Emaitzak: 7
2000 | ||
Euskal Herriarekin zerikusia duten programen kopurua oso altua da (%72) etaprogramen jatorrian maila bera | dute Euskal Herrikoek. Espainiaren presentzia ez daoso altua (%4), gainontzeko herrialdetakoa (%25) baino txikiagoa. | |
Nola ari da bideratzen ikus entzunezko sistemaren bilakaera? Eta ondorioz, nola baldintzatzen edomugatzen | dute Euskal Herriko komunikazio esparrua. Hauexek dira atal honetanerantzuten saiatuko garen galderak. | |
2002 | ||
Ahalegin horiek guztiek argi eta garbi erakusten | dute Euskal Herri osorakounibertsitate euskaldunaren aldarrikapena ez dela gaurko eskakizuna, euskaldunonaspaldiko aspirazioa baizik. | |
2012 | ||
Euskal Herriko barne kohesioa da sartu garen fase politiko berri honetanestatugintzaren prozesu demokratikoak izango duen beste zutabe bat; izan ere, Euskal Estatuaren xede izanik Euskal Herriko barne kohesioa (kultura aldetik, ekonomia aldetik eta gizarte aldetik), independentzia formalaren aldarrikapenalortu bitartean euskal herritarren arteko harremanak indartuz eta sendotuz euskalkohesioa lantzen da eta herri bezala bizirauten lagunduko digu. Garai berri honetan, beraz, garrantzi berezia hartuko | dute Euskal Herriko barne kohesioa lantzekotresnek eta baliabideek. | |
Naziosentimenduak jendeak zer pentsatzen duen islatzen du, eta ikusitako datuekaskoren aldetik frantziartasuna eta espainiartasuna gainditzeko gogoa badagoelaerakusten dute. Ez | dute Euskal Herriko biztanle guztiek berdin pentsatzen, etabatzuek garrantzi handiagoa ematen diote nortasunaren gaiari besteek baino.Ondorioz, naziokidetasun desberdineko multzo esanguratsuak osatu dira, eta horreknazio gatazka ekarri du, zeren naziotasun subjektiboari (euskal herritarra sentitzennaiz) nazio estatuek erabili ohi duten herritartasun objektiboa gaineratu nahi baitioteeuskal nazionalism... | |
Ikusi ahal izango denez, aipaturiko gai horiek guztiekalderdi unibertsal bat dute eta, hortaz, azterketak funts teorikoz jantzirik daude. Aldiberean, dimentsio historiko partikularra hartzen | dute Euskal Herriko testuinguru jakinhonetan. Hartara, gaien alderdi unibertsala eta alderdi partikularra, ikuspegi teorikoaeta enpirikoa, uztartzeko ahalegina aurkituko da artikulu bakoitzean, zenbaitetanlehenengoa eta beste zenbaitetan bigarrena nagusituko delarik testuen arabera. | |
Derrigorrezko Hezkuntza bukatu ostean, ordea, aukera zabaltasun hori askomurrizten delako sentsazioa hartu | dute Euskal Herritik joan direnek. Batxilergoaikasi nahi duten% 30 kanpoan gelditzen dira. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dute | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan euskal | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan euskal herri | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |