Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Legeak hedapen nazionalekohiru zerbitzu aurreikusi zituen, eta hamar urtetarako emakidak zehaztu zituen, iraupenbereko epeetarako luzagarriak38 Zonal dekako deskonexioak ere agintzen zituen, etanabarmentzea merezi du Plan teknikoan finkatutakoak ez zirela egokitzen ez lurraldekultural ez politikoetara ere. Alabaina, errealitatean, deskontzentrazioa gertatu denean, (A3 eta T5ren deskonexioak, alegia) de facto zuzendu dute telebistek berek banaketageografiko hori. Legeak ez die Autonomia Erkidegoei, edota, orokorrean, tokian tokiko aginteei?
2002
‎Langileak dira, gaur egun ere, gizarteko gizatalderik ugariena. Hala ere, gutxitan protagonizatzen dute telebista. Kutxa magikoan, batez ere, beste lanbide garrantzitsuago batzuetako pertsonaiak dira pantaila betetzen dutenak:
2006
‎Halako batez, The Beatlesen Hard Day' s Night botatzen dute telebista frankistan. Hori irekiera ideologikoaren ondorioa dela ikasiko dut urte batzuk geroago.Horregatik zegoen diktaduraren telebista hartan euskarazko saiotxo bat,. Pinpilinpauxa?
2007
‎Horretan gabiltza orain, horizontaltasuna lantzen, eta tresnak sendotzen. Esaterako, irratian euren erara egiten dute lana, eta lan hori edo informaziohori partekatu egin behar dute telebistako eta Interneteko jendearekin. Komunikazio hori bultzatu behar dugu, beraz; hori da gure beste helburuetariko bat.
‎Ildo beretik, Torres-ek, Conde-k eta Ruiz-ek (1999) azpimarratzen dutetelebistak gutxienez bi ondorio garrantzitsu dituela. Batetik, bat datoz Winn ekineta uste dute telebista ikusteagatik haurrek alde batera uzten dituztela gizagarapenerako beharrezkoak diren beste jarduera indibidual zein sozial batzuk; besteak beste, jolastea, hitz egitea, musika entzutea edo irakurtzea. Bestetik, jarduera partekatuak direlakoak aipatzen dituzte; hau da, jatea, etxeko lanakegitea, jolastea eta antzeko jarduerak, telebistaren aurrean egitea.
‎Beraz, telebistak eragin kaltegarria izan dezake garapenean. Hala ere, horrekez du esan nahi eragin positiborik izan ez dezakeenik; izan ere, ikerketekadierazten dute telebistaren bitartez haurrek, oso informazio baliagarria eskuratu ezezik (Anderson eta Collins, 1988 in Shaffer, 2002), portaera prosozialak ere garaditzaketela (Mares eta Woodward, 2001). Gizarte ezagutzari dagokionez, telebistari esker, haurrek asko ikas dezakete beste pertsonei, pertsonartekoharremanei, gizarte erakundeen funtzionamenduari, gizarte rolei, talde nazionalei, arau konbentzionalei, arau moralei eta antzeko gaiei buruz.
‎Bestalde, transmisioaren teorialarien ustez, telebistako indarkeriaren eragina gai oso kezkagarria daguraso, psikologo eta pedagogoentzat (ikus VII. kapitulua; Gradow eta Sprafkin, 1993). Ildo horretatik, estatistikak erabatekoak dira.Haurrek denbora gehiago ematen dute telebista ikusten? 2 ordu egunean, beste edozein jarduera egiten baino, loa alde batera utzita. Horren arabera, 21 urtebetetzen dituztenerako, 8.000 hilketa ikusi dituzte batez beste.
2011
‎Izan ere, nerabe askok telebista propioa dauka logelan; beraz, zer ikusteko desadostasuna dagoenean, badute aukera telebista ikusteko edo gero eta hedatuago dagoen Interneten bidez ia edozein eduki eskuratzeko. Oro har, edukiaren arabera aukeratzen dute telebista bakarrik edo gurasoekin ikustea; normalean, lagunekin ikustea da gehien gustatzen zaiena, hala telebista nola zinema.
‎Hasieratik erabat argi geratu da esperientzia handiko ikusleak direla guztiak, eta horri esker tipikoak edo ikonoklastak diren ikus entzunezko produktuak ondo bereizten dituztela, intuizioa, ohitura eta guztiz kontzienteak ez diren irizpideak erabilita. Hala ere, ez dute telebistatik edo zinematik jasotako erreferente berri askorik.
‎Gurean telebista bakarra dago. Aitona amonen etxean gehiago ikusten dute telebista. Han nahi duten guztia ikusten dute, batik bat asteburuetan.
‎Internet egongelan daukagu. (?) Ikusten dituzten programak niri gustatzen zaizkit; orain, gutxi ikusten dute telebista. Hala ere, nire ustez, [bideo] jolasen mugida gehiago gustatzen zaie telebista bera baino.
2014
‎Ikertzaileek giza garapenari loturiko korrelazio ugari finkatu dituzte psikologian. Adibidez, ikerketa batzuek korrelazio positiboa aurkitu dute telebistako biolentziaren eta agresibitatearen artean; hau da, telebistan indarkeria gehiago ikusten duten haurrek liskarrerako joera handiagoa dute telebistan indarkeria gutxiago ikusten dutenek baino. Era berean, azterlan batzuek korrelazio negatiboa aurkitu dute eskolatze mailaren eta Alzheimer gaitza edo bestelako narriadura kognitiboak jasateko arriskuaren artean.
‎Ikertzaileek giza garapenari loturiko korrelazio ugari finkatu dituzte psikologian. Adibidez, ikerketa batzuek korrelazio positiboa aurkitu dute telebistako biolentziaren eta agresibitatearen artean; hau da, telebistan indarkeria gehiago ikusten duten haurrek liskarrerako joera handiagoa dute telebistan indarkeria gutxiago ikusten dutenek baino. Era berean, azterlan batzuek korrelazio negatiboa aurkitu dute eskolatze mailaren eta Alzheimer gaitza edo bestelako narriadura kognitiboak jasateko arriskuaren artean.
2015
‎Eta maila makrosozialeko faktoreen artean input mediatikoaren (bereziki, telebistaren) eragina izanda gehien nabarmendu den faktorea. Pitkanen Huhta eta Nikula k (2013) Finlandiako nerabeekinegindako ikerketan ere hizkuntzaren aukeraketan eta erabileran eragiten duen faktore garrantzitsutzathartzen dute telebista eta gure kasuan ere baieztapen hori berresten dugu. Beraz, testuingurusoziolinguistikoa eta etxeko input a bezalako faktoreak alde batetara utzita, telebistak daukan eraginazjabetzea komenigarria dela frogatu dugu.
‎Eta filmak ere gaztelaniaz ikusi ohi dituztela esan dute. Gainera, ikasle talde bat bainogehiagotan esan dute telebistan entzuten dituzten esapideak beren eguneroko jardunean txertatu ohidituztela.
‎14 urtetik gorako herritarren artean, erdira iristen da egunkarietako irakurleen portzentajea, hirutik bik irratia entzuten du eta ehuneko bera Internetera konektatzen da. Hamar herritarretik 8 baino gehiagok ikus entzuten dute telebista.
‎audientzia gonbidatzen du irratitik webgunera eta sakelako aplikazioetara mugi dadin, irrati programen eta istorioen esperientzia osoagoa eta aberatsagoa izan dezan. Alderantziz ere, sarerako sortu diren materialek edo material horien egileek protagonismo handia hartu dute telebista eta irratsaioetan. Gazteak gaur egun transmediatoki diseinatzen du bere media produkzioa.
‎Kazetaritzako narratiban aplikatzen den teknologia berri bat da Scrollytelling. Azken batean, multimedia kazetaritza egiteko era berri bat da, eta sarean erreportajeak egiteko ere erabiltzen dute telebistek. Saguaren mugimendu arrunt baten bitartez, erabiltzaileak hainbat material eta formatuz goza dezake, eta kazetaritza esperientzia bikain eta emankor bat bizi.
2017
‎Bestetik, eta audio hizkuntzari begira, legeak berak dio (5 artikulua), kultura eta hizkuntza aniztasuna bermatzeko, emisioaren %51 Europako ekoizpenak izango direla eta horren %50 Espainiako edozein hizkuntzatan ekoitziak. Egindako neurketek erakusten dute telebista nagusienek emititzen dituzten edukiek gaztelania dutela hizkuntza nagusi, eta bigarren audio kanalean ingelesa dela bigarren hizkuntza erabiliena (%13). Hizkuntza koofizialen presentzia erabat hondarrekoa da telebista jeneralistetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia