Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎Sarri askotan gertatutako erroreak ditugu aurrekoak. Ulermena lantzen ariginelakoan, etengabeko ebaluazioan jarduten genuen, trebetasuna garatu gabe, ulertu duten ala ez behin eta berriro egiaztatuz. Autonomiaren garapenari dagokionez, gaur egun nahiko argi geratu da, ez dela espero izatekoa irakurlea moduautonomoan autonomo bihurtzea.
‎Orientabidea sistematikoa eta zuzena bada, irizpideak eman litzake ondokoarloetan: ikasle helduek nola ikasten duten, gidaritza estua behar duten ala ez, ikasgelako informazioa nola komeni den azaltzea, talde eta azpitaldeak nola osatu, ebaluaziorako prozedura egokiak aukeratu, etab. Badira irakasle ugari, behaketa, esperientzia, ebaluazio eta entzute saio sistematikoen bitartez beren ikasleen ikas estiloen diagnostiko egokia egiteko gai direnak. Hala ere, Smith-ek (1988) dio, propio horretarako prestaturiko tresna egoki batek denbora aurrezten eta okerrakbaztertzen lagun lezakeela.
‎3 Psikobiologiaren arabera: hizkuntza bat edo gehiago izatea, edo 1H eta 2Hnoraino diren berdinak edo ezberdinak, antzera funtzionatzen duten ala ez (batez ere kognitiboki), eta abar.
2002
‎Hauek ez dute esan nahi egia adierazten duten ala ez, egia balioari erantzuten dioten ala ez baizik. Eta, ziurrak diren ala ez, ez zaigu axola, balio hori duten bakarrik.
2003
‎Luzaz, dokumental horien joera ikusgarritasuna bilatzea izan da, eta ez daanimaliaren izaera naturala edo ohikoa erakutsi izan. Hala ere, badirudi azken urteetan joera horren aurkako jarrera zabaltzen ari dela eta naturari buruzko dokumentalen sarietan epai-mahaiek arretaz begiratzen dute kameralariek animaliarenportaera aldarazi duten ala ez.
2005
‎Epaileek ez dute eztabaidaren funtsa behar den lekuan kokatzen. 1998koepaietatik ez dago berriro ere emakumeek Alardean soldadu gisa desfilatzeko eskubidea duten ala ez eztabaidatu beharrik. Hori frogatuta geratu zen.
2006
‎Artista handi batzuk beren garaiko kausetan konprometitu dira, eta beste batzuk ez.Badirudi obra batzuei engaiamenduak kalte egiten diela, eta beste batzuek, ordea, engaiamendu kopuru handia jasan dezaketela. Batek beti aurkitu ditzake kasuaren bialderdiak frogatzeko adibideak; artistaren helburu partikularrek bere engaiamenduarekin zerbait egiteko bera ezintzen duten ala ez da auzia, ez berak engaiamenduhori duen ala ez.
‎Baina, gaur egun, berriz, hedatzen dituen publizitatea (De la Cuesta, 2002: 152) tzen diren publizitate mezuek engainuzko izaera duten ala ez jakiteko, ezin dira horrela zehaztu; izan ere, gizartearen garapena dela medio, ezin da horrela neurtu hartzailearentzat erabat subjektiboak izan daitezkeen behar ez materialak bultza126 Mezua okerra edo egiazkoa den aztertzeko, interpretazio lan bat egin da, eta hori delikatu samarra izaten da, azken batean mezua hedatzearen aldeko erabakia hartuko baita mezuaren interpretazioak frogatzen...
‎iragarleak emandako ideien originaltasuna edo berezitasuna noraino iristen den frogatzea. Ildo horretatik, sortzen diren egoerak bereizi behar lirateke, alderdiek informazioa konfidentzialtzat jotzen duten ala ez kontuan harturik.
‎Bigarren mailako arazoa litzateke merkatuaren azterketa horiek publizitate izaera hartzen duten ala ez; kontua da merkatuak informazioa jasotzen duela horien bidez. Halere, azpimarratu behar da erabilitako prozedura garaiko metodologiari eta teknikari egokitu behar zaiela; bestela, analisiaren balioa iritzi subjektibo hutsa besterik ez litzateke izango. Batzuetan, datu faktikoa balio iritziarekin lotuko da, azterturiko produktu edo zerbitzuari buruzko ezaugarri objektiboan oinarritzen baita (De la Cuesta, 2002:
2007
‎Komunikazio arduradunak zuzendaritza taldean egon behar duela iruditzenzait. Horrek islatzen du enpresaren arduradunek komunikazioa benetan aintzathartzen duten ala ez, beraientzat estrategikoa den ala ez. Hori termometro bat da.
‎etxe TIK etorri («venir de»), etxe KO andre («señora de la casa»), etxeZ beterik («lleno de casas») 1245 Edo berdin: kolore posibleak nahi hainbat dira, eta hizkuntza bakoitzak bere banaketa etnikoa egiten du, etab.1246 Munduko gauza guztiak dira nahi hainbat, eta hizkuntzak erabakitzen du badiren ala ez diren (izenik duten ala ez). «Ez dago, beraz, honetan, berriz diogu?
2008
‎Orain hitz bikote gehiago esango dizkizut. Zuk asmatu egin behar duzu silaba berdinik duten ala ez. Eta silaba bera baldin badute, non duten silaba bera:
2009
‎1 Eskalaren deribazioa. Sintomen zerrendak nahastea pairatzen ari zirenemakumeengandik nagusiki edota populazio ez klinikotik atera izan dira.Tresnak aldaketa ertain edo larriak nola neurtzen dituen ikusi behar da.Parte hartzaileek tresna balidatzerakoan kontuan hartutako laginaren ezaugarriekin bat egiten duten ala ez kontuan hartu behar da, adinaren, bizitzaninoiz erditu (edo haurdun) izanaren, kultura taldearen edota lan estatusarenarabera.
‎Ondorengo ataletan emakumeek eta gizonek kirol konkretu batean urteetanzehar, eremu geografiko ezberdinetan eta kategoria batetik bestera igarotzeanazaltzen duten jokaera aztertuko da aipatu autoreen baieztapenek sexu baten etabestearen jokaerarekin lotura duten ala ez ikusteko.
‎Halaber, ondorengo ataletan gure ikerketarako garrantzitsuak diren beste bigai azaltzen dira: Bata, elkarrizketatutako emakume presidenteek lidergo estilofemeninoa duten ala ez; eta bestea, federazioetako presidentetzan emakumeakegoteak ea emakumeen partaidetza sustatzeko politikarik dakarren. Lehendabizi, elkarrizketatutako emakumeon ezaugarriak laburbiltzen dituen profila eratu dugu.
‎Ezberdintasun horiek aztertzeko, araututako zenbait min estimulu mota erabiltzen dira eta hauek eragindako edosumarazitako mina neurtzen da, laborategi baldintza hertsietan. Oraindik ereaskotarikoak dira iritziak ea mota honetako neurketek (quantitative sensorytesting, QST) edo neurketa psikofisikoek gaixotasun batek eragindako minbaten esperientzia osoa islatzen duten ala ez. Izan ere, laborategian eragindako min mota bat gaixotasun batek dakarren minaz bestelakoa izan daitekezeharo, bizipen oso ezberdinak izan baitaitezke.
2011
‎Ondasun higigarrien kasuan, organo jurisdikzionalak ondasun horien edukitza emango dio betearazleari, horretarako beharrezko premiamenduak erabiliz, toki itxietan sarrera aginduz eta indar publikoaren laguntza erabiliz, beharrezkoa suertatzen bada. Higiezinen antzeko erregistro publizitateari lotuta dauden ondasun higigarriak badira eman beharrekoak, auzitegiak beharrezkoa aginduko du erregistroa betearazpen titulura egokitzeko (PZLren 701.1 art.). Gauza non dagoen argi ez dagoenean, edo gauza egon beharreko lekuan bilatu ondoren aurkitzen ez bada, bake epaitegiak exekutatua eta hirugarrenak galdekatuko ditu, gauza beraiek duten ala ez, eta non dagoen esan dezaten. Erantzuten ez badute, desobedientzia egiten ari direla ohartaraziko zaie (PZLren 701.2 art.). Hala ere, gauza aurkitzen ez bada, haren ematea diruzko konpentsazio bidezko batengatik aldatuko da (PZLren 701.3 art.). Eman beharrekoa ondasun higiezin bat bada, auzitegiak dagokiona aginduko du betearazpen tituluarekin bat, erregistroa betearazpen titulura egokitzeko beharrezkoa dena xedatuz, epaileak beharrezko dela uste badu betearazia bere etxetik bota dezakeela (PZLren 703 art.) 129.
‎Denbora eta energia asko eskaintzen dio besteen arreta erakartzeari. Izan ere, besteek zer iritzi duten berari buruz, miresten duten ala ez, horrek biziki kezkatzen du pertsona nartzisista.
2012
‎Estatuaren bideragarritasun sozialaz edo estatuaren bideragarritasunekonomikoaz hitz egitea, aingeruen sexuei buruz hitz egitea bezala da. Benetakoauzia ez da aingeruek sexurik duten ala ez, benetako auzia da aingeruak eurakexistitzen diren ala ez. Existitzen diren estatuak, noizbait eta nolabait sortuak dira eta, behin sortu direnez, estatua izateari kosta ahala kosta eutsi egingo diote; existitzendiren estatuentzat estatu izaera biziraupenaren sorburua da beti.
‎Soja, erremolatxa, espinaka, esparrago, olo eta txitxirioetan agertzen dira eta defentsa efektua daukate (suge batzuen pozoian ere badaude saponinak). Pertsonengan kolesterolemia jaitsiko lukete, baina ez omen dago oso argi efektu toxikorik duten ala ez.
‎Bigarren mailako arazoa litzateke merkatuaren azterketa horiek publizitate izaera hartzen duten ala ez; kontua da merkatuak informazioa jasotzen duela horien bidez. Halere, azpimarratu behar da erabilitako prozedura garaiko metodologiari eta teknikari egokitu behar zaiela; bestela, analisiaren balioa iritzi subjektibo hutsa besterik ez litzateke izango. Batzuetan, datu faktikoa balio iritziarekin lotuko da, azterturiko produktu edo zerbitzuari buruzko ezaugarri objektiboan oinarritzen baita (De la Cuesta, 2002:
‎Lehenago, errazago zen hori jakitea, datu jakin batzuei buruz egindako adierazpen objektiboak errealitatearekin alderatzen zirelako, eta horrekin nahikoa zen mezuaren engainuzko izaera argitzeko. Baina, gaur egun, berriz, hedatzen diren publizitate mezuek engainuzko izaera duten ala ez jakiteko, ezin dira horrela zehaztu; izan ere, gizartearen garapena dela medio, ezin da horrela neurtu hartzailearentzat erabat subjektiboak izan daitezkeen behar ez materialak bultzatzen dituen publizitatea (De la Cuesta, 2002: 152) 162 Mezua okerra edo egiazkoa den aztertzeko, interpretazio lan bat egin da, eta hori delikatu samarra izaten da, azken batean mezua hedatzearen aldeko erabakia hartuko baita mezuaren interpretazioak frogatzen duenean Konstituzioak babesten dituen informazio eskubidea [Espainiako Konstituzioa 20.1 d) artikulua] eta enpresa askatasunaren eskubidea (Espainiako Konstituzioa 38 artikulua) 163 begirunez betetzen direla.
‎iragarleak emandako ideien originaltasuna edo berezitasuna noraino iristen den frogatzea. Ildo horretatik, sortzen diren egoerak bereizi behar lirateke, alderdiek informazioa konfidentzialtzat jotzen duten ala ez kontuan harturik.
2014
‎Dagoeneko iradoki dugun bezala, gisa honetako lana behar bezala egiteko, ordukotestuek osatuko luketen corpusa behar genuke. Testuak ongi ezagutzea beharrezkoa daberen fidagarritasun maila neurtzeko, euskalkia, azpieuskalkia edo hizkera benetanislatzen duten jakiteko, beste hizkera baten edo autore baten (Axular, Larramendi...) eraginik duten ala ez ikusteko. Hau da, gauza beharra da testu guztiak ongi ezagutzea.
2015
‎Produkzio eta kontsumo sistema globalean egiturazko aldaketa sakonak egin ezean, ez da zinezkoa egoerak onera egingo duenik ez iraunkortasun terminotan ez giza ongizate terminotan ere. Adibidez, Dibertsitate Biologikoko Hitzarmenaren Idazkaritzak (2010) azpimarratu zuen hurrengo 10 edo 20 urteetan hartzen diren neurriek determinatuko dutela giza zibilizazioak azken 10.000 urteetan izan dituen ingurumen baldintza gutxi gorabehera egonkorrek hurrengo mendean zehar bere horretan jarraituko duten ala ez. Alegia, gizakiok gure jokabidea aldatu ezean, belaunaldi gutxiren buruan sor daitezkeen eraldaketak sakonak eta zenbait kasutan itzulezinak izango dira.
2017
‎Ikerlan honetan azentuei erreparatzen diegu eta oraindik ez dugu argi ea euskarazko poesian azentuekeragin nabarmena duten ala ez. Hainbat adituk idatzi izan dute euskal poesia eta haren neurkerariburuz, XVII. mendetik hasita.
‎Bestalde I Topoisomerasa inhibitzeko gaitasuna duten ala ez ere aztertu da. Horretarako, entseguenztimatikoak erabili dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia