Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Haiek berehala bota zigutean erretolika, eriaren berme konstituzionalak eta istorio. Beharrik Ramirez dugun gurekin, oso konbentzigarria beti...
2007
‎Zentzugabekeriatzat hartuko nuke, aitzitik, Eguzkiaren inguruan ezagutzen dugun gure eredu hau (hamar hamabost planeta, bere kometak eta asteroideak barne) Galaxiako bakarra dela aldarrikatzea.
‎–Ni Berlinen bizi izan nintzen, hiru urtez, arte galeria batean lanean, Galerie Brockstedt, ez dakit ezagutuko duzun. Gero Bartzelonan beste bi urte, arte digitalaren booma aprobetxatuz, badakizu, eta orain hemen gaude bueltan, ea zortea dugun gure plan guztiekin?
2008
‎–Ea zer ostia egiten dugun guk biok hemen.
2009
‎Eta ematen du geroz eta gehiago hori gertatzen dela. Gaur ez dakigu, edo apenas dakigu, zer den salbatuak izatea, erredimituak?, eta zertatik behar dugun guk salbatuak izan.
2010
‎Banuen nik, bai, Helenarekin bekatu egin nuelako kontzientzia, baina, gurasoak hain gure maitasunaren aurka ikusi nituenean, zenbat zabor jaso genuen geure heziketa hura medio, eta zenbat zabor ekoiztu dugun guk geuk ere, gainetik kendu nahi eta ezinean gabiltzana, Damaso, hain estu josi zaio zaborra gure geurezko azalari, likatsu eta itsaskor, beste azal bat osatuz!?, bihotza matxinatu zitzaidan: hura ez zela posible eta ez zela posible; haiena, gure gurasoena?
‎Banuen nik, bai, Helenarekin bekatu egin nuelako kontzientzia, baina, gurasoak hain gure maitasunaren aurka ikusi nituenean —zenbat zabor jaso genuen geure heziketa hura medio, eta zenbat zabor ekoiztu dugun guk geuk ere, gainetik kendu nahi eta ezinean gabiltzana, Damaso, hain estu josi zaio zaborra gure geurezko azalari, likatsu eta itsaskor, beste azal bat osatuz! —, bihotza matxinatu zitzaidan: hura ez zela posible eta ez zela posible; haiena —gure gurasoena— ote zen, bada, benetako maitasuna...?
2015
‎Zientzia kognitiboetan, neurozientzian eta gogamenaren filosofian badago kontzepzio edo teoria handi bat «funtzionalismo» izena duena eta oro har arrakastatsua izan dena azken hogeita hamar urteetan.111 Forma ugari hartzen ditu, baina gehienak gizakiok munduan dugun gure berezko irudia, eta izatea, eraldatzen ari dira. Funtzionalismo horren ardatz batek gure ontologiaren oinarrietan nahi du sakondu, eta badirudi aurkitzen ari den emaitzak ez datozela bat orain arte maneiatu ditugun geure buruari buruzko mapekin.
‎Eurozentrismo hau gorago ere atzeman ahal izan dugu mundu sistemez eta nazioaren balizko gaindiketaz hitz egitean, Mendebal Europako datuak bakarrik kontuan hartzea, eta ez munduko gainerakoenak, leporatzen genionean. Unibertsalismoa mundu osoa aintzat hartuko duen ikuspuntu bihurtu behar dugu, eta ez izen horrekin mozorrotu nahi dugun gure txokoko (Europako) ikuspuntua. Unibertsalismoak esan gura du, norberaren bizimodua erlatibizatzen dela bestelako bizimoduen presio legitimoak aintzat harturik; besteei, arrotzei, eskubide berberak ezagutzen zaizkiela, euren idiosinkrasiak eta guzti, eta eurengan ulergaitz egiten zaigun guztia gorabehera; nor ez dela bere identitatearen unibertsalizazioan tematzen, norberaren identitatetik desbideratzen den guztia ez dela batera hartu eta gaitzesten; tolerantzia esparruak gaurkoak baino askoz handiagoak egin behar direla; hau dena esan nahi du unibertsalismo moralak?
2016
‎Boterea hamaika modutara agertzen zaigu eta modu horietako batzuk ez ditugu ezagutzen ere. Botereak ideologikoki eragiten dio gure buruaz eta besteez daukagun ikuspegiari, beraz, interesatzen zait botereari hainbat mailatan heltzea, ez bakarrik estatuaren mailan, baizik eta ikustea ea nola erreproduzitzen dugun guk geuk estatuaren boterea. Adibidez, espetxeen aurkako mugimenduan gabiltzanok onartzen dugu ez dela aski kartzela izeneko instituzio horiek deuseztatzeko eskatzea; aitzitik, ikusi behar dugu zenbateraino dauzkagun guk ere txertatuta estatuaren bulkadak, nola erreproduzitzen dugun guk geuk estatuaren botere zigortzailea gure harremanetan, eta horrexegatik da hain garrantzitsua feminismoa:
‎Botereak ideologikoki eragiten dio gure buruaz eta besteez daukagun ikuspegiari, beraz, interesatzen zait botereari hainbat mailatan heltzea, ez bakarrik estatuaren mailan, baizik eta ikustea ea nola erreproduzitzen dugun guk geuk estatuaren boterea. Adibidez, espetxeen aurkako mugimenduan gabiltzanok onartzen dugu ez dela aski kartzela izeneko instituzio horiek deuseztatzeko eskatzea; aitzitik, ikusi behar dugu zenbateraino dauzkagun guk ere txertatuta estatuaren bulkadak, nola erreproduzitzen dugun guk geuk estatuaren botere zigortzailea gure harremanetan, eta horrexegatik da hain garrantzitsua feminismoa: ikusi behar dugulako nola mamitzen den boterea maila bakoitzean.
‎Ipini Microsoft Word edo beste edozein testu prozesatzaile lumaren ordez, Google Maps atlasaren lekuan, ordenagailu eramangarria edo tableta paper pilaren partez, North Face edo Ternua markako produkturen bat, edo batzuk? salakotaren truk, kamera digitala edo sakelakoa binokuluaren ordainetan, eta egungo bidaiari euskaldun profesionalaren irudi ia perfektua lortuko duzu, munduan barna urtero bidaltzen dugun gure Jontxu ugarietako bat, Azokaren inaugurazio egunerako haren azkeneko kronika fresko freskoa prest izango duena, bitxia da, ziur nago ohartuta egongo zinetela, ale horien artean Jon izenak duen arrakasta: Jon Abril, Jon Arretxe, Jon Maia, Jon Sarasua?
2017
‎Bortxatu oso hitz gogorra da, eta salaketa? ez dakit ba nik ez ote dugun guk bera salatuko, amak berriro, jada lasaiago eta ipurdi lodia aulkian berkokatzen.
‎Bake Bidean konfiantza zutela esan zidaten. Hor ikusten da zer konfiantza maila dugun gure artean?. Adostuta zituzten parametroetatik atera gabe mintzatu zen,, baina bihotzarekin ere bai?.
‎Hau dena ez dakite gaurko sendagileek, eta guk ere ez dakit ez ote dugun sarriegi ahazten, gure gizarte honetan gorputzaren eta arimaren jakintza bereizturik baitaude, ikasketa bereziak eta bereiziak dituzte batean edo bestean aritu nahi dutenek; hau berez txarra ez izanik ere, ez baita samurra bateko zein besteko ikaskizunak oro buruan jasotzea eta pentsa zer litzatekeen denak batera burutu nahi izanez gero, hala ere diot, ez litzateke batere txarra alde batekoek, ikasketa adar batekoek, bestearen hasi masiak bederen ezagutzea, menderatzera iritsi ezin bada hastapen eta oinarriekin badarik ere ohiturik egotea, eta horrez gain batzuek besteen berri izatea, sekula ez ahaztea zer izan bakar bat dugula biok ere eskuen artean, haiek gorputza deitzen dutena osatu eta guk arima izendatzen duguna artatu nahi izaten badugu ere. Pentsatu izan dut, inoiz edo behin, misiolari joan izan garen tokietan, nola jartzen dugun gure gar eta indar guztia basati haien aztiak uxatzen, barregarri uzten eta jendea haiengandik banatzen, ahal dugun guztietan mediku edo erizainen laguntzarekin, eta ez zaigu noski horretarako arrazoirik falta, azti deabru horiek izaten baitira oztopo nagusiena jentil gaixo haiek denak euren gezurrezko sinesmenetatik eta, baita ere, bizimodu atzeratu, latz, itxuragabe hartatik ateratzeko; alabain... azti edo belargile arraio horietan, euren basakeria ahaztu gabe ere, ez ote dago lehenagoko gizon emakumeen sakonagoko jakintza bat, bizi ezaguera bat, alegia, gorputzaren osasuna eta arimarena, sendagintza eta erlijioa biak elkartzen dituena?
‎Lorenak eta biok inoiz ezagutu ez genuen intimitate bat. Ez genuen gure barruan geneukan okerrena atera, ez genion elkarri aurkeztu gizartean bizirauteko ezkutatzen dugun gure bertsio ilun hori. Zegokion momentuan eztabaidatu izan bagenu oraindik elkarrekin egongo ginela pentsatzea tentagarria da, baina zertarako egin hori.
2019
‎–Bihar ikusiko dugu morrosko horren kromorik ote dugun gure bilduman.
‎Esango luke, halaber, artea, bere jatorria edozein dela ere, gizakien gatazkez haraindi kokatzen dela; zeren eta, azken batean, ispilu beraren ifrentzu eta aurkia baitira gerra eta artea. Hemen, hemen eta orain kontua da guk non, bietarik zen aldetan, alegia, nahi dugun gure burua islatu.
2020
‎Hala ere,. Estatu? hitzarekin esan nahi duguna ulertzeko, hemen garatu ezin dugun gure Estatu teoria estrategiko erlazionala irakurri behar da (Goikoetxea, 2017a, 2017b; Jessop 2000, 2008; Poulantzas 2014), gure proposamenen azterketa norberak buruan duen kontzeptu eta teoriatik egin ez dezan; gure proposamena onartu, kritikatu edo ezeztatzeko, esan nahi duguna ulertu behar baita lehenik. Estatugintza federala proposatzen dugu, subsidiarietate politikoan oinarrituta eta konsozianismo feministaren metodologia jarraituz antolatuko dena hasiera batean.
2021
‎Eta lotsagarria da zenbatetan ematen dugun negarti kuadrilla bat. Sentitzen dut horrela esatea, kamaradak, baina ikusi besterik ez dago nola hitz egiten dugun gure arbasoei buruz. Iraganeko kolosoei ematen diegun tratuan neurtzen da beste inon baino hobeto gure arteko tratuaren maila.
‎Kanpotik begiratuta badirudi harroak garela eta barrutik begiratuta lotsatiak. Ez dut uste ikusten dugunik gure lotsa eta ez dut uste ikusten dugunik ze gaizki kudeatzen dugun gure antisentimentalismorako joera. Historian zehar gogorrak izan behar izan dugu eta zauriezinak izaten saiatu gara.
2023
‎Hileta honetan dauden emakume batzuei begira, neure buruari galdetzen diot zer bilatu dugun zugan, zergatik sentitu dugun gure bizitzako uneren batean ura edo airea bezala behar zintugula. Zerk bultzatu gaituen pentsatzera zu gabe ez ginela ezer, zerk eraman gaituen negar egitera, zerk sentiarazi gaituen hain txiki hainbestetan...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia