2007
|
|
Horregatik, irakasleok ondotxo dakigu urtero urtero" milagroak" gertatzen direla. Guk ontzat emango genituzkeen askok ez dute gainditzen, edo krudelagoa dena, euren lana euskaraz ederto beteko luketen askok ez dute gainditzen, eta urtean zehar gaitasun eskasa erakutsi
|
duten
beste batzuek, ordea, gainditu egiten dute. Estrategia ezberdinak erabiliz, azterketak egiten egundoko trebezia lortzen dute eta, gure harridurarako bada ere, gainditu egiten dute.
|
|
Horregatik, irakasleok ondotxo dakigu urterourtero" milagroak" gertatzen direla. Guk ontzat emango genituzkeen askok ez dute gainditzen, edo krudelagoa dena, euren lana euskaraz ederto beteko luketen askok ez dute gainditzen, eta urtean zehar gaitasun eskasa erakutsi
|
duten
beste batzuek, ordea, gainditu egiten dute. Estrategia ezberdinak erabiliz, azterketak egiten egundoko trebezia lortzen dute eta, gure harridurarako bada ere, gainditu egiten dute.
|
|
Baina aspektu positibo horiekin batera, badaude kezka bizia eragiten
|
duten
beste batzuk. Aipagarrienak, Iparraldeko galera etengabea eta Nafarroako erabateko geldialdia, eta, hobekuntzarako joera aldatu eta gero, aurrerapenik eza Bizkaian eta gazteen artean.
|
|
Baina aspektu positibo horiekin batera, badaude kezka bizia eragiten
|
duten
beste batzuk.
|
2008
|
|
Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko? Zer egiten dute antzeko egoera
|
duten
beste batzuek?
|
|
Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko? Zer egiten dute antzeko egoera
|
duten
beste batzuek?
|
|
hauxe da ba aukeratuko dudan aztergaia. Artikuluan parte hartuko
|
duten
beste ikerlariak ere Euskal Herriko Unibertsitateko irakasleak dira: moduren batean edo bestean hirurok identitatean adituak.
|
|
Bestalde, babes instituzionalaren faktoreetan gora egin duten hizkuntza komunitateek estatu eleaniztunen barruan estatus sozial handia lor dezakete eragin gutxiago
|
duten
beste talde batzuekin alderatuta. Estatus aldagaiak lotuta daude hizkuntza komunitate batek estatuaren barruan duen gizarte— eta historia estatusarekin (adibidez, fundatzaileak), kulturalki eta ekonomikoki bizirik dagoen komunitate dinamiko gisa egun duen estatusarekin, eta bere hizkuntzak eta kulturak lekuan bertan, nazioan eta nazioartean duen prestigioarekin.
|
|
Bestalde, operatiboa izan daiteke, are gehiago, inplikatua ere (horixe dio egileak), aplikazioaukera desberdin horiek nahasi beharrik gabe. Hizkuntza plangintzako gaiekin lotura estuago
|
duten
beste eredu batzuk atea irekita uzten dute alde biko irakurketa deskribatzaile edo azalpenezkoa eta operatiboa egiteko —soziolinguistikako literaturak ematen du horren fede (Labrie 1993: 29) —.❚
|
2009
|
|
historian zehar, kultura ezberdinetatik nortasun ezberdinak sortu dira; kultura, taldea definitzeko faktore garrantzitsua izan da. Areago, taldea bereizten duten eta nortasuna ematen
|
duten
beste eragile garrantzitsu batzuek kultura baliatu dute haien inguruan nortasuna eratzeko. Adibide bat estatu nazioa dugu.
|
|
Euskararen minorizazioari eta ikasleek testuinguru akademikotik kanpo duten hizkuntza jokabideari erreparatuz gero, argi dago hizkuntza horren erabilera eremu akademikora mugatzen dela. Elkarrekintzari garrantzi handia eman zaion arren —ikasi beharreko hizkuntza integratuz, Hamers (1992), Genesee (1992) —, badira euskararen erabilera mugatzen
|
duten
beste faktore batzuk ere. Hizkuntza bat ikasteko, behar beharrezkoak dira hizkuntza horrekiko afektu loturak garatzea, lotura pragmatikoez eta instrumentalez gain; izan ere, hizkuntza norberaren bizitzan eta kulturan integratzen denean, inklusio sentimenduak sortzen dira.
|
|
Hain zuzen, aldaketa prozesuak bolada batean intentsitate handiz bizitu izana da aztertutako bikote askok aipatzen
|
duten
beste puntu bat, eta gure ustez" zaintza" ren puntuarekin lotuta egon daiteke. Aztertutako bikote askoren aipuetan ikusten da bolada batean beren egunerokoaren" energia" zati handi bat aldaketa prozesu honi dedikatu diotela.
|
|
Aldaketa prozesuak bolada batean intentsitate handiz bizitu izana da aztertutako bikote askok aipatzen
|
duten
beste puntu bat, bolada batean beren egunerokoaren" energia" zati handi bat aldaketaprozesu honi dedikatu diote.
|
2010
|
|
Edozein modutan, gaur egun idatzizko prentsa gainbehera dagoen sektorea izanik, agian ez genuke adibide hau erreferentzia bezala hartu behar. Baina badaude lan enpirikoa eskatzen
|
duten
beste sektoreak: telebista eskaintza, antzerki ekoizpenak, eta hartu duen
|
|
Euskararen Plan Gidariaren arabera euskara erabiltzen
|
duten
beste unibertsitateekin elkarkidetza bultzatu behar da. Elkar lana hau esparru ezberdinetan gauzatu daiteke.
|
|
filosofikoak, metodologikoak, teknikoak, gizakien eremukoak... bada, bereziki eta lan honen egilearen ustez, erakunde mailan normalkuntza prozesu bati ekiten zaion unean antzematen den hutsune handi bat: plangintzaren prozesu teknikorako garatu diren eredu metodolosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain gikoez eta zertifikazioetarako garatu diren ebaluazio sistemez harago, normalkuntzarako eraldaketaren gertaera bere konplexutasun osoan enfokatzeko eta kudeatzeko pertsonekin, ezagutzarekin, kulturarekin edota antzekoekin zerikusia
|
duten
beste hainbat aspektu kontuan hartu eta barnebilduko lituzkeen erreferentziazko eredu global baten premia antzematen da. doktorego tesirako ikerketa lan honek antzemandako hutsune horri erantzuteko urrats berri bat eman eta ekarpena egin nahi izan du. kezka eta interes horietatik abiatuta, ikerlanaren lehen xedea kontuan hartu beharreko aspektu horiek zehazki zeintzuk diren identifikatzea izan da... zeintzuk dira organizazioetan hizkuntza normalizaziorako eraldaketara aplikatutako interbentzioaren ingeniaritza batean, eta erreferentziazko esku hartze eredu bati begira, kontuan hartu beharreko aspektu edo elementuak?
