Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎Lara Peinado eta Rabanal Alonso (1997: 16) irakasleek diotenari jarraituz, saihestu behar da testuarekin zuzenean harremanik ez duten gauzez hitz egitea, baita testuak dioenari hitzez hitz lotzea (testuan datorrena beste hitz batzuekin agertzea bakarrik) eta adierazpen pertsonalak eta objektibotasunetik kanpo geratzen direnak egitea ere. Azkenik, beste gomendio batean diotenez, instrumentu egokiz inguratuta egin behar dira dokumentuen iruzkinak; horregatik, iruzkina egiteko komenigarria da eskura izatea:
‎43 Kant-i jarraituz gero, moralitateak zentzua dauka soilik gauzek berezko balioa baldin badute, baliokide batez ordezkatzen ez ditugunean, bere horretan helburu baitira, ez beharrizanen satisfakziorako bitarteko. Halakoxeak dira, azken batean, preziorik ez baina duintasuna ezaugarri duten gauzak.
2008
‎13 Funtzio jakin bat duten gauzen izenen zerrenda. Adibidez:
2009
‎Biktimenelkarteek funtzio bat izan behar dute, haien egiaren zatia mahai gainean jarri behardute eta errebindikatu behar dute eta presionatu behar dute politikoek aintzathartzeko. Batzuetan ez dago legerik eta, haiek errebindikatzen dutelako, politikakmartxan jartzen dira, baina gero, metodologia zientifikoa eskatzen duten gauzetan, metodologia zientifikoa aplikatu beharra dago eta aplikatuko ez balitz, haragojoango bagina, ideologiak hori kolonizatuko baldin balu, orduan prozesu horiahulduko genuke. Orduan, nik uste, hori ulertu beharra dagoela eta batzuetan ezdela ulertzen iparra eta eredua galduta dauzkagulako.
‎Kultura, denon kontua ezbalitz bezala. Kultura, bizitzaz eta bizitzan benetako garrantzia duten gauzez ariden zerbait beharrean, ez dakit zer dohain berezi duen jendearen pribilegioa balitzbezala. Edo lau zororena.
2011
‎Obsesioak dituen pertsonak, normalean, konpultsioak ere izaten ditu. DSM IVTRaren (APA, 2002) arabera, konpultsioak, obsesioak ezabatzeko edo indargabetzeko martxan jartzen diren jokabideak (adibidez, eskuak garbitzea, objektuak ordenatzea, ezertarako balio ez duten gauzak pilatzea, egiaztapenak egitea) edota ekintza mentalak (adibidez, aitaren egitea, hitzak isilean errepikatzea edo isilean zenbatzea) lirateke. Konpultsioak guztiz ilogikoak direnez, haien bidez lortzen den lasaitasuna erabat iragankorra da eta herstura epe laburrera itzuli egiten da.
2014
‎Egokitzapen mota hau gertatzen dahelduen artean gehienetan, ez ume eta nerabeen artean soilik. Horrek esan nahi duestandarizazioa dela helduek egiten duten gauza bat (umeek eta nerabeek bertzemota bateko mailakatzea egiten dute).
2015
‎Eta bestalde, neurri zuzentzaileakhartu behar badira, praktika onen gida bat egotea interesgarria iruditzen zait. Arnasguneekhizkuntza plan aurreratuenak dauzkate, funtzionatzen duten gauzak zeintzuk diren, gure ezagutza. Tokiko Agenda 21ean asko egiten da hori, praktika onak sozializatu eta ikusi, indarrakbatu hor ere.
2017
‎Gainera, Heldutasun Ereduaren antzeko erreminta da hau. Esaterako, kontzeptu aldetik desberdintzen duten gauza bakarra Heldutasun Ereduak politikak era generiko batean definitzen dituela da.
‎Artearen hizkuntzak, egitura trinko hori irauli, astindu eta malguago bilakatu zuen etabilakatzen jarraitzen du oraindik orain. Arteak funtzioarekin zerikusia ez duten gauzekiko distantziaeta pausaldia ezartzen du eta horien arabera gidatzen da. Gaur egun bizi dugun egoerak agerian utzi dujakintza adarren sailkapen eta banaketa zurrunaren ezegonkortasuna.
2019
‎–Kiroletan gehiago zentratzeko, benetan garrantzi gehiago emateko kirolari, eta ezkirolarekin zerikusirik ez duten gauzei? (16040 4_ E16).
‎Nolanahi ere, artistaren adierazpenari jarraiki, batek pentsa lezake hori ez zela artistaren nahiaizan. Ildo honi jarraiki, 1995eko Zorte oneko familia artelanarekin zerikusik duen galdetzen diotenean, artistak amankomunean duten gauza bakarra animalia dela dio2 Esanahia bilatzeko nahi amaigabearenadierazle dira bi adibide hauek, zenbaitetan artistak apropos eratutako esanahitik haratago doazenak.Zentzugabekerian murgilduta, Yangen hitzetan bizitza errepikapen konstante bat bezala ulertzearekinbatera, hau bere sorkuntza artistikoen bitartez aztertzen du (Yang, 2001).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia