Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2001
‎Ikus dezakezuenez, sailkapen honek dezente errazten du diskurtso orokorrarenagerpen ziklikoa ikas prozesuan zehar, eta zailtasunaren araberako graduazioa ereerrazten du. Ikasleek etengabe eta urrats askotan landuko dute diskurtso orokorra, honek duen azpisailkapenean agertzen diren zikloetan oinarrituz. Adibide honetan, esate baterako, 1 urratsean agenda landuko dute, 2.ean berri motzak, 3.ean eguraldiaren iragarpena, 4.ean horoskopoa, 5.ean berri normalak, 6.ean kronika eta 7.eanerreportaia.
2007
‎Hiper errealitatea diskurtsoabide da. Diskurtsoetan mundua ondo argudiaturik eta koherentziaz jantzirik dugu: euskaldunek euskaraz egiten dute diskurtsoan eta errealitatean eta simulakroidentitarioetan, berriz, hizkuntza inertzia gainditzeko ezgauzak dira, diskurtsoanabertzaleak euskara ikasi eta erabiltzen du, errealean zenbat abertzale bizi da, hiper errealaren, altzoan babesturik, berori gauzatu barik?
2008
‎Adibidez: lapurreta txikiak, merkatariak bezeroaren onerako egiten dituen hanka sartzeak, enplegatuek elkarri zuritzen dizkioten ordu galduak... horrelako ekintzek ez dute diskurtso bat osatzen, ez dira ageriko erresistentzia ideologizatu eta gogoetatsu baten emaitzak: ez dira, esaterako, bizitzaren merkatu bihurtzearen aurkako ideologia baten erresistentzia zantzuak, baina merkatu harremanei garapen erosoa eragozten diete.
‎–Herritarrek bere egin behar dute erabakitzeko eskubidea, beraiei dagokien eskubidea dela onartu behar dute, eta gogoan izan etorkizuna ez ezik, eguneroko bizimoduaren baldintzak ere erabaki egin behar direla herri aurreratuagoa izatekotan?. Gainera, Euskal Herriko mugetatik kanpo landu nahi dute diskurtso hori, gatazka politikoa izanik, irtenbide politikoak erabili behar direla aldarrikatuz.
2009
‎Sinboloek eta adierazpen matematiko osoek hitz arrunten trataera dute diskurtsoan. Beraz, hitz arruntekin bezala jarri behar dira puntuazio markak (puntuak, komak...) testuan, komeni denean:
‎Herrialde arabiarrek, hartara, gogor kritikatu dute diskurtsoa, eta horiek ere bat etorri dira bakerako oztopo bat baina ez dela izango. Bakearen printzipioen kontrako diskurtsoa dela uste du Golkoko Kooperazio Kontseiluak.
2010
‎1 Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoitu batean azaltzeko. Oro har, ez dute ezagutzen ikus entzunezko lengoaiaren ez gramatika ezta erretorika ere.
2011
‎Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen lengoaia horrek. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoituan azaltzeko. Oro har, ez dute ezagutzen ikus entzunezko lengoaiaren ez gramatika ezta erretorika ere.
2012
‎Sektoreko elkarte eta talde ekologista ugari kritiko agertu dira Europak onartu nahi duen arrantza lege berriarekin. Besteak beste, adierazi dute diskurtso berdea ezerezean geratzen dela, erabaki zehatzik eta parte hartze jakinik ez delako azaltzen; espezie asko proposamenetik at geratzen dela, horien gainbehera areagotuz; egokitze neurriak artisau arrantzari baino ez zaizkiola inposatuko; ez duela bultzatzen inguruan inpaktu txikiena eragiten duten barkuak izatea lehentasuna; ez dituela neurri eraginkorrak hartzen arrain hilak berriz itsa...
‎Kontua da horiek jarraitzaileak behar dituztela, eta hor sortzen da gatazka. Uste dute diskurtso horrekin, haien pentsaera eta gauza sakratu guztiekin ongizatea ekarriko dutela, eta historiari begiratuta ez da horrela.
2013
‎Lan honetanaurkeztu ditugun datuek zein adibideek erakusten dutenez, birformulatzaile esplikatiboen agerpen maiztasunek eta erabilerek lotura estua dute diskurtsoaren nolakotasunarekin. Izan ere, erabilitako datu estatistikoek adierazten dutenez, birformulatzaile esplikatiboen agerpen maiztasunek korrelazio esangarria dute bai eremu diskurtsiboarekin eta baita, arlo juridikoko testuen kasuan behintzat?
‎Diskurtsoaren analista postmoderno anitzek honela definitzen dute diskurtsoa: Marshall ek (1992:
2014
‎Pragmatikoek diotenez, entzuleek ematen baitiote esanahia esandakoari, etahorrek ere baldintzatuko du komunikazioa eraginkorra izatea ala ez. Beraz, etairakaslegaien diskurtsoaren lanketara orain arte esandakoa laburbilduz, irakasleekez dute diskurtsoa zuzen, egoki eta koherente eta kohesiodun egin behar soilik, jasotzen dituzten diskurtsoak ere entzuten eta egoki interpretatzen ikasi behar duteeta horretarako aurrerago aipatuko ditugun estrategia diskurtsiboak eta trebetasunsozialak ere klaseratzen ditugu gure ikasleak komunikazio gaitasunean trebatzean.
‎Egoerakomunikatiboa kontuan hartzen eta hartzailearen araberako diskurtsoa aukeratzeneta sortzen ere jakin behar dute, eta horretan ere lagunduko die bi diskurtso motahauen prestaketa lanak, eremu eta erregistro formalak direlako unibertsitatearenaeta lan arloarena eta horietan eskarmentu gutxirekin heltzen dira graduko ikasketakegitera. Ahozko diskurtso akademikoen artean, lehen esan bezala, jendaurrekodebatea aukeratu dugu, ahozko genero dialogikoa da, eta izaera plurigestionatuhorrek konplexutasuna ematen dio eztabaidari, ekoizpen eta harrera jarduerakerabili behar ditu eta komunikatzaile bakoitzak, elkarreraginezkoekin batera.Argudiatzen ikasiko dute diskurtso mota honekin, «ikuspuntu bat eraikitzen, hauindartuko duten arrazoiak ematen, elkarreragiten, hots, besteei entzuten eta haiekesandakoa norberaren diskurtsoan sartzen, eta zalantza egiten» (Plantin, 2004: 124).
‎Bukatzeko, esan dezagun, abertzaletasunak euskal nortasunaren baitan herritarrak biltzeko sinbolo mailara eraman zuen hizkuntzak, euskarak, testuingurua aldatu ondoren, nolabaiteko autonomia lortu duela helburu formalki politikoagoekiko eta, ondorioz, ez dela frankismo garaiko iritzi batasunik hizkuntzaren eta abertzaletasunaren arteko harremanaren nolakotasunaz; alegia, diskurtso abertzaleak hizkuntzari aitortu behar dion pisuaz. Batzuek elementu osagarria dela defendatzen duten bitartean, beste batzuek hizkuntzak naziotasunean duen ardatz izaera aldarrikatzen dute diskurtso abertzalearentzat. Eta, paradoxikoki, beste hainbatentzat behinola diskurtso abertzaleak funtsezko osagaia bihurtu zuen hizkuntza sinboloak, orain, eremu formalki politikoengandik autonomia lortu eta lehenetsi beharreko elementua behar luke izan.
2015
‎Hitzaldia 1995ean eman zuen Amezuak, hau da, duela ia 20 urte, baina haren hitzek ez dute gaurkotasunik galdu. 20 urtetan gizarteak eta hezkuntza sistemak, oro har, ez dute diskurtso hori barneratu, eta sexu heziketaren hutsune nabarmenak bere horretan daude. Hala ere, sexologoak, denbora eta baliabide urriek uzten dieten neurrian, sexu heziketaren egungo zirrikitu estua baliatzen hasiak dira sexuen heziketa, Amezuak aldarrikatzen duen hura, pixkanaka ikasgeletan txertatzeko.
‎Ezker abertzaleak eta ETAk hainbat dokumentutan garatu dute diskurtso hau. Argitzen txostena, adibidez, garaipenaz mintzo da:
‎Agertoki horretan, aukera ugari dagoela ikusita, hainbat tresna eta aplikazio sortu dira, eta horrek paradigma berri bat ekarri du kazetarien lanbidera: erabiltzaileek ere parte hartzen dute diskurtso informatiboetan eta transmedia informazioen zabalkundean.
‎Mitoak, horrenbestez, praktika eta diskurtso zenbaiten konfigurazioak dira, praktika horiek aldi berean konfiguratzen dira eta konfiguratzen dute diskurtso irudi bat, narrazio bat, munduaren alderdi bat eraikitzeko antzezlan moduko jardunetan.105 Aztertuko dut segituan nola artikulatzen diren konfigurazio horiek, baina arinago galdera bat: baldin eta mitoak edo konfigurazioak mundua sentitzeko, ulertzeko, bizitzeko eta bertan jarduteko eraikitzen ditugun irudikapenak zein kontaerak badira, zer gara konfigurazio berberak ditugunok?
‎Gehiegi sinplifikatuta, nik esango nuke, identitate kasu guztietan bezala, gaur euskal Zera kodifikatzen ari direnek kode eremua zein tradizioa, biak ala biak, kodifikatzen dituztela. Euren harremanetan kodifikatzen dute zer den euskal Zerekoa, eta lehenik euskal Zera izan badela, eta horrela artikulatzen dute diskurtso eta praktika tradizio bat.
2016
‎Adibide horiek erakusten dute diskurtsoa zein garrantzitsua den iritzi publikoaren aldekotasuna lortzea eta, horregatik, sortzen da euskararentzat diskurtso multzo koherentea osatzearen premia. Izan ere, diskurtso sendo, erakargarri eta gizarteko eremu zabalak ahalik eta zabalenakbiltzeko gai dena sortuz gero, euskarari asko erraztuko zaio etorkizuna.
‎euskararen inposizioa eta agintari berrien sektarismoa. Bi ideia horien inguruan eraiki dute diskurtso osoa. Eta horiek erabiltzeko tenorean, alegia, administrazio berriak euskara eta euskal kultura inposatzen dituela eta oposizioan kokatzen diren alderdi, sindikatu eta eragile sozialak baztertuak daudela adierazteko tenorean?, denak balio izan du.
‎Aldaketa premien artean, maiz aipatzen dute diskurtso berrien beharra. Horri lotutako beste gai bat aipatu du Agirrek:
‎osatzen dute diskurtsoa: batak zerbait esan, besteak hari tiraka zerbait gehitu, dela alde, dela
‎Solasaldi, elkarrizketa eta antzekoetan bezala, eztabaidetan ere parte hartzaileek elkarren artean osatzen dute diskurtsoa: batak zerbait esan, besteak hari tiraka zerbait gehitu, dela alde, dela kontra& Hortaz, partaide bakoitzaren ekarpena lotu egin behar zaio kideak aurretik esandakoari.
2019
‎zer egiten ote zuten ordu horietan, toki horietan, pertsona horiekin, eta egoera horretan. Nahi edo nahi gabe, eraso bat eragozteko ardura norberarena dela ulertarazten dute diskurtso horiek, eta nolanahiko desinhibizioak handitu egiten duela beste norbaitek norberari kalte egiteko arriskua. Hobe mugatuta, hobe etxean, hobe isilik, dio txanpon horren beste aurpegiak:
2020
‎Bestalde, igual komunikabideetan ez horrenbeste, baina patronalarekin askotan nabaritu dut ez dakitela gaia tratatzen. Lehengo egunean soldata arrakalaren bilera egin zen, eta esaten ziguten, ez dugu ulertzen?, ez dute diskurtso ofizialik eraiki gai honen inguruan. Patronalari esaten diozu prekarietateari buruzko bilera bat egin nahi duzula eta badauka bere diskurtsoa, fiskalitateari buruz, berdina.
‎Positibismoz. Prestakuntza hauei esker berrogei lagun atera dira irizpide oinarritu batekin, eta horiek euren komunitate, tokiko gobernu eta elkarteetara eramanen dute diskurtso hori. Formatu den jendea estrategikoki kokatua dago, eta gauza onak datoz.
2021
‎Aurrera egiten asmatu dute, ordea. Esku artean daukatena baloratzen jakin dute diskurtso hegemonikoak esaten zuenaren kontra, eta inguruan inork probatu gabeko formulak asmatu dituzte esku artean zuten hori garatzeko. Bestalde, testuinguruak edo norbere akatsek eragindako korapiloak askatzeko gai izan dira, eta desagertuz zihoan euskal kultur ekosistema aurremodernoan garrantzitsua zen elementu bat euskal kultur ekosistema modernoarentzat elementu garrantzitsu gisa salbatzea lortu dute.
‎Intentsitatearen adierazpenak bereizten ditu, besteak beste. Hiztunak ateratzen duen ondorio logikoa aurkezten dute diskurtso markatzaileek, ez intentsitateko aurrekari batek eragindako gertakaria. Ordu biak dira; beraz, goazen bazkaltzera esaldian, esate baterako, ‘ordu biak dira’ perpausean ez da intentsitate adierazpenik, eta ondorioa hiztunaren logikari dagokio.
‎Holako lotura hitzak aurkaritzakoak. Hirugarren saila osatzen dute diskurtsoan egindako baieztapenen batetik ondorio bat sortzen dela adierazten dutenak: Tanke itxura duen makina gaitza dabil maniobratan Harriren auto aurrean, irteera oztopatzen.
2022
‎" Bestalde, belaunaldi gazteek errazago aldatu izan ohi dituzte euren hizkuntzaren aldeko jarrerak, ospe handiagokoa denaren alde eginez" (Uranga, d.g.). Hernándezen (2020) ustez, gazteak hustuta daude hizkuntzen gaineko ideologiari dagokionez. Izan ere, garai bateko politizazioa ia desagertu egin da eta ez dute diskurtso sendorik. " Hizkuntza politikaren eta hizkuntza plangintzaren inguruan espreski galdetuta, ez dute erantzunik.
‎Erakunde ekologistek eskatzen dute diskurtso hori politika zehatz bihur dadila, Espainiako abeltzaintza industrialaren desagerpena eta abeltzaintza intentsiboaren murrizketarekin batera. Errealitate eztabaidaezina da abeltzaintza industriala —batez ere txerri eta hegaztiena, eta, neurri txikiagoan, behiena— azkar handitzen ari dela, ustiategi txikien eta sektoreko enpleguaren kopuruak behera egiten duen bitartean, eta horrek agerian uzten du ustiategi horien areagotzea eta industrializazioa.
‎14 boto alde, eta Navarra Sumaren 13 kontra. Sayasek eta Adanerok lan erreformaren aurka bozkatu dutela jakin ondoren, sozialistek erabakia aldatu eta Maya gaitzetsi dute diskurtso xenofoboengatik.
‎Tesi horretan dautza klasearen inguruko auzi oso eztabaidatuak: " kontzientzia faltsuaren" esangura, klase" abangoardiaren" rola, etab. Eztabaida horien aztoramenarekin zapuztuta, teorialari zenbaitek ondorioztatu dute diskurtsoan soilik existitzen direla interesak, gizarte mugimenduek artikulatu dituzten moduan soilik. Mugimenduek berek, aitzitik, desparekotasun materialetan jartzen dute azpimarra eta interesak errealak balira bezala jokatzen dute.
2023
‎noraino eraman ote dute kalitate teknikoa? Tartean pandemia bat igaro dugula jakinda, bihurritu ote dute diskurtsoa?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia