Emaitzak: 5
2010 | ||
...zke lurralde berdinean. horrela aitortzen du legediak, gernikako estatutuaren arabera, euskara eta gaztelania, biak koofizialak dira, biak ofizialak, berdintasunean. bi hizkuntzen berdintasuna helmuga bat da ordea, inolaz ere ez gaurko errealitatea. horregatik, bi hizkuntzen parekidetzea gauzatuko bada gizartean, bere ondorio guztiak onartu behar ditugu. honek esan nahi du elebitasuna onartu behar | dugula gutako bakoitzaren kasuan arlo eta maila guztietarako. bi hizkuntzak, euskara eta gaztelania, partekatzeak, biak geure egitea esan nahi du. gutako bakoitza, elebidun izatea suposatzen du honek. eta ez hori bakarrik, nazioarteko gaurko errealitatea ikusita, gaurkoa den gizarteko izan nahi badugu, nazioarteko hizkuntza indartsuenetako beste bat ere geureganatu genuke. eleaniztasuna izango genuke be... gizarte eleanitza eraikitzea da. | |
2011 | ||
hori da saio honentzat aukeratu den formatua15 ondoren, Bat aldizkarirako prestaturik, orotara zazpi lagunek egin diote ekarpena txosten honi. ez da agian formula erosoena, bai ordea gardena eta, elkarrenganako errespetuz bideratzen badugu, argigarria. perspektiba soziolinguistikotik, jakintza-gaiaren ikuspegi akademikotik, heldu nahi genioke azalpen saioari. Jakin badakigu diglosiaren beste perspektibarik (hizkuntza politikaren gidaritzapekorik) badela tartean eta, bereziki, diglosiaren bertsio popularra ere bizirik | dugula gure artean. Lehen perspektibari heldu nahi zaio hemen, ordea, beren beregi. | |
2021 | ||
Horri esker, hizkuntza bizituko liteke, baina sorkuntzari aberastasuna emanen genioke ere. Ez dugu ahantzi behar egoera diglosiko honetan ezin | dugula gure ama hizkuntza irakatsi kanpoan gizartea euskalduna balitz bezala. Nahiz eta ama hizkuntza den ikasle parte handi batentzat, kanpoko hizkuntza bat bezala irakatsi behar dugu. | |
Populazio gutxitu eta zapaldu bezala, ber kasuan diren populu edo taldeak ulertzen dira. Ez da estonagarria ikustea immiEz dugu ahantzi behar egoera diglosiko honetan ezin | dugula gure ama hizkuntza irakatsi kanpoan gizartea euskalduna balitz bezala. | |
Feminismoaren galdera hori gaur egun anitz pausatzen baldin bada, gure eskola edo ikastoletako gazteek ere bereganatu behar dute. Alderantziz jokatuz, nazionala edo nazioartekoa den mugimendu bat gureganatuz, ohartzen gara borroka horien kalko bat eramaten | dugula guk ere. Hizkuntzaren bidez, zapalduaren borroka irakasten da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugula | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan gu | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu ama | 2 (0,01) |
ukan gu bakoitz | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |