2008
|
|
Esan bezala, antolatzaile gutxi erabiltzen dituzte argudioak aurkezteko; elkarrekintzan, bestetik, talka da nagusi, oposizioa erakustea eta, ondorioz, diskurtsoera ezberdinen txertaketa benetan urria da. Bai euskaraz bai gaztelaniaz aurkitzen
|
dugu
hori, baita ingelesez ere. Ingelesez, baina, sarritan akats linguistikoak ere badaude lokailu horietan bertan.
|
|
Galdera zehatz horiek, azken batean zuzen garamatzate bilatutako emaitzetara, baina neurri batean naturaltasuna galtzen dute esaldiek, testuingurutik kanpora geratzen baitira. Esate baterako, intonazioan antzeman
|
dugu
hori.
|
2009
|
|
hirugarrenik, horrela ulertu behar ditugulako neurri batean herritarren portaerak. Baina ikusi
|
dugu
horrek ez dakarrela automatikoki mugimendu sozial bat ernaltzea.
|
|
Hala gertatu da Ekain, Altxerri eta Santimamiñen; eta, jatorrizko leku horien ordez, instalazio eta baliabide modernoak erabiliz, erreprodukzioak sortu dituzte, oso ongi eginak eta muntatuak. Zestoako Ekain
|
dugu
horren adibide adierazgarria4.
|
2010
|
|
Javier Hernandoren ustez, bi faktoreek estiloa konfiguratzeko bereizi ezin den unitatea sortzen dute. Hala eta guztiz ere, gogoan izan behar
|
dugu
hori ez dela kultura eklektizistaren adierazpen bat baino. Hori dela-eta, zenbait kasutan «adreiluzko arkitektura» delakoari erantzuten dioten fabrikak topatzen ditugu; libreki eta modu fantasiosoan konbinatzen dituzte mudejar formak Erdi Aroko bestelako formekin.
|
2011
|
|
Kontraesan hori argi eta garbi islatzen da 14/ 2005 instrukzioan. Aurrerago hitz egingo
|
dugu
horri buruz.
|
2012
|
|
Zeren Jose Luisek sozialismoa errebindikatzen zuen bere jarrera politikotzat. ETA erakundearen V. Batzarraren lehen partean egon zen zatiketaren ondorio, bost ezkertar abertzalek (Edur Arregi, J.J. Etxabe, Emilio Lopez, Julen Madariaga eta F. Krutwig) Euskal HerriariigorritakoAgiria Brankakoirakurleeixehekiirakurzezatenzabaltzeaerabaki zuenean adierazitakoa
|
dugu
horren lekuko garbia: «Agiri hori bihotzez txalon dugu.
|
|
Biek ala biek, People First Languageren konbentzioetara moldatuta, elbarritasuna «tragedia pertsonala» den mezua islatzen dutela proposatuko dugu. Queer teoria hartu
|
dugu
horretarako inspirazio iturri.
|
|
abiaduraz/ rekin mugitu, abiaduraz/ n lan egin, abiaduran/ z/ rekin ibili. Kolokazioen teoriari begiratzen badiogu, badirudi ohiko gauza dela kolokazio bateko kolokaziokideen trukagarritasuna; izan ere, kolokazioek berezko duten ezaugarrietako bat omen
|
dugu
hori (Koike 2001: 216), kolokaziokideak finkoak direnean lokuzioen eremuan sartzen baikara (abiadura geldotu/ moteldu?, kolokazioa; gorriak ikusi/* pasatu?, lokuzioa).
|
2013
|
|
Paretsu joan dira, bestalde, bien garapena eta zabaltzea. Espainiako estatuan UGT eta PSOEren arteko lotura historikoa
|
dugu
horren froga.
|
2015
|
|
Ikus bedi oraingo honetan (19ko) aurresuposizio horiek benetan bideratu daitezkeela, eta horregatik ez dugula # ikurra erabili: gure ustez behintzat, aukera eman digute horretatik (18) ez da ezer ondorioztatzen, baina esan
|
dugu
horretatik ondorizta daiteke baiezkoa zein ezezkoa. Hala ere, gogoan izan bedi elkarrekin ondo uztartzen ez diren bi aurresuposizio direla (19a) honetan.
|
|
ez dugu negoziatu, modu naturalean sortu da, martxan erabakitzen dugu, egun bakoitzaren arabera? ez, ez
|
dugu
horren inguruan hitz egin (1.2 Libe, 29, harreman homosexuala).
|
|
Halaber, beharrezkoa da saio horiek aukeratu ahal izateko irizpide zehatzak erabiltzea. Hain justu, gaiei buruz eginiko azterketa bera izango
|
dugu
horretarako abiapuntu; izan ere, gaia bera izango da bertso saioak hautatzeko erabiliko dugun lehenengo irizpidea, batzuk beste batzuk baino esanguratsuagoak baitira genero ikuspuntutik aztertzeko. Bertsolariek harturiko rola beste irizpide bat izango da.
|
|
Lehenengo pertsona ere erabiltzen du, bere buruarekin dauzkan kontraesanak eta galderak azaltzeko orduan. Halere, saioa bere osotasunean hartuz gero, erabilitako abstrakzioak eta gaiarekiko hartutako ikuspuntu ez oso ohikoak hausnartzera ere eraman gaitzake ea publikoak bertso hauek ulertzeko nahiko erreferentziarik ba ote zuen, baina ez
|
dugu
horretan sakonduko.
|
|
Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Legea, fundazio eskubidearen garapena bultzatzeko tresna bat ez ezik, Administrazioari, fundazioei eta, oro har, herritarrei segurtasun juridikoa emateko ezinbesteko arau bat ere bada. Beharrezkotzat jotzen
|
dugu
horren agerpena; izan ere, bi hamarkada hauetan zehar, 1994ko aurrekotik, fundazioen idiosinkrasiari eragiten dioten aldaketa nabarmenak gertatu dira (Elechiguerra, 2001), eta hori bada nahikoa arrazoi aldi horretan zehar izandako gorabehera guztiak kontuan hartzen dituen lege berri bat behar dela ziurtatzeko; are gehiago, euskal gizarteak bere ekonomia eta giza garapenean aurrera egiteko duen ga...
|
2017
|
|
Lehenengo irizpidearekin lotuta, azaldu behar
|
dugu
horrek adierazten duela beste gizarte eta kultura batzuetan kokatutako narrazioetatik zerbait ikas dezakegula gizarte eta kultura horietaz. Irizpidea, beraz, erlatiboa da; kontuan hartzen dugu ume hartzaileak euskaldunak direla eta batez ere Euskal Herrian kokatzen direla, eta ez beste gizarte batzuetan, nahiz eta hori ez den ezinezkoa.
|
|
itzulpeneko testuak jatorrizko testuarekin duen hizkuntza aldetiko eta kultura aldetiko distantzia eta urruntasuna islatzea. Gaindiezina da distantzia hori, eta benetako eskakizun
|
dugu
hori itzulpenean islatzea, testu eta oharrak osatzen duten itzulpenean agertzea, fideltasun bikoitzaren eskakizun, jatorrizko testuarekiko eta gaurko irakurlearekiko fideltasunaren eskakizun. Hori bai, «testua oharrak» hartu emana desberdina izan ohi da itzulpen eredu bat edo beste aukeratzean.
|
2019
|
|
errimen kokapena, esaterako, aldakorra izan zitekeen. Lazarragaren poema
|
dugu
horren erakusle: I eta II ahapaldietan, mudanzako errima egitura ababda, eta enlaceko errima, askea; gainerako ahapaldietan, ordea, abba da errima egitura, eta enlaceak mudanzako azken bertso lerroko errima bera hartzen du.
|
|
tipo zabal honek irizpidezkotasun handia ematen die agintariei, baita nahierakotasunaz jarduteko aukera ere. Gogoratu behar dugu doktrinak gogor egin duela termino subjektibo hauen aurka50 Ez hori bakarrik, pertsonaren araberako kontzeptua
|
dugu
hori, guztiz subjektiboa, pertsona batentzat «kaiku» deitzea sar daiteke tipo horren barruan, edo baita begirada txar batekin begiratzea edo aurpegi txarra jartzea ere; adibidez, 2018an pertsona bati zehapena jarri zion poliziak pipak «desafio jarrerarekin» jateagatik51.
|
2020
|
|
Orokorrean, halere, korapilatsua izango zaigu 29 artikulua eta kasuistikara jo
|
dugu
horren ezartzeko era ikusteko. Proportzionaltasunaren «test hirukoitza» (egokitasun, beharrezkotasun eta proportzionaltasun, zentzu hertsian, azterketa) zeharkako modu batean aipatzea litzateke:
|