Emaitzak: 6
2001 | ||
2 Gehienbat ezaugarri psikosozialak aztertu diren ikerketetan ere, badirudiezaugarri mota hauek eragin txikiagoa | dutela euskararen erabileran, ezaugarri soziodemografiko eta psikolinguistikoek baino. Baina emaitza hau, oso modu ezberdinetan interpreta daiteke; adibidez, sozialki ahal izatearenedo, beharraren? | |
2002 | ||
Nafarroako Unibertsitate Publikoan (NUP) ez dute ikerketarik euskaraz, baina 4 ikertzaile doktore euskaldun aritzen dira arlo ezberdinetan. Azpimarratzeko da ezen, klaseak hasi zirenetik 12 urte pasa diren arren, karrera amaierakoproiektu bat baino ez | dutela euskaraz aurkeztu. | |
2014 | ||
Bururatzeko, ohar (1) eta (4) ko adibideek argi uzten | dutela euskaraz pro etaPRO motako argumentu isilak posible direla (ikus, besteak beste, Ortiz de Urbina (1983, 1989); Goenaga (1984); Eguzkitza (1987); Salaburu (1987); Laka (1988); Oyharçabal (1991); Cheng eta Demirdache (1993); Zabala & Odriozola (1996); Elordieta (2002); San Martin (2004); Artiagoitia (2003) eta Duguine (2012, 2013)). | |
2017 | ||
Hortaz, esan daiteke ikasle horiek argi ikusten | dutela euskaren geroa erabilerarekin hertsiki loturikdagoela eta are gehiago, hizkuntza gutxitua eskola eremutik kanpo ere erabili behar dela adieraztendute. Hala ere, ikasleek euskararen egoerari buruzko kontzientzia linguistikoa izanda eta horriemozionalki hertsiki loturik agertzen badira ere, hizkuntza gutxituaren erabileran eta horren ingurukosentipenean desoreka argia ikusten da. | |
2019 | ||
Bestetik, ezberdintasunei so eginez gero, erreparatu daitekeaisialdiarekin lotutako gaiek badaukatela bere pisua gazteen harremantzeko moduetan, Kirola eta Musika gai garrantzitsu moduan azaltzen baitira, erabiltzaileen herena osatzen dutelarik bi taldeen artean. Helduekiko antzekotasun eta ezberdintasunak argitu ostean, azpimarratu beharra dago, kasu honetan ere egunerokotasuna komentatzekokanal moduan hartzen | dutela euskarazko Twitter, azpitalde ezberdinak gertaera hurbilekin erlazionatuta daudelarikkasu honetan ere. | |
Orokorrean esan dezakegu Arrasate herri euskalduna dela eta herri mugimenduek ahalegin berezibat egiten | dutela euskaraz jarduteko. Horren seinale da Arrasaten euskararen babes eta sustapenarenaldeko elkarteek daukaten eskarmentua. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dutela | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan euskara | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan euskara erabilera | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |