Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2001
‎Ikus dezakezuenez, sailkapen honek dezente errazten du diskurtso orokorrarenagerpen ziklikoa ikas prozesuan zehar, eta zailtasunaren araberako graduazioa ereerrazten du. Ikasleek etengabe eta urrats askotan landuko dute diskurtso orokorra, honek duen azpisailkapenean agertzen diren zikloetan oinarrituz. Adibide honetan, esate baterako, 1 urratsean agenda landuko dute, 2.ean berri motzak, 3.ean eguraldiaren iragarpena, 4.ean horoskopoa, 5.ean berri normalak, 6.ean kronika eta 7.eanerreportaia.
2007
‎Hiper errealitatea diskurtsoabide da. Diskurtsoetan mundua ondo argudiaturik eta koherentziaz jantzirik dugu: euskaldunek euskaraz egiten dute diskurtsoan eta errealitatean eta simulakroidentitarioetan, berriz, hizkuntza inertzia gainditzeko ezgauzak dira, diskurtsoanabertzaleak euskara ikasi eta erabiltzen du, errealean zenbat abertzale bizi da, hiper errealaren, altzoan babesturik, berori gauzatu barik?
2011
‎Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen lengoaia horrek. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoituan azaltzeko. Oro har, ez dute ezagutzen ikus entzunezko lengoaiaren ez gramatika ezta erretorika ere.
2014
‎Pragmatikoek diotenez, entzuleek ematen baitiote esanahia esandakoari, etahorrek ere baldintzatuko du komunikazioa eraginkorra izatea ala ez. Beraz, etairakaslegaien diskurtsoaren lanketara orain arte esandakoa laburbilduz, irakasleekez dute diskurtsoa zuzen, egoki eta koherente eta kohesiodun egin behar soilik, jasotzen dituzten diskurtsoak ere entzuten eta egoki interpretatzen ikasi behar duteeta horretarako aurrerago aipatuko ditugun estrategia diskurtsiboak eta trebetasunsozialak ere klaseratzen ditugu gure ikasleak komunikazio gaitasunean trebatzean.
‎Egoerakomunikatiboa kontuan hartzen eta hartzailearen araberako diskurtsoa aukeratzeneta sortzen ere jakin behar dute, eta horretan ere lagunduko die bi diskurtso motahauen prestaketa lanak, eremu eta erregistro formalak direlako unibertsitatearenaeta lan arloarena eta horietan eskarmentu gutxirekin heltzen dira graduko ikasketakegitera. Ahozko diskurtso akademikoen artean, lehen esan bezala, jendaurrekodebatea aukeratu dugu, ahozko genero dialogikoa da, eta izaera plurigestionatuhorrek konplexutasuna ematen dio eztabaidari, ekoizpen eta harrera jarduerakerabili behar ditu eta komunikatzaile bakoitzak, elkarreraginezkoekin batera.Argudiatzen ikasiko dute diskurtso mota honekin, «ikuspuntu bat eraikitzen, hauindartuko duten arrazoiak ematen, elkarreragiten, hots, besteei entzuten eta haiekesandakoa norberaren diskurtsoan sartzen, eta zalantza egiten» (Plantin, 2004: 124).
2015
‎Agertoki horretan, aukera ugari dagoela ikusita, hainbat tresna eta aplikazio sortu dira, eta horrek paradigma berri bat ekarri du kazetarien lanbidera: erabiltzaileek ere parte hartzen dute diskurtso informatiboetan eta transmedia informazioen zabalkundean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia