Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2000
‎Sarritan borroka galduetatik etorri garelako eta adiskideen hitzek galdu dutelako herri hau, idazle gazte batek aipatu bezala. Idazterako orduan kontatuko dugunean ez ezik generoari ere erreparatzen diogu baina. Darabilgun generoa ere, daramagun bizimoduaren islada delako.
2002
‎eragin hori zenbait urteren buruan baizik ez da nabari izango. Bateratsu, urrutiko helburu bakar bati begira, ari behar genuke guztiok, baina nor geure sailean, gogoko ez dugunean ez baitugu gauza zuzenik egingo. Baina goiko, erdiko eta beheko mailako lanen premia gorrian gaude eta ez dut uste bata bestearen etsai denik.
2003
‎NUNCA MAIS! entzuten eta apoiatzen dugunean ez gara konturatzen horretarako norabide aldaketa serio bat eman beharra dugula eta ez bakarrik diskurtso ekologikoak apoiatu! Arriskuaren gizartean bizi garela badakigu baina nahiago dugu beste aldera begiratu eta zorteari kandelak ipini.
‎Eta hori horrela da pertsona bezala gure burua pentsatu, ikusi eta definitzen dugunean ez dugulako fin jokatzen; edo, hobeto esanda, zabarkeria handiz jokatzen dugulako.
2004
‎(C) Zer motatakoa da aprioriko intuizioa? Ez diskurtsihoa dela diotc razionalistck: intuizio hura aipatzen dugunean ez gara ari arrazoinamendu prozesu bati buruz, bitartekaririk gabe zerbait czagutzen uztcn zaigun gertakizun bakunaz eta zuzenaz baizik. Horiekhorrcla, aprioriko intuizioa oinarri autonomoa eta ordezkaezina da ezagutzarcntzat, etahain zuzen erc, horrcgatik ezin dugu beste zerbaitcra murriztu, batik bat hori diskurtsiboa (teorikoa) baldin bada.
‎Marvin Harrisen testua aipatu dugunean ez genuen kultura eta natura kontrajarri nahi, kulturaren berebiziko pisua azpimarratu gura genuen bakarrik, edo, hobeki esan, kulturaren eta naturaren arteko dialektika asimetrikoa azaldu nahi genuen hizpide genuen ikuspuntutik. Gizakia beste animalietarik nabarmenki bereizteak, ordea, ez du esan nahi gizakiak izaki biologiko izateari uzten diola edota bere biologia bigarren maila batera pasatzen dela, inolaz ere.
2005
‎T. Esnal: Pelikula egiten dugunean ez diegu beste pelikulei begiratzen. Zine mota bat gustatzen zaigula, Berlanga gustatzen zaigula egia da, baina ez bere pelikula guztiak.
‎Hitz egiten dugunean ez dugu esfortzurik egiten silaba guztiak ahoskatzeko edo bakoitzari tokatzen zaion doinua emateko... Pertsonen arteko komunikazioan ez du horrek arazorik sortzen, kenuekin ere adierazteko gai garelako.
‎Bermea. Funtsezko alderdia da, Moltóren arabera, bigarren eskutik erosten dugunean ez dugulako enpresa fabrikatzailearen erantzukizunik, eta gaur egun oso orrialde gutxik eskaintzen dutelako”. Ibilgailu eskaintzei erantsitako berme asko ez dira nahikoak, “borraja ura” gehitu du Km en sortzaileak, eta informazio guztiaren “letra txikia ondo irakurtzea” proposatzen du.
‎Garate hemezortzi ordu jarraian aritu zuan lehengo astean, ez zuan kabinatik jaitsi jornada osoan, hebaindua zegoan hurrengo egunean. Goi samarrean gaudek, ikusmira ederra zaukaagu, baina txatarra deskargatzen dugunean ez diat inguru eder hau ikusteko astirik edukitzen, ez ontziak bokalean ez urketariaren oroitzapena badiaren erdian ez antxetak hegaldaka. Atzaparra betean hartzen diat jeneroa, zati handi eta txipiak denak nahaste, puskak bildutakoan elkar trabatu eta erroen artetik eror ez daitezen nik zabaldu baino lehen, ez baita harritzekoa jasotzerakoan txatalen batek itzuri egitea, eta txatarra daukagunean inguruetan ibiltzea debekatua dagoen arren beti ageri duk marinel pizkorrena bodega bazterrean, edo txoferra hurbiltzen duk baforean erosi berri duen whisky kaxa edo tabako kartonak kamionaren kabinan altxatzera.
2008
‎Gorputzak eskatzen duena ez errespetatzeak ondorioak izaten ditu gero; behar dugunean ez jateak, ez lo egiteak, atsedenik ez hartzeak ez du mesederik egiten: loezina, arreta eta kontzentrazio falta, nekea, depresioa ekar ditzake, eta gaixotasun kroniko batzuk larriagotu, diabetesa, hipertentsioa eta gizentasuna, besteak beste.
‎Geroak erraten zidan bezala, momentu hauek beti iristen dira; alde batean edo bestean egonda ere, beti iristen dira, nahiz eta guk nahi dugunean ez izan.
2010
‎–Gure ustetan, ikastolak deitzen eta berezko nortasun juridikoa duten hezkuntza entitate horiek banaka eta elkarrekin konpartitzen duten hezkuntza proiektua, eta beste eskola mota eta eredutik ezberdin dituzten ezaugarrien multzoa da ikastola eredua. Eta hezkuntza proiektua esaten dugunean ez dugu bakarrik esaten alde curricularra, pedagogikoa; eskolaren kontzepzioa bera ere hartzen dugu aintzat. Eta beste eskola ereduetatik desberdinak diren ezaugarriei dagokienez, desberdinak dira ez bakarrik diseinuan, baizik eta ikastolek modu ezberdinez gauzatzen dituztelako?.
‎Sentsazio bitxiak izan nituen. Nik uste dut lehen liburua gazte gazte argitaratzen dugunean ez garela zeharo kontzienteak izaten bakarka eta pribatutasunean idatzitakoa benetan publiko bihurtuko dela, etxeko intimitatean egindakoa jende guztiaren eskuetan jarriko dugula.
2011
‎«Eta pentsatu nuen: idazten dugunean ez al dugu horixe bera egiten. Irudiak, testuak gordetzen goaz, barrura begiratzen dugu, gure barrura, ingurukoen barrura, gauzen barrura; eta ikusi edo ikusi uste duguna begi bistara jartzen dugu».
‎Bestalde, aurreko atalean aisiaz hitz egin dugunean ez ditugu bereizi astegunak eta jai egunak. Lan egunetan gazteek musika, gehien bat, etxean entzuten dute ikasketen inguruan baita beren bizitza eta ia aktibitate guztiak, kirola izan ezik, ikasketetakoak dira.
‎Drama egin nahi eta ez zaiela ateratzen dio Esnalek, txantxetan. . Egia esan, hartu du hitza lagunak?, gai bat planteatzen dugunean ez dugu pentsatzen komedia, drama, hirikoa, nekazarigirokoa, izango den, istorioak berak eramaten gaitu.
‎Hori da bion arteko alde oinarrizkoena; niri konpartitu genuen iragana puta mierda bat iruditzen zait, berari zoragarria eta gogoangarria, ez nigatik, ni gabe ere esan nahi dut, baina espazioa eta kronologia berberak ziren; aztoratu egiten nau nigandik hain urrun sumatzen ditudanekiko garaikidetasunak, eta herrikidetasunak, biak batera. Kasetea sartu dugunean ez da musikarik entzun, karranka bat baizik, eta zinta marroi kizkurtua hasi da atera eta atera, nik beharrean musika aparatuak erreakzionatu balu bezala iraganaren intromisioaren aurrean. Ni egiten ari naizen porroari begira nago, dagoeneko erre banu izango nukeen barreguraz.
‎Ondasun jakin batean hezurmamitzen dugun balioak, osoki edo partez, gabeziaren hutsunea aseko digu. (?) Maiz, gabeziaren sentipenik ez dugunean ez dugu dena delako balioaren premiarik sentitzen. Horrelakoetan, gogoeta ariketa bat egin behar izaten dugu hartaz konturatzeko.
‎Lezioak gutxien espero dugunean ez ezik, gutxien espero dugunarengandik ere heldu ohi dira. Gizon xume baten keinu sinple bezain maitekorrak eman zion Leviri bizitzari eusteko adorea.
2013
‎Nutrizioa. Nutrizioa aipatzen dugunean ez gara ari elikatze hutsez. Elikatzeko hartzen ditugun janariez gain, elikadura horietatik energia lortzeko behar dugun oxigenoa ere kontuan hartu behar dugu.
2014
‎Ura ez da edateko modukoa, gatzatuegia baitago. Noski, argindarra ez dugunean ez dugu urik izaten. Nola eragiten du horrek herritarren aldartean?
‎Gainera, emakume gorputzak kanpo begirada maskulinohegemonikoaren izendapen eta anatomizazio horretatik alde egiteko, feminismoak ikusi duen beste behar bat, autoezagutza izan da. Azken batean emakumeokgure gorputzen inguruan hitz egiten dugunean ez dugu soilik beste irudikapen baterakusten, baizik eta emakume gorputzaren inguruko ezagutza berriak sortu izanditugu.
2015
‎Hala ere, denok ezagutzen dugun esperientzia bat gogorarazi dit irakurketa honek: kalean gabiltzala, zerbaitez oroitu nahi eta ezinean hasten bagara, mantsotu egiten dugu geure pausajea; aldiz, disgusturen bat izan dugulako edo gertatu berri zaigun zerbait ahaztu na hi dugunean ez da harritzekoa ibilera bizkortzea edo, autoan baldin bagoaz, azeleragailua sakatzeko tentaldia izatea (hobe bai, tentazio horri behintzat eustea).
‎Fikzioa idazten dugunean ez bezala, hezur haragizko jendea aipatuz gero, dela bizirik dagoena, dela hildakoa, beti dago arriskua literaturatik kanpoko inplikazioak sortzeko, testuaz haratago dauden oihartzunak pizteko, onerako nahiz txarrerako.
‎Idazten dugunean ez gaude bizirik;
‎Egun, transmedia aipatzen dugunean ez dugu euskarri batetik besterako egokitzapena hartzen hizpide; aitzitik, hainbat medio eta istorioz osatutako narrazio mundu bat adierazi nahi dugu. Bide horretan, Henry Jenkins ikertzaileak jendarteratu zuen definizio teoriko zabalduena:
‎Eraikuntzak errealak dira. Zubi bat edo eraikin bat ikusten dugunean ez dugu galdetzen ea egiazkoa den edo gezurrezkoa, zentzuzkoagoa da ea ondo edo txarto eraikita dagoen galdetzea, edo, bizigune bat bada, ea hor gustura biziko garen.14
2016
‎Bataiatzean haurraren gorputz gainean isurtzen den ura bizi berriaren ezugarri da. Jainkoarekin aurkitu nahi dugunean ez dugu mundutik ihes egiten, ezta izatea ukatzen ere. Hura bereziki suma daiteke ekialdeko kristauen espiritualitatean.
‎Argantzon ikastolako arduradunak behin baino gehiagotan saiatu dira Jaurlaritzako Hezkuntza sailarekin biltzen, egoera zein den azaltzeko, baina pasa den urtetik ez dute hartu emanik izatea lortu. " Kurtso amaieran, maiatzean, bilduta egon ginen baina ordutik ezin izan dugu hitz egin, deitzen dugunean ez daude inoiz. Gutun bat bidali dugu, baina ikusten da ez dagoela borondaterik".
‎Arrisku Murrizketarako Prebentzio ereduaz hitz egiten dugunean ez dugu egiten “kontsumoaren aurkako prebentziorik”, hau berez ez delako benetako arazoa. Eta ez gara ari “droga mendekotasunen aurkako prebentzioan”, izan ere, gure ereduarekin benetan hau saihestu daitekeen arren, errealitateari egokitzeko eta fenomenoaren tratamenduaren normalizaziorako bidean, droga mendekotasunez soilik hitz egitea, edo droga kontsumoaren fenomenoaz hitz egiterakoan, enfasia honetan bakarrik jartzen da.
2017
‎Biok dakigu zelaian gertatzen dena zelaian geratzen dela, ezta? (Martinek baieztatzen du) Señoria, zin egiten dizut hurrengoan kalean elkar ikusten dugunean ez dela ezer gertatuko.
‎Demokraziaren pribatizazioaren ezaugarri da estatuari zegozkion ahalmenak eta gaitasun publiko politikoak (hala nola erabakiak hartzea, legeak egitea eta ezartzea, horiek ebaluatzea, berriro egokitzea, ondasunak ekoiztea eta banatzea) esku pribatuetara igarotzea (enpresak, adituak, lobbiak, interes taldeak, eragile exekutiboak). Pribatizazioa aipatzen dugunean ez dugu soilik esan nahi zerbait indibidual bilakatzen denik, ez, esan nahi dugu modu kolektiboan sortu eta ekoitzi den zerbait esku pribatuetara joaten dela, inork hautatu ez dituen eta inoren aurrean erantzuten ez duten esku pribatuetara, eta hori gertatzen dela merkantilizazio eta finantzalizazio prozesuen bitartez. Esku publikoetatik, eta, beraz, estatutik esku pribatuetara joaten da dirua, industria, gorputzak, lurra, jakintza, osasungintza, zuzenbidea, teknologia, zaintza eta hezkuntza.
‎Balazta horiek honela funtzionatzen dute: oina azeleragailutik altxatzen dugunean edo balaztaren pedala apur bat zapaltzen dugunean ez du balazta mekanikoak jarduten, baizik eta motor elektrikoak balaztarena egiten du, energia zinetikoa xurgatuta. Balaztaren pedala gehiago zapaldu eta 15º ko desplazamendua gainditzen dugunean, orduan hasten da balazta mekanikoa lanean.
‎Itun hori derrigorrezkoa da, lehenbailehen lortu beharreko zerbait. Bai, baina ituna planteatzen dugunean ez dugu bakarrik diru gehiago eskatzen, ez. Nahi duguna da begiratu kontsumoak nolakoak diren, jendeak zer eskatzen duen eta abar, igual egiten gabiltzan proiektuak ez direlako jendeak nahi dituenak.
‎Guri dagokigunez, ez gara askoz hobeak. Erregina dugunean ez dugu erreginarik nahi eta ez dugunean haren faltaz hasten gara dolutzen. Joan zedin eskatzen genionean, gogo gehiagoz bere jauregiko lubakian babesten zen korrika egiten eta farrez.
‎Euskaldunok erromantizismoaz pentsatzen dugunean ez dugu geure hizkuntza eta geure kulturari buruzko erroetatik pentsatzen. Norbere herriarekiko eta kulturarekiko pasioa ez ote zen ba atzerrian bizi eta irauteko adinako pasioa, Becquer bezain gaixo ez ote zen bada Orixe izan, Becquer bezain errebelde ez ote zitzaion bere garaiari oldartu gure Orixe gogaitua.
2018
‎Tentuz. . Askotan, ikusi dugunean ez dagoela baldintzarik barrutik mugitzeko, atzera egin dugu, eta itxaron. Orain, ez naiz inori esaten ari itxaron behar duenik; ez dut uste zilegi denik?.
‎Eta balizko salatzailea, kasu honetan legez, hilda dagoenean, Estatuak hartzen du haren tokia, Fiskaltzaren eta Estatu abokatuen bidez. Eta Aldundiak Genero Indarkeriaren aurkako Legea deitu duenez, akusatuaren errugabetasun ustea bertan behera geratzearekin batera, aukera dago sumarioaren informazio batzuk, kasurako sentikorrak izan daitezkeenak, isilpeko jotzeko eta, oraingo harira etorrita, informatzaile anonimoak erabiltzeko. Uste dut gure kideak behar beste eskarmentu daukala jakiteko dei anonimoz hitz egiten dugunean ez dugula aditzera eman nahi Ertzaintzak identifikatu gabeko deia jaso eta hura aintzat hartu duenik, eta informatzailearen nortasuna babesteko erabiltzen dela esapide hori. Eta ez nuke pentsatu nahi gure kidea fede txarrez jokatzen ari denik.
2019
‎Komunan pentsatzen dugunean ez dugu lur zati batean pentsatzen, baizik eta antolamendu sozialerako printzipio batean, sistema sozial batean, estatuaren eta merkatuaren oso bestelako logika batean. Komunan pentsatzean aberastasun naturala eta ekoitzitako aberastasuna nola elkarbanatu hausnartzen dugu, besteen bizitzekiko erantzule eginez eta indibidualismoa gaindituz, eta erabakiak modu kolektiboan eta asanblearioki hartzeari bide emanez.
‎Hiri berean egon izan dira, baina beste hotel batean, eta gastu horiei ere guk egiten diegu aurre. Taldearekin lehiatzen dugunean ez dago horrelako arazorik. Aitona amonen laguntza ere badugu, baina saiatzen gara haiek haurraz goza dezaten.
‎Litekeena da gertaera hauen ohiko eszenatokiek, batez ere bere bertsio zinematografikoek, pertsona arrunta heroi bihurtzen ahal duten gorespen hau sustatzen laguntzea, pertsona arrunt hori toki dramatikoan ez baldin badago kasualitate hutsa da, gaur zinemara etorri delako, hain zuzen, kondenatua gezurretan edo egiatan nola hil zen ikustera, edo aktore ospetsuak hiltzen zelakoa nola egiten zuen, edo egiatan eta dokumentalki, izenik gabeko justiziatua nola hil zen ikustera. Ondorengo zalantza agertzen dugunean ez dago inolako iradokizun maltzurrik, ustez egia dena baizik ez da, alegia, uste duguna da aulki elektrikoan, urkamendian, gillotinan, garrotean edo sutan hiltzera ezein kondenatuk ez duela sekula agindua eman korrontea piztu, hanka azpiko tranpatxoa ireki, xafla zorrotza askatu, torlojuari bueltak eman edo pospoloa izekitzeko, agian hiltzeko modu horiek ez dutelako duintasunik, ez eta arte hone...
2020
‎Egia esanda, guk nazioartekotasunaz hitz egiten dugunean ez dugu bakarrik hitz egiten atzerriaz, baizik eta bertako jendeak ere nazioartean eragiteko duen gaitasunaz. Guk elkarri eragiteko bideari eman nahi diogu garrantzia, euskaldunok nazioarteari eta nazioarteak guri.
‎Industria kulturalak proposatzen digun kulturaren kontzepzioaren aurrean, argi diogu: kulturaz hitz egiten dugunean ez gara gizarteko gainerako esparruetatik at kokatzen den kultur industria merkantilizatuaz ari. Ekoizpen kulturalak berau sortzen den testuinguruari erantzuten dio, berau ekoizten duen talde sozialak mundua ulertzeko eta bertan jarduteko duen moduari, hain zuzen.
‎T.E.: Bai, gu ere hor gaude sartuta, eta kontuan hartu behar da lana dugunean lana dugula, baina ez dugunean ez direla oporrak, eta beti ere ez dugula izaten langabezia kobratzeko aukera, beste edozein langilek izan dezakeen moduan.
‎Kanpora bidaiatzen dugunean ez da komeni maleta pisutsuegirik eramaterik; horregatik sortzen du gutako bakoitzak bere lurraren bertsio eramangarri bat, 20x40x55 neurrietan sartzeko modukoa, hegazkinera igo aurretik. Hartu gure herriaren hiru lau kontzeptu garrantzitsu, eta hortxe goaz, horiek behin eta berriro errepikatzeko prestutasunez, kuleroak hosteletako lababoetan garbitu eta berrerabiltzen ditugun eran.
‎Kristorena. Unibertsitatean egiten dugunean ez dute hainbeste ikertzen. Urdiaingo kultura eta jaiei buruz batez ere, zer abesti kantatzen den bakoitzean… Urdiaindarrek toponimiaren inguruan ere lan egin dute.
‎Krisi egoeretan, kultura izaten da kolpe handiena hartzen duen arloa, baita altxatzen gehien kostatzen zaion sektore nagusienetakoa ere. Zuek ere kulturgileak zarete.T.E.: Bai, gu ere hor gaude sartuta, eta kontuan hartu behar da lana dugunean lana dugula, baina ez dugunean ez direla oporrak, eta beti ere ez dugula izaten langabezia kobratzeko aukera, beste edozein langilek izan dezakeen moduan.Egia da gure kasuan, pelikulari forma ematen ari nintzela Zarauzko Udalera joan eta babesa eskaini zidatela. Guretzat nahiko egoera latza zen, ez baikenekien zer ekarriko zuen etorkizunak.
‎–Gaur gauean Enekori buruz hitz egin dugunean ez diguzu kontatu Ainhoak Osvaldori bideoarena kontatu ziola eta laguntza eskatu ziola Enekori sustotxo bat emateko –esan zion Mikelek," sustotxo" hitza polikiago eta ozenago ahoskatuz.
‎Zergatik klase ez dugunean Ez dakizu atea jotzen?
2021
‎Berdin gertatzen da beste honekin ere: mutil bat diogunean badakigu zenbat mutili buruz ari garen hitz egiten, baina mutilen bat esaten dugunean ez dugu zenbakirik zehazten. Dena dela, biak sartu ditugu zenbatzaile zehaztuen artean, formalki bederen zehatzak direlako.
‎nire dirua sintagmak badu erreferente jakin eta zehatz bat. Aldiz, diruz esaten dugunean ez diogu diru jakin bati erreferentzia egiten. Holakoak adberbio ihartuak direla aldarrikatuko dugu, adberbio gisa gramatikalizatutako egiturak.
‎Zenbatek dakizue hori buruz? Ez da ahazten erraza, modu musikalean idazten dugunean ez garelako inoiz erratzen, eta Arestik oso modu musikalean idazten zekien. Barneratuta zeukan hizkuntzaren barruko musikaltasuna.
‎Musikaren alde idazten dugunean ez gara inoiz erratzen. Virginia Woolfek esan zuen eta horretan ere arrazoia zeukan.
‎Azken batean," idazleei" buruz hitz egiten dugunean ez dugu hitz egiten idazten duen jendeari buruz, ezta. Idatzi, mundu guztiak idazten du.
‎Literaturaz hitz egiten dugunean ez dugu literaturaz hitz egiten
‎–Baina, laburbilduz, batzuk besteekin truka daitezke –esan zuen Hélènek. Paul alde batera utzi zuen– Norbait benetan maite dugunean ez zait iruditzen burutik ere pasatu ahal zaigunik beste inor maite izatea.
‎Ez da halakorik gertatuko. Famatua egingo naiz eta hurrena elkar ikusten dugunean ez dizuet aurpegira ere begiratuko. Zuen telefono zenbakiak sudokuak betetzeko erabiliko ditut.
2022
‎Arrantzale horiek arrantzatutako arraina jaten dugunean ez litzaiguke gaizki etorriko gogoratzea oso egoera gogorrean lan egiten duten langileen ahaleginari esker gozatzen dugula ahoa. Komeni da gogoratzea.
‎Bai, izango dugu. Podcast bat grabatzen dugunean ez dago gidoirik, hau da, gidoia sortzen da grabazioak bukatzen direnean. Prestatuta daukagu zein izango diren pertsonaiak, eta pentsa dezakegu zer hari eta egitura nahi ditugun, baina baliteke norbaitekin gelditzea eta kontua aldatzea.
‎Donostiako Usandizagako institutuko ikasleek diseinatu dute kanpaina. Hasieran pentsatu genuen Irunen egin genezakeela martxa, baina azkenean erabaki genuen Pasaia eta Donostia artean egitea, ohiko tokian; beste batzuetan ere ibilbidea aldatu izan dugunean ez dugu jaso izan hain erantzun onik. Gainera, Pasaiak historikoki badu esanahi sinboliko bat; izan ere, 1995ean egin zuten martxa lehen aldiz, bertara iritsi zen itsasontzi bateko polizoiei babesa adierazteko.
‎–Baina, zenbat aldiz esan behar dizut ez mozkortzeko? –alkandoraren lepotik helduta– Bizikleta hartu behar dugunean ez edateko. Barkatu, agente, onik al zarete?
2023
‎“Egiten dugun edozein erosketa egitea komeni da, gastuaz eta erosten ari garena benetan beharrezkoa den jabetuz. Beraz, lo egiten ez dugunean ez erostea gomendatzen dugu, gure garuna oldarkorragoa eta ez hain kontsekuentea bihurtzen delako”, erantsi du. Interneten nabigatzeak lo orduak lapurtzen dizkigu Ilunabarrean edo gauean erosteko esperientziak ez dio eragiten gure hileko aurrekontuari bakarrik, loaren eta atsedenaren kalitatean ere eragiten du.
‎Zer egin zitzaizun nabarmena une hartan? Heriotzarekin topo egiten dugunean ez gaude aurre egiteko prest. Atletismo pistan abiadura bizian korrika egiteko gertu gaudela irudi dugu, baina ortozik harrapatzen gaitu beti.
‎Egon hadi zain. Euskaldunok Gernika Gernikara ekartzeko eskatzen dugunean ez gara, hein batean, Picassoren nahia desitxuratzen eta monarkia zuritzen ari?
‎—Egunero jaten dugu, eta, uda sasoian, segundo oro zaintzen dugu, gaixotasunik har ez dezan, sustut; gauetan ere argi ibili beharra dago, bestela bufaloek jaten dute eta. Alta, bada, desiratzen nago ea ondorengo uzta noiz jaso, arroz berria dugunean ez baitugu iazkoa gehiago jan beharrik —esan digu, aurtengo uzta ona izango den esperantza begietan duela. Segidan, landare izpi bat eskuetan hartu eta goitik behera ireki du, arroz haziak, bigun bigunak, egin gabeak oraino, agerian utziz; hazi sorta atera du landaretik, eta ahora eramateko agindu.
‎Batzorde suntsikor deitutako horietako bat da. Bukatzen dugunean ez dakit nazkatuko garen eta ez dugun berriro antolatuko, edo ongi aterako den eta hurrengo urtean errepikatuko dugun.
‎Hain azkar salto egiten dugunean ez dugu egoera ulertzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia