Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 174

2000
‎Antzeko gauza gertatzen da beste talde bazuekin, sindikatuekin zein alderedi politikoekin. Bakoitzak bere lehenetasunekin, bere ajeekin, bere aukerekin, gure arteko kontraesanekin..... argi izan norberak egiten ez duena ez duela beste batek egingo, guztion artean egiten ez duguna ez digula inork egina emango.
‎Elkarrekiko begiruneaz batuketa egin eta ezkontideen arteko eginbehar eta betebeharrak, gizaki adimendun eta sentiberen arteko harremanetan gauzatzen direnak, horra hor zuzenbide naturalpeko gaiak. Une horretatik bertatik sumatzen duguna ez da elkar topatze soila, baizik eta kontratu egiazkoa.
2001
‎Nafarroa Euskadirekin batzeko, ez dut uste sistemak inportatzea modu ona denik. Ez dugu beste baten hezkuntza sistema hartuko, benetan guk behar duguna ez bada. Ez ditugu besteren legeak hartuko, guretzat balio ez badute.
‎Baina hiztegi horretan aurkitzen ahal duguna ez dagokie hitzei bakarrik, zeren eta orduko euskal mamiak, izaerak, nortasunak azaltzen zituen esamoldeak, erranahi sakoneko hausnarketak ere Azkuek gauzaturiko mirari horri esker guregana heldu baitira. Hau da, euskararena ez ezik, euskal kulturaren isla gardena ere bada.
‎Baina gehi dezakegu gidoiaren beste eraginik lanean. Dramatikotasuna deitu duguna ez da zinemaren gidoigintzaren beste ondorio bat baino. Gidoiak beti dira dramatikoak bere urritasunean, eta hori bakarrik ez, dramara begira daude, dramatikotasuna aipatuz.
‎Izan ere, badakigu aldamenean duguna ez dela ezinbestean gu baino argiagoa edo profesionalki hobea; aukerak hobeto aprobetxatu besterik ez ditu egin.
‎Topatu nahi duguna ez aurkibideen bidez, ez roboten bitartez lortzerik ez dugunean, metabilatzaileetara jotzeko aukera izango dugu oraino.
‎Baina batzuetan zaila egiten da nahi duguna sinestea, nahi ez duguna ez gogoratzea. Ez dago geure esku.
‎Ez hurrik eman ere! Egin duguna ez duzu deus, egin nahi eta uste dugunaren ondoan. Abiatu garen bidetik ibili nahi genuke, ordea.
‎espero duguna ez da ia sekula gertatzen.
2002
‎Helburua honako hau da: . Guganako ontologia historiko baten bidez, esaten, pentsatzen eta egiten dugunarekiko kritika?; edo,, garena eginarazten gaituenaren kontingentzia onartzea eta, hortik abiatuta, garena, pentsatzen duguna eta egiten duguna ez izatea, ez egitea eta ez pentsatzearen posibilitatea? (2000:
2003
‎–Guk nahi ez duguna ez dugu beste inon nahi?. (E5)
‎«Aspalditik», azaltzen du SEDCAko lehendakariak, «autore askok gizakiarentzat egokiena den elikatze motari buruzko iritziak eta teoriak eman dituzte», eta egokitzat jotzen du hura kontsumitzen duten pertsonen osasunari mesede egiten diona. Dieta orekatuaren funtsezko balio horrek, adituari gehituta, zentzua hartzen du gaur egun osasuntzat hartzen duguna ez dela gaixotasunik eza soilik, baizik eta gaitasun fisiko eta mentalen adierazpen osoa. Mediterraneoko erara Arrain urdina, lekaleak, barazkiak, oliba olioa, ardo beltza, frutak?
‎Euskaldun orok bezala, terrorista batek borrokarekiko bere ikusmoldearen aldatzeko eta herriaren askatzeko aitzakiaz herioa banatzean huts morala egin duela pentsatzeko dretxoa baduela azpimarratzekoa da. Pentsatzen dugunaren errateko erantzukizuna badugu, aurrean duguna ez xifritzeko edo gure izaeraren landerrean ez jartzeko perpausak eta aditzak torturatzeko partez. Argi gauden:
‎" Hizkuntza normalizazioaren eremuan ezin izan dugu aholkurik eman, eta aholkatu duguna ez da inora iritsi". Argudio honekin, 1996ko martxoaren 11n eratutako Euskararen Kontseiluko hogei kideetatik hamabik dimisio ezeztaezina aurkeztu zuten, publikoki.
2004
‎Nolanahi ere, guk lanean segituko dugu, eta ez badigute parte hartzen uzten, aurreko alditan bezala jokatuko dugu edota bide berriak urratuko ditugu. Artean gauza bat ikasi dugu, guk egiten ez duguna ez dutela besteek egingo. Alegia, beste alderdietako bakar batek ez ditu gure aldarrikapenak praktikara eramango.
‎Keinu antzerki gutxi egiten da Euskal Herrian eta horri buruz galdetuta zera adierazi digu: «Guk lantzen duguna ez da egiten, baina hori baino garrantzitsuagoa iruditzen zait esatea ibilbide jakin bat jorratzen dugula. Lan lerro bat jarraitzen duen talde gutxi dago hemen.
‎Norbera gogoko ez izateko, guregandik espero dela uste duguna ez betetzeko, egoerak eskatzen duen mailan ez egoteko beldurra.
‎Lockeren posiz.ioa.beraz, bikoitza da: (i) inferentziak kontuan izanik, kanpo objektuak badaudcla onartzen du, baina (ii) zuzenean hautematen duguna ez dela sekula objektu matcriala izaten dio, gogamenaren mende dagocn zerbait baizik (errepreseniazioak, ideiak). Horri errealismo errepreseniazionala edo krilikoa deritza.
‎Erabateko onaz, erabateko baliotsua denaz, bizitzaren azken zentzuaz hitz egiterakoan ez dugu zientzia formalik ez naturalik egingo (egin ahal izango), behin eta berriro tronpatuko gara, baina dogmatismo eta tranparik (demagogiarik) gabe esango duguna ez da zentzurik gabekoa izango ez alferrikako. Mistikoaren aurrean, benetan balio duenaren aitzinean ahoz eta idazlumaz isil gaitezke, betiko isildu ere.
‎Esan dezagun azaldu asmo duguna ez dela Wittgensteinen fedea edo fede gabezia, Vienako filosofoak Jainkoaz —Harengan benetan sinistu zuen ala ez oraingoan alde bat utzita— eta bizitzaren zentzuaz (hots, etikaz) izkribuz adierazi zuena baizik. Bi arrazoi nagusik bultzatu gaituzte hautu hori egitera.
2005
‎Eta edozein erantzunen atzean banitatea dago beti, batez ere banitatea. Ze bilatzen duguna ez da fama inondik inora ere, arrakasta baizik, edo bueno, ez arrakasta zehazki, errekonozimendua da gehiago, edo enfin, zelan esan, egiten duguna, noizbait, nonbait, norbaiti, baliozko gertatzea. Bateon batek, udako gau epel batean, txozna bazterrean, duela zazpi urte bota nuen bertsoa kantatu diezadala, adibidez.
‎Gizakiok komunikatzeko dugun tresnetariko bat da hizkuntza, baina sentitzen dena gorrotoa, maitasuna, amorrua, higuina... edo buruan, ikasiz, sartu genuena geologia, medikuntza, zuzenbidea... ahora etorri bitartean ematen den jauzian galtzen denaz gain, adierazi nahi duguna ez bide da heltzen osotasunean entzule eta irakurleari hemen eta orain, ez euskarak ez dituelako horretarako aukerak ematen, hiztunok gai ez garelako baino. Hori, mezu jasotzailea aurreiritziz jantzi ez bazaigu, eta esan nahi dioguna huts sakon batera erortzen ez bada:
‎Gaur egun duguna ez da behar bestekoa, gehiago esango nuke, sendotu ordez murriztuz joan da urteotan. Hortaz, gure gizartearen maila guztietako aniztasunari men eginez, kontsentsu puntuak bilatu eta aurkitzeko lanari ekin behar diogu.
‎Lehen esan legez, ez dut zemai ren jatorriari buruzko lanik ezagutzen; edonola ere, FHV n ez da ageri, ezta Arbelaizek bildu egile beraren etimolo­ gien liburuan, non ez bakarrik berak sortuak baizik inorenen azterketen iruz­ kinak ere biltzen diren orobat. Beharbada halabehar hutsa izan zen Mitxelenak zemai ri ere lehen gorago abagadaune z bildu duguna ez ezartzea eta harekin hatera beren egituragatik mailegutzat (edota aitzineuskarako lexi­ kotik landakotzat, bederen) jo litezkeenen artean ez ematea. Izan ere, edozei­ nek dakike ze bi arrazoi izan ohi diren euskal morfema batean/ m/ azaltzeko:
‎– Herri bateko kideen sufrantzaren ukatzeko, aski duk konparatzea. Gure artean ere gu baino gaizkiago denik atzemanen diagu, eri kartzelatua den etxegabea adibidez, baina horrek ez dik kentzen bizitzen duguna ez dela zuzen eta zilegi.
2006
‎Fuentesen hitzak entzun, Italiako iruzur kasuak irakurri... Futbolak fairplay hitza zabalduko du batean eta bestean, baina nola sinestu ikusten duguna ez dela antzerki bat?
‎Antropologia edo etnografia ikasketak egiten ari denak, bertsoetan altxorra du gizartearen nondik norakoen berri jakiteko. Kantatzen duguna ez baita hain interesgarria, kantatzen ez duguna aldiz, bai.
‎Agian laster egongo gara elkarrekin, eta ez mintzatoki zikin horren barruan, kristalak banatuta. Eta pasatu duguna ez dugu gogoratuko, ezta amesgaizto bezala ere. Bitartean, zaindu, laztana, zaindu ondo.
2007
‎Gure giltzarrien arteanezagutza partekatzea funtsezkoa da. Guk ikasten duguna ez da gurea bakarrik, baizik eta gurea eta Irizar-ena.
‎Zertarako behar dugu, ordea, kontzeptu berria? Gorago esan duguna ez esateko: alegia, gauza bat delaeuskalduna izatea eta, beste gauza bat, arras bestelakoa, herri honetako hiritarraizatea.
‎Berriro diot: biziberritunahi duguna ez da bizirik dena, bai, ostera, bizirik nahi duguna eta gu (geureburua) izateko erabili nahi/ behar duguna. Baina adi, hau ez da eskizofrenia, batzuek hala esan arren, Modernitate goien honetako bizimodu arrunta da.Aniztasuna, kultur eta identitate askotasuna, ez da soilik asko elkarren ondoanegotea:
‎menpekotasun eraginkor, arduratsu eta enpresarentzako balio sortzaile batek ez du preziorik, eta zaila izango litzateke hura baztertzea. Baliteke nagusiak, eguneroko zurrunbiloak eta estresak bultzatuta, benetan balio duguna ez konpontzea. Horregatik, ahalik eta modu zuzen eta zehatzenean gogorarazi behar dizugu.
‎maite duguna ez maitatzeko
2008
‎Anbizioa edukitzeaz gain mundua ez dela txapelketan bukatzen erakutsi genuke, baina adibidea geuk emanez, eta hor dago koska. Sentitzen ez duguna transmititzea zaila da, baina sentitzen duguna ez transmititzea zailagoa, nonbait. Txapelketa ez bada garrantzitsuena erakutsi dezagun ez daukala hainbesteko garrantzirik, hasi bertsolarietatik eta antolatzaileetaraino.
‎Elkarteak lan handia egin du, errespetua bereganatu du eta onarpen publikoa ekarri du. Baina biharko eskatzen duguna ez dugu ijito gisa eskatzen, pertsona gisa baizik. Denok berdintasunean eta eskubide berberekin bizi nahi dugu, ahal bada, gaur bertan, baina gaur ezin bada, biharko saiatuko gara.
‎Askotan lotzen da ondo jatea asko jatearekin, eta egun hauetan, gonbidatuekin gaizki geratzeko beldur, janari asko prestatzeko joera dago. Ohitura hori zuzendu beharreko zerbait da; hain zuzen ere, asko janez gero, ezin izango ditugu janariaren ezaugarriak ondo antzeman, eta jaten duguna ez dugu hainbeste estimatuko. Beraz, errazioak oso handiak ez izatea eskertuko dute bazkaltiar gehienek, ez bakarrik osasuntsuagoa delako, baizik eta oso beteta geratzea ez delako sentsazio atsegina.
2009
‎Porrot honekin, eta ordurako ja erlijioaren eta zientziaren arteko gatazkarekin, sartu gara XIX. mendean. Ezin duguna ez galdetu, beraz, hori da: zein zen Jainko bitxi hori, bat batean filosofia eta zientzia modernoen fundamentu absolutu bilakatua goizean, eta arrastian zientzia eta filosofia moderno horietxek jipoitua?
‎Ilusioz jolasten ginen elkarrekin, eta pozik. Baina gero, bizitza borroka dela ikasi genuen, eta erabaki bakoitzak duela ondorio bat, eta askotan erabakitzen duguna ez dugula geuk bakarrik erabakitzen, inguruak bultzatzen gaituela gauza batzuk egitera, pentsatzera. Bestela uste izan arren, ez garela libre.
‎Diana: Kudeatzen duguna ez da eraikin bat edo hiri barruko hiri bat bakarrik; nik esango nuke Taiwango sinboloa ere badela.
‎Zazpi mendez autonomoa izandako estatua armez hartu eta umiliatu egin zuten. Liburuak manipulatu dituzte, baina etxean jaso duguna ez.
‎Independentzia eta begirunea eskatzen dute baldintza onetan lan egin ahal izateko. Badakigu esaten duguna ez dela denen gustukoa. Lana zuzen egiten saiatzen gara.
‎11 a) Bankuen nazionalizazioa. Azken bolada honetan ikusi duguna ez da izan bankuen nazionalizazio bat, bankuen pribatizazioa baizik. Gobernuek bankuak pribatizatu dituzte, banku zentralek are diru gehiago eman diezaieten.
‎Saio edo esperientzia horiek erakusten digutena da, gaur egun Euskal Herrian behar duguna ez dela indarrean dagoen hezkuntza legediaren hobekuntza bat. Behar duguna sakoneko lege aldaketa da, eskola komunitatearen beharrei ondo erantzungo dien sakoneko aldaketa:
‎Bestalde, margoek erakutsi ohi duten azal bakarreko izaerarekin, aurarekin apurtzen da margo horien izaera fisikoa erakutsiz, atzealdea argitara utziz. Nolabait, ikusten duguna ez da dagoeneko guregandik urruntzen den forma bidimentsionala; aldiz, bere apurkortasun eta presentzia errealarekin aurkezten zaizkigu margoak. Ez dira leihoak, baizik eta leihoaren gainean pegatzen diren paper margotuak.
‎Iherarkia arazoa ere balitzateke. Jakin dezaten esaten duguna ez dela txantxetakoa. Gu ez garela gure gurasoak bezalakoak.
‎Asetze kontsumista definizioz da iheskorra. Bada garaia konturatzeko behar duguna ez dagoela merkatuan.
‎Ikusi dugunez, kantagintza mapa bat marrazteko eta erreferentzia toponimikoez, paisajistikoez eta idisonkratikoez betetzeko gauza izan zen. Guk orain hemen nabarmendu behar duguna ez da hainbeste mapa horren kalitatea, marrazkiaren grazia, edota iradokitzen duen erretratuaren baliotasun hipotetikoa. Hemen benetan axola duena da kantagintzak irudiz betetako plano bat sortu zuela, eta hori beste diziplinek, literatura kenduta?
‎ETAren jarraitzaileen artean (pentsatzeko zorigaiztoko bizioa duten bakanen artean) gero eta gehiago zabaltzen ari da iritzi hau: guk bilatzen duguna ez da mundu honetakoa. Halere, eutsi behar diogu, beste balizko munduaz lekukotasuna emateko.
‎Gizakiaren sustraietan egongo al da eta hori litzateke egiarekin eta izatearekin lotzen duena? Egia esan, besterik ez da" klase nagusien asmakizuna" baizik12 Gauzen hastapen historikoan aurkitzen duguna ez da bere jatorriaren identitate oraindik gordea, baizik eta beste gauzekiko diskordantziak, burugabekeria.
2010
‎Pisu handia du, noski. Erabat konbentzituta gaude egin nahi duguna ez dela bakarrik kalean egiten, eta bere isla izan behar duela erakundeetako lanean ere. Lan instituzionala oso inportantea izango da marko berri baterako urratsak egiteko.
‎Gero eta gehiago egiten dugu barrutik ateratzen zaiguna. Egiten duguna ez da batere zerebrala, urdailekoa da gehiago.
‎Eta jarraidura printzipio horretatik abiatuta egin diegu aurre mendeei. Gure arbasoek emandakoari gero bat emateko sena daukagu naturaz, baina emango duguna ez da jaso genuena izango: 8ko handian kantatuko dugu gure aurrekoek bezala, baina ez haiek kantatzen zutena.
‎Dena guk ordaintzen dugu. Beraz, ez diezagutela esan ordaintzen duguna ez dela iristen energia sortzeak eragiten dituen gastuak estaltzeko.
‎Erraten duguna ez da sekula debaldetan errana.
2011
‎Aztertu beharrekoa da hori».Batzera jotzen dute etorkinek, bistakoa da hori. «Guk ghetto bezala ikusten duguna ez da horrela haientzat: babeslekutzat jotzen dute.
‎Mahai horretatik antolatu genuen manifa, kristoren arrakasta izan zuen, eta nola ez, ez genuen ospatu. Hori da beste bekatu bat, egiten duguna ez kontatzea, ez ospatzea. Ez ospatzeak nolabaiteko etenalditxoa ekarri zuen jarduera jarraituan.
‎Thomas Bernhardi irakurri genion behin gizakiak ez duela askatasunik nahi, eta gezurra esaten duela kontrakoa dioenak. Askatasuna ahoa betetzen digun hitz maiztu horietakoa da, dudarik ez horretaz, baina berba luze hori fonemaz fonema ahoskatzean predikatu ohi duguna ez da askatasun indibidual erabatekoa eta muturrekoa (benetakoa den bakarra ez litzateke hori, bestalde. Ala graduazioa onartzen du askatasunak?
‎Ahozkotasunaren aldeko proposamen batzuetan xalotasun gehitxo dagoela iruditu izan zait: ?(?) inpresioa dut letren alorrean aurreratu duguna ez ote dugun mingaina dantzatzerakoan galdu. Nago, ez naiz aditua?
‎Telebistan ikusten duguna ez dugu askotan komentatzen. Interesgarria baldin bada bai, baina normalean ez.
‎Gero, idazten segitu behar da. Baita inori interesatzen ez zaionean ere, baita inpresioa dugunean ere idazten duguna ez zaiola sekula interesatuko inori.
‎Izateari Kaosaren arabera begiratu zaio, Kaosaren kontrakotzat jo da, ez osatutzat, baizik eta giza mintzoan agertzen ari den osotasuntzat; hala, ez izatea hondo helezintzat geratu da Logosarentzat. Erreala, horrela, ezagutzen duguna da, eta ezagutzen ez duguna ez da aintzat hartzen. Jatorrizko zabaltasuna, ezkutukoa, ukiezintzat eta hautemanezintzat jo da, nahiz eta, geroago, konturatu garen aurpegi anitz izan ditzakeela, hala moduzko ordena inplizitu bat.
‎Sasoi horretan gobernuak zituen apezpikuak hautatzen, Napoleonen konkordatuaren ondorioz. Dena dela, aipatu duguna ez da Abadiaren karrera eklesiastikoan goranzko urrats bakarra, zeren, lehenago, 1881ean ohorezko kalonjea izendatu baitzuten, eta geroago, 1907an kontseilu episkopaleko kidea.
‎Eta hitz egiten zuen bitartean tristatu zen neskaren aurpegiera. Zergatik ez?, galdetu zion Marcok kezkatuta, eraiki duguna ez al zaizu ederra iruditu. Ederra?, errepikatu zuen neskak, ederra esatea gutxi esatea dela uste dut, baina uler nazazu, Marco, nire bizitza Txinan dago, nire familia eta, jakina, nire aktore karrera.
2012
‎Egia batzorde on batek, ordea, egia prepolitikoa sortzeko zimentarria izango genuke, atzean gobernua eta legebiltzarra lagun, baina interferitu gabe. Indarkeria eta politika ezberdintzeko hainbat aldiz eskatu duguna ez al da garaia ideologia familia guztiek haien buruei eskatzeko. Erronkei eusteko jaioak garen euskaldunok ez gara ba gauza izango?
‎Biok ulertzen dute arrazoimena alferra dela zenbait arazo filosofiko eta politiko konpontzeko. Haien ikuspuntutik, justizia lortzeko egin behar duguna ez da pentsatzea, baizik eta errealitate berria sortzea». Eta sorkuntzak oso zeregin garrantzitsua betetzen du horretan bientzat.
‎A. PEREZ. Guk, asko bilduta ere, ziurrenik hartu duguna ez da gazte mugimenduan egin den lan guztiaren lagin bat baino. Eta horrek, hain zuzen ere, erakusten du gazte mugimenduaren aberastasuna, azken urteetan zenbat eta zenbat gauza egin diren.
‎berberak, hau da, Estatuaren botere berak izan ziren biolentzia erabiltzen jarraitu zutenak, Mugimendu Nazionalaren legeen defentsaren izenean garaturiko biolentzia berbera. Hizpide duguna ez da mugimendu memorialistaren «errebisionismo historikoa»; aitzitik, Nazio Batuen giza eskubideetarako Batzordeak Estatu espainiarrari helaraziriko «gomendioen» bigarren puntuak (2010eko otsailak 15) 1977ko Amnistia Legea berehalakoan indargabetu eta gerra zibilean eta segidako errepresioan gertaturiko giza eskubideen urraketei buruzko Egiaren Batzorde bat eratzea eskatzen du.... «Puntu eta kito» lege hori indargabetzearen eskaera eta amnistiaren alde dagigun aldarria ez dira kontrajartzen.
‎1996ko otsailaz geroztik Euskal Herriratzeko etenik gabeko dinamikan murgilduak gara.Orain, euskal jendartearen eta eragile sozial, politiko eta instituzionalekin batera urrats erabakigarriak egiteko garaian gaude. Jokoan duguna ez da gure egoera hobetzea, jokoan dagoena prozesuaren bideragarritasuna da, etsaiak temati eta arduragabeki zapuztu nahi duena eta lor dezan inork permititu ezin duguna. Agiri honen bidez, 2013ari begira dinamika berritua iragartzera gatoz:
‎Behintzat liburuari interes handiena ematen diona, neska baten aitortza intimoa bihurtzen duena, torturatua izan denaren autoanalisi etengabea eta gogoeta da, kontadizoaren barruan tartekatuz doana testuan, denbora diferentetan. Irakurtzen duguna ez da zer egiten dioten, baizik zer bizi duen berak: torturatzen zutenean sentitzen eta gogoetatzen zuena, bere beldurrak eta hauskortasuna, bere zalantzak; eta, ordukoa gogoratuz, orain sentitzen eta gogoetatzen duena, idazten ari denean.
‎edo informazioa ulertaraztea. Izan ere, lan literario baten muintzat jotzen duguna ez da lan horretan aurki dezakegun informazioa, bestelako funts misteriotsu, poetiko bat baizik. Itzulpen batek, beraz, funts poetiko hori osatzen lagundu behar dio jatorrizkoari.
‎Puntuazioa lantzeko erabilitako euskarriak oro har, gramatika liburuak, estilo liburuak, idazkera liburuak, ortografia liburuak eta hiztegiak izan dira132, baina ez dago euskal hiztun idazleen puntuazio jardunaren deskripzio zehatz berariazkorik. Beraz, Mitxelenaren euskarazko idazkeran oinarritutako bigarren graduko puntuazio markei buruzko lan deskribatzaile honen bitartez gure aletxoa ekarri nahi diogu euskal bibliografiako komunikazioaren ikerketari, nahiz eta jakin hemendik aterako duguna ez dela puntuazio legerik izango, Mitxelenaren puntuazio joera nagusien ildo nabarmenenak baizik.
‎Uste dugu Mitxelenak lortu duela norentzakoarentzat ez ezik etorkizuneko hartzaileentzat ere bere mezua eta mezua helarazteko modua eragingarria izatea. Baina orain aztergai duguna ez da etorkizuneko hartzaile hori, ez eta (bidenabar ez bada) zeharkako norentzakoa ere. Berariaz zuzentzen zaion norentzako hori izango dugu kontuan.
‎Eta, joan den astean bertan egin zuten nazioartean sekulako ohoartzuna duen beste mendi lasterketa bat, Zegama Aizkorri: " Nik uste dut halako probetan jendea txundituta geratzen dela inguruan dauzkagun parajeekin, askotan etxean duguna ez dugulako horrenbeste baloratzen".
2013
‎Nola liteke hori? Burla hutsa da hori, neurrigabeko bilaukeria, irain bihotz urragarria, umiliazioa, ezin garaituko duguna ez bada egoera makabro bezain bidegabe hau irauliz, eta benetako etsaia behar bezala identifikatuz, sunita batendako ez bailuke xiita batek etsai izan behar, Mendebaldeak baizik, eta xiita batendako berdin?
‎Nola liteke hori? Burla hutsa da hori, neurrigabeko bilaukeria, irain bihotz urragarria, umiliazioa, ezin garaituko duguna ez bada egoera makabro bezain bidegabe hau irauliz... eta benetako etsaia behar bezala identifikatuz, sunita batendako ez bailuke xiita batek etsai izan behar, Mendebaldeak baizik, eta xiita batendako berdin... Identifika dezagun, bai, lehenik eta behin, etsaia, gero gure artekoak konponduko ditugu-eta".
‎Eta egia da. Orain ez gara hemen eztabaidatzen ari jabetza sozialaren eredu hau jabetza estatalaren eredua baino hobea den edo ez, saihestu dezagun eztabaida hori orain, esan nahi duguna ez desbideratzeko.
2014
‎Euskal Herrian badira urte batzuk Idiazabalen sortutako Nazioen Mundua taldeak bultzatuta erabakitzeko eskubidearen biran jo eta fuego dihardutela: " Idiazabaldarrengandik ikasi duguna ez dira ideiak soilik izan, baita gauzak nola egin behar diren ere. Aniztasuna eta orekak bermatuta, denok ikus dezagun emaitzan gure burua islatuta", dio Nikolasek.
‎Nekagarriak ere izan gaitezke, baina oro har esango nuke funtzionatzen duela. Batzuetan norbait mindu daiteke jorratu dugun gaiagatik, edo esaten duguna ez datorrelako bat errealitatearekin. Baina horiek estereotipoak dira.
‎«Arazoa da Israelek erregimen militar bat ezartzen diela milioika palestinarri. Gu [unitatea] zati txiki bat gara, baina egiten duguna ez du ezagutzen Israelgo iritzi publikoak». Babes eskaseko salaketa Armadak ez dio erantzun ofizialik eman salaketari.
‎Eta, kanpokoa ederrago dakusagun honetan, kanpokoa hain gurera sartu den honetan, nahitaez eta halabeharrez, geureari eutsiz, geugan konfiantza areagotuz, zerbait berri iruditu. Euskararen erabilerak behera egiten duenean, ondokoak eskaintzen diona onuragarriagotzat hartzen duelako da, edota egiten duguna ez delako nahiko euskal kulturara biztanleriaren gehiengo hori erakartzeko. Hemen ere, bada gure kulturak duen berezitasun bat eta Ruper Ordorikaren adierazpenak interesgarritzat jo ditut; berak esana da:
‎Eta hirurek bat egin dute horretan. «Gure proiektuan sinesten dugu, eta egiten duguna ez dugu aldatuko. Agerian daude lortu ditugun emaitzak», berretsi du Aranazek.
‎«Badakigu ezin dugula berreskuratu geneukan guztia; gauza batzuk dira inoiz ere lehengora itzuli, beste batzuk bai. Edukiko duguna ez da izango gauza bera, baina, bueno, behintzat leku bat berreskuratu nahi dugu». Abaro bat:
‎Bada, hori alde batera uzten da. Izan ere, haustura hidraulikoa ikertzen inbertitzen duguna ez dugu aurreztean eta eraginkortasuna hobetzean inbertitzen. Hortaz, haustura hidraulikoan inbertitzeak beste arloa atzeratzea dakar.
‎Geroz eta emakumezko nagusi gehiago gaude, baina ez dakit sentsibilitate hori aplikatzen ari garen. Denen laguntza behar dugu lortu duguna ez galtzeko. Baina denok, zuzendaritzetan gaudenok ere, txipa aldatu behar dugu.
‎Oroimenetatik haratago bilatzen duguna ez ote da estabilitate sonoro hura. Estabilitate sonoroa.
‎Hitz egin behar duguna ez da haurren kontua.
2015
‎El Diario Vasco trolleatzen dugu, hor ez dago dudarik. Halere, egiten duguna ez da trolleatze hutsa, modu klasikoan ulertzen den trolleatzea. Gu ez gatoz eztabaida lehertzera, beren mezuari buelta ematera baizik, eta bide batez, barre pixka bat eragitera.
‎Kontzientzia da aztertzear dugun objektua, eta objektu misteriotsua da. Hori bai, berari buruz idatzi eta esaten duguna ez da hain misteriotsua. Uler dezakegu eta berari buruz mintza gaitezke.
‎Eserita segitzen du gizonak, aurrez aurre duen argazkiari so, aurreko gotorlekuari so, geldi; bere buruarekiko solasaldia ere eten egin du orain, itxaroten ari da, badaki itxaron baino ez duela egin behar zer edo zer gertatu arte, horrelaxe izaten da beti, itxaroteak beti dakar zer edo zer, askotan itxaroten duguna ez bada ere.
‎Sarritan, nahiago dugu ikusten duguna ez ulertzea, ez ikustea baino.
‎IKUS. Aurkibide alfabetikoko beste termino batera bidaltzen gaitu beti, esku artean duguna edo aukeratu duguna ez delako egokia.
‎Orain esplikatu berri duguna ez zen Feurren interpretazioa. Izan ere, haren helburu nagusietako bat inperialismo batzuk justifikatzea zen, beste justifikagaitz batzuen aurrean.
‎– Gainera –gehitu nahi izan zuen gazteak– komunean duguna ez dugun zerbait izatea ez zait iruditzen arrazoitzeko modurik zuzenena. Domina olinpikorik ez edukitzea ere komunean dugun zerbait da, esate baterako.
2016
‎ikusten duguna ez baizik
‎Irudia: gpointstudio Baliteke jaten duguna ez izatea, baina elikadurak eragin zuzena du gure gorputzean. Izan ere, bazkaltzeko mahaian esertzen garen bakoitzean menua zainduko bagenu, gehiegizko pisuaren %37 murriztuko genuke, baita obesitatearen %17 ere, Espainiako Estatuko azken Osasun Inkesta Nazionalaren arabera.
‎Ildo horretatik, hurrengo paragrafoa da erakargarrienetako bat: «Big Bang az edo espazioaren egituraz hitz egiten dugunean, egiten duguna ez da gizakiak gauean suaren inguruan azaldu diren kontakizun aske eta fantastikoei jarraitzea, ehunka milaka urtetan zehar. Beste gauza baten jarraipena da:
‎Halaber, «are larriago» deritzote mozioa «itxurakeriaz eta hedabideen aurrean» babesteari, eta «alderdi politiko guztiok udalbatzarrean aho batez onartutakoaren kontrako erabakiak» hartzeari. «Bilkuran herriko ordezkariok erabaki duguna ez errespetatuz, jarrera despotaz jokatzen ari dira. Onartezina da Udal Gobernuak udalbatzarekiko izan duen mespretxua».
‎Uste duguna ez da, maiz,
‎Kontua da jendeagatik egiten duguna ez da arriskutsua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia