Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎Infragorrien bidezko teleagintea daukate zortzi laginek baina Samsung eta Sony renek soilik balio dute telebistarako ere.
‎Lagin guztiek daukate teleagintea, baina Samsung eta Sony aparatuenek kontrolatzen dute telebista ere.
2002
‎Zentzurik gabe erosteko mendetasuna dutenek aitortzen dutenez, erosketa konpultsiborako joerari ez duten pertsonek baino bi aldiz gehiago ikusten dute telebista.
‎Gainera, eskemak etxean errepikatzen dira: gurasoek ez dute ordurik jartzen eta seme alabek gero eta gehiago ikusten dute telebista beren gelan. Goizeko liderrak Dena goiz hasten da.
‎Baina, askotan, etxean arretarik ez izateak eragiten du telebistaren aurrean “egun osoan egotea”. Ikerketa askoren arabera, aukeratzeko orduan, haurrek nahiago dute telebista ikusi. Hala ere, guraso batzuen aburuz, “kutxa tonta” umezain perfektua da lantokira iristen diren bitartean.
2006
‎Telebistak lehen postuan jarraitzen du. Jupiter Research ek Erresuma Batuan, Frantzian, Alemanian, Italian eta Espainian egindako 5.000 elkarrizketa baino gehiagotatik abiatuta egindako ikerlanaren arabera, Europako herritarrek hiru aldiz denbora gehiago pasatzen dute telebista ikusten Sarean nabigatzen baino. Aldaketa horrek komunikazio, banaketa eta publizitateko inbertsio estrategiak birmoldatuko ditu, azterlanaren ardura duen aholkularitzaren arabera.
‎Hala, eskolaz kanpoko jarduerak egiten, irakurtzen, Internetera konektatzen eta gazte elkarteetan parte hartzen duten haurren ehunekoa askoz handiagoa da familiak estatus altuagoa duenean. Zenbat eta txikiagoa izan haurren estatus soziala, orduan eta denbora gehiago ematen dute telebistaren aurrean egoten. Beheko klaseetan maizago erabiltzen da etxean telebista bat, seme alabek bakarrik edo maizago erabiltzeko.
2007
‎Egunean batez beste 40 minutu ematen dute telebista prime time ordutegian (21:00etatik 24:00ak arte).
‎Generalitateak eta Kataluniako Ikus entzunezkoen Kontseiluak (CAC) gida bat egin dute telebista modu arduratsuan ikusten ikasteko aholkuekin. Argitaratu diren 5.000 kopiak Lehen Hezkuntzako ikastetxeetako Ikasleen Gurasoen Elkarteen (Guraso Elkarteak) eta baliabide pedagogikoen zentroen esku jarriko dira.
‎Gazteek nahiago dute telebista ordenagailua baino
‎berehalako mezularitzako programen bidezko elkarrizketen erdiak (“messenger”) telebistak emandako edukiekin lotuta daude. Txikienek nahiago dute telebista ikusi(% 85), musika entzun(% 70), lagunekin irten(% 68), bideo-jokoetan jokatu eta sarean nabigatu(% 51). Zaharragoak direnek, berriz, musika(% 70), telebista eta lagunekin ateratzea(% 65 biak), DVD bat ikustea(% 60), zinemara joatea(% 59) eta Interneten sartzea(% 56) aukeratzen dituzte.
‎Nahiz eta azterketek erakusten duten haurrak telebistatik urrundu egiten direla beste entretenimendu batzuen alde (Internet, adibidez), pantaila txikiak oraindik ere garrantzi handia du adingabeen bizitzan. Izan ere, lau eta 11 urte bitarteko 600.000 haur inguruk ikusten dute telebista adingabeentzako ordutegi babestuan, Lan eta Gizarte Gaietako Ministerioak antolatutako “Ikus entzunezko irudimena eta haren balioak haur eta gazteentzat” jardunaldian agerian geratu zen atzo. Bilera horretan, Alejandro Perales Komunikazioaren Erabiltzaileen Elkarteko presidenteak (AUC) ohartarazi zuen mutilek “hondoan eta forman desegokiak diren” arratsaldeko programak ikusten dituztela pantailan.
‎Gurasoekin eztabaidarik izanez gero, ikusi dugu gazteak berdinen munduan babesten direla, familiaren espaziotik alde egiten dutela, gelara joan eta Messenger en zehar lagunekin hitz egiten dutela. " Normalean, bi gurasoek nahi dutena jartzen dute telebistan, eta kumeak mugitu behar du ordenagailua zer nahi duen ikusteko" Beste batzuetan, ez da tentsio larririk izaten, eta, besterik gabe, ez zaie gustatzen gurasoek gaueko hamarretan aretoko telebistan jartzen duten programazioa, hau da, 16 urteko mutilak, gurasoen gustu berekoak ez direnak. Familiarekin gustura dauden gazteak ere agertzen dira, egongelan bilduta, hizketan ari diren bitartean eta gurasoekin telebista ikusten duten bitartean.
2008
‎Bestalde, haurren %72 oinez joaten da eskolara, %86k dio jolas aktiboren bat egiten duela aisialdian (futbola edo saskibaloia), eta %31k hainbat kirol egiten ditu eskolaz kanpoko jarduera gisa. Aisialdian, haurrek nahiago dute telebista ikusi kirola edo jolas aktiboren bat egitera. Pisuarekiko kezka PAC aholkularitza enpresak Sanitas Fundazioarentzat egindako azterketa horren arabera, haurren elikadura ohiturei eta ariketa fisikoa egiteari buruz, 6 eta 14 urte bitarteko nesken %35ek eta adin bereko mutilen %28k diote kezkatuta daudela beren pisuarekin.
‎1 eta 200 CD/ M2 ko distira zenbatetsia, LCD pantailek eskaintzen dituzten prestazioak baino txikiagoak, baina etorkizun itxaropentsuarekin. Bestalde, Sony bezalako enpresak etorkizunean erabili beharreko teknologia gisa OLEDen alde egin dute telebista eta ordenagailu eramangarriak. Azkenen artean Etorkizuneko pantailen prototipoak soilik 0,3 milimetroko lodiera.
2010
‎Prestakuntza analogikoa duten pertsonen bizitzan, oso leku gutxi hartzen du osagai digitalak: paperean irakurtzen dute egunkaria, telebistan ikusten dute telebista, disko konpaktuetan entzuten dute musika...
2012
‎Beste% 30ek esan dute, etxeko lanak egin ondoren, parkera edo kalera ateratzen direla jolastera, eta% 6k jakinarazi dute telebista ikustea edo bideo-jokoetan aritze izaten dela ohiko jokabidea.
2013
‎Txakurrak pertsonak baino hobeto detektatzen du mugimendua, horregatik telebista arruntak nekatu egiten du. «Pertsonak gai gara segundoko 55 argi keinu bereizteko; aldiz, zakurrak 75 detekta ditzake aldi berean «azaldu du Stanley Coren, British Columbiako (Kanada) Unibertsitateko ikertzailea, eta Psikologiako Estatu Batuetako Elkarteko kidea, ‘»Txakurrek ulertzen al dute telebistan ikusten dutena?» artikuluan. ‘ Telebista arrunt batek igortzen duen argia 60 aldiz aldatzen da segundoko.
‎Eremu honetan, World Vision eurite ugarirekin ohituta dauden eta bizi diren etxeak suntsitzen dituzten hainbat txikitako istorioak berreskuratu ditu. Hala ere, azpimarratzen du «Sahelen bizitza ez dela errutinazkoa, baina ez da ohiz kanpokoa».»Haurrek ez dute beren panpinekin jolasten, ez dute telebista ikusten, baina horrela dibertitzen dira», azaltzen du. Beraiek ere «Mayor Ser Mayor» kanpainaren bidez kontatzen dute, bideo hauetan Malí, Bolivia, Zimbabue edo Ghanako haurrek beren ametsak eta beren etorkizuna nola ikusten duten azaltzen dute.
2014
‎Badakigu publizitateak elikadura hauteskundeak eta txikienen dietak alda ditzakeela, eta, horri esker, sakondu egiten du ‘Haurren eta haurren obesitatearen publizitatea’ artikulua. Inkesta honetan, haurren% 30,3k eta% 47,6k beti ikusten dute telebista jaten ari direla. 13 eta 18 urte bitarteko nerabeetan, kopuru hori %70era irits daiteke.
2015
‎Gehienek adierazi dute telebistari begira egoten direla gosaltzen, bazkaltzen edo afaltzen duten bitartean (%43 gosaritan, eta %65 inguru bazkaritan eta afaritan), eta ingurukoekin hizketan ere bai (%40 inguru gosaritan eta %52 inguru bazkaritan eta afaritan).
2017
‎Gonzalezek berebiziko garrantzia ematen dio jolasari, helduek kontrolatzen ez duten jolasari hain zuzen: Lehen jolaserako zen denbora jan egin dute telebistak, kontsolak eta ordenagailuak alde batetik; eta, bestetik, helduek antolatzen dituzten jolasek, azpimarratu du.
‎Lehen jolaserako zer denbora jan egin dute telebistak, kontsolak eta ordenagailuak; eta, bestetik, helduek antolatzen ditugun jolasek, entrenatzailearekin eta epailearekin, lehen esan dudan bezala, edo begiraleek gidatutako jarduerek.
‎Irudia: Netfixa Urrezko garaia bizi dute telebista serieek. Denbora pasa masibo bihurtu dira, eta ordainpeko telebista konpainiek bezeroak lortzeko erabiltzen duten erakargarri bihurtu dira.
‎Denbora pasa masibo bihurtu dira, eta ordainpeko telebista konpainiek bezeroak lortzeko erabiltzen duten erakargarri bihurtu dira. Askok lotzen dute telebistako fikzioaren berpizte hau ‘Lost’ filmarekin. Lau denboraldietan milioika ikusleren mende egon zen telesaila, eta binge watching fenomenoari ere eragin zion (ikusi segidaren hainbat kapitulu, baita denboraldia amaitu arte ere).
2019
‎Hona hemen adibide bat: Gurasoekin batera hitz egitea familiarekin chat bideo bidez. Zergatik ez dute telebista ikusi behar haurrek, ez eta tabletak eta mugikorrak erabili ere Zergatik. Hezkuntzagatik, baina baita osasunagatik ere.
2020
‎Ospitalez Kanpoko Pediatriako eta Oinarrizko Osasun Laguntzako Espainiako Elkarteak bi urtetik gorako haurrei gomendatzen die pantaila denborak ez dezala gainditu 1,5 ordu eskola egunetan eta bi ordu asteburuetan eta oporretan. Bi urtetik beherakoek ez dute telebista ikusi behar: “Garapen psikomotor handieneko etapa da, eta pantailarekiko denbora galduta dago prozesu garrantzitsu horretan”.
2023
‎Esmeraldo Cano doktoreak dio garrantzitsua dela, helduetan eta gazteetan bezala, gaueko ordu horietan gehiegi ez estimulatzea. Horregatik gomendatzen dute telebista ez ikustea oheratu arte, baizik eta lasai egotea, aldizkari bat begiratzea, liburu bat irakurtzea eta abar. Ez hartu likido edo edari estimulatzaile gehiegi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia