Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2000
‎Azter ditzagun, Euskal Herrian ditugun babes figura ezberdinak. Iparraldean, Hendaia inguruko Abaddia izango dugu legez babesturik aurkituko dugun ingurune erdinatural bakarra, «Itsasertzaren eta aintzira bazterren kontserbatorioa» da bere babes figura. Gainontzean, Aturriko inguruneak aipatu ditugu, Natura sarean sartzeko proposatu baititu Frantziako gobernuak, Europako Batasunaren aurrean.
‎Horien betegarri egokia, zalantzarik ez, legea indarduna izateko aldarrikatu eta argitaratu beharra. Bide horretan dugu legearen hartzailea lege berberaren menpeko. Hori gabe, berriz, ezin legeak inor behartu.
‎Legeek indarra dute beste lege batzuek indargabetu edo erabilpenik gabe utzi arte. Eraz eta moldez ez dugu legeen indargabetzea baimendu, legearen deserabilera edo erabilerarik eza tartean direla. Arriskutsua litzateke hori.
2001
‎PSNk inoiz ez dio utziko UPNri Euskararen Legea aldatzen, eta guk beti esan dugu lege hori ari dela bermatzen Nafarroan euskararen garapena. Baina UPN argia da, eta legea aldatu ezinean, bere menpeko eremuak dekretuz aldatzen ditu.
‎Hori da legearen arduradun den gizaki epaileak ebazten duena; eta zigortu egiten du gizaki egilea. Baina etikaren munduan ez dugu legerik, ez dugu maitatzea beste metrorik, ezin dugu inor bere egiteez epaitu, are gutxiago kondenatu; metro horrek, berriz esan, ez duelako inolako neurririk. Bi galdera zeharo desberdinak dira:
2003
‎XVII. mendeko testua dugu Legeen Tratatua. Orduko hizkeraz hornitua, eta frantses hizkuntzaren aldi klasikoan burutua eta kokatua.
2004
‎Legealdi honetan »hiru urte eta erdi dagoeneko», Jaurlaritzak 30 lege proiektu inguru aurkeztu ditu Legebiltzarrean eta horietatik 23 tramitatuak, eztabaidatuak eta onartuak izan dira. Aurrekontuena lege ekimentzat joa dela kontuan hartuta, gehiengo nahikoa dugu lege proiektu modura onartuak izan daitezen.
‎Ezta fitsik ere. Indarraren legeak bere bidea eginda utzi baldin badu, orain errealitatearen arau bihurtuko dugu lege hori hizkuntza politika demokratikoa egiteko. Labur zurrean:
‎Nik, hala ere, lege horren aurrean ez dut kontrako jarrera biribilik. Geure burua engainatu egiten dugu legeek euskara salbatuko dutela pentsatuz, baina inork gutxik egiten ditu ahaleginak euskalduntzen eta alfabetatzen, eta norberaren ahaleginetik hasi beharra dago?. 282
‎Haatik, euskaltzainaren ñabardura bestearena baino kamutsagoa da asmoz eta argibidez, ustez zuzena dirudien iritzi oker bat itzuri zaionean: . Geure burua engainatu egiten dugu legeek euskara salbatuko dutela pentsatuz, baina inork gutxik egiten ditu ahaleginak euskalduntzen eta alfabetatzen?.
2005
‎Leitzarango autobidearen 10 urtemugan ikusi dugun legez, Nafarroan, Gipuzkoan eta Euskal Herriko gainontzeko herrialdeetan hazkunde ekonomikoa dugu lege nagusia eta garapen sostengarria azalezko eta komenientziazko erakusleiho berde hutsala bihurtu zaigu. Gobernariek pertsona eta merkantzien garraioaren gorakadarekin pozik daude, mugikortasunak sortutako hazkunde komertziala baino ez baitute ikusten.
2007
‎Dudarik gabe. Areago, epaileok ez dugu legearen araberako etika kode bat, baina zenbait lekutan kode moduko bat agertzen ari dira, hau da, sosegua eta erantzukizuna landu, eta pasioak alde batera utzi beharra iradokitzen dizkigun kodea.
‎Horren eraginez, erregelamenduak egiteko ahala Gobernuak eta Parlamentuak arauen arloan lankidetzan aritzeko teknika bihurtu da apurka apurka; horren arabera, Parlamentuak legean arlo zehatz bat arautzeko ildo nagusiak zehazten ditu, eta erregelamenduaren esku uzten du ildo horiek garatzea. Gainera, kontuan hartu behar dugu legeak errealitatearen aldaketa azkarretara egokitzeko beharrizan handiari, batez ere, erregelamenduen bidez egiten zaiola aurre.
2008
‎Mekanismo hori ulertu ahal izateko, kontuan izan behar dugu legeak zerga egitatearen egileari tributua edonori jasanarazteko eskubidea ematen diola, eta kontsumitzaileari, aldiz, jasanarazpen hori pairatzeko eginbeharra ezarri diola. Zerga horien legeek adierazi dutenez, jasanarazpenaren azken helburua da kontsumoaren bidez agerturiko ekonomi ahalbidearen titularra kargatzea.
‎Oro anaia ezari gaitu: hau dugu lege pollita.
‎Duela oso gutxi arte, gizon askok etxean ematen zizkieten tratu txarrak emakumeei, uste baitzen hura pribatuaren eremuan gertatzen zela, eta han dena zela zilegi. Zorionez, gaur egun, lortu dugu legeak aldatzea baina ez pentsamoldea, halakorik gerta ez dadin eta edonork izan dezan aukera eraso horiek salatzeko.
‎Ematen du normalizatzeko bide batean sartuko garela, harremanetan, gutxienez. Legeari dagokionez, guk askotan esan dugu lege horrek ez diola mesederik egiten euskararen normalizazioari Nafarroan. Euskara posible egingo duen lege bat behar da Nafarroan.
2009
‎Kutxaren kasuan, oro har, aisa gainditzen dugu legeak ezartzen duen zorua. Salbuespenak salbuespen, EAEn ditugun bulego eta zerbitzu guztietan dago elebidun kopuru altua, legeak eskatzen duena baino dezentez altuagoa.
‎–Pixkanaka pixkanaka aldatu nahi dugu legea. Ezin dizuet noiz eta nola egingo dugun esan, baina Gobernuarentzat auzi garrantzitsua da?.
‎Parlamentuko Lurralde Hizkuntzen Ikerketa taldean luzaro eta sakon landu dugu legearen gaia. Guztien artean adostu genuen Frederic Mitterrandi egin beharreko galdera.
‎Erabili ahal izatetik erabili nahi izatera jauzi egitea izan behar du, azken batean, hizkuntza politikaren helburu nagusia. Hori lortzeko dugu lege eta plangintzen laguntza, baina hori lortzeko batez ere behar duguna da, erruak hirugarren batzuei botatzen ibili ordez, gizarte osoa mobilizatzea hizkuntza pluraltasunaren alde, euskara indarberritzearen alde, hizkuntza bizikidetzaren alde. Nola?
2010
‎Gaur egun, ordea, gaixo horiek sufrimendurik eta minik gabe hiltzeko bitartekoak eskaintzen ditu medikuntzak. Horien erabilera arautuko dugu lege honekin.
‎Ildo horretan, gai hori ez da inolako bileretan aztertu eta ez da emaitza elektoralen arabera neurtu, nabarmendu du. Egun indarrean dagoen legea Ezker Batuak legebiltzarkide gehiago izateko eta Juan Jose Ibarretxe lehendakariari laguntzeko aldatu zen, baina orain alderdiak beste erreforma bat egitearen kontra badaude, ez dugu lege ukituko.
‎Modu horretan, gainbalioak eragile pribatuak jasoko ditu, baina sortzen dituen heinean. Ikusiko dugu lege hau mendeetako kultura urbanistikoa aldatzeko gai denetz.
‎Bigarrenez, ulertzen dugu legea gizakientzat eman behar dela, azpiko izakiek ez dutelako egintza moralak burutzeko gaitasunik, eta, ondorenez, ezin dutelako legea jaso, behin baino gehiagotan esan den moduan. Aingeruak, ostera, Jainkoaren legea jasotzeko gai izan arren, ez ditugu oraingoan aztertuko, hitzaurrean iragarri nuen bezala.
‎6 Orain arte aipatutakoak laugarren desberdintasun bat dakar, ezin hobeto egokitzen zaiona jorragai honi. Egin eginean ere, baieztatu behar dugu legeak emateko jurisdikzio boterea behar dela, aginduzko boterea ez baita aski. Hori berori da kanonisten doktrina orokorra, Dekretalei eta Dekretuari eginiko iruzkinetan ageri dena.
‎Gizakiaren bihotza, ordea, liburu bizia da, eta bertan grabatu da lege naturala; horregatik, lege naturala aplikatzen denetan, esan ohi da pertsona bakoitza lege dela bere buruarentzat. Hurrengo liburuan azalduko dugu lege hori boteredun izaki gorenak eman duela. Eragozpenei erantzuteko, esango dugu giza legeak agindutako ekintzaren zuzentasuna edo justizia berez ez dela nahikoa legea bete beharrekoa izateko.
‎Hori baieztatzeko bi arrazoi eman daitezke. Aurrenik, hemen berezko beharrizanaz hitz egiten gabiltza, eta, ildo horretatik baieztatzen dugu legea beharrezkoa dela, izaera arrazoiduna aldez aurretik onartzen dugulako. Eta, hurrenik, dohaina bada haren izaerak bekaturik ez edukitzea, horrek ez du kentzen legearen mende egotea, askatasunez burutu ahal diren egintzetan; aitzitik, horrek berarekin dakar, nahitaez, legearen mende egotea.
‎Zizeronek, bide beretik, azaltzen du izena datorrela" electio" tik (hautatzetik): guk —hala dio berak— areagotu dugu legearen baitan, hautuaren esangura. Greziarrek, gehitzen du berak, nomon deitzen diote legeari, bakoitzari berea dena ematera behartzen baitu, legeak bidezkoa behar duelako izan.
2011
‎Ez du zertan «izendapen sozialarekin» bat egin, hau da, enpresa batek izendapen sozial bat izanda ere, beste bat eduki ahal du produktu edo zerbitzuak merkaturatzeko orduan. Ikerketari dagokionez, nabarmendu behar dugu lege horrek espresuki debekatzen duela honako hau:
‎Horrela, arau batek lehen aldiz hizkuntza eskubideak urratzen zirenerako zehapenak jasotzen zituen, eta arrazoi horrengatik Kontseiluak Dekretuaren ekarpen berri hori begi onez ikusi zuen. Izan ere, askotan esan dugu legearen urraketak aurreikusten ez dituen araudia homilia dela, alegia, baliorik gabekoa.
2012
‎«Horrek guztiak zuzenbide estatuaren argazkia erakusten du. Espero dugu legearekin egindako bidegabekeriak zuzentzea posible izatea». Bidea luzea dela aitortu du Iruinek; kasu honetan hamar urte behar izan dira Auzitegiek arrazoia emateko.
‎Beste jende elkarte askotan ere hartu zuten, eta dute, kontzientzia hori: gure arteko legeak ez dira ez jainkoak, ez tradizioak, ez naturak emanak, eta halarik ere, guk, hirikook, erabaki behar dugu lege horiekin zer egin, gure artekoa guk geuk ebatzi behar dugu eta. Politika enparau horretan jaio zen Grezia klasiko zahar eta urrun hartan.
2013
‎demokratikoa eta euskalduna. Eredua badaukagu, gehiago definitu beharra dago eta horren arabera gauzatu behar dugu legea. Egia da, Euskal Eskola Publikoa 1993tik abian da, dekretu eta arau asko garatu dira.
‎–Baina guk beti bete izan dugu legea, eta, orain ere, NBEko hainbat herrialde bultzatzen ari diren arma salmenten arautzearen alde gaude. Guk aspaldi utzi genion, gainera, minak egiteari, erantzun zion Eduardok.
‎–Baina guk beti bete izan dugu legea, eta, orain ere, NBEko hainbat herrialde bultzatzen ari diren arma salmenten arautzearen alde gaude... Guk aspaldi utzi genion, gainera, minak egiteari –erantzun zion Eduardok.
2014
‎«Udalen autonomia blindatzen dugu lege honekin»
‎Seaska izan zen lehena; Ipar Kataluniako Bressola eta Bretainiako Diwan sortu ziren gero; Okzitaniako Calandreta ondoren; eta Alsaziako ABCM Zweisprachigkeit azkenik. Guzientzako eskatzen dugu lege berezi bat, azken finean kontuan hartuko duena eredu hau, jada 15.000 ikasle dituena estatu frantsesean. Horretan gabiltza, baina asko hitzematen da eta ez da ezer egiten.
2015
‎UPNk proposamenari emandako babesak harridura sortu zuen legebiltzarkideen eta kazetarien artean, baina Yolanda Barcina presidenteak legediari zor zaion errespetuan kokatu zuen erabakia: " Beti esan dugu legeak bete behar direla". Hori praktikara eramateko aukera izan duen garaian, ordea, gibelera egin du Barcinaren alderdiak:
‎Puntu beroa publiko eta kontzertatuen arteko eztabaida izango da, zalantzarik gabe. " Ikusten dugu Legean ez dagoela asmorik eskola publikoa ardatza izateko eta hala behar luke. Badirudi administrazioak ez duela sinesten eskola publikoan; EAEn daukagu eskola publiko portzentaje txikiena eta ezinbestekoa da gizarteak erabakitzea herri honetan nahi al dugun eskola publikoa izatea hezkuntza sistemaren ardatza ala bigarren mailako eskola adierazi du EHIGE guraso elkarteko bozeramaileak.
‎zigortzeko ahalmen esanguratsua duela. Azken batean, zertarako onartuko dugu lege bat, hura urratzeak ondoriorik ez badakar?». Sexu joeraren edo genero nortasunaren aurkako jardunak urraketatzat hartuko lirateke: irainak, jazarpena, eraso fisikoak, hedabide edo hitzaldietako adierazpenak, indarkeria sustatzen badute?, LGTBI pertsonei sarbidea ukatzea establezimendu, izapide edo zerbitzu publiko batean...
‎Ezein bizkaitarri “no se pueda dar tormento ni amenaza de tormento” idatzi zuten gure asabek ez zuten Guardia Zibila ezagutu, noski. Guk, gaur den egunean, Espainiako Constitución a dugu lege, ez Bizkaiko Lege Zaharra, ondikotz.
‎Urrikirako gai izaiteko, lehen lehenik Jainkoaren Hitza entzutetik hasi behar dugu. Horrekin batera, ez gaitzestea eta ez kondenatzea izan behar dugu lege, eta ere emaitea, eskuzabaleko agertzea," Aita bezala urrikalkor" izaitea.
2016
‎Ez dutela ordainduko jakinarazi dute Lopezek eta aldizkariak. «Pentsatzen dugu lege horri aurre egiteko modurik onena dela desobeditzea. Guk hau onartuko bagenu, atea irekiko genuke.
‎–Gobernua osatzen duten lau alderdiek akordio programatikoa negoziatu zutenean ez genuen ulertu, eta ulertu gabe jarraitzen dugu, nola zitekeen posible Euskararen Legea desadostasunen multzoan sartu izana, oraindik baliogabetu ez izana. Urteetan esan dugu lege hori baztertzailea dela, herritarren eskubideak bizitokiaren arabera aitortzen dituelako. Hori ez dago ulertzerik.
‎" Gaurko egunean Euskal Erri osoan oyu berea galdatu dugu lege laikoak ekenduak izan ditezen errotik; ez da lenbiziko oyua, ez eta ere azkena. Bertzelako solasik ez dezakegu, zeren eta gure mami mamiko zera baita bera; badakigu zein urratsak ditugun eginak, beti aintzina gure azkatasunari buruz.
2017
‎Guk diogunez, aurreko legealdietan biziki atzeratua geratu zirela etxebizitza sozial eta pribatuen arteko portzentajea. Atzerapena kontuan hartzen ez badugu ez dugu legearen %20 harrapatuko. Guk portzentaje hori baino gehiago igotzen dugu operazio bakoitzean, etxebizitza sozialaren %40 heinean ari gara.
‎hau dugu lege polita.
‎Nolako gizartea lortuko dugu legeen oinarria mendekua bada?
2019
‎Lehen ere jasota zegoen ondare industrialaren babesa, baina nik uste dut lege honek bereziki baloratu duela Euskal Herrian hain garrantzizkoa izan den industriak utzitako ondarea. Hemendik aurrera, ahalegin handia egin dugu legea gauzatzeko, industriak utzitako arrasto asko gordetzeko modukoak direlako, legearen arabera, baina etxebizitza eraikitzaile espekulatzaileek indar handia dutelako udal taldeetan eta diru asko dutelako legea beraien interesen alde bihurritzeko. Hain zuzen, aurreko asteko Ancora elkartearen prentsaurrekotik ateratako gauzarik interesgarriena legea saihesteko enpresek erabiltzen dituzten estrategiak izan ziren.Argi dago gure artean ondarea babesteko modurik eraginkorrena jabeak ados egotea dela.
‎–Hausnarketa egin behar dugu. Orain zaila da abuztuan gaudelako, baina ikusiko dugu legez zer aukera dugun helegitea jartzeko?. Ratioak jomuganZahar etxeetako gatazkan ratioak izan dira punturik arantzatsuenetako bat. Zentroetako erabiltzaileen arta bermatzeko behar den zuzeneko arreta zehazten dute ratioek, eta Jaurlaritzak jartzen ditu oinarrizko irizpideak.
2020
‎Bai, baina atal batzuek teknikoki hobetzea eskatzen dute. Printzipio hauek, esan bezala, iheskorrak izango zaizkigu, horregatik behar dugu legeak modu egokian horiek jasotzea, herritarrak babesteko eta, aldi berean, Estatuaren ius puniendia mugatzeko.
‎Instagramen edo Facebooken gure kokalekuarekin istorioak partekatzea atsegin badugu ere, garrantzitsua da saldu nahi dugun pisuan bizi ez garela edo handik urrun gaudela adieraztea. Kontuan hartu behar dugu legez kanpoko okupazio gehienak planifikatzen direla: okupek kontuz ikasten dituzte biktimak, erasotzeko unerik egokiena zein den jakiteko.
‎«Arrazoia nagusitzea nahi dugu. Eta, areago, eskatzen dugu lege hau blindatuta uzteko, etorkizuneko legealdietan etor daitezkeen inkisidoreek ez dezaten haren kontra egin». Luzamendurik gabe aritzeko ere esan zuen:
‎Uste dugu legez kanpoko substantzia kopuru handi bat gordetzen duzula.
2021
‎67) izenordain indartuaren genitiboaren aurreko izango litzatekeen sintagmak eta genitibodun sintagmak elkarrekin beste sintagma bat osatzen badute, ez dela aplikatzen delako erregela hori. Ikusi dugu legearen interpretazioaren zurrunenean hori hala gertatzen dela. Eta adibideak ematen dira han:
‎" Potentzial handia duen legea da eta oso pozik gaude. Azken urte honetan Parisen izan gara maiz, izan ere, Pour que vivent nos langues kolektiboaren bidez, anitz parte hartu dugu lege honen eraikuntzan".
‎Bon, Saldoaren partaideak ez badira, ez dugu Legea obeditzerik, ezta, erran zuen Peiok, nahasi xamar.
‎Frogatuko dugu legez kanpo eta modu oldarkorrean eraman zutela nire umea, eraman behar ez zutenean. Existitzen ez den sindrome bat egotzi zidaten, GASa; hau da, umea nire alde manipulatzea.
‎Arazoa hemen dugu eta hemen konpondu behar dugu. LABen garbi dugu lege propioak behar ditugula horretarako».
‎Iñigo Urkullu lehendakariak jakinarazi berri duenez, Hezkuntza lege berria urte bat aurreratuko da. Presaren zergatia ez dakigun arren, publiko egin denari erreparatuz, ulertzen dugu legearekiko adostasuna argia dela eta bidelagun nor izango duen ere bai, jakiteke dagoena da zerekiko den adostasun hori.
‎Izan ere, EHUren gehiengo soziala ordezkatzen dugun sindikatuok eta ikasle erakundeok uste dugu lege proiektu hau mugarri izan daitekeela euskal unibertsitate sistemaren bilakaeran, haren pribatizazioaren eta merkantilizazioaren ildoan, eta unibertsitate ikasketa eta ikerkuntzaren zerbitzu publikoko izaeraren kaltetan.
‎Berak esan bezala, bere lana egin du. Ados, erosten dut, baina kontxo, herrian denok ikusi dugu legea betetzearen lana nahi dutenetan bakarrik betearazten dutela. Bai, hala da, egoera askotan begiak itxi eta beste aldera begiratzea errazagoa egin zaie (ulergarria momentu batzuetan), baina egoera horiek gehienetan kutsatze arriskua eragiten zuten egoerak izan dira (musukoa eramatearen arrazoia hori baita).
2022
‎Auziaz galdetuta, Boricek zera adierazi zuen hilabete hasieran: «Arazo handi bat dugu legez kanpoko immigrazioarekin. Modu argian gelditu behar dugu.
‎Guretzat proiektu garrantzitsuena da. Erantzukizun handia sentitu dugu legea berritzean, datozen urteetan berdintasunaren esparruko erronkei erantzuteko tresna izango baita. Prozesua aurreko legealditik dator, parte hartzailea izan da, eta legebiltzarrean ere ekarpen asko jaso ditu.
‎Eta EH Bilduk neurri zehatzak aurkeztu zituela nabarmendu du: «Uste dugu lege hau funtsezkoa dela eta gure papera erabakigarria izan dela legearen eztabaidan».
‎Hala jakinarazi zuen atzo Pedro Sanchez Espainiako Gobernuko presidenteak: «2022ko arau planean onartua dugu, eta espero dugu lege proiektua aurkeztu ahal izatea». Erran zuen lege horrek klasifikazio mailak arautuko dituela, eta informazioa klasifikatu dezaketen organoak eta epeak zehaztuko dituela.
‎Indarrean sartu den legearekin, horrelako prozesioak eta jazarpena debekatu egingo dira; abortua oztopatzeko helburuarekin egindako ekintza «gogaikarriak, iraingarriak, beldurra eragitea helburu dutenak edo hertsagarriak» zigortuko ditu. «Poza hartu dugu legearen berri izatean; kokoteraino gaude gure denbora eta indarrak honetan xahutu behar izateaz», dio Otaegik.
‎Gauzak horrela, ikasle askorentzat praktikoki ezinezkoa izango da euskarazko B2 maila eskuratzea. Egun ikastetxe gehienetan gaztelania jaun eta jabe delarik, uste dugu lege oinarri hauek ikasleen arteko harremanetan gaztelera indartzera datozela, eta arazoa atzeratu besterik ez dutela egiten. Hau da, ikasle euskaldun eleaniztunik gabe, ikasle gazteleradun oso baina euskaldun pasiboak, «motzak» irtengo direla eskolatik, ingelesezko ezagutzak gorabehera.
‎dira salbuespenetan, dira hitzarmenetan, dira zirkularretan... Behar dugu lege bat hemen egiten duguna babestuko duena, eta edozein ministrori gibel egiteko aukera kenduko diona. Hizkuntza politika ausart bat eramateko neurriak behar ditugu; ez bakarrik irakaskuntzan, baita bizitza sozialean ere.
2023
‎Orain, Senatutik pasatu behar da, baina EH Bilduren akordioa funtsezkoa izan da, eta udalek eskumen askoz handiagoak izango dituzte etxebizitzen alokairu prezioak mugatzeko. Horrez gain, bulego bat sortu nahi dugu legez kanpoko pisu turistikoak erregulatzeko. Beharrezkoa da alokairuko etxe publikoak ugaritzea.
‎«Hau da nahi dugun Euskadi?», galdetu du: «Benetan uste dugu lege honek hobetu egingo duela eskola publikoaren egoera?».
‎Mekanismo juridiko hori ulertu ahal izateko, kontuan izan behar dugu legeak zerga egitatearen egileari tributua edonori jasanarazteko eskubidea ematen diola, eta kontsumitzaileari, aldiz, jasanarazpen hori pairatzeko eginbeharra ezarri diola. Arauetan adierazi denez, jasanarazpenaren azken helburua da kontsumoaren bidez agerturiko ekonomia ahalbidearen titularra kargatzea.
‎Egoera horrela mantendu zen 1924ko Udal Estatutua heldu zen arte. Gogoratu behar dugu Lege horrek berrikuntza ugari ekarri zituela eta horien artean oso aipagarriak dira nazio gaitasuneko toki administrazioetako funtzionarioen sorrera, edo udal kredituaren sorrera. Esangura horretan, FARIÑA JAMARDOren arabera, Udal Estatutuaren arrakastarik handiena baliabide sistema propioa sortzea izan zen207.
‎Bigarrenean, berriz, JZPEPLPk GEBBak gatazkak ebazteko bide egoki (aurrerantzean, GEBE) nola bihurtu dituen aztertuko dugu, legegileak aurreikusi dituen haien ezaugarri, oinarri eta funtzionamenduari erreparatuz. Bereziki ikuskatuko dugu lege proiektuaren berrikuntzarik garrantzitsuena, hots, prozesu zibilean, demanda jarri ahal izateko, GEBEak derrigorrezko betekizun bihurtu izana. Aldi berean, behin prozesu zibileko auzibitartea sortu ondoren ere arras indartu direla frogatuko dugu.
‎Sarekada bat egin dugu legez kanpoko timba batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia