2006
|
|
Lara Peinado eta Rabanal Alonso (1997: 16) irakasleek diotenari jarraituz, saihestu behar da testuarekin zuzenean harremanik ez
|
duten
gauzez hitz egitea, baita testuak dioenari hitzez hitz lotzea (testuan datorrena beste hitz batzuekin agertzea bakarrik) eta adierazpen pertsonalak eta objektibotasunetik kanpo geratzen direnak egitea ere. Azkenik, beste gomendio batean diotenez, instrumentu egokiz inguratuta egin behar dira dokumentuen iruzkinak; horregatik, iruzkina egiteko komenigarria da eskura izatea:
|
|
43 Kant-i jarraituz gero, moralitateak zentzua dauka soilik gauzek berezko balioa baldin badute, baliokide batez ordezkatzen ez ditugunean, bere horretan helburu baitira, ez beharrizanen satisfakziorako bitarteko. Halakoxeak dira, azken batean, preziorik ez baina duintasuna ezaugarri
|
duten
gauzak.
|
2008
|
|
13 Funtzio jakin bat
|
duten
gauzen izenen zerrenda. Adibidez:
|
2009
|
|
Biktimenelkarteek funtzio bat izan behar dute, haien egiaren zatia mahai gainean jarri behardute eta errebindikatu behar dute eta presionatu behar dute politikoek aintzathartzeko. Batzuetan ez dago legerik eta, haiek errebindikatzen dutelako, politikakmartxan jartzen dira, baina gero, metodologia zientifikoa eskatzen
|
duten
gauzetan, metodologia zientifikoa aplikatu beharra dago eta aplikatuko ez balitz, haragojoango bagina, ideologiak hori kolonizatuko baldin balu, orduan prozesu horiahulduko genuke. Orduan, nik uste, hori ulertu beharra dagoela eta batzuetan ezdela ulertzen iparra eta eredua galduta dauzkagulako.
|
|
Kultura, denon kontua ezbalitz bezala. Kultura, bizitzaz eta bizitzan benetako garrantzia
|
duten
gauzez ariden zerbait beharrean, ez dakit zer dohain berezi duen jendearen pribilegioa balitzbezala. Edo lau zororena.
|
2011
|
|
Obsesioak dituen pertsonak, normalean, konpultsioak ere izaten ditu. DSM IVTRaren (APA, 2002) arabera, konpultsioak, obsesioak ezabatzeko edo indargabetzeko martxan jartzen diren jokabideak (adibidez, eskuak garbitzea, objektuak ordenatzea, ezertarako balio ez
|
duten
gauzak pilatzea, egiaztapenak egitea) edota ekintza mentalak (adibidez, aitaren egitea, hitzak isilean errepikatzea edo isilean zenbatzea) lirateke. Konpultsioak guztiz ilogikoak direnez, haien bidez lortzen den lasaitasuna erabat iragankorra da eta herstura epe laburrera itzuli egiten da.
|
2014
|
|
Egokitzapen mota hau gertatzen dahelduen artean gehienetan, ez ume eta nerabeen artean soilik. Horrek esan nahi duestandarizazioa dela helduek egiten
|
duten
gauza bat (umeek eta nerabeek bertzemota bateko mailakatzea egiten dute).
|
2015
|
|
Eta bestalde, neurri zuzentzaileakhartu behar badira, praktika onen gida bat egotea interesgarria iruditzen zait. Arnasguneekhizkuntza plan aurreratuenak dauzkate, funtzionatzen
|
duten
gauzak zeintzuk diren, gure ezagutza. Tokiko Agenda 21ean asko egiten da hori, praktika onak sozializatu eta ikusi, indarrakbatu hor ere.
|
2017
|
|
Gainera, Heldutasun Ereduaren antzeko erreminta da hau. Esaterako, kontzeptu aldetik desberdintzen
|
duten
gauza bakarra Heldutasun Ereduak politikak era generiko batean definitzen dituela da.
|
|
Artearen hizkuntzak, egitura trinko hori irauli, astindu eta malguago bilakatu zuen etabilakatzen jarraitzen du oraindik orain. Arteak funtzioarekin zerikusia ez
|
duten
gauzekiko distantziaeta pausaldia ezartzen du eta horien arabera gidatzen da. Gaur egun bizi dugun egoerak agerian utzi dujakintza adarren sailkapen eta banaketa zurrunaren ezegonkortasuna.
|
2019
|
|
–Kiroletan gehiago zentratzeko, benetan garrantzi gehiago emateko kirolari, eta ezkirolarekin zerikusirik ez
|
duten
gauzei? (16040 4_ E16).
|
|
Nolanahi ere, artistaren adierazpenari jarraiki, batek pentsa lezake hori ez zela artistaren nahiaizan. Ildo honi jarraiki, 1995eko Zorte oneko familia artelanarekin zerikusik duen galdetzen diotenean, artistak amankomunean
|
duten
gauza bakarra animalia dela dio2 Esanahia bilatzeko nahi amaigabearenadierazle dira bi adibide hauek, zenbaitetan artistak apropos eratutako esanahitik haratago doazenak.Zentzugabekerian murgilduta, Yangen hitzetan bizitza errepikapen konstante bat bezala ulertzearekinbatera, hau bere sorkuntza artistikoen bitartez aztertzen du (Yang, 2001).
|