Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2000
‎galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean. Guk nahi alabehar dugun moduan antolatuko dugu, esaten dut nik, baina ez ukatu eskubide hori? 14.
‎Ez ziren izan idazleak artatu eta zaindu zutenak; zurgin pobrebat izan zen 30 urtez etxean jaso zuena. Zurginaren obra, Holderlinenaren parekoparatzen dut nik, eta Holderlinen laudatzaile merke eta sasilagunena baino zatiazjasoagotzat daukat.
‎–Hala irudituagatik ere, ez naiz aske. Eta askeizan nahi dut nik, neure esku!! Neuk izan behar dut nere geroaren aukeratzailea?. Baina ezin izan, Mireni loturik dagoeno.
‎Eta askeizan nahi dut nik, neure esku!! Neuk izan behar dut nere geroaren aukeratzailea?. Baina ezin izan, Mireni loturik dagoeno. Eten eta ospa egin behar, hortaz, Ulises berrihonek, orain arteko guztitik urrun, askatasun berri baten eguratsetaraino?.
‎Barne bidaia razional bat izanen daoraingoa. . Oharrez, ondo buruaz, aukeratu behar dut nere bidea; bestela Zoria danagusi, eta atsekabea gehienetan bere ekarria?.
2001
‎Aski nuen. Eleberriaargitaratu eta gero jakin dut nik irudikatu moduan jokatzen zutela Erdi Aroan ere.Baina jokatu ez balute ere: historialariak ez bezala, idazleak si non e vero, e bentrovato legea baliatzen du bere lanerako.
‎Odola desagertuta ere, hau ez baitabesta. Bizi dugun oraingo kinka honek, oroit beti Gramsci ren krisiaz, baikortasunerako arrazoiren bat emanagatik ere, urrun ikusten dut nik, euskalafera, zaion horren akabaila.
‎Izen horienartean euskal narratibaren ordezkaririk potenteenak biltzen direnik nork uka. Bestalde, uste dut nire hitzaldi honen ondoren datozen zenbait hizlarirentzat sarrera erebadela. Ez dut, baina, hori esaten, neure hitzaldiaren merezimenduak nabarmentzearren; aitzitik, neure gogoetan behin eta berriz bueltaka ibiliko ditudan erreferentziak eta idazlanak patxada eta sakontasun neurtuagoz aztertu ahal izangodituzte nire ondorengo zenbait hizlarik.
‎Eta idazten dugun emakumeon tokia, idazleen zakuberean dago. Hala aldarrikatzen dut nik. Gure diferentzia, gure desberdintasun etagure ezaugarri guztiekin.
2002
‎Nahiz eta. Euskal Herriko Unibertsitatea? gure herriaren etorkizunerako oso onuratsua izan (hau ez du inork ukatzen, gauzak alde praktikotik hartuz gero behintzat), hori Euskal Unibertsitatea ez dela opportune et importune esango dut nik, izen trukehorretan arrisku handia ikusten bait dut». (Ibidem.
‎Hori nahi dut niri suertatzea. Izan dadila aberatsa lege onez,
‎Emakume orok agertzen du burua bere onerako, maitatzen duen amodioa hartzen du bere etxerako, inork bestela uste badu ere argi dut nik niretzako, bistatzea ez da gaiztakeria ez da inoren kalterako.
‎Hori eskatzen dut nik zuengatik, laborariok, eskatu horixe baita zeuek ere
‎Venusen jai-eguna iritsia zen, Zipre osoan ospetsuena, eta adar erakargarriak urrez jantziak zituzten txahalak elurrezko lepondoan jota eroriak ziren, eta intsentsua kea zeriola zegoen, bere oparia eskaini eta aldare ondoan jarrita, lotsaz «jainkook dena eman ahal baduzue, nahi dut nire emaztea izan dadin...» eta «marfilezko neskasoa» esaten ausartu ez eta «marfilezko neskasoaren antzekoa» esan zuenean Pigmalionek. Bere jaietan han bertan zen urrezko Venusek ulertu zuen zer nahi zuen eskari hark eta aldeko erabakiaren aurrerapen gisa hiru bider biztu zen sugarra eta airean eraman zuen muturra.
‎Umetarik hazi dut, neurea bailitzan hartu eta maitatu dut eta hartan jarririk dut nire itxaropen osoa, bera da nire kutun bakarra. Berak ere antzera erantzun dezan ahalegintzen naiz; behar duena ematen diot, egiten uzten diot, eta ez dut uste dena neure eskubideen arabera ebatzi behar denik; azkenik, beste batzuek gurasoen isilpean egiten dituzten gauzak, gazte kontuak alegia?
‎eta zango okerra izan? Edo, adibidez, Helena eder, ez dut nik esango,
2004
‎Baina, beharbada, naturaren eta indarraren alde jarri ziren sofisten argudioak bilakatu dira entzutetsucn gerora. Eztabaidaplatonikoetan agertzen den Trasimako har daiteke adibidetzat, indartsuari komeni zaionazuzentasunarekin adiskidetzen duenean;. Baicztatzen dut nik indartsucnari komeni zaionabesterik ez dela zuzentasuna? (Platon, Poiiteia, I, 338c).
2005
‎Ez dut nik, beharbada, horren guztiaren zergatia edo arrazoia zein den asmatuko, baina garbi ulertu beharra dago eskubide bat lege batean jasota egoteak, mailagorenekoen artean gorenekoa den lege batean bada ere, ez duela inolaz ere bermatzen edo ziurtatzen eskubide hori hiritar guztiok errespetatua izatea. Horren adibideak, imajina ditzakezuen guztiak izan daitezke, eta horien artean Irun eta Hondarribiko Alardeen kasua.
2006
‎Zergatik da, adibidez, Filipe Bidarten Bakartasunaz bi hitz (2004) testigantzaeder? Zer gogoratzen dut nik hura irakurri eta hainbat hilabete pasa direnean. Detaile bat bereziki: Camembert gazta batekin konparatzen dutela presoekisolatuta zauden bitartean egurastera ateratzen zaituzten patio eskasa.
‎«Analisi politiko gehiegi eta psikoanalisi gutxiegi ikusten dut nik hemen», aitortuzidan behin Euskal Herrian bisitan zen Le Monde egunkariko kazetariak. Arrazoipixka bat bazuen, ziur asko.
‎Egoismo hutsagatik beraz, interpretatzen dut nik. Estadistaren irudia zapuztuez dadin.
‎Horiek bidaiazirkularrak dira, alperrikakoak. Marra zuzena nahiago dut nik. Bidaia rektilineoak, alegia.
2007
‎Emakundeko prentsa bulegoko arduradunaizan naiz baina, oinarrian, nire baitan, kazetaria dagoela azpimarratu nahi nuke.Eta prentsa bulegoetan diharduten profesionalak ere, lehendabizi, kazetariakdirela. Edo hala luketela sinesten dut nik.
‎Baina hizketarako dira eleak eta inportanteenazer esan nahi den ulertaraztea izaten da. Beraz, identitatea erabiliko dut nik ereherri nortasunaz ari garenean. Herri baten kultur aberastasunari, bat izanik ere, barneko aniztasuna adierazteko, nortasun hitza hobeki dagokio.
‎San Tomasegunean, Korrika pasatzen denean, Ibilaldiaren egunean, Olentzeron edoeskolako orduetan, bestelako zerbait bizitzeko aukera daukate, hainbaterritual antolatu dugulako nor garen ez ahazteko eta batzen omen gaituennortasun kultural eta politikoa biziberritzeko. Ez dut nik ukatuko erritualhoriek (eta Euskal Herriko kulturgintza orokorraren beste askok) joerasozializidei aurre egiteko eta jendarteko elkartasuna eta atxikimendualantzeko duten indar onuragarria, baina, erritualak bukatu eta egunerokobizitzara itzuli behar dugunean, zenbatean geratzen zaigu euskal kultura?
‎Modernitatearen azken etapan omen gaude, Modernitatearen goienean edo Modernitatea, atzera utzita, Modernitate ostekogaraian, bestelako aro batean. Beste izenik ere proposatu da; Zygmunt Bauman ekmodernitate likidoaz hitz egiten du, isurien garaian bizi omen gara; ez da lehengoharri lako erakunderik, ez identitaterik, ezta kulturarik ere; oraingo erakundeak, identitateak eta kulturak fluxu, prozesu eta ibilerekin identifikatu behar ditugu.Bauman en antzera, Modernitatea edota Modernitate likido hau, prozesuak direlauste dut nik; horregatik, modernizazioa edo postmodernizazioa berbak nahiagoditut. Nolabait, ulertu behar dugu holako prozesuak luzeak, historikoak eta moduaskotakoak direla (eta tokian tokiko ibilera historikoak dituztela:
‎batzuek, izaera teknikoa izan ohi dute, lerratuago daude arazoenpirikora, eta kezka nagusitzat galdeketen auzi metodologiko eta teknikoak izaten dituzte; besteek, arreta handiagoa ipini diote auzi kontzeptualari, neurketarako baliatzen diren oniritzien aztertzea izandelarik garrantzi berezia merezi izan duena. Gaurkoan bigarren horretara estutuko dut nire lana. Ikuslehenengoaz Pardo eta Calvo, 2002, 2004.
‎Kezka hori primerako ardurateoriko eta politiko bilakatu da. Horren bueltan antolatuko dut nire lan hau. Izanere, komenigarri deritzogu zientzia eta teknologiarekiko herritarren usteak etalegitimazio maila ezagutzeari; bai eta ere, alfabetizazio zientifikoa sustatzeari.Zehazkiago, horren garrantzia ulertzeko erakundeek hiru arrazoi eskaintzendizkigute:
‎(1) gizaki bakoitzakbere irizpide eta eskubideak ditu; (2) zuzena da nor bere arazoez arduratzea, eta, orobat, nork bere irizpidearen eta lehentasunen arabera jardutea (denek horrelaarituz gero, bakoitzak bere eskubidea eskuratuko du); (3) bada truke harreman batgizakien arteko jokabidean: garbi jokatu behar dut nirekin garbi jokatzen dutenekin.
‎atzematen dudana (nire) laketasun edo pena da, (nire) hotza, gosea, sentsazioen iragaitea. Ez dut niaren beste ukialdirik. Gorputza hil eta sentsaziorik gabe, ene nia ezer ez litzateke.
2008
‎Etxea eraiki dut nik+ etxe hori erori egin da
2011
‎35 Nick dut Nik Factoria Crossmediak ETBrentzat (ETB1, ETB2, ETB3) ekoizten duenprograma da, telebistari eta Interneti buruzkoa, Euskadiko Internet kulturari buruzko erreportajeen etaelkarrizketen bidez, bi kontzeptuak bateratu nahi dituena, erabiltzaileek eta ikus entzuleek edukietanparte har dezaten.
‎21 Arrazoi politikoak tarteko A. Urrestarazuk nahiago zuen ezizena erabili eta horrela aitortu zion Andima Ibiñagabeitiari eskutitz batean: «Izenorde bateaz idatziko dut ortan; ez dut nire izena eman nai, Gasteiz' en euskal aldizkari bat nik zuzenduta agertu ezkero, ango ertzañek bereala salatuko luketela uste dudalako, ta aitzaki ori naikoa izango litzake guzia bera botatzeko. Alan eta guztiz be, ene aldetik itzekin eta beste kontuz ibillia, en, ikusiko dugu igarotzen uzten ote duten» (A.
‎AH: Betidanik lotu dut nire zenbait seme alabaren porrota telebistarekin. Telebista arazo bat da etxean.
‎Poliziak Tony King atxilotu zuenean, ohar bat utzi zuen atearen ondoan: «Baldintza gabe maite dut nire semea, hiltzen naizen egunera arte. Ez dut sinesten harengatik esaten den guztia, eta badakit gezur asko esan direla ere».
2012
‎Aurkitzen duteginahalak egin arren. nire existentzia erabaki duten eta gobernatzen duten indarrek, patuak, nire ahalegin guztiak burlatzen dituztela. nire egintzak alferrik direla.zentzurik ez dutela. Aurkitzen dut nire existentzia hau ulertzeko eta nire itaun horieierantzuteko arrazoimenak (adimenak) deus ez didala balio; baina. nahi ala ez. ezindudala ez baliatu arrazoimenaz. arrazoimena ukatzeko bada ere.
‎» Eta, nire bihotzondoan, ez da dut nik Mikel bekaizten?
‎» Eta, nire bihotzondoan, ez da dut nik Mikel bekaizten?
2014
‎Baina orain ez dut nire izterrakezkutatzen ibili nahi
‎esan zion txofer hiztunak besoa luzatuz. . Ezin al dut nirekin hartu. Barruan daramatzadan liburu batzuk kontsultatu nahi ditut bidaian. Gainera, ez da hainhandia?
2015
‎Ezertan hasi aurretik, aipatu nahiko nuke arnasguneen inguruan asko hitz egin dela, definizio askoegin dira, baina bat ekarri dut nik gaur hona, eta hori irakurriz hasi nahiko nuke. SoziolinguistikakoEskuliburuak honela definitzen ditu arnasguneak:
‎Gaur nire egitekoa tresna bera aurkeztea izango da. Bi zatitan banatuko dut nire aurkezpena. Batetik, Artezekoei eta Bai arkitektura, hirigintza eta soziologotaldeari aurkeztu genion tresna zein izan zen azalduko dizuet, desberdina baita garai hartan aurkeztu genuen tresna eta gaur egun nola gelditu den.
‎Gaur nire egitekoa tresna bera aurkeztea izango da. Bi zatitan banatuko dut nire aurkezpena. Batetik, Artezekoei eta Bai arkitektura, hirigintza eta soziologotaldeari aurkeztu genion tresna zein izan zen azalduko dizuet, desberdina baita garai hartan aurkeztu genuen tresna eta gaur egun nola gelditu den.
2017
‎Horretarako kontratatzen dira irakasle espezialistak. Gainera, zer egin behar dut nik, haien hizkuntzarik ezagutzen ezbadut?
‎Praktikan oinarritutako ikerketari dagokionez, Alberto Rementeria (1988), ErramunLanda (2013) eta Iñaki Imazen (2014) doktorego tesietan topatu ditugu aitzindaririkinteresgarrienak, bakoitzak praktika modu oso ezberdinean erabiltzen badu ere, hezkuntza zeinpsikologian fokatuta?. Nolanahi ere, euren ibilbide luzean horiek bereizten dira nirearekiko.Horregatik, hain zuzen, abiatu dut nire tesia denbora muga zehatz batzuetan egin beharrekosormen ariketa bezala.
2019
‎(17) Ori da nik uste dut nire bizitzan daukadan interrogdnterik andiena
‎I, ll come with you. bai, horixe uste dut nik ere. jakina baietz
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia