Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2006
‎2002ko Landare Osasunari buruzko Legeak esparru juridiko berri bat ezartzen du, bere aplikazio eremuan eragin duten aldaketetara egokitzen dena, eta Espainiako Estatua Estatu autonomiko gisa eta Europar Batasuneko Estatu kide gisa egituratzen duena. Beharrezkoa da, maila egokiko arau batean, landare osasunaren arloan eskumena duten administrazio publikoen jarduteko oinarrizko printzipioak arautzea, eta Estatuko Administrazio Orokorrak kanpo merkataritzari eta osasunari buruz dituen eskumen esklusiboak aipatzen dituzten alderdi zehatzak ezartzea. Erregulazio horrek Europar Batasunak arlo horretan emandako araudiaren funtsezko alderdiak biltzen ditu.
2007
‎7 artikulua. Lan arloan eskumena duten administrazio publikoen jardunak
‎1 Lege honetan xedatutakoa betetzeko, lan arloan eskumena duten administrazio publikoek gauzatuko dituzte prebentzioa sustatzeko eginkizunak, aholkularitza teknikoa eta euren aplikazio esparruko subjektuek lan arriskuak prebenitzeko arautegia betetzearen gaineko ikuskapena eta kontrola. Horrez gain, administrazio publiko horiek modu honetara zehatuko dituzte arautegi horren inguruko arau hausteak:
‎2 Meatze teknika aplikatu beharra duten meatze, harrobi eta tuneletako lakoen arautegiak jaso organo bereziek eunei, lehergailuak fabrikatzea, garraiatzea, biltegiratzea, maneiatzea eta erabiltzeabili behar duten lanei dagokienez, hala dakarten lanei edo energia nuklearra eratsi egingo diote 1 idatz zatian aipatu lan arloan eskumena duten administrazio publikoen eginkizunak gauzatzeari.
‎10 artikulua. Osasun arloan eskumena duten administrazio publikoen jardunak
‎Osasun arloan eskumena duten administrazio publikoen laneko osasunaren jardunak gauzatuko dira apirilaren 25eko 14/ 1986 Osasun Lege Orokorraren I. tituluko IV. kapituluan eta hura garatzeko emandako xedapenetan ezarri ekintzen bidez eta arautu aldeetan.
‎Horrela, AESANek bere funtzioak eremu hauetan zabaltzen ditu: Elikagaien segurtasunaren eta nutrizioaren arloan eskumena duten administrazio publikoen lankidetza eta koordinazioa bultzatzea. Nutrizioaren arloan eta, bereziki, obesitatearen prebentzioan informazioa, hezkuntza eta osasunaren sustapena sustatzen duten estrategiak eta jarduerak planifikatu, koordinatu eta garatzea.
2010
‎LAAen funtzioak dira, batetik, ekonomia eta gizarte jarduera desberdinak lurraldean kokatzeko prozesuak bideratu eta arautuko dituzten irizpide eta araumultzoa era orokorrean formulatzea, interes orokorreko beharrezko lurralde orekabermatzearren. Bestaldetik, erreferentzia eremu bat osatzen dute esparruen etalurraldearen antolamenduari zein erabilerari dagokienez, Autonomia Erkidegokolurraldean eragin behar duten administrazio publiko desberdinen politika sektorialak formulatu eta gauzatzeko, baita foru aldundien eta udalen hirigintza jarduerari dagokionez ere, guztien arteko koordinazioa egokia bermatzeko asmoz.
2012
‎Erreklamatu establezimenduarekin gatazkarik izanez gero Espainian, Kontsumoko Arbitraje Sistemaren bereizgarria duten 50.000 establezimendu baino gehiago daude. Kontsumo gaietan eskumena duten administrazio publikoek erosleen eskura jartzen duten auziak ebazteko judizioz kanpoko prozedura da. Zigilu horrek bermatzen du, erreklamaziorik izanez gero, ebazpena ez da beharrezkoa izango auzitegietara iristea, eta azkarra, inpartziala eta doakoa izango da.
‎Gaur egun, 50.000 establezimendu baino gehiago daude Espainian. Prozedura estrajudiziala da, kontsumoaren arloan eskumena duten administrazio publikoek kontsumitzaileen eskura jartzen dituzten erosketetako gatazkak konpontzeko. Bide honek bermatzen du, erreklamazioren bat izanez gero, ebazpena doakoa, azkarra eta inpartziala izango dela.
2013
‎Unitate honek turismoaren garapenean parte hartzen duten administrazio publiko eta erakunde pribatu garrantzitsuenen ikuspegi orokor bat ematen du, nazioarteko erakundeetatik hasi. Munduko Turismo Erakundea eta UNESCO, besteak beste?, Estatuko Administrazio Zentralarekin eta autonomia erkidegoenekin jarraitu, eta probintziako, eskualdeko eta herriko erakundeekin amaituz.
2017
‎13·· Administrazioarekiko auzien prozesu batean, demandatzaileak errekurtsoa jar dezake administrazio bidea amaitzen duten Administrazio publikoaren egintza espresuen eta presuntziozko egintzen aurka. Zer arrazoi alega ditzake horretarako?
‎Prozedurak izapidetzeko ardura duten administrazio publikoetako agintari eta langileak identifikatzeko, eta aholkulari batek lagundurik jarduteko beren interesen alde egiteko komeni zaiela deritzotenean.
2022
‎Horregatik guztiagatik, ELAk «murrizketen politika» bertan behera uzteko eta kaleratuak berriro onartzeko exijitu dio enpresari, eta konpainia hori kontratatzen duten administrazio publikoei eta enpresei eskatu die «langileen eskubideak bete daitezen exijitzeko».
2023
‎Udalak, gainera, argitara eman zuen Azorak ordu hartan Donostian hutsik zeuzkan etxeen kopurua: 23 Mozioan, udalari eskatu zioten Azorarekin bitartekaritza lana egin eta kaleratze horiek gelditzeko; «Donostian etxebizitzaren arloan eskumena duten administrazio publiko guztiekin egin beharreko bilera guztiak egiteko, Donostiak alokairuko etxebizitzen merkatuko prezioa mugatzeko»; eta lantalde bat abian jartzeko, «alokairuko etxebizitzen prezioaren erreferentzia indizeak zehazteko».
‎Nafarroako Parlamentuak lege aldaketa bat onartu zuen 2021ean Arartekoak berarekin kolaboratzen ez duten administrazio publikoei isunak jartzeko gaitasuna eduki dezan, eta bide hori aztertzearen alde agertu da Lezertua. Izan ere, Araba, Bizkai eta Gipuzkoako arartekoak ez du zigorrak jartzeko gaitasunik.
‎Bestetik, 9.1 artikuluari helduta, tributu arauak barneratzen dituzten lege eta erregelamenduek euren tituluetan eta artikuluen izenburuetan aipatu behar dute inguruabar hori. Beraz, biltzar legegileek eta erregelamenduak egiteko ahalmena duten administrazio publikoek euren jarduna berrikusi dute, horien titulu edo izenburuetan" tributu arauak barneratzen dira" edo horren antzeko zerbait adierazteko, jardunak tributuen inguruko artikulu edo xedapenak jasotzen dituenean. Ildo bertsutik, Bizkaiko TFAOren 83 artikuluak eta Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 81 Artikuluak (eta TLOren 86 artikuluak) ezartzen duenez, Administrazioak agindu behar du aurreko ekitaldiari begira tributu arauen testu eguneratuak argitaratzeko, baita administrazio doktrina garrantzitsuena ere.
‎Gaur egungo eskenatokian Administrazioa da hainbat administrazio publikoetatik datorrena. ...ginduei jarraituz, berezkoak dituzten interesak bilatzeaz gain, interes orokorrari ere arreta jarri diote, nahiz eta interes hori goiko edo beheko administrazio bati dagokion" 224 Beraz, autonomiaren printzipioaren aplikaziotik eratzen diren Administrazio publiko horien guztien artean, kontuan izanik antolamendu juridiko ugariak barneratzen direla, beharrezkoa da Administrazio bakarra osatzen duten administrazio publiko guztien arteko harreman sistema bat eratzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia