Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Aitzitik, egitate handiagoetan (Euskal Autonomia Erkidegoan, Hegoaldean edota Euskal Herrian) eragina duten albisteak gehiago dira lurralde hauetan gertatu direnak baino. Adibidez, Gasteizko Jaurlaritzak berak hartutakoerabaki baten berri ematen duenean, berri ematea (prentsaurrekoa esaterako) herrialdebatean gertatzen da, baina eragina Euskal Autonomi Erkidego osora heda daiteke.Ezberdintasun hori neurketak egiteko erabili dugun metodologiaren ondorioa da: izanere, gertaerak leku jakin batean gertatzen dira gehienetan (eta horretarako erabili dugunneurketa unitatea herrialdea izan da, Iparraldea bere osotasunean herrialdetzat hartudugularik).
‎Lanean eduki dugun helburua eta erabili dugun metodologia laburki azaldu eta ostean, hirugarren atalean abiapuntutzat hartu dugun testuaren transkripzioak egingo ditugu. Laugarren atalean, barietate honetako azentu sistemaren ezaugarri nagusiak laburbildukoditugu.
2002
‎Horiek guztiak kontuan izanik, ikaslea bere ikaskuntza prozesuaren erantzulebihurtu nahi badugu, ikaskuntzaren teoriaz hitz egin behar dugu berarekin, adostu egin behar dugu hizkuntza ikasteko erabili dugun metodologia, estrategiak, etab.?, eta baita hizkuntza bat ikasteko garatu eta erabili behar diren estrategiez ere. Estrategia horiek asko ikertu dira azken urteotan eta hemen horietakobatzuk aipatu baino ez ditugu egingo:
2014
‎Hurrengo atalean, etiketatze lanean jarraitu dugun metodologia azalduko dugu.
‎Artikulu honetan, orain arte egindako lanaren laburpen bat egingo duguetiketatzean jarraitutako metodologian eta garatutako baliabideetan arreta bereziajarriz. Hala, 2 atalean, corpusa etiketatzeko aukeratutako eredua aurkeztuko dugulabur; 3 atalean, etiketatze lana aurrera eramateko erabili ditugun baliabide nagusiakazalduko ditugu; 4 atalean, PB VN eredua erabiltzean hartutako erabaki nagusiezarituko gara; 5 atalean, etiketatze lana egiteko erabili dugun metodologia azaldukodugu eta bukatzeko, 6 atalean, gure lanaren emaitza nagusiak eta garatutakobaliabideak aurkeztuko ditugu.
2015
‎Gainera, tesian eraikitako web as corpus eta corpus bilketa tresnek behar dituzten baliabideeta tresna linguistikoak nahikoa oinarrizkoak direnez (N grametan oinarritutako hizkuntzadetekzioa eta analisi eta sorkuntza morfologikoa, besterik ez), uste dugu euskarazko tresnakeraiki eta corpusak biltzeko aplikatu dugun metodologia euskararenaren antzeko egoeran daudenbeste hizkuntza batzuekin ere hizkuntza gutxitu eta morfologikoki konplexuekin ere aplikadaitekeela beraien egoera ere hobetzeko.
‎Gure sistemaren eraginkortasuna ondo neurtzeko, txio guztiak eskuz etiketatu ditugu, eta ikasketaautomatikoa aplikatu, aurretik aipatu dugun metodologia erabiliz. Eskuzko etiketatzearen bidez, guresistemak lortuko lukeen emaitza onena kalkulatu dezakegu, eta UG sistemak lortutakoarekin konparatu.
2017
‎Atal honetan bariazio geo soziolinguistikoa ikertzeko erabiliko dugun metodologia, horretarako sortueta erabiliko dugun galdetegia eta corpusa adieraziko dira.
2019
‎Hurrengo atalean honaino iristen lagundu diguten hainbat lanei erreferentzia egingo diegu. Hirugarren ataleanikerketaren muina azalduko dugu, jarraitu dugun metodologia eta lortutako emaitzak azalduz. Laugarren atalean, ondorioak eta etorkizunean egin nahiko genukeena kontatuz amaituko dugu.
‎Ikerketan erabili dugun metodologia, kualitatiboa eta etnografikoa da eta hauexek dira baliatuditugun teknika nagusiak: (1) sakoneko elkarrizketak (banakakoak eta taldekoak) eta eztabaidataldeak; (2) behaketa parte hartzailea; (3) iturri dokumentalen azterketa (tokiko ikerketak etaagerkariak, eskuorriak, etab.) eta (4) sareen mapa.
‎Azpiatal honetan, aurreko bi baliabideak erabiliz gramatika maila bakoitzean balentzia aldatzaileak identifikatzekoerabili dugun metodologia esplikatuko dugu. Halaber, kasu batzuetan, metodologian hurbilpen bat aukeratu edotabaliabide jakin bat erabili behar izan da, eta horiek ere aipatuko ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia