Emaitzak: 7
2008 | ||
Baina gurean alderantziz gertatzen dela dirudi, Ukipen egoeran gertatu ohi den moduan, gurean ere hala gertatzen da: euskaldun eta espainiartasun dimentsioek ez | dute modu independentean jokatzen. | |
Ukipen egoeran gertatu ohi den moduan, gurean ere hala gertatzen da: euskaldun eta espainiartasun dimentsioek ez | dute modu independentean jokatzen, alderantziz, oso lotuta eta modu interaktiboan garatzen dira; gehienetan, era konpetitibo+ gatazkatsuan. Emaitzek adierazten dutenez, bateraezintasun handiagoa du identitate espainiarra duenak —globalki hizkuntzarekiko, kulturarekiko— identitate euskaldunarekiko, alderantziz baino; bestela esanda, eta paradoxikoa bada ere, talde boteretsuenak menpeko taldearekiko gorroto handiago du, alderantziz baino. | |
2009 | ||
Bestalde, ikasle horiek ez dute aipatu euskara edukien ikaskuntzarako eta gauzak egiteko tresna gisa erabili duteneko ikaskuntzaz, soilik euskara ikaskuntza gai modura tratatu denekoaz. " D" eredukoek, Euskara eskolako eginbehar guztietarako erabiltzen zutenez, ez | dute modu esplizituan bere ikaskuntzaren berri eman. Euskaldun girokoenak euskararen ikaskuntza gramatikarekin lotzen duten bitartean, inguruan euskara gutxiago zutenek eskolaz kanpoko ekintzen garrantzia azaldu dute beren ikaskuntza prozesuan. | |
2016 | ||
Guraso erdaldunei dagokienez, desio bat azaleratzen dute, euskara jakin nahiko lukete, ahalegina egin | dute modu zuzenean (asko eta asko ikasten saiatu dira) edo zeharka (haurrak eredu euskaldunera bidalita), zenbait kasutan beldur batzuei (etxeko lanekin ezin lagunduaren ustea) aurre eginda. Lan hau aitortu, errekonozitu eta eskertu litzatekeela uste dugu; izan ere, onartzeak ez luke ekarri konformatzea. | |
2017 | ||
Gaeltacht eremua ia hiztun gehienen gogoan baldin badago ere, guztiek ez | dute modu berean balioesten eremu horretako hizkera. hiztun berri askok Gaeltacht eremuko hizkera hartzen dute xede aldaera legitimotzat, eta Gaeltacht eremuko hiztunak ereduzkotzat dituzte. beste batzuek adierazi dute nahiago dituztela hain tradizionalak ez diren irlanderaren | |
2022 | ||
Hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zein euskararen arnasguneen kontzeptua oraindik ez daude barneratuta hezkuntzaren eremuan eta irakasle guztiek orokorrean, eta hizkuntzetakoek bereziki, soziolinguistika esparruko formazio beharra daukate. Ondorioz, ikasleek euskararen normalizazio prozesua ez | dute modu sakonean barneratuta: galera prozesua, berreskuratzeko beharra, hizkuntza hautuak kontzienteki egin beharra. | |
Merkataritzan zein enpresetan euskara sustatzeko planek bide luzea egin | dute modu ezberdinetan: hitzarmengintza bidezko dinamikak, merkataritza planak eta kanpainak, kalitate ziurtagiriak, euskara planak, eta abar. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dute | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan modu | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan modu bera | 1 (0,01) |
ukan modu independente | 1 (0,01) |
ukan modu sakon | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |