Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Narratutakoak, narratzaileak eta irakurleak, hirurek dute beren denbora irakurketaren gertakizun literarioan. Egoerarik garaikideenean ere (narrazioa= narratzailea= irakurlea, hirurak sinkronikoak liratekeen kasuan), sekuentzia horikronologikoa da beti, eta denbora ordena horretan gertatzen da.
2003
‎Teleskopio mota berriak behar izan ziren, osatu ondoren, newtondar perturbazioaren teoria hobetu bat eskatzen zuten behaketak egiteko. Azeleragailu malgu eta boteretsuagoak diseinatu eta eraikitzea desideratum etengabea da indar nuklearren teoria boteretsuagoak eratzeko ahaleginen baitan. la zientzialari guztiek halako lan motatan xahutzen dute beren denborarik gehiena.10
2006
‎Bere premiak asetzeko ekoizten du, batik bat, eta soberakin txiki bat aurrezten du, ezustekoei aurre egiteko, ez hura saltzeko. Ez dira arduratzen ez etekin ekonomikoaz, ez mozkin tasaz, ez esportazioaz, ez espezializazioaz; ez dute beren denbora kronometratzen, ez dihardute lehian auzokideekin. Laborantzaren errotazioa urte sasoien erritmoan doa; lanak bizitza osoa betetzen du, behin ere ez dago amaitua.
2007
‎Sistema globalaren funtsezko zati dira behaketa horiek, eta JCOMMren behaketa ontzietako taldeen bidez koordinatzen dira. Kapitainak eta ontziaren konpainiak doan ematen dituzte zerbitzuak; borondatez ematen dute beren denbora eta espazioa ontzian.
2008
‎Gainera, urbanizazioko beste haurrekin ezartzen dituzten harremanetatik abiatuta," haurrek beren bizitza soziala antolatzen dute" eta" adinen araberako taldeak sortzen dira". Hain zuzen ere, urbanizazioko biztanle gazteenentzat, espazio komun horiek aukera ematen dute beren denbora librea betetzeko hainbat jarduera garatzeko; adibidez, udan, gurasoek lan egiten duten bitartean edo beste jarduera batzuk egiten dituzten bitartean. Enpresa batzuk urbanizazio eta adin talde bakoitzaren neurriko kirol jarduerak antolatzen dituzte, bai padel edo tenis eskolak, igeriketa, tailerrak eta jolasak, haurrek lekuz aldatu gabe goza dezaten, eta arduradun bat zaintzen dute, hezitzailea, animatzailea, kirol teknikaria edo aisialdiko monitorea, kasuaren arabera.
2009
‎Boluntarioak linean definitzen dituen ezaugarri nagusia askatasuna da: " Askatasunez erabakitzen dute beren denbora eta trebetasunak gizartearen onerako ematea". Aukeratu nori lagundu, zenbat denboran eta nola.
2010
‎Frantzian eta Erresuma Batuan, %17, 4 eta %15 handitu zen, hurrenez hurren, sare sozialen audientzia. Interneten erabileraren konparazioari dagokionez, Europako merkatu nagusiei buruzko azterketak adierazten du ez dagoela alde handirik herrialdeen artean; izan ere, gizarte sareen ondoren, non Italia eta Erresuma Batua baitira gizarte sareekiko zale gehien dituen rankingaren buru, guztiek banatzen dute beren denbora sarean posta elektronikoaren, jokoen edo software informazioaren bilaketaren artean.
2014
‎Mundu osoan, milioika lagunek ematen dute beren denbora, ezagutza eta ahalegina laguntza altruista behar duten beste pertsona edo gizarte erakunde batzuei laguntzeko. Boluntarioak, trukean soldatarik jaso gabe, besteei laguntzen dietelako dira, baina hori baino gehiago irabazten dutela diote.
2016
‎Bada faktore inportante bat indartsuago diren hizkuntzekin ukipen egoeran dauden hizkuntz gutxiagotuei eragiten diena: Siguán ek (2001) ‘gizarte kosmopolita’ deitzen duena, ‘pertsonek batetik bestera ibiltzeko duten erraztasun handiagatik eta informazio hedabideen erabateko presentziagatik’ Interneterako sarrera nabarmenduko nuke informazio hedabide horien artean, interneten ematen dute beren denbora gazte gehienek gaur egun, eta beraz, euskaraz —inguruko erdarekin alderatuta— gutxi egiten den eremuetan. ‘Perspektiba ekonoteknikoaren eskala dimentsioaren aldaketa’, ‘informazio eta komunikazio teknologien leher eztanda’ eta euskaldun gazteen ‘ohitura eta lehentasun sozio-kultural berriak’ deitu ditu Zalbidek (2011: 112).
2018
‎Haurrek eta gazteek eskolan ematen dute beren denboraren zati handi bat, eta funtsezkoa da han jokabide protokolo bat edukitzea.
2020
‎Ene, bi hitzok esate hutsak odola berotu eta negargura ematen didate. Sekula ez nintzen lelo eta harri izan, ez nengoen lo, baina gauza guztiek behar dute beren denbora, nortasun kontua izango da agian, eta neure bizitzaren laburpena egin nuen halako batean: bizi izandakoaren %100etik, ia ezer ez zen nirea.
2022
‎Errazkinek azaldu duenez, “heldu askok lantokian ematen dute beren denboraren zati handi bat. Lan mundua ez da modu naturalean euskaldunduko.
‎Badira elizan" birjina kontsakratuak" deitzen diren emakume batzuk.8 Ez dira komentuetan bizi, baizik eta" munduan" (teologikoki esan ohi den moduan). Elizako eginkizunei estuki lotuak igarotzen dute beren denbora, apezpikuaren esanera. Milakatxo batzuk ba omen dira mundu zabalean, eta haien ezaugarri nagusia, jakina, birjina izatea da" munduarentzat", zeren Kristorekin ezkonduak baitaude betiko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia