Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 190

2000
‎Baskongadismo zatikatzaile integrazionistatik etor zitekeen sasikonponbidea ikusi dugu jada. Bidegurutze honetan hautua egin beharrean gaude:
‎Orobat, izatearen legeak bigarren hauhobesten du; lehen bideak, ordea, esfortzu gehigarri eta iraunkorra eskatzen du.Elementu objektibagarria hartuz gero, sinbolikoki puztuta agertzen da, eta osotasunmodura. Arana Goiriren Foruak, esan dugu jada, ez dira foru probintzial zaharrenbatuketa, komunitate historikotik omen datorren eta eternitaterantz proiektatzen denespiritua baizik. Beti dago jarraipenaren ideia elementu objektibatuan; nahiz etahaustura ere egon den, azkenean batasuna nagusitzen da.
2001
‎La guerra de la llengua, 1996). Jesus Royoren kasua aipatua dugu jada. Errioxarra jaiotzez, Kataluniara joan eta katalanaren irakasle eta katalanzale bilakatu zen.
2002
‎elementalera... Horrela pentsamendu bat irteten ikusten dugu jada (Heiddeger, Sloterdijk), jainkogabetasunaren itsasoetan argonauta berri, sakratuaren bila. Sloterdijkek Heideggerrekin salatzen duenez, soluzioak zeuzkan pentsamendu klasiko predikariak (humanistak) inhumanismoa ekarri du, gizakiaren nahiz jainkozkoaren bere kontzeptu kontrolatuekin.
2003
‎Aipatua dugu jada Oskillasoren itzulpen bidezko ekarri literarioa. Ingelesa ohi darabil jatorri hizkuntza bezala.
‎" Gurasoen icenez adietan dira nagusiagoac edadean, onran ta aguintaritzan, celan  direan gurasoen gurasoac, aita ama guierrabac, eche ta errietaco buruac ta aguintariac, ugazabac, maissuac, juezac, ta batezbere Sacerdote beneragarriac, gure guraso ta arzain espiritualac" (Añibarro, ME, I: 300). Ikusi dugu jada agintari guztiei errespetua eta obedientzia zor zaiela, baina aita eta amari, gainera, maitasuna eta laguntza –materiala zein espirituala– eman behar zaie; eta baita hil ondoren ere, beren arimen ongizateaz arduratuz.
2004
‎Kontua da, 36 abesbatzetatik 3 soilik direla Euskal Herrikoak. Kantatu ere diru truke bakarrik egiten al dugu jada. Apalegiak ote gara Tolosakoa bezalako ekitaldietan parte hartzen ausartzeko?
‎Esana genuen gau hartan: irabazi egin dugu jada; ulertzekoa da. Aipagarria da unibertsitatetik kanpoko sektore askok ere garaipen modura sentitu izana lehenengo itzuliaren emaitza; herri honen burujabetzaren bidean garaipenetan urri gauden seinale, seguruenik.
‎Hainbatek aitortuko ez badu ere, Wittgensteinez geroztik ez dugu jada berdin sinesten, Feuerbach, Nietzsche, Marx eta Freuden ondoren berdin sinesten ez dugun halaxe. Diferentzia handi batekin, halere:
‎Hona hemen Wittgensteinen Tractatus eko azken perpausa edo konklusioa. Aurreko idazlanean argitu dugu jada zein zentzutan ulertu behar dugun gogoeta aforistiko hori. Hots, mintza ezin daitekeenaz ezin daitekeela zientziarik egin, edo, zehatzago esanik, ezin daitekeela paradigma fisiko matematikoaren araberako zientziarik egin.
‎adieraz ezin daitekeenaz ezin mintza daiteke. Ikusia dugu jada nola errealitateak eta perpausek amankomunean duten forma logikoa (eta, ondorioz, gauzen eta perpausen izana edota izatasuna) ezin adieraz daitekeela eta, hartara, hobe dela horretaz isiltzea. Metafisika edo zientifismo orojakilearen kontrako terapia epistemologiko —eta etiko— ezin hobea dateke hori.
2005
‎Zagros mendikatea bistan dugu jada. Ez da harritzekoa, bere gailur garaienek 4.000 metro baitituzte.
‎Berdin gertatzen da ere artikulatutako tonuarekin. Hemen ez dugu jada hotsa entzuten, emozio oihuetan gertatzen den bezala, baizik eta hotsari berari emandako forma. Eta honek zuzenean gonbidatzen du belarria ulertzera eta, era berdinean, entzule bakoitzarengan iratzartzen du, baita ere, beronek bertan duen hausnartzeko eta artikulatzeko gaitasuna.
‎Hemen eta orain guretzat garrantzitsuena, hala ere, hizkuntzak gizakiaren garapen pertsonal edo etiko moral horretan duen eginkizuna zehaztea da. Interesgarria izan daiteke gogora ekartzea, eta honela adierazi dugu jada, Humboldten ustetan hizkuntza ezberdinak, egiaz," jarduera espiritualak behar dituen tresnak" edo, bestela esanda," hura iragateko beharrezkoak diren bideak" direla127 Gizakiaren formazioa ez da zabaltze kognitibo baten emaitza bakarrik, baizik eta baita ere autoerrealizazio pertsonal baten ondorioa, eta, zabaltze horretan bezala, autoerrealizazio honetan ere ezinbestekoa... Hizkuntzaren funtzionaltasuna, beraz, ez da maila eraginkorrean geratzen baizik eta, harago, maila antropologikoan ere islatzen da:
‎Gure autorearen arabera, baina, ez da horrelakorik gertatzen, ze" giza-idealitate" bezainbeste" giza-indibidualitate" dago: " gizabanako bakoitza errealitatean ageri den ideia bat da" 24 eta" giza-indibidualitate bakoitza agerpenean errotutako ideia bat da" 25 Perspektiba propio batetik bada ere, honela ikusi dugu jada, gizabanako bakoitza gizadiaren konkrezio oso bat da eta, honengatik, bakoitzak bere bidetik eta etengabean ekin behar dio bere garapen prozesuari. Pertsona beti bere errealitate indibidualaren eta bere posibilitate idealaren arteko esparru mugikorrean kokatzen da, alegia, jada denetik etorkizunean izatera irits daitekeenerako balantza batean bezala.
‎Gizaki bat osatzen duten ezaugarri guztiak dira garrantzitsuak, jakina, baina honek ez du esan nahi hauen artean sailkapen bat egiterik ez dagoenik edota egin behar ez denik. Alderantziz, pertsona bakoitzak bere humanizazio prozesuan bere bideari jarraitu behar baldin badio, honela ikusi dugu jada, jakin egin behar du bere baitan nor den eta berez zer den. Metodo konparatiboa, honela, beharrezko tresna bezala ageri da, bai funtsezko ezaugarri horiek identifikatzeko bai bakoitzari garapenerako erreferenteak eskaintzeko.
2006
‎Izarraitz begira dugula, hortzak amorruz estutu ditugu eskuinean dugun hesia gainditzeko unea iritsi arte. Ordurako Izazpiko gurutzea bistan izango dugu jada. Pinudian sartzean bideak tente samar jarraituko du baina handik gutxira apur bat etzan eta tontorrera (972 metro) iritsi bitartean hankak eta barrenak ahal bezainbeste lasaituko ditugu.
‎Beraz, eboluzio baten nondik norakoa hobeto ezagutzen dugu jada, baina oraindik galdera batzuk badaude erantzuteke, hala nola, Hand2 genea desagertzeak zer eragin zuen?
‎Baina, garapen horrek, aurreratu dugu jada, badu bere alde iluna: arrazoi instrumentalaren garaipenak geure bizitzei zentzua emateko funtzioa duten arrazionaltasun sustantiboak (giza balioak kontuan hartzen dituztenak) bazterrean utzi ditu, gizarte bizitzan agintzeko indar gutxiagorekin utzi ditu, eta gizakion erabakiak zein proiektu sozialak etikoki funtsatzeko gero eta ahalmen murritzagoarekin.
‎Aurreratu dugu jada: tradizio teoriko horren aita Max Weber dugu2 Marx eta Durkheim ekin batera Soziologian klasiko gisa kontsideratua denaren analisiak aparteko gaitasuna du gizarte eta kultura modernoaren nondik norakoak azaltzeko.
‎Ondo nabil irakurketa eta idazketa lantegian; ez da hori kuestioa. Bileretara joaten hasi nintzenetik gehiago disfrutatzen dut, bigarren urte honetan aurrekoan baino gehiago, egia aitortu behar badizut; horretaz hitz egin dugu jada, oker ez banago. Arazoa bestelakoa da.
2007
‎Irun eta Oiartzun artean, Aiako Harria ere ez da txiki ikusten. Txingudiko Badia osoa begi bistan dugu jada eta Jorge Capdequik lurra hartu nahi dugula ohartarazi dio aire kontrolatzaileari. Dirudienez, gurearen antzeko beste kirol hegazkin batek eta abioi komertzial batek ere aireportu berean lurreratu nahi dute.
‎Begien aurrean dugu jada uda beroko sargorien zale den hareetako sugetzarra. Hura igaro ondoren, neguaren atariko udagoienean, zer kolorez beztiturik etorriko da almibarrezko beira hauskorra?
‎Esana dugu jada, hizkuntza bi edo gehiago ukipen egoeran daudenean hizkuntza horiek dakizkiten hiztunek horien arteko hautua egin behar izaten dutela beren harremanetan. Hautu horretan, (dimentsio mikroko) eguneroko gizarte egoeren izaerak eta beren baitako harremanek pisu handia dute.
‎Ikusten dugu jada Erdi Aroan, hamabost familiek? –hiriko arazoetan esatekoa zeukan jauneria urria?, beren nobletasun guztia diruak egina bazen ere, euren leinuak antzinako familia erromatar patriozioetatik etorrarazten zituztela.
‎Gainerako marka erregionalak, alegia, Brandt, Edesa, SanGiorgio eta Mastercook ez ditugu alde batera utziko, noski. Edesa Espainian bosgarren marka da, Polonian Mastercook markak zer nolako garrantzia daukan aipatu dugu jada, Frantzian Brandt liderra da, eta SanGiorgio Italian erabiltzen dugu. Ez da hain garrantzitsua baina Italia, gaur egun, Europan laugarren salmenta merkatua dela kontuanizanik, garrantzitsua da.
‎Aipatu izan dugu jada euskal administrazioen lehen ekimenen artean euskal ekosistema baliotsuenak babesteari begira neurriak hartzea izan zela; horretarako zenbait itsasadarren bokalean itsas hesiak jarri izan ziren, horiek eraginkortasun maila ezberdinak izan zituztelarik. Lehenengo itsas hesiek ez zuten bere funtzioa ongiegi burutu eguraldiak kalteak eragin zizkielako edota fuela gainetik igaro zelako, bigarren itsas hesiak zenbait kasutan enpresen interesengatik kenduak izan ziren (Urdaibain Murueta Untziolako ontzi handi bat itsasora irten zedin edo Plentzian enpresa batek itsasadarrean dragatze lanak egiteko).
2008
‎Marisorgin honek orain dela ordu batzuk ikusi du argia lehenengoz. Zentimetro bateko luzera dauka, eta ehiztari beldurgarria dugu jada.
2009
‎Gainera, irakasle elebidunen kopurua %43ra igo behar litzateke, Plan Gidariaren arabera. Hori dena lau urtetan lortzekoa zen, baina ia urte bat galdu dugu jada, plan gidaria onartu zenetik urte osoa hauteskundeetan igaro baitugu. Berriro martxa hartu beharra dago.
‎Dena dela, argi! Ezin dugu erlaxatu, gehiegizko konfiantzarik ez dugu nahi, kale egiteko tarterik ez dugu jada, oraindik bide luzea geratzen zaigu eta sasoi amaiera arte jarrera honekin jarraitu beharra dugu. Azken partidetan bezalako grinarekin jarraituz gero azken partida arte zain egon beharrik ez dugu izango, baina oraindik arriskuan gaude, ipurdia erreta daukagu oraindik eta ez dago konfiantzarik.
‎Azken hamarkadako pop rock euskaldunarekin gozatzeko aukera kalean dugu jada. Izan ere, Sony Computer Entertainment Europek (SCEE) La Oreja de Van Gogh taldearen SongPack berria kaleratu du PlayStation3rako.
‎Zinema digitala, hiru dimentsiotako edukiak, efektu bereziak... filmak ikusi eta zinemaz gozatzeko modu berria gure artean dugu jada. Gasteizko Yelmo Gorbeia, Barakaldoko Yelmo Cineplex Megapark, Leioako Cinesa Artea, Portugaleteko Ballonti eta Durangoko Zugaza dira proiekzio digital tridimentsionalak eskaintzen dituzten Euskal Herriko zinema areto bakarrak.
‎Euskal ikusleok filma ikusgai dugu jada Iparraldeko zinema aretoetan gaurtik, abuztuak 19 Hegoaldera, berriz, azaro aldera iritsiko da.
‎Zinema digitala, hiru dimentsiotako edukiak, efektu bereziak... filmak ikusi eta zinemaz gozatzeko modu berria gure artean dugu jada, bete betean.  Proiekzio digital tridimentsionala gurean ezartzen lehenak Gasteizko Yelmo Gorbeia, Barakaldoko Yelmo Cineplex Megapark, Leioako Cinesa Artea, Portugaleteko Ballonti, Durangoko Zugaza eta Baionako Mega CGR izan ziren. Gero, uztailaren 30ean, Donostiako Antiguo Berri batu zitzaion 3Dko aretoen zerrenda horri, eta irailaren 4tik aurrera, Iruñeko Golem La Morea ere zerrenda horretan izango da.
‎Osasunak etxetik kanpo etxean bezain ondo jokatzen asmatuko ote duen galdetu diotenean Camachok baietz esan du: Etxean bezain ondo jokatu dezakegula erakutsi dugu jada, Getafen egin genuen, nahiz eta futbolean golek agintzen duten, adierazi du. Racingek etxean jokatu hiru partidak galdu ditu, eta laugarren atsekabea saihesten ahaleginduko dira Mandiaren mutilak.
‎El Canto del Loco eta Por mí y por todos mis compañeros lanak CD+ DVD formatuan argitaratuko dituzte. Estreinako aurrerapena entzungai dugu jada!
‎eguzkiaren eta otsoaren anaia frantziskotarra, bakearen aitzakia? salatzen aurkitzen dugu jada orduan,, dragaz herstu harturik, euskal herria zanpatzeko(, bakea alfer alferrik/ deitzen dute bake?:
‎Hori da guk, Israelgo profeta batengandik esaterako, baina autore dramatiko greko batengandik ere, nahitaez daukagun distantzia. Guk nahita ere ezin dugu jada zentzuaren molde hori erabili historia edo lurrikara bat ulertzeko.
‎kultura hau kristau hutsa da! Kristau bero beroak izaten saiatu behar ote dugu gaur, europar jatorrak izateko(, mendebaleko balioak salbatuz?, etab.), ala behin izan ziren greko erromatarren ondoko greko erromatarrak garen moduan, behin izan ziren kristauen ondoko kristauak garela onartu behar dugu jada?...
‎Ukitu eta usaindu. Guk ez dugu jada ezer askorik aldatzen. Ez gara ezer askorik bizi.
‎Askotxo dira. Bidean dugu jada Akademiaren Euskara euskara hiztegia, eta proiektuan Euskararen Hiztegi etimologiko eta historikoa. Baina ni neu bereziki kezkatzen nautenak hutsune sozial praktikoak dira.
‎Lanaren alderdirik gogorrena egin dugu jada. Eskema aurrean hartu eta prest gaude kodea idazteko.
‎Adierazpen erregularren oinarrizko sintaxia ezagutzen dugu jada. Badakigu sintaxi hori nola erabili gure beharretara egokitzen diren patroiak eraikitzeko, baita gero patroi horiek nola parekatu teklatu edo fitxategi bidez jasotako datu multzoekin ere.
‎Bereak egin du; eraikuntzaren industriaren birmoldaketa gainean dugu jada, eta nahi edo nahi ez, estudio askok eskalaz aldatu dute biziraun nahi izatekotan. –Arkitekturitza?
‎Ibilbidearen lehen zatia amaitu dugu jada. Itzulerari heldu aurretik, Gorobel mendilerroa ikusiko dugu, hego mendebaldean ederki luzatzen baita Arrastaria ibarraren gainean amildegi ederra sortzen duen gandorra.
‎Nolanahi ere, azken bi mendeetan, XIX.ean eta XX.eko lehen zazpi hamarkadetan gertaturiko gorabehera politiko eta sozial garrantzitsuenek euskararen ahulezia areagotu zuten etengabe. Aski dugu jada aipatuak ditugun gertakariak gogora ekartzea, hots, autogobernuaren galera, Espainia estatu nazio gisa hizkuntza bakar bat zurkaitz gisa hartu eta gainerakoak baztertuz eraikitzea eta antolatzea, industrializazioarekin batera gertaturiko egitura sozio demografikoaren aldaketa, eta testuinguru horretan euskal gizarteko eliteek euskararekiko izan zuten axolagabekeria.
‎Lan honen helburuetako bat Nietzscheren pentsamendua ikuspegi zabal eta orokor batetik azaltzea dela jakinda, ezinbestekoa da bere aurrekari den Moderniaren eta bere ondorengo pentsalarien ideia garrantzitsuenak laburrean azaltzea Nietzschek Modernia zein zentzutan puskatu duen ulertzeko. Nietzsche ez dugu jada modernoa; sistema baten bilaketa, ezagutzaren posibilitatea, egiaren bilaketa... Ez du termino horietan pentsatzen.
‎bide bat egin dugu jada elkarrekin
2010
‎Argentinak ondo ekin zion Hegoafrikako Munduko Txapelketari lehen partidan Nigeriari 1 irabazita eta bigarren jardunaldian Hego Korea jipoitu zuen (4).   B multzoko liderra da Argentina eta final zortzirenetan dugu jada.
‎Igandean, Hegoafrikako Munduko Txapelketako finala jokatu da eta munduko selekziorik onena ezagutuko dugu. Guk, ordea, selekziorik ederrena zein den erabaki dugu jada. Ederrek atea zaintzen dute, area defendatzen dute eta aurkakoa erasotzen dute.
‎Bahiketa amaitzeko Espainiako Gobernuak egindako diplomazia lanengatik eskerrak eman dituzte momentu oro. Oso egun garrantzitsua da guretzat, bederatzi hilabetez egon gara oso bahiketa gogor batean, eta askatasuna lortu dugu jada, oso pozik nago eta hunkituta, adierazi du Vilaltak, hitza hartzen lehenak.
‎Bahiketa amaitzeko Espainiako Gobernuak egindako diplomazia lanengatik eskerrak eman dituzte momentu oro. Oso egun garrantzitsua da guretzat, bederatzi hilabetez egon gara oso bahiketa gogor batean, eta askatasuna lortu dugu jada, oso pozik nago eta hunkituta, adierazi du Vilaltak, hitza hartzen lehenak.
‎Deustu: mende bateko irudiak argazki bilduma ikusgai dugu jada Bilboko izen bereko auzoan. Garai bateko irudien bidez, Bizkaiko hiriburuko auzo ezagun honen historia eta garapena aztertzeko aukera ematen du erakusketak.
‎Literatura Nobel saridun berriak El sueño del celta bere azken eleberria aurkeztu du. Liburu dendetan dugu jada, 500.000 aleko tiradarekin.
‎Mario Vargas Llosa idazleak, 2010eko Literatura Nobel saridunak, El sueño del celta bere azken eleberria aurkeztu du Madrilen. Liburu dendetan dugu jada Vargas Llosaren azken lana, eta 500.000 aleko tiradarekin irten da kalera (horietatik erdia Espainian jarriko dituzte salgai).
‎Erran dugu jada, gure hegazkinek ezin izan zutela sute hori burutu, ez baitzuten hegan egin atzo; eta, gainera, Gernika gorriek erre zutelako lekukoak daude, haien zuzi su emaile eta petroliozko lanaren lekukoak.
‎Are gehiago, sermoiak testuak> direla baieztatuko dugu, idatzizko testuak, gure kasuan. Esan dugu jada sermoia estrukturazio baten fruitua dela, ahozko mintzairan oinarritu zen praktika idatzia. Hortaz, orain galdetuko dugu zer den testu bat.
‎Esana dugu jada, guretzat, garapen historikoaren barrena eskuratutako tresna dela mintzaira. Mintzaira (elkar) ekintzen bidez burutzen den giza-jarduera da.
‎liburu barruko atalen sarrerak eta sermoi ostekoak apaizen esku daude soilik; baina sermoi barruan daudenak herritarrentzat dira. Esana dugu jada Eracusaldiac> obrak hainbat hartzaile duela jomuga; esatariak, esan dugun bidetik, arazorik gabe konpontzen du hartzaile desberdinen konplikazioa.
‎Esan dugu jada interakzionismo sozio diskurtsiboaren azterketa enuntziazio terminotan egingo dela eta berezki bi azter unitateri ekingo diegula: pertsona izen ordainei eta berbaldi ekarriari.
‎Esana dugu jada ekoiztutako berbaldiaren eta ekarriaren artean beti ere nolabaiteko jauzi bat dagoela. Esan dugu, orobat, harreman hori ez dela uste bezain gardena eta errugabea, subjektuen arteko erlazio moduak baitaude beti tartean.
