Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Familia osoa gindoazen, Korrika antolatu denetik egin izan dugun gisa, tartean bi ume txiki, hori guztia nuela nik bueltaka buruan. Lekukoa eskuetan harturik, ez nuen hamar pausorik egin gibelean zetozen lasterketari batzuk, gehienak gazteak, oihuka hasi zitzaizkidala.
‎Ez da zalantzarik hango eta hemengo euskal mintzoek eskaintzen dizkiguten baliabideak gureganatu behar ditugula, eta euskara batua deitzen dugun hori ongi hornitu behar dugula euskal hitzak, euskalki batekoak nahiz bestekoak izan, baztertu gabe. Hori hala da, baina horrekin batera bistan da aberastasun hori kudeatzen eta gobernatzen jakin behar dugula, sukaldean janariarekin egiten dugun gisa: osagai aukeratuenak izanik ere, ezin dira elkarren artean nolanahi ere nahastu.
2004
‎Diodan, bidenabar, puntu hau hil edo biziko auzia bihurtu zaigula, euskaltzale ez gutxi oraindik ere betiko leloaz baliatzen baita bere ideia espirituala emateko: . Orain arte iraun badugu iraun dugun gisa, aurrerantzean ere iraungo dugu nola edo hala?.
‎Hori horrela izateko, ordea, euskarak orain oro har eginkizun ez dituen betekizunak zeuzkan euskal hiztunaren komunikazio jardunean. Gauza jakina da, geroago ikusi ahal izango dugun gisa, hiztunaren eta hizkuntzaren arteko elkarreraginean, hiztunaren sormenak mintzairaren mugarriak dituela barruti.
‎Ez, haatik, zantzu adierazgarririk isuri ez duen problematika; bertakoak bertako, kanpoan ere bada non ikusia eta zer ikasia problema horren sustraiak begietsi nahi izanez gero. Hangoak eta hemengoak ikusi ondoren, gorago aditzera eman dugun gisa, balorazio kontrajarriak atzeman ditugu euskal munduan.
2006
‎Ordu arte latin askorik ikasi ez nuelako seguru asko. Eltzeko domeka hartan, ordea, begiak trabatu zitzaizkidan bertan, ondo berdindu gabeko  galtzada harrian estropezu egiten dugun gisa trabatu ere. Itzul  tzen hasi nintzen mentalki.
2007
‎Batetik, gurasoek erabakitzen dute beren seme alaben testuingurusoziolinguistikoa, haiek erabakitzen baitute zer hizkuntzatan komunikatuko direnhaiekin, bai eta zer hizkuntzatan ikasiko duten seme alabek, beren helburuen zeinideologiaren arabera. Eta, ikusi dugun gisa, horrek badu eraginik nazio zeinestatu identifikazioetan, bai eta herrialdeekiko jarreretan ere. Horrekin batera, gurasoak eredu dira seme alabentzat.
‎Berdinkideek ere eragina izan dezakete nazioidentitatearen garapenean, nahiz eta gai horren inguruan oraingoz ikerketarik ezegon. VI. kapituluan aipatu dugun gisa, berdinkideek mota askotako eraginak izanditzakete. Nazio identitateari dagokionez, litekeena da lagunak zenbait herrialderiburuzko usteak komunikatzea eta indartzea, filmez, jolas elkarreragileez, telesaioez eta antzekoez hitz egiten dutenean.
‎V. kapituluan ikusi dugun gisa, familia da haurra murgiltzen den lehentestuingurua, eta, ondorioz, bakerako hezten hasteko testuingururik egokiena.Alabaina, zenbaitetan familien baitan tolerantziarik eza izaten da nagusi, eta horrekbakerako hezkuntzaren prozesua oztopatzen du. Hala, gure seme alabak bakerakohezi nahi baditugu, familian horretarako giro aproposa sortzen saiatu behar dugu.
‎Komunikabideek ere zeregin garrantzitsua dute bakerako heziketan. VII.kapituluan ikusi dugun gisa, eragin handia dute haurrengan, nerabeengan etahelduengan. Komunikabideek eskaintzen dituzten filmak, iragarkiak eta, oro har, saioak tresna baliagarri izan daitezke bake kulturarekin bat datozen balioaktransmititzeko.
‎V. kapituluan ikusi dugun gisa, familiak eragin handia du sozializazio prozesuan.Horrez gain, eremu erabakigarria da BH prozesuan. Garrantzitsua da familiareneremuan BHren balioekin bat datozen jarreren eta jokabideen garapena bultzatzea.Horretarako, gurasoek honako jarraibide hauek kontuan izan behar dituzte:
2010
‎Banku zentralen lehentasun handienetako bat zenfinantza jardueren gaineko kontrol egokia egitea. ...alizazioa, finantza erakunde espezializatuen arteko bereizketen ezabaketa (inbertsiobankuak, kutxak, merkataritza bankuak...), finantza aktibo «eratorriak» sortzekoahalmena, finantza enpresa malguagoak sortzeko aukera, erakunde tradizionalenmenpekoak gehienetan?; etab. Desarauketaren emaitza izan da kontrolatzekozaila den finantza sistemaren benetako hipertrofiaren sorrera 4 kapituluan aztertuko dugun gisa.
2011
‎Aipatu dugun gisa, hainbat dira berrikuntza sozialaren aztarnak ikusgai diren arloak. Enpresa mundura hurbilduta, bi lerrotan antzematen dute haren aplikazioa Moulaert eta Nussbaumerrek (2008).
2014
‎Pribatizatu nahi izan dutenek emakumeak baztertzeko helburu bakarrarekin egin nahi izan dute, dantza ofiziala, parekidea, boikoteatuz. Onartezina da erasotzaileak biktima gisa agertu nahi izatea, kronika horietako zenbaitetan ikusi dugun gisa. Lotsa emangarria eta etikaz kanpokoa deritzogu emakumeen bortizkeria salatzeko erabiltzen ohi den terminologia bera Mutil dantza diskriminatzailearen aldekoei esleitzea.
2016
‎«Baina erabiltzeko moduarekin, ez. Erabili ohi dugun gisa, biktimismoaren plazara eramaten gaitu». Ikastoletan bestelako planteamendu batekin jokatzen dutela azaldu du:
2020
‎Berrikuntza eta ikerkuntza zientifikoan aurrerapenak egiten ditugun pertsonok ere gure papera beteko dugu. Hau dena EHUren menpe balego, azken urtean egiaztatu dugun gisa, baliteke inoiz ez burua altxatzea.
‎Eta, orduan, ea non zerrendatzen dituzten gure maitasunen artean denak; ea ematen dien hainbesterako gure bizitzaren kontakizunak. Ea ordurako laurogei urteko hezur zakua zaren, hautsak ondo harrotuta pasa izan dena bizitzatik; eta orduan ulertuko dugu –orain ulertzen dugun gisa baina berrogeita hamar urte gehiagok ematen duten konbentzimendu eztabaidaezin horrekin; zuk handik, eta nik hemendik– apenas geratu zaigula bestela egitekorik, apenas geratu zaigula bestela disfrutatzekorik, eta eraman zaitzaketela bizitzako hautsak harrotu izanaren ziurtasunarekin, ni nagoen tokiraino. Eta, orduan, ez kezkatu, ez izurik izan:
2021
‎Ikasleek duten formakuntza beharraren pertzepzioa neurtzen duen aldagai konposatuaren kasuan (ikus 4 taula), aurreko aldagai konposatuarekin egin dugun gisa, itemak ordenatu ditugu balorazioetan" handia" eta" oso handia" erantzunen baturaren arabera,% handienetik txikienera. Ordena horretan aldagai konposatu honi dagozkion emaitzak argiago interpretatuko direlakoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia