2001
|
|
Hizkuntzak berez ez du inoren premiarik; hizkuntzak berez, hizkuntza den aldetik, ez du inoren eta ezeren premiarik. Hori euskaraz baino erdaraz hobeki adieraz daiteke, guk erabiltzen
|
dugun
euskaraz hitz jokoak âHiribarrenek erabiltzen zuenean, bai, O mihi ederrena, hasteric gabea! esan baitzezakeen, euskararekin ari zelaâ egitea zailago baita; alegia" la lengua no tiene lengua", hizkuntza bera ezin mintza daiteke, hizkuntza hori darabilten hiztunak mintzatzen dira, eta hiz  kuntzak ez du bere buruari laguntzeko eskurik eta hizkuntzak horrexegatik beragatik ez du inoren premiarik, premia dutenek hizkuntza hori dakitenak dira edota hizkuntza hori erabiltzen dutenak; beraz, beti hizkuntza diogunean hiztuna sartu nahi dugu; ez, esate baterako, gure kasuan, euskara bera, euskalduna baizik.
|
2002
|
|
Ez batasuna beharrezkoa ikusten ez duelako, berarentzat aski aurrerapauso handia izan delako batasuna egitea, hori ez da ukatzen ahal. Baina gero euskarak kolorea galdu du, euskalkiek eguneroko hizkerari ematen dioten ñabardura berezi eta goxo hori galdu du, eta gaur egun erabiltzen
|
dugun
euskara koloregabea da, hila, gaitzak joa. Jesus Rubioren ustez ere euskara gaitzak joa da, baina beste mota bateko gaitzak joa.
|
|
Bai otu zaizula zuri ere galdera ederra egitea! Zertako behar ote
|
dugun
euskara. Biziki zaila zait honi erantzutea, hain zuzen ere anitzetan ez baitugu galderarik egiten berez nabarmenak diren kontuei buruz.
|
2003
|
|
Euskaldunak ez dira, beraz, soilik Espainiako jatorrizko bizilagunak, baizik eta baita erromatar eta gainerako inbaditzaile guztiei aurre egin zien heroiak ere. Lehen ere ikusi ditugu adibideak XIX. mende hasierako Bilboko gabon kantetan, baina beste bat gehitzekotan, hona hemen Pedro Astarloa frantziskotarrak (gero aipatuko
|
dugun
euskararen apologista ospetsuaren anaiak), bere liburuaren sarreran, D. Francisco Longa y Anchiari, Napoleonen gudarostearen kontra gogor borrokatu zen euskal jeneralari, zuzentzen dion gorazarrean datorrena. Kantabriarrek Augusto enperadore erromatarraren aurka egin  zuten gerra adoretsua eta Napoleonen kontra egin berri dutenaren arteko konparaketa etengabea da:
|
|
Argi dago begien aurrean
|
dugun
euskararen egoera linguistiko diglosikoa ez dela huts hutsean euskaldunen borondatezko zerbait; ezpada indarrean dagoen politikaren  bitartezko faktua, zeinak ahalbideratzen baitu lur bazter honetan basko izan ahal izatea euskaraz tutik ere ulertu barik, besteak beste. Espainiar eta Frantziar politika administratiboek gogor borrokatu izan dute desberdintasunen aurka, era guztietako mamuak piztuz.
|
2006
|
|
Marka da! Ezagutzen
|
dugun
euskarazko lehendabiziko esaldi idatzia. Iruña Veleiako lekukotasuna agertu arte, behintzat?, eta zer demontre esan nahi duen ezin ziur jakin! Ezin al zuen idatzi koitaduak" oguia erostera joan naiz"," ipurdico azcura daucat", edo gisakoren bat?
|
|
Euskararen erabilera" zuzena" ri dagokiona. Harrigarria da nolako kezka eta ardura izaten
|
dugun
euskaraz idazteko garaian Euskaltzaindiaren arauak betetzeko. Benetan zaila eta konplexua gertatzen da euskaldun askorentzat arauak ezagutzea eta ulertzea, baina ezagutzen ditugunean bai zintzo saiatzen garela haiek betetzen!
|
|
Ohikoa da jakintza arlo guztietan, zoritxarrez, aurrena teoria edo tesia asmatu edo proposatzea, eta ondoren hori egiaztatuko duten frogak bilatzea. Eta hori bera gertatu da hizpide
|
dugun
euskararen ahaidetasunarekin. Euskarari ahaideak aurkitu behar zaizkiola?
|
2009
|
|
Diglosia mota horrek berekin darama euskara erabilera hizkuntza nagusi duten guneen beharra [31]. Halaber, birritan aipatua
|
dugun
Euskara 21 gogoeta prozesuaren ondorioak eta proposamenak jasotzen dituen azken txostenak [32] bereganatu egiten du diglosia aurreragarriaren (edo diglosia atxikigarriaren) kontzeptua eta argi jasotzen du euskararen arnasa guneak eraiki eta babestearen aldeko proposamena.
|
|
Hasieran aipatu
|
dugun
euskarazko kioskoa diru zaparrada bat jarrita handitu liteke. Baina balizko kiosko handi hori euskarazko produktuen erakustoki edo museo huts izango ez bada, ezinbestekoa da produktuen erakargarritasuna bermatzea, kontsumitzaileen apetak asebetetzea helburu nagusitzat hartuta.
|
2011
|
|
Beno, tradiziotik, eta gero baita ere bertan egon den literatura tradiziotik. Guk denok erreferentzia bezala erabili
|
dugun
euskara aberatsena lapurtarra da, lapurtar baxe nafartarra.
|