‎Esan dugu jada, pertsona izenordainak ez bezala, berbaldi ekarria ezinbestean dela berbaldi arteko gertakaria. Dugun ikuspegitik, berbaldi ekarriari, Voloshinov (1992/ 1929) autorearen hitzetan esateko, goitik beherako begirada egingo diogu.
‎Erretorikak, erlijioaren xede asmoei erantzuteko, utzi du alderdi logikoa alde batera (konbentzimendua, demostrazioa), eta emozionatzeari ekin dio. Ikusi dugu jada, konbentzimenduari dagokionez, esatariak ez dakarrela froga sendorik (zita intertestualak, eta abar). Jakina, sermoigintza ez da produktu bat neurtzen dena egiaren konstatazio edo eztabaida teologikoen mailagatik.
‎Izan ere, enuntziazio egoerak baldintzatzen du elkarrekintzako partaideen egoera, eta baita esatariarena, eta diskurtso motarena ere. Esana dugu jada, baina esan dezagun berriz: esatearen> baldintzek zeharkatzen dute esaten> dena, eta esaten> denak> bidaltzen gaitu bere enuntziazio baldintzetara, horietara hain estuki loturik baitago esaten den hori (Bajtin 1995/ 1929, Voloshinov 1992/ 1929).
‎Arantzazu gaurko honek halako egokiera patxadadun erosoa hartu duela aitortu beharra dago. Duela urte batzuetako frontoitzar haien harresi itxi hura ahaztu dugu jada. Autoz eta autobusez betetako plazoletaren baxter batetik, denak erreskadan, hantxe koadratu beharra zegoen goiz nahiz arratsetako ibilalditxoa.
‎Gaia aztertu duten zenbait ikerketa lanen ondorio nagusia aurreratu dugu jada: Hego Euskal Herrira 50 hamarkadetan heldutako etorkinen integrazio maila altua izan da.
‎Hori da, nire ustez, pentsamendu kritikoa, askea eta iraultzailea. Ikasi dugu jada mundua ez dugula aldatuko, baina hark ez gaitu gu aldatuko. Manifestazio batera joanez, esaterako, sinesten dudan gizarte horretan bizitzen ari naiz.
‎Fauxto ez zen norbait, baina hortaz arduratu garen guzien alegoria. Nehork ez du hemen arima saldu, galdu bai noraezean, baina odolaren prezioan ordaintzen ari gara, ordaindu dugu jada?, kultura baten ukaitea, besteak bezala izateko.
‎Bukatu dira gure penak eta minak! Reala primeran dugu jada; San Mames Barria stadiuma eraikitzean hasiko dira aurki, eta Edurne Pasabanek 14 zortzimilakoak egin ditu. Zer gehiago?
2011
‎Latinoamerikan badaude hedabide alternatiboen talde batzuk, eta haiengana iristen saiatuko gara. Talde horiekin komunikazio minimo bat lortu dugu jada. Interneteko Twitter eta Facebook sare sozialekin ez gara fidatzen, atzean AEBetako botereak daudela uste baitugu.
‎momentu bakoitza neurtuta dago, hizki bakoitza, nota bakoitza, irudi bakoitza. Jendaurrean eskainiko duguna gure artean egina dugu jada. Gure zirkulua zabaldu eta harago eramatea da emozio gehien eragiten diguna.Zer emozio mota nahi duzue eragin entzulearengan. Edertasunak bizitzari ematen dion zentzua da transmititu nahi dugun ideia nagusia.
‎Hala, langileak" euskaraz komunikatzea bermatuko" dute. " Aurreaukeraketa egin dugu jada, eta hautagaien %90 Zarautzen jaitakoak dira", azaldu du Sport & Salvament enpresako ordezkariak. Zerbitzuaren arduraduna ere zarauztarra izango da; Jon Sorreluz, hain zuzen.
‎Hala, langileak" euskaraz komunikatzea bermatuko" dute. " Aurreaukeraketa egin dugu jada, eta hautagaien %90 Zarautzen jaitakoak dira", azaldu du Sport & Salvament enpresako ordezkariak. Zerbitzuaren arduraduna ere zarauztarra izango da; Jon Sorreluz, hain zuzen.
‎Trebakuntza hasteko ordua dugu jada!
‎Itxurazko borroka hau nahikoa luzatu dugu jada. Ez al duzu uste?
‎Bai! Gohan, nahikoa trebatze egin dugu jada.
‎Utzi egin behar dugu jada?
‎75 Ezagutzen dugu jada bake epaileek gatazka zibil eta penalen gaineko ardura hartzen dutela. Horien inguruko auziak sententzia bidez bukatuko dituzte, gatazkari konponbide bat emanez.
‎Ezagutzen dugu jada DPJLk bake epaitegien idazkaritza betetzeko aurreikusten zuen eraentza juridikoa. Antzekoa aurreikusten du egun BJDk gure autonomiaerkidegoan, justizia administrazioaren funtzionamendurako beharrezko baliabide material eta pertsonalen gaineko eskumena lortu ondoren27 411/ 1998 dekretuaren zioen azalpenak dioen legez, bere helburuetariko bat bake epaitegietako idazkarien
‎Ezagutzen dugu jada zer motatako langileak aritzen diren bake epaitegi bakoitzean. Horrenbestez, badakigu herri txikienetan formazio juridikorik gabeko eta udalaren mendeko langilea den idazkari bat aritzen dela, zeinak Zuzenbidean aditua izan behar ez duen epaileari legearen gaineko aholkua ezin eman baitiezaioke.
‎Pentsatzeko beste modu batEtekin ekonomikorik gabeko proiektua da Denbora Bankua, baina ez irabazirik gabekoa. “Guztiok korrika eta presaka edo estresatuta bizi garen gizarte honetan, norberaren denbora musu truk eskaintzeak barregarria dirudien arren, ekimen honetan gabiltzanok ez dugu jada horrela pentsatzen”, aipatu du Olgak, eta euren arteko denbora eta abileziak trukatzeaz gain, lagun eta ilusio berriak izateko bidea ireki diela gaineratu du. “Bestetik, askotan faboreak eskatzeak lotsa edota beldurra ematen digu baina sistema honekin mesedeak hartu eta eman egiten direnez, eskatzeko garaian ez da hainbesteko erreparorik sentitzen”, azpimarratu du.
‎Gauzak, finean, ez dira uste bezain sinpleak izaten. Garai batean kutsu inperialista zuena mundu guztiko musikari herrikoiek erabiltzen duten kodigo komunikatiboa bihurtu da egun. Ezin dugu jada rocka estilo batekin lotu; alta, lokalismo guztien gune bihurtu da (zentzu horretan, antzinako musika herrikoiak zuen egiteko formarekin kontrastean ikus dezakegu soilik —eta alde formalei garrantzi handiegia emanez—, ez dagoeneko kanpoko/ inposatutako eta bertako/ gure bezalako antagonismoan).
2012
‎Ontzi kantari bat entzun ondoren sentitzen den ongizate fisikoa ez zaio erlaxazioari bakarrik zor. Ikusi dugu jada ura bibrazioen eramaile ezin hobea dela. Ontzi kantari bat kolpekatzen denean, ontziaren inguruko aireak ere dar dar egiten duela sentitzen da.
‎Aipatua dugu jada, existentzialismoa banakora itzulera dela. Esentzia gauzaororen izate abstraktuaz solastatzen bada, existentziak izaki konkretuez dihardu.Ondorioz, kontaketa existentzialistetako protagonistak gizabanako zehatzak izangodira.
‎espazioaren aurkikuntza?, found space??, espazio eraikia?, constructed space??, eta hiri espazioa edo espazio urbanoa?, urban space??. Lehenengo espazioaren prozesua aipatu dugu jada. Bigarrena, skaterrek, deskubritutako?
‎–Uste dugu jada berandu dela beste ezertan hasteko, erantzun zion don Juanek?. Goazen barrura, proposatu zion, atea seinalaturik eskuaz.
‎Baina ez dugu jada gutxi gorabehera onartu ez dagoela berezko euskal gizarterik, ez eta euskaldun berezkorik ere. Haiek gure imajinazioaren emaitzak direla eta gisa horretan eratzen ditugula?
2013
‎Jaione Martinez. Bai, lehenengo atera dugu marketera beta bertsiotxo bat eta bertsio honetan bi azterketa egongo dira egingarri. Da apur bat beta bertsio hau doanekoa izango da eta da apur bat jendeak ikusteko benetan erabilgarria den edo ez beretzako aplikazio hau eta gero aterako dugu jada beste bertsio oso bat, bi euro ingururen truke, edukiko zuena jada, zenbat azterketa dira?
‎Alderaketa juridikoa izan da ikerlana egiteko erabili dugun metodologia. Esana dugu jada: alderatu ditugu 4/ 1993 Euskadiko Kooperatiben Legea eta 1/ 2000 Kooperatiben Legearen aldaketa eta 5.764/ 71 Brasilgo Kooperatiben Legea.
‎Denbora lerroetan dagoen informazioa interpretatzen ikasi dugu jada. Orain, guk egingo ditugu denbora lerroak, horretarako aplikazio digital bat erabiliz.
‎Banjo Brown Gmail sarrerako ontzi berria Gmail berriko mezuen ontzian sartzen garenean, ikusiko dugu lehen begiratuan ez direla guztiak agertzen Aurtengo maiatzaren amaieran, Gmail erabiltzaileen zerbitzuetan, diseinu eta ikusmolde aldaketa batzuk gertatu ziren pixkanaka, eta alderdi funtzionalari eragin gehiago eragiten diote estetikoari baino. Orrialde berriaren itxura orokorra gutxi aldatzen bada ere, mezuen ontzian sartzen garenean, ikusten dugu jada ez direla guztiak ikusten lehen begiratuan, baizik eta horien zati bat Googlek (Gmail-en sortzailea eta kudeatzailea) «Nagusia» dela dioen atalean daudela. Hor daude zerbitzuak gehien interesatzen zaizkigukeen mezuak.
‎Abiadura ezberdinetako trenak, bidelagunen norabide eta noranzko berbera izan dezakegulako, baita helbide bera ere bai, baina abiadurak ezberdinak izaki ez gara bidelagunengandik nahita aldentzen, ez ditugu agurtzen; oharkabeki haiek aitzinduz goaz edo aitzintzen gaituzte eta bat batean ohartzen dugu jada ez ditugula berriz ikusiko.
‎Bai, elkar ezagutu behar izan dugu jada umeen eskolan!
‎Elkarrizketa hau izan dugu jada?
2014
‎Denborak murrizten ari dira; AEBetako elite dominanteen intrantsigentzia geroz eta handiagoa dago batetik, estatu autoritarismoaren hedapena eta eskuina indartsu sartu izana bestetik. Venezuelan ikusi dugu jada.
‎Euskara, senide txiroa. Hator, hator doinupean irudikatu ohi dugu jada Iñigo Lamarca arartekoak urte sasoi honetan EITBko irratietan egin ohi duen jirak. Astelehenean, EIn, elkarrizketagile bikaina den Iñigo Alustizarekin izan zen; ostiralean REn, Maria Cerecedarekin.
‎Existentzialismoaren ekarpen nagusia gizakia esentziarik gabeko izaki gisaulertzea eta baieztapen horrek berekin dakartzan ondorioak dira, gizakia definizio itxieta esentzialistetatik askatzen baitu. Gizakia ez da existitzen, gizakiak existitzen dira (aipatu dugu jada, emakumea ez da existitzen, egoera zehatzetan dauden emakumepartikular eta konkretuak existitzen dira). Gizakia bere existentzian gauzatzen da, bere existentziak ematen dio forma eta ez aurretiazko inongo ideiek.
‎Ikusi dugu jada, emakumeen gutxiespena eta zapalkuntza bizitzarenerreprodukziora, errepikapen hutsera mugatuta egotetik zetorrela. Gizonakbizitzaren eta bizitzeko arrazoien asmatzaile eta sortzaile ziren, eta emakumeakimmanentziara lotzen zituzten.
‎Txillardegi euskal kulturan sartzen denean, hala dio berak, euskaltzaleen giroa ez dago euskara batuaren alde. Ikusia dugu jada bere jardunean.
‎Gizakien munduan, badakizu hori debekatua dagoela, badakizu intzestua esaten diogula. Ongi bilatuta, Wagnerrek bere mitoa sortzeko oinarritzat hartu zituen istorio mitikoetan ikusten dugu jada Wotanek lehenengo intzestua egina zuela: Fricka bere arreba da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 120 (0,79)
ukan 70 (0,46)
Lehen forma
Argitaratzailea
Open Data Euskadi 22 (0,14)
ELKAR 20 (0,13)
Berria 18 (0,12)
EITB - Sarea 14 (0,09)
UEU 14 (0,09)
Argia 12 (0,08)
Euskaltzaindia - Liburuak 10 (0,07)
Jakin liburuak 10 (0,07)
Pamiela 9 (0,06)
Alberdania 7 (0,05)
Jakin 4 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Labayru 4 (0,03)
Aldiri 3 (0,02)
Uztaro 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia