, hori betetzen ez bada, edo ez pertsona guztiei dagokienez behintzat, irakasle edo ikasle batek hizkuntza batean izan dezakeen urritasuna —hau da, hiru hizkuntza horietako bat ez jakitea edo behar bezala ez jakitea— inola ere ez da hartuko unibertsitatearen urritasuntzat.
|
2012
|
|
Informazio perfektuak, berriz, ez du garrantzirik: probabilitatea α2 dela, bi jokalari elebidun elkartuko lirateke, eta oso litekeena da horrelako bi jokalari nahiago
|
duten
hizkuntza erabiltzeko koordinatzea [ikusi 2 ustekizuna].
|
|
Hiru erregimen hartuko ditugu kontuan, batetik, c jokalari elebidunek sentitzen duten frustrazioaren kostuaren eta, bestetik, (m n) nahiago
|
duten
hizkuntza erabil dezaketenean eskuratzen duten etekinaren3 arteko erlazioaren arabera:
|
|
Batek belatzak bezala eta besteak usoak bezala jokatzen badute, berriz, B erabiltzen dute jokoak dioenez, baina, ordainaren aldetik, usoak bezala jokatzen duen jokalariaren ordaina txikiagoa da, B aukeratzera ausartzen baita nahiz eta ez jakin beste jokalaria elebiduna ala elebakarra den. Azkenik, bi jokalari elebidunek belatzek bezala jokatzen badute, batak besteari min egiten diote; hau da, biek S2 estrategia baliatzen badute, A erabiltzen dute interakzioan ereduaren arabera, eta ez dira ohartzen nahiago
|
duten
hizkuntza erabiltzea galarazten diotela batak besteari.
|
2013
|
|
Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu. Ikerketan parte hartu duten gazteek esan dutenez, ez dute eskolan erabiltzen
|
duten
hizkuntza erabili nahi beren esparru informalean eta hori egiteko erabiltzen dituzten baliabideen artean euskalkia erabiltzea dago. Lehenago ere aritu gara euskalkiak edo tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioaz, eta hemen ere berriro hori azpimarratu nahi genuke.
|
2015
|
|
Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu. Ikerketan parte hartuduten gazteek esan dutenez, ez dute eskolan erabiltzen
|
duten
hizkuntza erabili nahi beren esparruinformalean eta hori egiteko erabiltzen dituzten baliabideen artean euskalkia erabiltzea dago.Lehenago ere aritu gara euskalkiak edo tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioaz, etahemen ere berriro hori azpimarratu nahi genuke. Hizkuntza gutxituaren biziraupenean eduki dezakeeneragina kontuan hartuta, uste dugu euskararen kasuan garrantzitsua izan litekeela tokian tokikohizkuntza aldaerek daukaten balioa aitortu, prestigio soziala altxatu eta beren biziraupena bultzatu edoindartzea.
|
2017
|
|
Eta gezurra dirudien arren, zer nolako tirabirak hizkuntzaren harira. Batzuek, Euskal Herriaren mugan izan arren, ez dute ulertzen umeek libreki nahi
|
duten
hizkuntza erabiltzeko aukera izan behar dutela. Are gutxiago zer nolako aberastasuna suposatzen duen eurentzako Gaztelako lur horietan hain gertu duten hizkuntza, ingelesarekin edo frantsesarekin batera, entzutea.
|
2021
|
|
Nola tratatu arazo horiek Enpatiaz eta arretaz. “Nahi
|
duten
hizkuntza erabiltzen utzi behar zaie, haiek izan daitezen. Nik nahi bezala hitz egiten uzten diet, batzuetan takoak barne.
|
2022
|
|
Oro har, egoera diglosikoetan, herritarrek ez dute euren hizkuntzaren balioa aintzat hartzen eta, ondorioz, lotsatu egiten dira edo esfortzu berezirik egiteko motibaziorik ez dute, oztopo guztien gainetik euren hizkuntza erabiltzeko. Izan ere, lehen joera gehienek erabiltzen
|
duten
hizkuntza erabiltzekoa da, eta joera hori aldatzeko, arrazoi sakonak izan behar dira, ohiturak aldatu behar baitira. Funtsean, eguneroko praktikan, bat batean barrutik ateratzen zaizun hizkuntza euskara izan behar da.
|