2000
|
|
Mundok euskaraz argitaratzen dituen horiek Espainiarekin dute lotura batez ere.Hain zuzen, Euskal Herriarekin soilik lotura dutenak baino bost aldiz gehiago diraEspainiarekin lotura zuzena
|
duten
euskarazko inputak.
|
|
XII. < nz, lz, rz> eta < ns, ls, rs> bilkuretako < z, s> letrak < tz, ts> egin ohi dira euskaraz (Frantzia, unibertsitate, faltsua). Elkarren ondoko hitzetan ere egiten
|
duten
euskaretan onartzen da ahoskera zainduan: esan zuen= esantzuen, eman zion= emantzion.
|
2001
|
|
Kasu horretan programakproposaturiko aldaketa, subjektuaren gertuko sarearen euskara maila lehenengoaldagai latentean ere sartzea izan da. Hori ere ulergarria da, izan ere subjektuarengertuko pertsonek
|
duten
euskararen ezagutza maila aldagai soziolinguistiko modura interpreta daiteke.
|
2002
|
|
Irakasleek
|
duten
euskara ezagutzari buruzko daturik duen unibertsitate bakarra EHU da, eta hortik atera ditugu Zientzia Fakultateko datuak (6 taula). Bertanirakasle euskaldunen proportzioak gora egin du, eta gaur egun irakasle guztien%27k irakasten dute euskaraz.
|
2008
|
|
euskara nagusi dutenena eta beste hizkuntzaren bat nagusi dutenena. Horrela, bada, haurrak hiru multzotan bereizi dira, entzuten
|
duten
euskararen arabera: 1) haurraren inguruko hizkuntzetatik euskararen presentzia% 90 edo gehiagokoa denean, 2) euskararen presentzia% 60tik% 90era bitartekoa denean, eta 3)% 60 baino gutxiagokoa denean.
|
|
Hizkuntza inputaren eragina ikertzeko 4.3.2.5 atalean azaldu bezala haurrak hiru taldetan bereizi dira, entzuten
|
duten
euskararen arabera: a) euskara% 90etik% 100era entzuten duten haurrak, b) euskara% 60tik% 90era entzuten dutenak, eta c) euskara% 40tik% 60ra entzuten duten haurrak.
|
2009
|
|
Eguneroko edota asteroko maiztasuna
|
duten
euskarazko informazio orokorreko kazeten artean, lau dira gaur egun Euskal Herri guztian (edo beronen zati handi batean) zabaltzen direnak: Herria, Argia, Berria eta Aldaketa 1694 Kazeta nazional modura izendatu ditugu horiek atal honen goiburuan, baina jakin badakigu, aipu honek iradokitzen duen moduan, etiketa hori ez dela erabat zuzena (Zuberogoitia, 2006:
|
2011
|
|
narrasa, zabarra, onartezina, mordoilokeria, izugarrikeria bezalakoak denoi egiten zaizkigu ezagunak. Zientzialariek erabiltzen
|
duten
euskara maiz aipatu ohi da euskara kaxkar eta antikomunikatiboaren adibide paradigmatiko modura. Zientzia Fakultateko euskara. Leioako euskalkia?
|
2012
|
|
Hiru hedabideek berezko
|
duten
Euskarazko Komunikazio Esparruko albisteek kazetaritza jarduera bikainagoa suspertzen zuten. Izan ere, banakako azterketan baino emaitza hobeak lortzen zituzten, ETB1ekin bat egin zuten Berriako albisteak kenduta.
|
|
Horren ildotik, euskarazko hedabideen jarduna euskalduntasunetik aldendu denetik, zabaltzen duten albisteek kalitate eskasagoa agertu dute. Horrenbestez, euskalduntasuna alboratu
|
duten
euskarazko albisteek Komunikazio Esparrua ere eraldatu dute, eztabaida publikoari ekarritako edukietan herritarrek ezin dezaketelako euskaraz eragin.
|
2014
|
|
Udako Euskal Unibertsitateak antolatu duen Hizkuntzalari Euskaldunen I. Topaketahonetan, biziki interesgarria den arlo honi gure ekarpena egiteko asmotan arkaiko eta zaharreko testuen edizio berriez eta horien azterketaz zenbaitohar egin nahi ditugu. Topaketen goiburuak hizkuntzalarien topaketa dela adieraztenbadu ere, gaiarekin, bereziki gaiaren ikusmolde historikoarekin, lotura estu eta iaezinbestekoa duen filologiaz arituko gara laburki bada ere; filologia baita, hain zuzenere, hizkuntzaren garai zaharrak ezagutzeko dugun bide nagusia; are gehiago, historialaburra
|
duten
euskara bezalako hizkuntzekin Meilletek (1925) aldarrikatutakoprezisiozko filologiak ekarpen ezin utzizkoak egin ditzake. Aski bitez Campbellenhitzok hizkuntzalaritza historikoan filologiak duen garrantziaz jabetzeko:
|
2015
|
|
Ama hizkuntza gaztelania
|
duten
euskara ikastun helduen euskal txistukarienoharmena eta ekoizpena
|
|
Hala etaguztiz ere, lan honetan lortutako balioak Hualderen (2010) lanean lortutakoekin alderatzen baditugu, lan honetako parte hartzaileen eta Hualderen laneko parte hartzaileen artean desberdintasunak daudelaikusiko dugu grabitate zentruaren balioei dagokionez. Aipatu behar da, bide batez, lan honetako ama hizkuntza gaztelania
|
duten
euskara ikastunak direla, gorago azaldu den bezala, etaHualderen laneko parte hartzaileak euskaldunak direla, hau da, beren ama hizkuntza euskara dela. Bitalde hauen emaitzetara itzuliz, desberdintasun handiena/ tss/ eta/ s/ txistukarien balioen (5744.215Hzeta 5738.726 Hz, hurrenez hurren) artean eman zen, lan honetako balioak Hualdek aurkeztutakoak(/ tss/ txistukariarentzat 7183.700 Hz eta/ ss/ txistukariarentzat 6645.217 Hz) baino baxuagoak baitziren.
|