2000
|
|
Baskongadismo zatikatzaile integrazionistatik etor zitekeen sasikonponbidea ikusi
|
dugu
jada. Bidegurutze honetan hautua egin beharrean gaude:
|
|
Orobat, izatearen legeak bigarren hauhobesten du; lehen bideak, ordea, esfortzu gehigarri eta iraunkorra eskatzen du.Elementu objektibagarria hartuz gero, sinbolikoki puztuta agertzen da, eta osotasunmodura. Arana Goiriren Foruak, esan
|
dugu
jada, ez dira foru probintzial zaharrenbatuketa, komunitate historikotik omen datorren eta eternitaterantz proiektatzen denespiritua baizik. Beti dago jarraipenaren ideia elementu objektibatuan; nahiz etahaustura ere egon den, azkenean batasuna nagusitzen da.
|
2001
|
|
La guerra de la llengua, 1996). Jesus Royoren kasua aipatua
|
dugu
jada. Errioxarra jaiotzez, Kataluniara joan eta katalanaren irakasle eta katalanzale bilakatu zen.
|
2002
|
|
elementalera... Horrela pentsamendu bat irteten ikusten
|
dugu
jada (Heiddeger, Sloterdijk), jainkogabetasunaren itsasoetan argonauta berri, sakratuaren bila. Sloterdijkek Heideggerrekin salatzen duenez, soluzioak zeuzkan pentsamendu klasiko predikariak (humanistak) inhumanismoa ekarri du, gizakiaren nahiz jainkozkoaren bere kontzeptu kontrolatuekin.
|
2003
|
|
Aipatua
|
dugu
jada Oskillasoren itzulpen bidezko ekarri literarioa. Ingelesa ohi darabil jatorri hizkuntza bezala.
|
|
" Gurasoen icenez adietan dira nagusiagoac edadean, onran ta aguintaritzan, celan  direan gurasoen gurasoac, aita ama guierrabac, eche ta errietaco buruac ta aguintariac, ugazabac, maissuac, juezac, ta batezbere Sacerdote beneragarriac, gure guraso ta arzain espiritualac" (Añibarro, ME, I: 300). Ikusi
|
dugu
jada agintari guztiei errespetua eta obedientzia zor zaiela, baina aita eta amari, gainera, maitasuna eta laguntza âmateriala zein espiritualaâ eman behar zaie; eta baita hil ondoren ere, beren arimen ongizateaz arduratuz.
|
2004
|
|
Kontua da, 36 abesbatzetatik 3 soilik direla Euskal Herrikoak. Kantatu ere diru truke bakarrik egiten al
|
dugu
jada. Apalegiak ote gara Tolosakoa bezalako ekitaldietan parte hartzen ausartzeko?
|
|
Esana genuen gau hartan: irabazi egin
|
dugu
jada; ulertzekoa da. Aipagarria da unibertsitatetik kanpoko sektore askok ere garaipen modura sentitu izana lehenengo itzuliaren emaitza; herri honen burujabetzaren bidean garaipenetan urri gauden seinale, seguruenik.
|
|
Hainbatek aitortuko ez badu ere, Wittgensteinez geroztik ez
|
dugu
jada berdin sinesten, Feuerbach, Nietzsche, Marx eta Freuden ondoren berdin sinesten ez dugun halaxe. Diferentzia handi batekin, halere:
|
|
Hona hemen Wittgensteinen Tractatus eko azken perpausa edo konklusioa. Aurreko idazlanean argitu
|
dugu
jada zein zentzutan ulertu behar dugun gogoeta aforistiko hori. Hots, mintza ezin daitekeenaz ezin daitekeela zientziarik egin, edo, zehatzago esanik, ezin daitekeela paradigma fisiko matematikoaren araberako zientziarik egin.
|
|
adieraz ezin daitekeenaz ezin mintza daiteke. Ikusia
|
dugu
jada nola errealitateak eta perpausek amankomunean duten forma logikoa (eta, ondorioz, gauzen eta perpausen izana edota izatasuna) ezin adieraz daitekeela eta, hartara, hobe dela horretaz isiltzea. Metafisika edo zientifismo orojakilearen kontrako terapia epistemologiko —eta etiko— ezin hobea dateke hori.
|
2005
|
|
Zagros mendikatea bistan
|
dugu
jada. Ez da harritzekoa, bere gailur garaienek 4.000 metro baitituzte.
|
|
Berdin gertatzen da ere artikulatutako tonuarekin. Hemen ez
|
dugu
jada hotsa entzuten, emozio oihuetan gertatzen den bezala, baizik eta hotsari berari emandako forma. Eta honek zuzenean gonbidatzen du belarria ulertzera eta, era berdinean, entzule bakoitzarengan iratzartzen du, baita ere, beronek bertan duen hausnartzeko eta artikulatzeko gaitasuna.
|
|
Hemen eta orain guretzat garrantzitsuena, hala ere, hizkuntzak gizakiaren garapen pertsonal edo etiko moral horretan duen eginkizuna zehaztea da. Interesgarria izan daiteke gogora ekartzea, eta honela adierazi
|
dugu
jada, Humboldten ustetan hizkuntza ezberdinak, egiaz," jarduera espiritualak behar dituen tresnak" edo, bestela esanda," hura iragateko beharrezkoak diren bideak" direla127 Gizakiaren formazioa ez da zabaltze kognitibo baten emaitza bakarrik, baizik eta baita ere autoerrealizazio pertsonal baten ondorioa, eta, zabaltze horretan bezala, autoerrealizazio honetan ere ezinbestekoa... Hizkuntzaren funtzionaltasuna, beraz, ez da maila eraginkorrean geratzen baizik eta, harago, maila antropologikoan ere islatzen da:
|
|
Gure autorearen arabera, baina, ez da horrelakorik gertatzen, ze" giza-idealitate" bezainbeste" giza-indibidualitate" dago: " gizabanako bakoitza errealitatean ageri den ideia bat da" 24 eta" giza-indibidualitate bakoitza agerpenean errotutako ideia bat da" 25 Perspektiba propio batetik bada ere, honela ikusi
|
dugu
jada, gizabanako bakoitza gizadiaren konkrezio oso bat da eta, honengatik, bakoitzak bere bidetik eta etengabean ekin behar dio bere garapen prozesuari. Pertsona beti bere errealitate indibidualaren eta bere posibilitate idealaren arteko esparru mugikorrean kokatzen da, alegia, jada denetik etorkizunean izatera irits daitekeenerako balantza batean bezala.
|
|
Gizaki bat osatzen duten ezaugarri guztiak dira garrantzitsuak, jakina, baina honek ez du esan nahi hauen artean sailkapen bat egiterik ez dagoenik edota egin behar ez denik. Alderantziz, pertsona bakoitzak bere humanizazio prozesuan bere bideari jarraitu behar baldin badio, honela ikusi
|
dugu
jada, jakin egin behar du bere baitan nor den eta berez zer den. Metodo konparatiboa, honela, beharrezko tresna bezala ageri da, bai funtsezko ezaugarri horiek identifikatzeko bai bakoitzari garapenerako erreferenteak eskaintzeko.
|
2006
|
|
Izarraitz begira dugula, hortzak amorruz estutu ditugu eskuinean dugun hesia gainditzeko unea iritsi arte. Ordurako Izazpiko gurutzea bistan izango
|
dugu
jada. Pinudian sartzean bideak tente samar jarraituko du baina handik gutxira apur bat etzan eta tontorrera (972 metro) iritsi bitartean hankak eta barrenak ahal bezainbeste lasaituko ditugu.
|
|
Beraz, eboluzio baten nondik norakoa hobeto ezagutzen
|
dugu
jada, baina oraindik galdera batzuk badaude erantzuteke, hala nola, Hand2 genea desagertzeak zer eragin zuen?
|
|
Baina, garapen horrek, aurreratu
|
dugu
jada, badu bere alde iluna: arrazoi instrumentalaren garaipenak geure bizitzei zentzua emateko funtzioa duten arrazionaltasun sustantiboak (giza balioak kontuan hartzen dituztenak) bazterrean utzi ditu, gizarte bizitzan agintzeko indar gutxiagorekin utzi ditu, eta gizakion erabakiak zein proiektu sozialak etikoki funtsatzeko gero eta ahalmen murritzagoarekin.
|
|
Aurreratu
|
dugu
jada: tradizio teoriko horren aita Max Weber dugu2 Marx eta Durkheim ekin batera Soziologian klasiko gisa kontsideratua denaren analisiak aparteko gaitasuna du gizarte eta kultura modernoaren nondik norakoak azaltzeko.
|
|
Ondo nabil irakurketa eta idazketa lantegian; ez da hori kuestioa. Bileretara joaten hasi nintzenetik gehiago disfrutatzen dut, bigarren urte honetan aurrekoan baino gehiago, egia aitortu behar badizut; horretaz hitz egin
|
dugu
jada, oker ez banago. Arazoa bestelakoa da.
|
2007
|
|
Irun eta Oiartzun artean, Aiako Harria ere ez da txiki ikusten. Txingudiko Badia osoa begi bistan
|
dugu
jada eta Jorge Capdequik lurra hartu nahi dugula ohartarazi dio aire kontrolatzaileari. Dirudienez, gurearen antzeko beste kirol hegazkin batek eta abioi komertzial batek ere aireportu berean lurreratu nahi dute.
|
|
Begien aurrean
|
dugu
jada uda beroko sargorien zale den hareetako sugetzarra. Hura igaro ondoren, neguaren atariko udagoienean, zer kolorez beztiturik etorriko da almibarrezko beira hauskorra?
|
|
Esana
|
dugu
jada, hizkuntza bi edo gehiago ukipen egoeran daudenean hizkuntza horiek dakizkiten hiztunek horien arteko hautua egin behar izaten dutela beren harremanetan. Hautu horretan, (dimentsio mikroko) eguneroko gizarte egoeren izaerak eta beren baitako harremanek pisu handia dute.
|
|
Ikusten
|
dugu
jada Erdi Aroan, hamabost familiek? –hiriko arazoetan esatekoa zeukan jauneria urria?, beren nobletasun guztia diruak egina bazen ere, euren leinuak antzinako familia erromatar patriozioetatik etorrarazten zituztela.
|
|
Gainerako marka erregionalak, alegia, Brandt, Edesa, SanGiorgio eta Mastercook ez ditugu alde batera utziko, noski. Edesa Espainian bosgarren marka da, Polonian Mastercook markak zer nolako garrantzia daukan aipatu
|
dugu
jada, Frantzian Brandt liderra da, eta SanGiorgio Italian erabiltzen dugu. Ez da hain garrantzitsua baina Italia, gaur egun, Europan laugarren salmenta merkatua dela kontuanizanik, garrantzitsua da.
|
|
Aipatu izan
|
dugu
jada euskal administrazioen lehen ekimenen artean euskal ekosistema baliotsuenak babesteari begira neurriak hartzea izan zela; horretarako zenbait itsasadarren bokalean itsas hesiak jarri izan ziren, horiek eraginkortasun maila ezberdinak izan zituztelarik. Lehenengo itsas hesiek ez zuten bere funtzioa ongiegi burutu eguraldiak kalteak eragin zizkielako edota fuela gainetik igaro zelako, bigarren itsas hesiak zenbait kasutan enpresen interesengatik kenduak izan ziren (Urdaibain Murueta Untziolako ontzi handi bat itsasora irten zedin edo Plentzian enpresa batek itsasadarrean dragatze lanak egiteko).
|
2008
|
|
Marisorgin honek orain dela ordu batzuk ikusi du argia lehenengoz. Zentimetro bateko luzera dauka, eta ehiztari beldurgarria
|
dugu
jada.
|
2009
|
|
Gainera, irakasle elebidunen kopurua %43ra igo behar litzateke, Plan Gidariaren arabera. Hori dena lau urtetan lortzekoa zen, baina ia urte bat galdu
|
dugu
jada, plan gidaria onartu zenetik urte osoa hauteskundeetan igaro baitugu. Berriro martxa hartu beharra dago.
|
|
Dena dela, argi! Ezin dugu erlaxatu, gehiegizko konfiantzarik ez dugu nahi, kale egiteko tarterik ez
|
dugu
jada, oraindik bide luzea geratzen zaigu eta sasoi amaiera arte jarrera honekin jarraitu beharra dugu. Azken partidetan bezalako grinarekin jarraituz gero azken partida arte zain egon beharrik ez dugu izango, baina oraindik arriskuan gaude, ipurdia erreta daukagu oraindik eta ez dago konfiantzarik.
|
|
Azken hamarkadako pop rock euskaldunarekin gozatzeko aukera kalean
|
dugu
jada. Izan ere, Sony Computer Entertainment Europek (SCEE) La Oreja de Van Gogh taldearen SongPack berria kaleratu du PlayStation3rako.
|
|
Zinema digitala, hiru dimentsiotako edukiak, efektu bereziak... filmak ikusi eta zinemaz gozatzeko modu berria gure artean
|
dugu
jada. Gasteizko Yelmo Gorbeia, Barakaldoko Yelmo Cineplex Megapark, Leioako Cinesa Artea, Portugaleteko Ballonti eta Durangoko Zugaza dira proiekzio digital tridimentsionalak eskaintzen dituzten Euskal Herriko zinema areto bakarrak.
|
|
Euskal ikusleok filma ikusgai
|
dugu
jada Iparraldeko zinema aretoetan gaurtik, abuztuak 19 Hegoaldera, berriz, azaro aldera iritsiko da.
|
|
Zinema digitala, hiru dimentsiotako edukiak, efektu bereziak... filmak ikusi eta zinemaz gozatzeko modu berria gure artean
|
dugu
jada, bete betean. Proiekzio digital tridimentsionala gurean ezartzen lehenak Gasteizko Yelmo Gorbeia, Barakaldoko Yelmo Cineplex Megapark, Leioako Cinesa Artea, Portugaleteko Ballonti, Durangoko Zugaza eta Baionako Mega CGR izan ziren. Gero, uztailaren 30ean, Donostiako Antiguo Berri batu zitzaion 3Dko aretoen zerrenda horri, eta irailaren 4tik aurrera, Iruñeko Golem La Morea ere zerrenda horretan izango da.
|
|
Osasunak etxetik kanpo etxean bezain ondo jokatzen asmatuko ote duen galdetu diotenean Camachok baietz esan du: Etxean bezain ondo jokatu dezakegula erakutsi
|
dugu
jada, Getafen egin genuen, nahiz eta futbolean golek agintzen duten, adierazi du. Racingek etxean jokatu hiru partidak galdu ditu, eta laugarren atsekabea saihesten ahaleginduko dira Mandiaren mutilak.
|
|
El Canto del Loco eta Por mí y por todos mis compañeros lanak CD+ DVD formatuan argitaratuko dituzte. Estreinako aurrerapena entzungai
|
dugu
jada!
|
|
eguzkiaren eta otsoaren anaia frantziskotarra, bakearen aitzakia? salatzen aurkitzen
|
dugu
jada orduan,, dragaz herstu harturik, euskal herria zanpatzeko(, bakea alfer alferrik/ deitzen dute bake?:
|
|
Hori da guk, Israelgo profeta batengandik esaterako, baina autore dramatiko greko batengandik ere, nahitaez daukagun distantzia. Guk nahita ere ezin
|
dugu
jada zentzuaren molde hori erabili historia edo lurrikara bat ulertzeko.
|
|
kultura hau kristau hutsa da! Kristau bero beroak izaten saiatu behar ote dugu gaur, europar jatorrak izateko(, mendebaleko balioak salbatuz?, etab.), ala behin izan ziren greko erromatarren ondoko greko erromatarrak garen moduan, behin izan ziren kristauen ondoko kristauak garela onartu behar
|
dugu
jada?...
|
|
Ukitu eta usaindu. Guk ez
|
dugu
jada ezer askorik aldatzen. Ez gara ezer askorik bizi.
|
|
Askotxo dira. Bidean
|
dugu
jada Akademiaren Euskara euskara hiztegia, eta proiektuan Euskararen Hiztegi etimologiko eta historikoa. Baina ni neu bereziki kezkatzen nautenak hutsune sozial praktikoak dira.
|
|
Lanaren alderdirik gogorrena egin
|
dugu
jada. Eskema aurrean hartu eta prest gaude kodea idazteko.
|
|
Adierazpen erregularren oinarrizko sintaxia ezagutzen
|
dugu
jada. Badakigu sintaxi hori nola erabili gure beharretara egokitzen diren patroiak eraikitzeko, baita gero patroi horiek nola parekatu teklatu edo fitxategi bidez jasotako datu multzoekin ere.
|
|
Bereak egin du; eraikuntzaren industriaren birmoldaketa gainean
|
dugu
jada, eta nahi edo nahi ez, estudio askok eskalaz aldatu dute biziraun nahi izatekotan. –Arkitekturitza?
|
|
Ibilbidearen lehen zatia amaitu
|
dugu
jada. Itzulerari heldu aurretik, Gorobel mendilerroa ikusiko dugu, hego mendebaldean ederki luzatzen baita Arrastaria ibarraren gainean amildegi ederra sortzen duen gandorra.
|
|
Nolanahi ere, azken bi mendeetan, XIX.ean eta XX.eko lehen zazpi hamarkadetan gertaturiko gorabehera politiko eta sozial garrantzitsuenek euskararen ahulezia areagotu zuten etengabe. Aski
|
dugu
jada aipatuak ditugun gertakariak gogora ekartzea, hots, autogobernuaren galera, Espainia estatu nazio gisa hizkuntza bakar bat zurkaitz gisa hartu eta gainerakoak baztertuz eraikitzea eta antolatzea, industrializazioarekin batera gertaturiko egitura sozio demografikoaren aldaketa, eta testuinguru horretan euskal gizarteko eliteek euskararekiko izan zuten axolagabekeria.
|
|
Lan honen helburuetako bat Nietzscheren pentsamendua ikuspegi zabal eta orokor batetik azaltzea dela jakinda, ezinbestekoa da bere aurrekari den Moderniaren eta bere ondorengo pentsalarien ideia garrantzitsuenak laburrean azaltzea Nietzschek Modernia zein zentzutan puskatu duen ulertzeko. Nietzsche ez
|
dugu
jada modernoa; sistema baten bilaketa, ezagutzaren posibilitatea, egiaren bilaketa... Ez du termino horietan pentsatzen.
|
|
bide bat egin
|
dugu
jada elkarrekin
|
2010
|
|
Argentinak ondo ekin zion Hegoafrikako Munduko Txapelketari lehen partidan Nigeriari 1 irabazita eta bigarren jardunaldian Hego Korea jipoitu zuen (4). B multzoko liderra da Argentina eta final zortzirenetan
|
dugu
jada.
|
|
Igandean, Hegoafrikako Munduko Txapelketako finala jokatu da eta munduko selekziorik onena ezagutuko dugu. Guk, ordea, selekziorik ederrena zein den erabaki
|
dugu
jada. Ederrek atea zaintzen dute, area defendatzen dute eta aurkakoa erasotzen dute.
|
|
Bahiketa amaitzeko Espainiako Gobernuak egindako diplomazia lanengatik eskerrak eman dituzte momentu oro. Oso egun garrantzitsua da guretzat, bederatzi hilabetez egon gara oso bahiketa gogor batean, eta askatasuna lortu
|
dugu
jada, oso pozik nago eta hunkituta, adierazi du Vilaltak, hitza hartzen lehenak.
|
|
Bahiketa amaitzeko Espainiako Gobernuak egindako diplomazia lanengatik eskerrak eman dituzte momentu oro. Oso egun garrantzitsua da guretzat, bederatzi hilabetez egon gara oso bahiketa gogor batean, eta askatasuna lortu
|
dugu
jada, oso pozik nago eta hunkituta, adierazi du Vilaltak, hitza hartzen lehenak.
|
|
Deustu: mende bateko irudiak argazki bilduma ikusgai
|
dugu
jada Bilboko izen bereko auzoan. Garai bateko irudien bidez, Bizkaiko hiriburuko auzo ezagun honen historia eta garapena aztertzeko aukera ematen du erakusketak.
|
|
Literatura Nobel saridun berriak El sueño del celta bere azken eleberria aurkeztu du. Liburu dendetan
|
dugu
jada, 500.000 aleko tiradarekin.
|
|
Mario Vargas Llosa idazleak, 2010eko Literatura Nobel saridunak, El sueño del celta bere azken eleberria aurkeztu du Madrilen. Liburu dendetan
|
dugu
jada Vargas Llosaren azken lana, eta 500.000 aleko tiradarekin irten da kalera (horietatik erdia Espainian jarriko dituzte salgai).
|
|
Erran
|
dugu
jada, gure hegazkinek ezin izan zutela sute hori burutu, ez baitzuten hegan egin atzo; eta, gainera, Gernika gorriek erre zutelako lekukoak daude, haien zuzi su emaile eta petroliozko lanaren lekukoak.
|
|
Are gehiago, sermoiak testuak> direla baieztatuko dugu, idatzizko testuak, gure kasuan. Esan
|
dugu
jada sermoia estrukturazio baten fruitua dela, ahozko mintzairan oinarritu zen praktika idatzia. Hortaz, orain galdetuko dugu zer den testu bat.
|
|
Esana
|
dugu
jada, guretzat, garapen historikoaren barrena eskuratutako tresna dela mintzaira. Mintzaira (elkar) ekintzen bidez burutzen den giza-jarduera da.
|
|
liburu barruko atalen sarrerak eta sermoi ostekoak apaizen esku daude soilik; baina sermoi barruan daudenak herritarrentzat dira. Esana
|
dugu
jada Eracusaldiac> obrak hainbat hartzaile duela jomuga; esatariak, esan dugun bidetik, arazorik gabe konpontzen du hartzaile desberdinen konplikazioa.
|
|
Esan
|
dugu
jada interakzionismo sozio diskurtsiboaren azterketa enuntziazio terminotan egingo dela eta berezki bi azter unitateri ekingo diegula: pertsona izen ordainei eta berbaldi ekarriari.
|
|
Esana
|
dugu
jada ekoiztutako berbaldiaren eta ekarriaren artean beti ere nolabaiteko jauzi bat dagoela. Esan dugu, orobat, harreman hori ez dela uste bezain gardena eta errugabea, subjektuen arteko erlazio moduak baitaude beti tartean.
|
|
Esan
|
dugu
jada, pertsona izenordainak ez bezala, berbaldi ekarria ezinbestean dela berbaldi arteko gertakaria. Dugun ikuspegitik, berbaldi ekarriari, Voloshinov (1992/ 1929) autorearen hitzetan esateko, goitik beherako begirada egingo diogu.
|
|
Erretorikak, erlijioaren xede asmoei erantzuteko, utzi du alderdi logikoa alde batera (konbentzimendua, demostrazioa), eta emozionatzeari ekin dio. Ikusi
|
dugu
jada, konbentzimenduari dagokionez, esatariak ez dakarrela froga sendorik (zita intertestualak, eta abar). Jakina, sermoigintza ez da produktu bat neurtzen dena egiaren konstatazio edo eztabaida teologikoen mailagatik.
|
|
Izan ere, enuntziazio egoerak baldintzatzen du elkarrekintzako partaideen egoera, eta baita esatariarena, eta diskurtso motarena ere. Esana
|
dugu
jada, baina esan dezagun berriz: esatearen> baldintzek zeharkatzen dute esaten> dena, eta esaten> denak> bidaltzen gaitu bere enuntziazio baldintzetara, horietara hain estuki loturik baitago esaten den hori (Bajtin 1995/ 1929, Voloshinov 1992/ 1929).
|
|
Arantzazu gaurko honek halako egokiera patxadadun erosoa hartu duela aitortu beharra dago. Duela urte batzuetako frontoitzar haien harresi itxi hura ahaztu
|
dugu
jada. Autoz eta autobusez betetako plazoletaren baxter batetik, denak erreskadan, hantxe koadratu beharra zegoen goiz nahiz arratsetako ibilalditxoa.
|
|
Gaia aztertu duten zenbait ikerketa lanen ondorio nagusia aurreratu
|
dugu
jada: Hego Euskal Herrira 50 hamarkadetan heldutako etorkinen integrazio maila altua izan da.
|
|
Hori da, nire ustez, pentsamendu kritikoa, askea eta iraultzailea. Ikasi
|
dugu
jada mundua ez dugula aldatuko, baina hark ez gaitu gu aldatuko. Manifestazio batera joanez, esaterako, sinesten dudan gizarte horretan bizitzen ari naiz.
|
|
Fauxto ez zen norbait, baina hortaz arduratu garen guzien alegoria. Nehork ez du hemen arima saldu, galdu bai noraezean, baina odolaren prezioan ordaintzen ari gara, ordaindu
|
dugu
jada?, kultura baten ukaitea, besteak bezala izateko.
|
|
Bukatu dira gure penak eta minak! Reala primeran
|
dugu
jada; San Mames Barria stadiuma eraikitzean hasiko dira aurki, eta Edurne Pasabanek 14 zortzimilakoak egin ditu. Zer gehiago?
|
2011
|
|
Latinoamerikan badaude hedabide alternatiboen talde batzuk, eta haiengana iristen saiatuko gara. Talde horiekin komunikazio minimo bat lortu
|
dugu
jada. Interneteko Twitter eta Facebook sare sozialekin ez gara fidatzen, atzean AEBetako botereak daudela uste baitugu.
|
|
momentu bakoitza neurtuta dago, hizki bakoitza, nota bakoitza, irudi bakoitza. Jendaurrean eskainiko duguna gure artean egina
|
dugu
jada. Gure zirkulua zabaldu eta harago eramatea da emozio gehien eragiten diguna.Zer emozio mota nahi duzue eragin entzulearengan. Edertasunak bizitzari ematen dion zentzua da transmititu nahi dugun ideia nagusia.
|
|
Hala, langileak" euskaraz komunikatzea bermatuko" dute. " Aurreaukeraketa egin
|
dugu
jada, eta hautagaien %90 Zarautzen jaitakoak dira", azaldu du Sport & Salvament enpresako ordezkariak. Zerbitzuaren arduraduna ere zarauztarra izango da; Jon Sorreluz, hain zuzen.
|
|
Hala, langileak" euskaraz komunikatzea bermatuko" dute. " Aurreaukeraketa egin
|
dugu
jada, eta hautagaien %90 Zarautzen jaitakoak dira", azaldu du Sport & Salvament enpresako ordezkariak. Zerbitzuaren arduraduna ere zarauztarra izango da; Jon Sorreluz, hain zuzen.
|
|
Trebakuntza hasteko ordua
|
dugu
jada!
|
|
Itxurazko borroka hau nahikoa luzatu
|
dugu
jada. Ez al duzu uste?
|
|
Bai! Gohan, nahikoa trebatze egin
|
dugu
jada.
|
|
Utzi egin behar
|
dugu
jada?
|
|
75 Ezagutzen
|
dugu
jada bake epaileek gatazka zibil eta penalen gaineko ardura hartzen dutela. Horien inguruko auziak sententzia bidez bukatuko dituzte, gatazkari konponbide bat emanez.
|
|
Ezagutzen
|
dugu
jada DPJLk bake epaitegien idazkaritza betetzeko aurreikusten zuen eraentza juridikoa. Antzekoa aurreikusten du egun BJDk gure autonomiaerkidegoan, justizia administrazioaren funtzionamendurako beharrezko baliabide material eta pertsonalen gaineko eskumena lortu ondoren27 411/ 1998 dekretuaren zioen azalpenak dioen legez, bere helburuetariko bat bake epaitegietako idazkarien
|
|
Ezagutzen
|
dugu
jada zer motatako langileak aritzen diren bake epaitegi bakoitzean. Horrenbestez, badakigu herri txikienetan formazio juridikorik gabeko eta udalaren mendeko langilea den idazkari bat aritzen dela, zeinak Zuzenbidean aditua izan behar ez duen epaileari legearen gaineko aholkua ezin eman baitiezaioke.
|
|
Pentsatzeko beste modu batEtekin ekonomikorik gabeko proiektua da Denbora Bankua, baina ez irabazirik gabekoa. “Guztiok korrika eta presaka edo estresatuta bizi garen gizarte honetan, norberaren denbora musu truk eskaintzeak barregarria dirudien arren, ekimen honetan gabiltzanok ez
|
dugu
jada horrela pentsatzen”, aipatu du Olgak, eta euren arteko denbora eta abileziak trukatzeaz gain, lagun eta ilusio berriak izateko bidea ireki diela gaineratu du. “Bestetik, askotan faboreak eskatzeak lotsa edota beldurra ematen digu baina sistema honekin mesedeak hartu eta eman egiten direnez, eskatzeko garaian ez da hainbesteko erreparorik sentitzen”, azpimarratu du.
|
|
Gauzak, finean, ez dira uste bezain sinpleak izaten. Garai batean kutsu inperialista zuena mundu guztiko musikari herrikoiek erabiltzen duten kodigo komunikatiboa bihurtu da egun. Ezin
|
dugu
jada rocka estilo batekin lotu; alta, lokalismo guztien gune bihurtu da (zentzu horretan, antzinako musika herrikoiak zuen egiteko formarekin kontrastean ikus dezakegu soilik —eta alde formalei garrantzi handiegia emanez—, ez dagoeneko kanpoko/ inposatutako eta bertako/ gure bezalako antagonismoan).
|
2012
|
|
Ontzi kantari bat entzun ondoren sentitzen den ongizate fisikoa ez zaio erlaxazioari bakarrik zor. Ikusi
|
dugu
jada ura bibrazioen eramaile ezin hobea dela. Ontzi kantari bat kolpekatzen denean, ontziaren inguruko aireak ere dar dar egiten duela sentitzen da.
|
|
Aipatua
|
dugu
jada, existentzialismoa banakora itzulera dela. Esentzia gauzaororen izate abstraktuaz solastatzen bada, existentziak izaki konkretuez dihardu.Ondorioz, kontaketa existentzialistetako protagonistak gizabanako zehatzak izangodira.
|
|
espazioaren aurkikuntza?, found space??, espazio eraikia?, constructed space??, eta hiri espazioa edo espazio urbanoa?, urban space??. Lehenengo espazioaren prozesua aipatu
|
dugu
jada. Bigarrena, skaterrek, deskubritutako?
|
|
–Uste
|
dugu
jada berandu dela beste ezertan hasteko, erantzun zion don Juanek?. Goazen barrura, proposatu zion, atea seinalaturik eskuaz.
|
|
Baina ez
|
dugu
jada gutxi gorabehera onartu ez dagoela berezko euskal gizarterik, ez eta euskaldun berezkorik ere. Haiek gure imajinazioaren emaitzak direla eta gisa horretan eratzen ditugula?
|
2013
|
|
Jaione Martinez. Bai, lehenengo atera dugu marketera beta bertsiotxo bat eta bertsio honetan bi azterketa egongo dira egingarri. Da apur bat beta bertsio hau doanekoa izango da eta da apur bat jendeak ikusteko benetan erabilgarria den edo ez beretzako aplikazio hau eta gero aterako
|
dugu
jada beste bertsio oso bat, bi euro ingururen truke, edukiko zuena jada, zenbat azterketa dira?
|
|
Alderaketa juridikoa izan da ikerlana egiteko erabili dugun metodologia. Esana
|
dugu
jada: alderatu ditugu 4/ 1993 Euskadiko Kooperatiben Legea eta 1/ 2000 Kooperatiben Legearen aldaketa eta 5.764/ 71 Brasilgo Kooperatiben Legea.
|
|
Denbora lerroetan dagoen informazioa interpretatzen ikasi
|
dugu
jada. Orain, guk egingo ditugu denbora lerroak, horretarako aplikazio digital bat erabiliz.
|
|
Banjo Brown Gmail sarrerako ontzi berria Gmail berriko mezuen ontzian sartzen garenean, ikusiko dugu lehen begiratuan ez direla guztiak agertzen Aurtengo maiatzaren amaieran, Gmail erabiltzaileen zerbitzuetan, diseinu eta ikusmolde aldaketa batzuk gertatu ziren pixkanaka, eta alderdi funtzionalari eragin gehiago eragiten diote estetikoari baino. Orrialde berriaren itxura orokorra gutxi aldatzen bada ere, mezuen ontzian sartzen garenean, ikusten
|
dugu
jada ez direla guztiak ikusten lehen begiratuan, baizik eta horien zati bat Googlek (Gmail-en sortzailea eta kudeatzailea) «Nagusia» dela dioen atalean daudela. Hor daude zerbitzuak gehien interesatzen zaizkigukeen mezuak.
|
|
Abiadura ezberdinetako trenak, bidelagunen norabide eta noranzko berbera izan dezakegulako, baita helbide bera ere bai, baina abiadurak ezberdinak izaki ez gara bidelagunengandik nahita aldentzen, ez ditugu agurtzen; oharkabeki haiek aitzinduz goaz edo aitzintzen gaituzte eta bat batean ohartzen
|
dugu
jada ez ditugula berriz ikusiko.
|
|
Bai, elkar ezagutu behar izan
|
dugu
jada umeen eskolan!
|
|
Elkarrizketa hau izan
|
dugu
jada?
|
2014
|
|
Denborak murrizten ari dira; AEBetako elite dominanteen intrantsigentzia geroz eta handiagoa dago batetik, estatu autoritarismoaren hedapena eta eskuina indartsu sartu izana bestetik. Venezuelan ikusi
|
dugu
jada.
|
|
Euskara, senide txiroa. Hator, hator doinupean irudikatu ohi
|
dugu
jada Iñigo Lamarca arartekoak urte sasoi honetan EITBko irratietan egin ohi duen jirak. Astelehenean, EIn, elkarrizketagile bikaina den Iñigo Alustizarekin izan zen; ostiralean REn, Maria Cerecedarekin.
|
|
Existentzialismoaren ekarpen nagusia gizakia esentziarik gabeko izaki gisaulertzea eta baieztapen horrek berekin dakartzan ondorioak dira, gizakia definizio itxieta esentzialistetatik askatzen baitu. Gizakia ez da existitzen, gizakiak existitzen dira (aipatu
|
dugu
jada, emakumea ez da existitzen, egoera zehatzetan dauden emakumepartikular eta konkretuak existitzen dira). Gizakia bere existentzian gauzatzen da, bere existentziak ematen dio forma eta ez aurretiazko inongo ideiek.
|
|
Ikusi
|
dugu
jada, emakumeen gutxiespena eta zapalkuntza bizitzarenerreprodukziora, errepikapen hutsera mugatuta egotetik zetorrela. Gizonakbizitzaren eta bizitzeko arrazoien asmatzaile eta sortzaile ziren, eta emakumeakimmanentziara lotzen zituzten.
|
|
Txillardegi euskal kulturan sartzen denean, hala dio berak, euskaltzaleen giroa ez dago euskara batuaren alde. Ikusia
|
dugu
jada bere jardunean.
|
|
Gizakien munduan, badakizu hori debekatua dagoela, badakizu intzestua esaten diogula. Ongi bilatuta, Wagnerrek bere mitoa sortzeko oinarritzat hartu zituen istorio mitikoetan ikusten
|
dugu
jada Wotanek lehenengo intzestua egina zuela: Fricka bere arreba da.
|