|
|
Gaiaz zerbait ikasi duen orok badaki hizkuntzaren gizarteerabileran gertatzen diren zenbait ohitura aldaketa finkatzeko, ezarpen aldi luzeak, behartzeko hainbat neurri eta hedabide andana behar izaten direla, biztanleriaren lekualdaketa garrantzitsuekin batera. kolore gehiegi egoteak adierazten du gaixorik dagoela hizkuntza. duela soilik bi edo hiru belaunaldira arteko egoera hizkuntza continuum bat bazen, azken aldian ordezkapena indartsu sartu da. ...al hiztunak toki guztietan egotearen ondorioz, eta bestetik bertako biztanleriak neurri batean beren hizkuntza utzi zuelako, printzatu egin da lurralde euskalduna. nafarroaren ipar mendebaldean eta gipuzkoaren barnealdean, gehiengoak euskalduna izaten jarraitzen du, baina urolaren goiibilguak, debabarrenak eta ibaizabal arroak ziriarena egiten dute, eta isolatuta uzten dituzte gehiengoa euskalduna
|
duten
beste ingurune batzuk, hala nola bizkaiko itsasertza eta arratia bailara. esan beharrik ere ez dago une horretan gehiengoa euskalduna zuten eskualdeak landa eremukoak zirela eta, beraz, biztanleria txikiena zutenak. euskararen ezagutza maila handia edo dezentekoa zuten eskualdeetan, bigarren edo hirugarren belaunaldiak ziren euskaldunenak. gainera, hiriburua eskualdeko batez bestekoaren azpitik a... 2.650.000 pertsonako biztanleriatik 490.000 pertsona izango lirateke euskaldunak, gutxi gorabehera biztanleria osoaren %18, 5 begi bistakoa zen zer arrisku zetorkion gainera euskarari, eta ez dakienak edo ulertu nahi ez duenak, aski du ikustea zer bilakaera izan zuen garai hartan euskara baino erabiliagoa zen bretoierak, handik aurrera. gertaera horren aurrean, eaeko agintari politikoek euskararen erabileraren normalizazioaren oinarrizko legea onartu zuten 1982an. hizkuntza desagertzeko bideari buelta emateko aukera bakarra zen. horrenbestez, rlS bati aurre egiten zion munduko lehen lurraldeetako bilakatu zen, bere burua hizkuntza gutxitu baten erabilerei buruzko lege batez hornitzean, jada 1977an Quebecen (kanada) 101 legeak markatutako ildoari jarraituz. nafarroari dagokionez, jada aipatu dugu 1986ra arte ez zela hasi datu demolinguistikoak biltzen. horregatik, mapan ageri diren datuak bost urte geroagokoak dira, nahiz eta badirudien 1981eko koloreak oso antzekoak izango zirela. nafarroaren atzerapen demolinguistikoa legearen eremura ere hedatzen da; izan ere, ez zen halako legerik onartu, harik eta 1986an bertan euskararen Foru lege polemikoa onartu zen arte. lege horren bidez, hizkuntza gutxitu bat ofiziala soilik zati batean zuen lehen autonomia erkidego bilakatu zen nafarroa.
|
2011
|
|
Soziolinguistikako 1.135 kontzeptu biltzen ditu, baita alor mugakidetakoak ere (hizkuntzaren gizarte psikologia, hizkuntzaren gizarte historia...). Corpus horretan, soziolinguistikarekin zerikusia
|
duten
beste alor batzuetako terminoak ere badaude; esaterako, soziologiakoak, historiakoak, psikologiakoak, antropologiakoak, komunikazio zientziatakoak eta politika zientziatakoak. Baina Solé i Camardonsen lehenengo soziolinguistika eskuliburuarekin gertatu ez zen bezala, erakundeek ez zuten funtsezko obra honen dibulgazioa bultzatu; ez unibertsitateak, ez hizkuntza politikak, ezta generalitateko hezkuntza Sailak ere. ez zen posible egingo zuen Joan Triadú rik egon. gaur arte, bi mila ale inguru saldu dira, Bigarren hezkuntzako institutuetara eta liburutegietara ez delako helarazi eta irakasleen artean ez delako sustatu. eta argitaletxeak, oraingoz, ez du beste hizkuntzetara itzultzeko aukerarik izan.
|
2012
|
|
Arestian amish gazteek egin behar duten hautuaz hitz egin dut. Mormoiek
|
duten
beste bat aipatu nahi dut orain: sekta askok bezala, mormoiek proselitismoan teknologia fina landu dute, dakizuenez, misiolari jardun behar dute gaztetan:
|
|
Militantismoaren ondorio argiena hura da. hortaz, programa bera behar dugu euskalgintzan: gazte euskaldun guztiek misioetan eman lukete urte pare bat. horrela ikasiko lukete ondo nola konbentzitu behar
|
duten
beste inor jarrera edo portaera alda dezan. Benetako beste hori haiek beraiek dira, jakina. ez da broma. euskalduntzea jendearen portaera aldatzea ez denean (euskaraz egin dezaten), kontrakarrean doazen portaerak sustatzea deEduardo Apodaka – Euskaltasuna, hiritik begiratuta lako (euskaraz egiten jarrai dezaten) edota objektu sinboliko huts bat portaera praktiko positiboa dela sinestaraztea delako (euskara ikasi edota erabil dezaten harro). kasu guzietan motibazio lana.
|
|
Euskaldunak ohartu dira, adibidez, matematikoki ez daukala zentzurik euskararen erabileraren ehunekoa euskal hiztunen ehunekoaren parekoa izango dela espero izateak (Mart� nez de Luna, Isasi eta Altuna 2006). Izan ere, kontuan hartu behar da hiztun horiek eremu publikoetan hizkuntza hori hitz egiten
|
duten
beste hiztun batzuk aurkitzeko duten probabilitatea. Horregatik, metodo hau erabili nahi duten guztiei esango nieke euskararen adibideari jarraitzeko, eta ez mugatzeko emaitzak jakinaraztera soilik, baizik eta emaitza horiei buruzko iritziak eskatzeko era guztietako adituei.
|
|
Horregatik, metodo hau erabili nahi duten guztiei esango nieke euskararen adibideari jarraitzeko, eta ez mugatzeko emaitzak jakinaraztera soilik, baizik eta emaitza horiei buruzko iritziak eskatzeko era guztietako adituei. Neurketaz gain, erabili emaitzak hobeto ulertzen laguntzen
|
duten
beste ikerketa metodo batzuk ere.
|
|
Horretaz gain, jakina da haur eta gazte askorentzat eskola dela euskara erabiltzen duten eremu bakarra, eta askotan bertan ikasitako hizkuntza kalean erabiltzeko formalegia edo ez oso erabilgarria suerta daiteke. Ondorioz, era informalean (kalean, lagunekin, jolasean...) erabiliko duten hizkuntza euskara baino gehiago menperatzen
|
duten
beste hizkuntza bat izango da.
|
|
han, A (gaztelania) hitz egiten duen agente batek eta B (galegoa) hitz egiten duen batek elkarrekin hitz egin dezakete, A eta B hizkuntzen artean ez dagoelako distantzia handirik; izan ere, hizkuntza erromanikoak dira biak [ikusi Mira eta Paredes (2005), hizkuntzen antzekotasunak A eta B hizkuntza bien epe luzeko iraupenean duen eraginari buruzko atala]. Bi hizkuntza ofizialek elkar ukitzen
|
duten
beste eskualde batzuetan (adibidez, Euskal Herrian), ordea, ez da ohikoa elkarrizketak bi hizkuntzetan izatea, A hizkuntzaren (gaztelaniaren edo frantsesaren) eta B hizkuntzaren (euskararen) arteko distantzia handiegia delako; izan ere, euskara hizkuntza aurreindoeuroparra da. 4 ustekizunaren adierazgarri, galesaren, eskozieraren eta irlanderaren ingelesarekiko lehia dugu, baita bretoieraren eta frantsesaren artekoa eta sarreran aipatutako gehienak ere.
|
|
BAT aldizkari monografiko honetako hurrengo artikuluek HAUSNARTU lehiaketan parte hartu
|
duten
beste hainbat lan dute oinarri, batzuk osorik argitaratuta, baina, gehienak, luzera kontuak tarteko, aldizkarirako espresuki moldatuak. Horien artean da Euskaldun hazi Iruñean.
|
2013
|
|
Bi aukera ditu euskararen munduak: merkatu osorako estrategia, merkatu osoan aritzeko gai diren balioekin, ala segmentu batean fokalizatutako estrategia, bakarrik segmentu horretarako balio duten balioekin. pikoa, adibidez); eta, era berean, ezagutzan erosi
|
duten
beste askok ez dute nahikoa arrazoirik ikusten erabileran ere erosteko, eskolatik kanpo" liberatuta sentitzen direnean" erdararen" hautua" egiten duten hainbat neska mutilek, adibidez, Karlos Gorrindok (2012) Bermeoko kasutik abiatuta nabarmendu duenez.
|
|
Ezaguna da Euskal Herrian Garabide Elkarteak munduko hizkuntza minorizatu hainbatekin daraman lankidetza jarduera. Garapen lankidetza egin ohi
|
duten
beste erakundeengandik bereiziz, herrien identitatearen eta hizkuntzaren errekuperazioaz arduratuta dago ezeren gainetik Garabide Elkartea. Haren ikuspegitik gurea bezalako herri batek" garapenerako lankidetzan egin behar duen ariketa nagusia hegoaldeko herriekin parteka ditzakeen esperientzia eta prozesu funtsezkoetan zubiak sortzea da".
|
|
Oro har, gure ikasleen kasuan familiaren jatorria edo etxean jasotzen duten input a euskalduna da, eta testuinguru soziolinguistikoa ere oso euskalduna da, beraz, ikerketa honetan ez dira horiek ikasleen euskarazko jardunean gaztelania txertatzea bultzatzen dieten faktore nagusiak. Eta horrek aukera ematen du hain indartsuak izan ohi diren bi faktore alde edukita hizkuntzaren aukeraketan eragiten
|
duten
beste faktore batzuk identifikatu eta agerian uzteko.
|
2014
|
|
Nahiz eta euskaraz gutxi egin, beharrizana sentitu dutenetan, ez dute inolako arazorik izan euskaraz egiteko. Ikasleek egin
|
duten
beste zehaztasun batzuetan esan dute dentistarenean, entrenamenduan, musikan, udalekuetan... bertako kide edo medikuek euskaraz eginez gero, beraiek ere euskaraz egiten dutela eta ez dutela arazorik.
|
|
Ez zaie ageri, ziurgabetasun linguistikoaren zantzurik. Haatik, ezagutzaz haratago, badira hizkuntza portaeran eragiten
|
duten
beste faktore batzuk, nagusiki, motibazio izanarazleari lotuak.
|
2015
|
|
Talde honetan erabiliena izan den ideia" jarraitzea" hitzari lotuta dago. Horretaz gain, baditugu" eskubidea" aipatzen duten 4," naturaltasuna/ normaltasuna" aipatzen
|
duten
beste 4, eta" lehen hitza euskaraz" izatea aipatzen duten 14 erantzun.
|
2016
|
|
Siadecok Arrasate Euskaldun Dezagun elkartearentzat egindako ikerlan batean zioen bezala: " Euskararekiko motibazio afektiboaren eta motibazio efektiboaren arteko desoreka." Badira lan horretan egoeraren gaineko gure irakurketa miopearen berri ematen
|
duten
beste ondorio batzuk ere (Siadeco AED, 2010: 63):
|
|
Ideia hori sendotzeko, baliogabetu litzateke eskolak berak bakarrik haurra betiko euskalduntzeko nahikotasuna daukanaren ustea. Eredu euskaldunean matrikulatuta ere elikatzen lukete haurren sozializazioan eragiten
|
duten
beste eremu batzuk ere.
|
2017
|
|
Lehenengo eremuari begira, Irlanda iparraldean eta mendebaldean kokatzen dira hiztun komunitate gehienak: Cork, Donegal, Galway, Kerry, Meath, Mayo eta Waterford konderriak dira, 96.628 biztanle guztira, eta bertako biztanleen %68ak irlanderaz hitz egiten daki (zifra altua ghaeltacht osatzen ez
|
duten
beste eremuekin alderatuz).
|
|
...adibidez, g3 (26 urte, emakumezkoa) estatubatuarra da eta musika tradizionalaren eraginez piztu zitzaion irlanderaren gaineko interesa. urte bat egon zen irlandan irlandera ikasten eta, tarte horretan, irlanderaz hitz egiten zuten beste musikari tradizional batzuekin izan zuen harremana. badira irlandera kulturalki garrantzitsua dela uste duten eta beren burua hizkuntzaren enbaxadore gisa ikusten
|
duten
beste hiztun berri batzuk ere. g1ek (28 urte, gizonezkoa) uste du alderdi kulturala eta historikoa askoz garrantzitsuagoa dela dimentsio politikoak baino, hizkuntza eskubideak baino, esaterako:
|
|
Soziolinguistika Klusterra bat aldizkariaren 105 zenbaki honetan hauSnartu Soziolinguistika lehiaketaren X. edizioan (2017) irabazle izan diren hiru lanak argitaratu dira. horiez gain, argitalpen batzordeak egoki ikusi du lehiaketan parte hartu
|
duten
beste bi lan ere argitaratzea, zenbaki monografiko hau osatuz. hauSnartu lehiaketari eskainitako aleetan, aldizkarian ohikoa dena baino artikulu luzexeagoak publikatzen dira, hain zuzen, lehiaketa horretan jasotako ikerketen gaineko informazioa sakonagoa izan dadin. aurten, ordea, bada beste bereizgarri bat ere, izan ere, urte berean bi zenbaki eskaini dizkiogu lehiaketari, helburu zehatz batekin... lehiaketa egiten den urte berean lanak publiko egitea. horrela, 2017ko lehiaketako lanak urte bereko bat aldizkariaren azken zenbakian eskainiko dira. lehiaketaren lehen saria Urko Ikardo euskara teknikariak jaso du" Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean" izeneko lanarengatik. ikergaia gaur egungo euskal soziolinguistikarentzat oso berezia den lurraldean kokatzen da, bai geografiari dagokionean eta, baita, edukiari dagokionean ere.
|
2018
|
|
Era berean, hizkuntza politikak beren osotasunean ebaluatzeko tresnak eskas dira: euskararen alde egiten dena, egiten ez dena eta euskararengan eragina
|
duten
beste politikak ere neurtzea. Gaur egun, Ipar Euskal Herrian, euskararen geroan, beste politika publikoek hizkuntza politika publikoak baino eragin handiagoa dute.
|
|
Hau da, Eusko Jaurlaritzak eta bere erakunde autonomiadunek zerbitzu hizkuntza bermatu dute 2022 urterako. Bestalde, halako konpromisorik hartu ez
|
duten
beste Administrazioen kasuan ere beharrezkoa da progresiboki lortu duten helburu horren garapen maila neurtu ahal izatea.
|
|
Distantzia markatzearen arau hau, emakumeek gehiago erabiliko dute gizonezkoek baino; nahiz eta, gizonezkoek emakumezkoekin eta estatus sozial ezberdin bat
|
duten
beste gizon batzuekin ere, erabiliko duten.
|
2019
|
|
gauza bat da euskararen atzerakadaren irakurketa historikoa egitean eta elebiduntze orokorraren ondorioak azaltzerakoan, behiala euskararen gune elebakar izan ziren horiei" erasandako arnasguneak" deitzea, eta beste bat, etorkizunera begirako hizkuntza politikak definitzerakoan eta gizarteratzerakoan arnasgune hauek sailkatzeko erabili behar den terminologia. alegia, analisi historiko zientifikorako baliagarria den terminologia ez dagoela zertan bere horretan erabili beharrik gaia sozializatzerakoan. eraldaketa honetan dena ez da galera izan, ordea. artikuluan" Berariazko euskal kultura ahultzen ari da" irakur genezake. eta esaldi horrek ñabardurak behar dituelakoan nago. Baieztapena bere horretan betetzen da aipatzen diren elementuei dagokienez, baina kulturgintza eta euskalgintza garaikideekin lotura estua
|
duten
beste aspektu batzuei dagokienez eraldatu eta indartu egin dela ere esango nuke. konparazio batera, bertsogintza inoiz baino zabalduago eta indartsuago dago arnasguneetan, baita euskal musikaren sorkuntza edo kontsumoa eta euskalgintzaren eta herrigintzaren beste alor batzuk. eta horiek ere badira, arnasguneak izaten ari diren eraldaketaren parte.
|
|
Azkena, 2019ko urtarrilaren 31n, Bilboko Ehuko Bizkaia Aretoan burutu zen eta" Euskaltzaleen Mugimendua berritu baterantz" goiburua izan zuen. Bertan aurkeztutako hitzaldietako batzuk eta gai berarekin lotura handia
|
duten
beste ekarpen batzuk bilduz osatu da 112 BAT Soziolinguistika Aldizkaria.
|
|
• Esparru lokalak eta globalak elkarri lotzea, maila lokaletik hasita helburu bera
|
duten
beste nazioarteko erakunde sozialekin, politikoekin eta sindikalekin bat eginez.
|
2020
|
|
Komunikazio egintza oro aztertu eta ulertzeko unean, parte hartzaileei eta mezuari berari erreparatzeaz gain, hau bera osatu eta egituratzen
|
duten
beste hainbat alderdi extra linguistiko aztertu behar dira.
|
2021
|
|
Durangaldea (257 biztanle), Goierri (210), Tolosaldea (182) eta Bidasoa Beherea (129). Hala, eskualde horietan, jorubera, igboera, hausa eta estatu bereko jatorria
|
duten
beste hizkuntzen presentzia esanguratsua izango dela aurreikus daiteke.
|
|
128). Azken batean, bababesgune horiek zubi, bitartekari edo tranpolin modura (stepping stones or bridging places) 20 joka dezakete hizkuntza mudantza ahalbidetuko
|
duten
beste esparru batzuetara iristeko (ibid: 119).
|
|
2007ko abenduaren 10ean, Ekialdeko Pirinioetako Kontseilu Nagusiak gutun bat bozkatu zuen hizkuntza eta kultura katalanaren alde9 Orduan oihartzun handia izan zuen Ipar Katalunian eta Frantzian eskualdeetako hizkuntza
|
duten
beste lurraldeetan, hizkuntza horien elkarteen eta militanteen artean. Baina geroztik erran genezake oldarra gelditu dela edo promesak guti bete direla.
|
2022
|
|
Kasu honetan, gazteen euskara erabilera musika eta gazte identitateari lotuta joango litzateke. Dena den, musika elkarteaz gain, garrantzitsuena beharbada herrian gazte kultura horrekin eta euskararekin bat egiten
|
duten
beste hainbat gune daudela da. Bestela, ikerketa berean, honakoa diote ondorio orokor moduan:
|
2023
|
|
Hala, ezagutzaz gain, badirudi hizkuntzaren erabileran eta hautaketan eragina
|
duten
beste aldagai batzuk ere badaudela. Ildo beretik, Mikel Zalbide (2016) eta Jon Aizpurua (2018) autoreek funtsezko bi faktore azpimarratzen dituzte:
|
|
Aztertutako taldea Orion bizi diren 14 urteko" nerabeek" osatu dute, baita haiekin harremana
|
duten
beste pertsona batzuk ere: irakasleak, lagunak, senideak eta beste udalerri batzuetan bizi diren ikaskideak.
|
|
Aztertutako taldea Orion bizi diren 14 urteko nerabeek osatu dute, baita haiekin harremana
|
duten
beste pertsona batzuk ere: irakasleak, lagunak, senideak eta beste udalerri batzuetan bizi diren ikaskideak.
|
|
• Katalanez emititzen
|
duten
beste lurraldeetako telebista kanalak ondo iristea bermatu behar du Generalitateak (Hizkuntza Politikaren Legea, 1998: 25.4 art).
|