2013
|
|
Analisi askotan nabarmendu da ondoko hau: eskolaz kanpoko jarduera antolatuetan ikasleek
|
duten
hizkuntza erabilera da, aztertutako aldagai guztien artean, beren eskolako erabilera orokorrarekin loturarik estuena duena (ikasleen irakastereduarekin batera): bere lehen hizkuntzaren edo gaitasunaren gainetik dago hori.
|
2014
|
|
Ikasleek jolaslekuan
|
duten
hizkuntza erabileraren nozioa oso bestelakoa da. Bi kurtsoetan, jolaslekuan, ikasleen% handi bat gaztelaniaz aritzen da.
|
2018
|
|
Paziente eta erabiltzaileen lehentasunezko hizkuntzaren erregistroa egoki egin denez, aukera izan dugu euskara lehenetsi duten pazienteei galdetzeko ea zenbateraino gogobeteta dauden oraintsuko asistentziazerbitzuetan jaso
|
duten
hizkuntza erabilerarekin.
|
|
Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP)" lanarengatik. Lan horretan, egileak datu bilketa handia egin du ezagutzeko zein den gune komertzial horretara biltzen den populazioaren perfila eta egiten
|
duten
hizkuntza erabilera; horrez gain, batez ere arnasguneak deituriko udalerri euskaldunetan aplikagarriak den Eragin Linguistikoaren Ebaluazioaren (ELE) metodologiaren aplikagarritasuna ere agerian jartzen du. Ondorioz, eremu geografiko eta funtzional desberdinetan modu sistematikoagoan erabil dadin lagungarri izan daiteke.
|
2023
|
|
Erabilera orokorraren kalkulua egiteko erabilitako irizpidea, aurrez ARRUE ikerketan erabilitako berbera da. " Mendeko aldagai berria osatzean aukera ezberdinak baloratu dira a, b, c eta d aldagaiak konbinatzeko, helburua izanik ikasleek eskolan dauden bitartean
|
duten
hizkuntza erabilera guztia laburbiltzen duen aldagai trinko bat sortzea; eta gaztelania> euskara erkaketa bidez gauzatu da aipatu konbinaketa. Horrela izendatu dugu sortutako aldagai trinkoa:
|
|
1 Eskolako eremu ez formaletako euskararen erabileraren neurketa (behaketa zuzena). 2 Eskolan, aisialdian eta etxean egiten
|
duten
hizkuntzen erabileran euskararen presentziaren kuantifikazioa (haurrek zein euren gurasoek osaturiko inkesta).
|
|
2 Zumaiako haurrek eskolan, aisialdian eta etxean egiten
|
duten
hizkuntzen erabileran euskararen presentziaren kuantifikazioa (haurrek zein euren gurasoek osaturiko inkesta).
|
|
Behaketaren helburua eskoletako eta udalekuetako esparru ez formaletan HH5, LH4 eta LH6ko ikasleek egiten
|
duten
hizkuntzen erabilera (euskara, gaztelania, edo beste hizkuntzak) behatzea eta neurtzea da, zein diren neska eta zein mutil bereizita.
|
|
Behaketaren helburua eskoletako eta udalekuetako esparru ez formaletan HH5, LH4 eta LH6ko ikasleek egiten
|
duten
hizkuntzen erabilera (euskara, gaztelania, edo beste hizkuntzak) behatzea eta neurtzea da, elkarrizketa horietan parte hartu duten haurren artean zein diren neska eta zein mutil bereizita6.
|
|
Atal honetan, Zumaiako haurrek euren aisialdian egiten
|
duten
hizkuntzen erabilerari buruzko datuak aztertuko dira. Bi alderdi aztertu dira:
|