2012
|
|
Antzerkia alde batera lagaz gero, beste biak euskal tradizioari edo folkloreari lotutako jarduerak dira biak. eta" tradizioa"," folklorea" gehiegi gustatzen ez zaizkigun hitzak ez ote diren, horixe gure zalantza. zaharkitua, estatikoa... moduko ideiekin lotzen ez ote ditugun, modernotasunarekin eta irekitasunarekin kontrajarriak bezala. eta horrek guztiak, bigarren mailakotzat kontsideratzera ez ote garamatzan. euskal kulturak, gainera, prekarietatean iraun behar izan du eta edozein baldintzatan irautera ohituak gaude. ez da, beraz, erraza beste kultur adierazpideek dituzten eskaerak egiten hasiz gero (ekonomikoak, azpiegiturazkoak...) erantzun baikor eta ulerkorrik topatzea. Garrantzitsua litzateke geure geureak ditugun kultur adierazpideak balioestea eta, gizartearen aldaketetara irekita, tradizioak berritzen joatea nahiz eta askotan ez den erraza oreka egokia topatzea. euskal kulturaren gaineko aipuren bat edo beste ere jaso
|
dugu
lan honetan; bandarako euskal obra edo piezen kalitatea eskasa dela dion iritziren bat. kalitate falta izan daiteke kantitatea ere ez delako behar adinakoa, seguru asko. Nolanahi ere, kalitatea, nork eta zeren arabera neurtzen den erlatiboa da, guk uste.
|
2013
|
|
Nola sentitzen dute euskara? Geure buruari halako galderak eginez hasi
|
dugu
lan hau eta egindako galdetegiaren erantzunak ikusita argitzen saiatuko gara.
|
2016
|
|
Laburpena. Aiako (Gipuzkoa) kaleetan eta leku publikoetan hizkuntzen ahozko erabilera zein den neurtu
|
dugu
lan honetan. Gehienak dira soilik euskaraz egiten dutenak (%64), baina oso portzentaje nabarmenean egiten da gaztelaniaz (%24) eta kode aldaketaren fenomenoa ere begi bistakoa da (%11).
|
2018
|
|
Herri batzuek hala egin nahi izan dute, eta udal horien eskariz Soziolinguistika Klusterrak behaketa luzeagoak egin ditu. Ez dira gutxi izan hautu hori egin duten herriak, eta horietan oinarrituta garatu
|
dugu
lan hau. Hortaz, VII. neurketan egindako diagnosi orokorraren osagarria da hemen aurkezten duguna.
|
|
Bide hori jorratzen jarraitu behar da, baina euskara zerbitzuetatik egiten den lanaz harago zeregin handia dago. Euskararen gaia zeharkakoa dela ondorioztatu ahal izan
|
dugu
lan honetan; izan ere, erabileran eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta horien ardura ez dago Euskara Sailaren esku soilik. Horrenbestez, politika publiko guztietan euskara erdigunean jarri behar da, udaleko hainbat sailetan plangintzak diseinatzen direnean.
|
|
Beraz, inkestaren emaitzetatik ondoriozta dezakegu osasun zientzietako terminologia bateratu eta osatu bat euskaraz izatea zein garrantzitsua den, gaixo eta osasun langileen artean euskarazko harremana normalizatzeko, baita osasunaren munduan egunerokoan euskararen erabilera sustatzeko ere. Hori izan
|
dugu
lan honen motibazio nagusia: osasunzientzietako terminologia euskaraz izateko urratsak ematea, osasunaren alorrean euskararen normalizazioan aurrera pauso bat egiteko.
|
2019
|
|
Bertako egoerari dagokionean hasi masi horien jakite alorretik abiatzen gara, hortaz, gaurkoan. c) Norentzat prestatu da gaurko lan hau, eta nola? Beste era batera esanik, nor
|
dugu
lan honen mezu jasotzaile, norentzat ari gara idazten, hona erantzuna:
|
|
trauma psikosoziolinguistikoa. kasuaren lekukotasuna, bere terapeutarena m. J. Sibillebai eta autore zenbaiten ekarpenei esker josi
|
dugu
lan hau, zailtasun horiei paliatiboak proposatu nahian. • Hitz gakoak:
|
2022
|
|
Ikastetxeetan tradizionalki pisu handirik izan ez badu ere, aditu asko dira soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketa gazteen hizkuntza jarrera eta ohituretan eragiteko eta euskararen erabilera sustatzeko ezinbestekotzat jotzen dutenak. Hala izanik, helburu nagusi bat izan
|
dugu
lan hau burutzerako orduan: Euskal Herrian lanketa hori Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan burutzeko dauden materialak eta baliabideak biltzea, aztertzea eta sailkatzea.
|
|
Helburu nagusi bat izan
|
dugu
lan hau burutzerako orduan: Euskal Herrian lanketa hori Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan burutzeko dauden materialak eta baliabideak biltzea, aztertzea eta sailkatzea.
|