2000
|
|
Aitzitik, egitate handiagoetan (Euskal Autonomia Erkidegoan, Hegoaldean edota Euskal Herrian) eragina duten albisteak gehiago dira lurralde hauetan gertatu direnak baino. Adibidez, Gasteizko Jaurlaritzak berak hartutakoerabaki baten berri ematen duenean, berri ematea (prentsaurrekoa esaterako) herrialdebatean gertatzen da, baina eragina Euskal Autonomi Erkidego osora heda daiteke.Ezberdintasun hori neurketak egiteko erabili
|
dugun
metodologiaren ondorioa da: izanere, gertaerak leku jakin batean gertatzen dira gehienetan (eta horretarako erabili dugunneurketa unitatea herrialdea izan da, Iparraldea bere osotasunean herrialdetzat hartudugularik).
|
|
Lanean eduki dugun helburua eta erabili
|
dugun
metodologia laburki azaldu eta ostean, hirugarren atalean abiapuntutzat hartu dugun testuaren transkripzioak egingo ditugu. Laugarren atalean, barietate honetako azentu sistemaren ezaugarri nagusiak laburbildukoditugu.
|
2002
|
|
Horiek guztiak kontuan izanik, ikaslea bere ikaskuntza prozesuaren erantzulebihurtu nahi badugu, ikaskuntzaren teoriaz hitz egin behar dugu berarekin, adostu egin behar dugu hizkuntza ikasteko erabili
|
dugun
metodologia, estrategiak, etab.?, eta baita hizkuntza bat ikasteko garatu eta erabili behar diren estrategiez ere. Estrategia horiek asko ikertu dira azken urteotan eta hemen horietakobatzuk aipatu baino ez ditugu egingo:
|
2014
|
|
Hurrengo atalean, etiketatze lanean jarraitu
|
dugun
metodologia azalduko dugu.
|
|
Artikulu honetan, orain arte egindako lanaren laburpen bat egingo duguetiketatzean jarraitutako metodologian eta garatutako baliabideetan arreta bereziajarriz. Hala, 2 atalean, corpusa etiketatzeko aukeratutako eredua aurkeztuko dugulabur; 3 atalean, etiketatze lana aurrera eramateko erabili ditugun baliabide nagusiakazalduko ditugu; 4 atalean, PB VN eredua erabiltzean hartutako erabaki nagusiezarituko gara; 5 atalean, etiketatze lana egiteko erabili
|
dugun
metodologia azaldukodugu eta bukatzeko, 6 atalean, gure lanaren emaitza nagusiak eta garatutakobaliabideak aurkeztuko ditugu.
|
2015
|
|
Gainera, tesian eraikitako web as corpus eta corpus bilketa tresnek behar dituzten baliabideeta tresna linguistikoak nahikoa oinarrizkoak direnez (N grametan oinarritutako hizkuntzadetekzioa eta analisi eta sorkuntza morfologikoa, besterik ez), uste dugu euskarazko tresnakeraiki eta corpusak biltzeko aplikatu
|
dugun
metodologia euskararenaren antzeko egoeran daudenbeste hizkuntza batzuekin ere hizkuntza gutxitu eta morfologikoki konplexuekin ere aplikadaitekeela beraien egoera ere hobetzeko.
|
|
Gure sistemaren eraginkortasuna ondo neurtzeko, txio guztiak eskuz etiketatu ditugu, eta ikasketaautomatikoa aplikatu, aurretik aipatu
|
dugun
metodologia erabiliz. Eskuzko etiketatzearen bidez, guresistemak lortuko lukeen emaitza onena kalkulatu dezakegu, eta UG sistemak lortutakoarekin konparatu.
|
2017
|
|
Atal honetan bariazio geo soziolinguistikoa ikertzeko erabiliko
|
dugun
metodologia, horretarako sortueta erabiliko dugun galdetegia eta corpusa adieraziko dira.
|
2019
|
|
Hurrengo atalean honaino iristen lagundu diguten hainbat lanei erreferentzia egingo diegu. Hirugarren ataleanikerketaren muina azalduko dugu, jarraitu
|
dugun
metodologia eta lortutako emaitzak azalduz. Laugarren atalean, ondorioak eta etorkizunean egin nahiko genukeena kontatuz amaituko dugu.
|
|
Ikerketan erabili
|
dugun
metodologia, kualitatiboa eta etnografikoa da eta hauexek dira baliatuditugun teknika nagusiak: (1) sakoneko elkarrizketak (banakakoak eta taldekoak) eta eztabaidataldeak; (2) behaketa parte hartzailea; (3) iturri dokumentalen azterketa (tokiko ikerketak etaagerkariak, eskuorriak, etab.) eta (4) sareen mapa.
|
|
Azpiatal honetan, aurreko bi baliabideak erabiliz gramatika maila bakoitzean balentzia aldatzaileak identifikatzekoerabili
|
dugun
metodologia esplikatuko dugu. Halaber, kasu batzuetan, metodologian hurbilpen bat aukeratu edotabaliabide jakin bat erabili behar izan da, eta horiek ere aipatuko ditugu.
|