Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2005
‎Haur zeliakoak ere jakin behar du kontsumi dezakeela jatorrian glutenik ez duten elikagaiak, hala nola haragia, arraina, esnea, arrautzak, lekaleak, frutak, tuberkuluak, barazkiak, barazkiak, koipeak eta Glutenik ez duten olioak, azukrea eta zerealak, hala nola arroza, artoa, artatxikia eta basartoa. Aholku praktikoak Kasu batzuetan, zeliakia duten haurrek ez dute ulertzen lagunek jaten dituzten elikagaiak ezin jateko arrazoia eta ikaskideak; beraz, garrantzitsua da gurasoek eta hezitzaileak arduratuko dira haurra, behar adina adin duenean, jabetu elikadurak beretzat duen garrantziaz. Artisau produktuak edo soltean saltzen direnak ez erostea gomendatzen da.
2006
‎Lanean haurrak duen errendimenduaren kalitatea, kantitatea eta bizkortasunaerabat alda daiteke egoera batetik bestera. AGHNa duten haurrak ez dira gai ekoizpen eta zehaztasun erritmoa egun batetik bestera mantentzeko. Egun batean azkareta zuzen egingo dute lana; hurrengoan, oker eta zehaztasunik gabe egingo dute.
2008
‎Gainera, okerreko garun paralisia duten haurrak ikastetxe berezi batera eraman dira, eta, horren ondorioz, “haien garapen intelektuala murriztu egin da diagnostiko oker baten ondorioz”, azaldu du Lealek. Hala ere, oro har, bizitza normala izan dezakete, garun perlesia edo adimen atzerapen sakona duten haurrek ez bezala, fundazioko presidentearen arabera. Senideak orientatzea Aurpegiaren mugikortasuna hobetzera bideratuta dago aurpegi masailetako kirurgia, baina lortzen den irribarrea ez da oso erreala.
2009
‎Oso adin goiztiarretik aurrera, espektro autistaren arazoren bat (AEA) duten haurrek ez dute begietara begiratzen eta ez diete arreta jartzen keinuei edo gorputz adierazpenari, mugimendu biologikoari buruzko pertzepzio asaldatua baitute, hau da, gizakiak sortutako mugimenduei buruzkoa. Ezpainetan jartzen dute arreta, aurpegiaren zati horren erritmoa diskurtsoaren soinuarekin bat.
‎Kasu askotan minbizia duten haurrek ez dute sintomarik izaten; hau da, asintomatikoak dira, eta haurra ondo dagoela dirudi. Hori dela eta, oso garrantzitsua da pediatrak agintzen dituen ohiko azterketak egitea, eta sintomaren bat atzemanez gero, berehala sendagilearengana joatea:
2011
‎Gingiboestomatitisa duten haurrak ez bidali eskolara, harik eta herpesaren lesioak zarakar bihurtzen diren arte.
2012
‎Ariketa fisikoari dagokionez, galdekatutako etxeen% 14tan adierazi duten haurrek ez dutela ariketa fisiko jakinik egiten aisialdian.
‎BANa jasaten duten haurrek, beren amarekin ez daudenean depresioa duten haurren antzeko sintomak aurkezten dituzte (adibidez, burumakur egon, triste, kikilduta?). Depresioa pairatzen duten haurrak, berriz, ama aurrean dutenean ere triste eta burumakur egoten dira, BANa duten haurrak ez bezala.
‎Eta gainbabes horrek gurpil arriskutsu bat sor dezake. Gurasoek gehiegi babesten duten haurra ez da haiengandik banandu nahi, seguru sentitzen ez delako. Beraz, gurasoek, haurra egoera jakin batzuetan (txangoan joatea, adibidez) urduri jartzen dela ikustean, are gehiago babestuko dute.
‎Hala ere, kasu askotan, gurasoek zerbitzu osagarrien truke ordaindu behar dute, hala nola, jantokia, garraioa edo eskolaz kanpoko zerbitzuak. Haur hezkuntzaren eragozpenak etxean Bigarren hezkuntzan eskola porrota handiagoa da haur hezkuntza baztertzen duten haurrengan Ez dago alde pedagogiko esanguratsurik hiru urtera lehen aldiz eskolatzen diren haurren eta haurtzaindegi batera joan direnen artean. Sí se observan, sin embargo, cuando se contempla lo que ocurre en el segundo ciclo de infantil (de tres a seis años), según un estudio del Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa, organismo dependiente del Ministerio de Educación.
2013
‎Kaiak zaunkak erabiltzen ditu antsietatea, poztasuna edo tristura adierazteko, bere isatsa zoriontsua edo izututa dagoela erakusteko, baina belarriak ere bai, eta buruaren altueraraino sentimenduak ateratzeko balio du. Oraindik hitz egiten ez duten haurrak ez dira kanaleko gorputz hizkuntzaren immunoak Oraindik ere hitz egiten ez dakiten haurtxoak ez dira immunoak txakurraren komunikazio seinale ugari. Giza ahozko hizkeraren enigmak ezagutu aurretik ere, haurrek hautematen dituzte inguruneko emozioak, gurasoen eta familiakoen ahots tonuan daudenak barne.
2014
‎Gehienbat, fisioterapia lanak erakusten genizkien familiei, eta osasun arreta eskaintzen ere ahalegintzen ginen. Izan ere, garun paralisia duten haurrei ez diete behar besteko osasun arreta eskaintzen".
‎Lanean haurrak duen errendimenduaren kalitatea, kantitatea eta bizkortasuna erabat alda daitezke egoera batetik bestera. AGNHa duten haurrak ez dira gai ekoizpen eta zehaztasun erritmoa egun batetik bestera mantentzeko. Egun batean azkar eta zuzen egingo dute lana; hurrengoan, oker eta zehaztasunik gabe egingo dute.
2016
‎Hala ere, gaur egun oraindik ezinezkoa da medikuntza ikasketak euskaraz egitea. Ikastetxean euskaraz hitz egiten duten haurrek ez dute zigorrik jasotzen. Baina bide luzea dago oraindik euskararen normalizazioa lortzeko.
2017
‎Helburu argia izango dute guztiek: lagun egin duten haurra ez dadila jaus polizien eskuetan.
2020
‎Rafael Guerrerok dioenez, arazoa detektatu eta garaiz tratatzen ez bada, “ondorioak ikaragarriak izan daitezke, pertsonari bizitzan ibiltzeko makuluak —metaforikoak— falta baitzaizkio”: “Ikerketak erakutsi du TDAH duten haurrek ez dutela lagun hoberik”, dio adituak. “Urtebetetzeetara ere ez dira gonbidatzen, traba egiten dutelako, desberdinak direlako edo disruptiboak direlako”, dio.
‎Beraz, arriskurik ez egoteko, hauentzat ez da eskaintzarik egongo. Horretaz gain, arrisku taldeko pertsonekin harremana duten haurrei ez apuntatzea gomendatzen zaie. Hau da:
2023
‎Hondamendiek eragindako nahasteen aurreko erreakzioak era askotakoak izan daitezke. Hezkuntzan urte asko eman ondoren, ezgaitasuna duten haurrek ez dute hitzik eman lurrikaretatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia