2001
|
|
Ikus dezakezuenez, sailkapen honek dezente errazten du diskurtso orokorrarenagerpen ziklikoa ikas prozesuan zehar, eta zailtasunaren araberako graduazioa ereerrazten du. Ikasleek etengabe eta urrats askotan landuko
|
dute
diskurtso orokorra, honek duen azpisailkapenean agertzen diren zikloetan oinarrituz. Adibide honetan, esate baterako, 1 urratsean agenda landuko dute, 2.ean berri motzak, 3.ean eguraldiaren iragarpena, 4.ean horoskopoa, 5.ean berri normalak, 6.ean kronika eta 7.eanerreportaia.
|
2007
|
|
Hiper errealitatea diskurtsoabide da. Diskurtsoetan mundua ondo argudiaturik eta koherentziaz jantzirik dugu: euskaldunek euskaraz egiten
|
dute
diskurtsoan eta errealitatean eta simulakroidentitarioetan, berriz, hizkuntza inertzia gainditzeko ezgauzak dira, diskurtsoanabertzaleak euskara ikasi eta erabiltzen du, errealean zenbat abertzale bizi da, hiper errealaren, altzoan babesturik, berori gauzatu barik?
|
2011
|
|
Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen lengoaia horrek. Ez
|
dute
diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoituan azaltzeko. Oro har, ez dute ezagutzen ikus entzunezko lengoaiaren ez gramatika ezta erretorika ere.
|
2014
|
|
Pragmatikoek diotenez, entzuleek ematen baitiote esanahia esandakoari, etahorrek ere baldintzatuko du komunikazioa eraginkorra izatea ala ez. Beraz, etairakaslegaien diskurtsoaren lanketara orain arte esandakoa laburbilduz, irakasleekez
|
dute
diskurtsoa zuzen, egoki eta koherente eta kohesiodun egin behar soilik, jasotzen dituzten diskurtsoak ere entzuten eta egoki interpretatzen ikasi behar duteeta horretarako aurrerago aipatuko ditugun estrategia diskurtsiboak eta trebetasunsozialak ere klaseratzen ditugu gure ikasleak komunikazio gaitasunean trebatzean.
|
|
Egoerakomunikatiboa kontuan hartzen eta hartzailearen araberako diskurtsoa aukeratzeneta sortzen ere jakin behar dute, eta horretan ere lagunduko die bi diskurtso motahauen prestaketa lanak, eremu eta erregistro formalak direlako unibertsitatearenaeta lan arloarena eta horietan eskarmentu gutxirekin heltzen dira graduko ikasketakegitera. Ahozko diskurtso akademikoen artean, lehen esan bezala, jendaurrekodebatea aukeratu dugu, ahozko genero dialogikoa da, eta izaera plurigestionatuhorrek konplexutasuna ematen dio eztabaidari, ekoizpen eta harrera jarduerakerabili behar ditu eta komunikatzaile bakoitzak, elkarreraginezkoekin batera.Argudiatzen ikasiko
|
dute
diskurtso mota honekin, «ikuspuntu bat eraikitzen, hauindartuko duten arrazoiak ematen, elkarreragiten, hots, besteei entzuten eta haiekesandakoa norberaren diskurtsoan sartzen, eta zalantza egiten» (Plantin, 2004: 124).
|
2015
|
|
Agertoki horretan, aukera ugari dagoela ikusita, hainbat tresna eta aplikazio sortu dira, eta horrek paradigma berri bat ekarri du kazetarien lanbidera: erabiltzaileek ere parte hartzen
|
dute
diskurtso informatiboetan eta transmedia informazioen zabalkundean.
|