2007
|
|
Eta hori eskolak soilik ez du ematen. Horretarako euskaraz jakitea eskas geratzen da, gazteek euskaraz eroso, seguru, ongi ikusi behar
|
dute
euren burua eta hori eskolako hizkuntza esperientzia gainditzen duen esperientzia komunikatibo zabalago batean baino ez dute eskuratuko. Iruñerriko haurren artean euskararen erabilerak izan dituen tasa hutsalak dira haurrek erabilera ez formal horretan dituzten gabezien salagarri.
|
2013
|
|
euskal hiztuna eta euskal herritarra (kultura edota nazio identitateari lotua). Denek euskal herritartzat
|
dute
euren burua, denek aitortzen diote euren buruari euskal identitate kultural edo nazionala, baina batzuk euskal hizkuntza identitatea ukatzen dute. Ikus ondoko aipuak:
|
2015
|
|
norantza doaz euskararen gutasunak?" Ortega eta besteren (2014) lanean ikus daitekeenez, askotarikoak dira hiztun berriek dauzkaten hizkuntzaidentitateak. Hainbat faktore sartzen dira jokoan (adibidez, euskara erabiltzeko aukerak, euskalkiak eta aldaera informalak menderatzea) eta haien eraginez, batzuek euskaldun berritzat jotzen
|
dute
euren burua, beste batzuek euskalduntzat, eta badira, baita ere, euskalduntasuna euskararekin baino, Euskal Herrian bizitzearekin lotzen dutenak.
|
2016
|
|
alde batetik, modu kontziente eta koherentean10 jokatzen dutenek eusten diote euskarari nahiz eta aurrean kide erdaldunak egon; eta bestetik, gainerako kideak berbaldiaz jabetzea lehenesten dutenek gaztelaniaz egiten diete seme alabei. Era berean, nahiz eta familiaren kide erdaldunek ezer esan ez, zenbait kide euskaldunek" autopresionatu" egiten
|
dute
euren burua hizkuntza aldaketa izan dadin.
|
|
gaur egungo hiztunen zati nabarmen batek berez jasotako irudi jatorrak euren hizkuntza kontzientziaren sakontasun menderaezina dakar oraindik ere. Izan ere, hiritar horiek, inkesta bat betetzeari dagokion testuinguru batetik kanpo, ez dute ia sekula euren eguneroko hizkuntza erabilerei oztoporik ezartzen (zentzu ideologikoan), edo ez
|
dute
euren burua mehetasun filologikoetan nahasten.
|
2017
|
|
Euskararen kasuan bezala, galiziera ikasi duten askok ‘hiztun berritzat’ (neofalante)
|
dute
euren burua.
|
|
Euskararen kasuan bezala, galiziera ikasi duten askok ‘hiztun berritzat’ (neofalante)
|
dute
euren burua. Honetarako ematen dituzten arrazoiak hainbat dira, haien artean, natiboek erabiltzen ez dituzten forma berrien
|
|
Eragile horietatik, harreman sare euskaldunak izateak eta aldaera eta erregistroaren faktoreak garrantzi berezia eta pisu handia dute, euren burua ‘euskaldun’ definitzen duten horiek eremu euskaldunetakoak eta euskara batutik nolabait aldentzen den euskalki bat duten lekuetan bizi direla iradokitzen baitu. Hau da, hizkuntza erabiltzeko aukera duten eta aldaera edo euskalki bat duten hiztunek erraztasun handiagoa
|
dute
euren burua ‘euskaldun’ definitzeko eremu erdaldunetan bizi diren eta erregistro aldaketarik edo euskalkirik ez duten hiztunek baino. Izan ere, irlanderaren eta galizieraren kasuan bezala, hiztunen artean tokian tokiko hizkera da baloratua, eta euskara batuari baino legitimitate handiagoa ematen zaie hauek dituzten hiztunei eta hauen hizkuntzari.
|
2018
|
|
• Gernikako Astra kulturarako fabrika soziala: arlo publikoaren kudeaketan jendartearen parte hartze zuzena bultzatzen duen espazio gisa definitzen
|
dute
euren burua. Berez ez da euskararekin lotutako proiektua, baina hizkuntzak izan du pisua eta erabileran ere izan du eragina.
|
2021
|
|
Gazteak eskolaren bitartez euskaldundu dira; erronka handia planteatzen diete, baina behin prozesua gaindituta, gizartean erabat integratuta ikusten
|
dute
euren burua.
|
|
Gazteak, ordea, eskolaren bitartez euskaldundu dira; erronka handia planteatzen diete, baina behin prozesua gaindituta, gizartean erabat integratuta ikusten
|
dute
euren burua.
|