Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 78

2000
‎Beraz, desirafuntsezkoa da edozein harremanetan: psikismoa eta nia eraikitzeko eta subjektuaeta bere ingurunea bereizteko lehen urratsa dugu hori.
‎Zer dela eta aipatzen digu hemen hizkuntzaren izaera objektiboa? Euskal esentzialismoaren kritikoek aspaldi egindako salaketa dugu hori. Hala ere, arrazoi osoarenjabe da Txillardegi:
‎Zalantzarik gabe hezkuntzaren alorrean ideario liberalaren formulaziorik hoberena dugu hori, eta hezkuntza sistema nazionalaren eraikuntzaren nolabaiteko proiektua dela esango genuke. Baina Quintana-ren ereduan inplizituki soilik agertzen zen hezkuntza nazionalaren elementua, guztiz esplizituki jaso zuen. Informe, an oinarritutako hezkuntza arautzeko lehenengo dekretu proiektuak119 Hala, honen lehenengo tituluan irakaskuntza publikoaren oinarri orokorrei buruzkoan, hain zuzen Gobernuaren autoritatea nabarmendu zen:
‎Dagoeneko 1845ko planean agertzen zen sailkapena dugu hori; bigarren eta hirugarren mailakoak eta hauek ez osorik bigarren irakaskuntzaren oinarrizko ikasketetara mugatzen ziren, Gobernuak probintziako Juntari entzun eta gero besterik erabakitzen ez zuen bitartean (116 art.) 216; aldiz lehenengo mailakoak Madrilgoak, alegia gehiago hurbiltzen ziren unibertsitatera. Antzeman daitekeenez, jokoan zegoen irizpideak eraikitako egituraren eskemari erantzuten zion.
‎Estatuak oso seriotzat hartu zuen gaia dugu hori; dagoeneko 1849an, sistema métrico, delakoaren derrigortasuna ezarri zuen eta hiru urteko epea eman zuen gobernuak sistema indarrean jar zedin, erabaki hori betetzen ez zuten zentroak ixteko mehatxuak eginez266 Gainera, Moyano legeaz geroztik, indar handiagoa izango zuten neurriak hartu zituen gobernuak; adibide bat aipatzearren, 1892ko legeak garbi adierazi zuen zein zen Estatuaren helburua267:
2001
‎Horrekguztiak argi erakusten digu nola ulertu HEOK dokumentua. Baina ondorioetanjardungo dugu horretaz.
‎Beraz, Haur besoetakoa irakurtzen dugularik, bikoiztutakofilme amerikar bat ETB1ean ikusten ari garenean bezala jasotzen dugu. Bateanzein bestean argi dago ezin dezaketela pertsonaiek euskaraz jardun errealitatean; baina konbentzioz onartzen dugu hori. Antzeko zerbait egin zuen, urte batzukberanduago? 1969an?
2002
‎Arazo berri horietarako irtenbidea politika ekonomikoaren berrorientatze garrantzitsu baten bidez bilatu zen; hori 1959ko Egonkortze Planarekin hasi zen.Ondoko atalean aztertuko dugu hori.
‎Bestalde, aurrera eraman diren ekimenak arlo pribatuaren aldetiketorri dira (Elhuyar, UEU, UZEI, etab.). Hori bai, beti ere diru publikoarenlaguntzarekin. Ez dugu horretaz gain ahaztu behar Osasungoa EuskalduntzekoErakundeak (OEEk) egin dituen ekimenak. Elkarte horrek azken hamar urteotanhonako testuliburuak argitaratu baititu:
‎arazo handiagoa gertatzen da, gero, lan horiekadostea eta erabilera bultzatzea. Ezinbestekoa dugu horretarako erakundeenarteko harremana eta lankidetza. Horrekin batera, neurriak hartu eta planakegitea komeni da, betiere kalitatearen bila.
‎Azterketa kuantitatiboarekin batera, beharrezkoa dugu produkzioaren kalitateabehatzea. Hurrengo atalean ikusiko dugu hori. Aurrera dezadan, orain dela hamabiurte baino askoz ere hobeto ezagutzen dugula Berrezarkuntza, nahiz eta begi bistakoa izan hutsune garrantzitsuak daudela.
‎Kulturak gizabanakoaren konportamoldea bideratzeko, arautzeko eta, azken finean, kontrolatzeko duen ahalmen erraldoia, erraz froga daitekeen zerbait da, eta den denek dugu horren kontzientzia, modu argiagoan edo ilunagoan.
‎kausaren alde jartzea. Norberaren herriko matxinadetan eta iraultza kasuetan errazago ulertzen dugu hori. Norberaren herritik urrun dauden herrietako gerretan esku hartzea ulergaitzago egiten zaigu.
‎Diogun legez, balizko komunikazio unidirekzionalaren kasua aztertzeko balio digun eskema dugu hori, komunikazio zientzien azterketan klasikoa dena eta gerora etorri diren eskemen oinarri metodologikotzat hartu litzatekeena.
‎hedabideen soberakin signifikatzailea, adierazlea eta adierazkorra? dugu hori.
‎Zer egin, beraz, determinatzaile zehaztuekin? Ez dugu mugatasun lexikala galdu nahi, baina mugagabe ala plural bezala jokatzen duten ere esan nahi dugu horregatik landu ditugu mugagabea eta mugatu plurala morfotaktikan, mugatasun lexikala duten besteek kasua hartzen baitute zuzenean. Hortaz, erregela bat sortu dugu:
2003
‎geroz eta bloke ekonomiko politiko handiagoak ari dira eratzen munduan: Afrikako eta Europar Batasunak, APEC edo Asiako merkatu batua eta arestian aipatu dugun ALCA dira adibideak.Ezin uka, hala ere, bloke horiek sendotu edo zabaltzeko oztoporik izango ez denik.Europar Batasunaren eraketa prozesu katramilatsua dugu horren adibide: ErresumaBatuak, Suediak eta Danimarkak diru batasunetik at geratzea erabaki zuten etaIrlandan ezetza gailendu zen Nizako hitzarmenari buruz eginiko lehen erreferendumean.
‎Uholdeak, oso handiak izanda ere, naturan berez den prozesu hidrologikoadira. Baina dudarik ez da, lehen esan moduan, azken urteotan gero eta prozesu antropikoago bihurtu direla, klima aldaketaren ondorio izan edota lurraren erabilpentxarraren ondorio izan; segituan jorratuko dugu hori. Baina horra pasatu aurretik, lehentxoago aipatu ikerlarion beste gauza bat nahi nuke hona ekarri.
‎EHUrekin izandako elkarrizketek arrakastarik ez izateak eztabaida bizia sortu zuen UEUren barruan. Argia astekaria izan dugu horren lekuko, eta Iruñean bertan asko hitz egin zen UEUren etorkizunari buruz; ordurako irail urrian egin beharreko eztabaidan oinarri izateko asmotan hiru puntu zehaztu ziren. Lehenengo puntuak UEUren helburuak zituen hausnarketa gai, bigarrenak helburu horiek lortzeko bideak eta hirugarrenak UEUren kokapena eta egitura.
‎Baieztapen horrek garbi erakusten digu, agiriak agiri, UEUren barruan iritzi ezberdinak zeudela erakundearen funtzioari eta etorkizunari zegokienez. Erakundearen historian, protagonista desberdinekin, behin eta berriz errepikatu den kontua izan dugu hori. Bigarren puntuak zerikusi zuzena zuen barrutiaren aldeko kanpainarekin.
‎Euskal ikasketei zegokienez, frankismoaren gurarien artean, hasiera hasieratik, euskal nortasuna desegiteko borondate irmoa zegoen. Euskara desagerrarazteko asmoa dugu horren lekuko; eta euskararen kontrako neurriak, eguneroko bizitzan eragin handia edukitzeaz gain, are nabarmenagoak ziren administrazioan, kultura idatzian eta irakaskuntzaren munduan. Dena den, hasierako urterik beltzenak pasa tu ondoren, bide desberdinak erabiliz, beti ere maila apalean, eta agintarien umorearen menpe, euskararen aldeko mezuak zabaldu ziren.
2005
‎Sortutako udal berriak, argi izan behar dugu horren orientazioa zein zen eta, beraz, zeintzuk izan ziren bazterketa ahalbidetzeko arauak ezarri zituztenak, ezzuen denbora askorik behar izan ordenantza berria idazteko.
‎Ikusten denez, ikasleen taldekatze homogeneoetan edo heterogeneoetan etamailakatze bertikalean edo horizontalean aniztasuna errespetatzeko eta bultzatzekoeredu egokiak eta desegokiak daude, irakurlearen iritzi eta interpretazioarenarabera utziko dugu hori.
‎Lanaldi mota bat aukeratu baino lehen, bakoitzaren onurak eta kalteak aztertu lirateke. Ondoko koadro honetanaztertuko dugu hori:
‎Batak zein besteak badu tokia idazketa ondo taxutzerako orduan. Izando dugu horren berri geroago ere.
2006
‎aldagaia eredutik kanpo gelditu zen, zerenhorrela argi gelditu baitzen azken horren beharrik ez zegoela eredua azaltzeko, beste biak kontuan hartzen baziren. Hala ere, gogoratu nahi dugu horrek ez duelaesan nahi, gurasoen estilo babesle maila, aldagaiak erlazio esanguratsurik ez zuenikereduarekin.
‎Eta garaiak eta kartzelak abrigoetako hegalak bezala bildu eta elkarrekin harremanetan jartzea, hori begitantzen zaiguorain idazlearen zereginetako bat. Eta ez dugu hori beti ongi egin, bestela ezleudeke oraingo belaunaldiak aurrekoen zenbait belaunaldieekiko ezaxola.
‎Baina, modernizazio prozesuak aurrera egin ahala, etika sozial kapitalistaren arrazionaltasun praktiko morala desagertzen joango da eta bere lekuan jantzi utilitarista agertuko: konbikzio etika batetik etika pragmatiko baterako jauzia dugu hori. Weber-en ustean, norabide utilitarista hartuko duen urardotze baten aurrean gaude.
‎Oinarri matematikoa eta esperimentala duen jakintza sortuko da. Zientzia modernoaren sorrera dugu hori. Naturarekin eta errealitatearekin harreman instrumentala garatuko du.
‎makineria handiak dituen exigentziak betetzera zuzendutako portaeraren orientazio metodiko eta arrazionala, berdin makineria administratiboa izan, industria modernoaren lan makineria, edo gerra makineria. Metafora mekanizistaren alde iluna dugu hori.
‎batzuk daude, teknika erritualen bidez manipulatuak izan daitezkeenak. Munduaren gaineko ikuspegi magikoa dugu hori. Ez dugu esan nahi pentsamendu horrek arrazionalizazio gradu alturik ezin duenik izan, baina ez da Mendebaldeko arrazionalizazio estiloa.
‎Habermas en kontra azaldu diren autoreen eta kritika ildoen zerrenda luze samarra egin daiteke, baina, ez dugu hori egingo. Hobe dugu arnas luzeko kritikaren bat luzatu zion autoreren bat aukeratu eta bere kritikaren nondik norakoa azaldu.
‎kontzeptuari gertuagotik heltzea, beste pauso bat eman eta bere esanguran gehiago sakonduz. Ekonomiaren soziologiari eskainitako gogoeta dugu horretarako aukera. Bertan, gure autoreak arrazionaltasun formala eta arrazionaltasun materiala bereizten ditu:
‎Sorkuntzaren ekimena bere gain hartzen duen pertsona batek zuzentzen eta koordinatzen du obra sortuko duen taldea. Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa. Arau horrek dioenaren arabera, lana argitaratzean eta hedatzean izena ematen duen horrenak dira talde lanaren egile eskubideak.
2007
‎Adibidez, mediku espezialista bat oso onaizango da berean, baina, beharbada, gero ez daki burua zer den ere. Guk ihesegiten dugu horretatik. Espezialista baino areago, pertsona oso bat bilatzen dugu, behatzetatik hasi eta gorputz osoa ezagutzen duenarekin lan egitea da gurehelburua.
‎«Eraikitzen duguna besterik ez dugu ulertzen».Nikanor Ursuarena da. Besteak gainditzen saiatzen den azken definizioa.Geroxeago sakonduko dugu horren esanahian.
‎Nazionalismoa eta unibertsalismoa kontrajarri dizkigute, bataren hertsikeriak eta bestearen zabaltasunak gogorarazteko. Eta guk, azkenean, gehienbatean, sinestu egin dugu hori. Horrela uler dezakegu honako gertakari lazgarri hau: historia, posible ziren nazio, kultura eta hizkuntzen hilobi bihurtu da.
‎Eta zein da neurri hori? Ezker eskuin begiratzea aski dugu hori jakiteko: hemengo bi erdarak, Estatu totalitario batzuen eskutik hemengo bihurtu dituzten bierdarak, ez dira erreferente txarrak batez besteko euskal erdal hiztunak euskarazizan lukeen gaitasun komunikatiboaren neurria begiz jotzeko. Erdal hiztunak, aho batez onartuko genukeela iruditzen zait hau, bere gaitasun komunikatibo erlatiboari esker, ez dauka ezinik burutu behar duen jarduera komunikatiboamamitzeko.
‎Errealitate horren atzean EAEko ikerketa enpleguarenkalitate eta lan baldintza eskasak eta ikerketa jarduerako kapitalizazio ahuladaude. Horrek ondorio zuzenak ditu berrikuntza sistemaren emaitzetan eta, besteakbeste, 1 taulan bertan dugu horren erakusle den adierazle bat: –teknologia edukigaraiko produktuen esportazioen portzentajea?, zeinak EAEn oso datu apala adierazten duen (esportazioen% 4), EBn(% 17,8) edo AEBn(% 26,9) ez bezala.
‎Egile horrek ustedu haurtxoek badutela besteen emozioei erantzuteko gaitasuna enpatiari esker, emozio horiek ulertzen ez badituzte ere. Hartara, Hoffman-ek enpatiak gizartearenaldeko jokabidea nola eragin dezakeen eta enpatiak printzipio moralekin zerharreman dituen saiatzen da azaltzen (aurrerago ikusiko dugu hori).
‎Itxura arrazionalari esker eskuratu ohi dute sinesgarritasuna argudio kuasilogikoek. Aurreko atalean ikusi dugu hori.
‎Errealitatearen berri eman nahi izaterakoan hizkuntzarekin topo egiten genuela genioen arestian. Baina zer esan nahi dugu horrekin. Mundua ezagutzeak hizkuntzaren presentzia eskatzen duela, hau da, errealitatearen ezagutza hizkuntzaren
‎Beraz, niaren ideia edo kontzientzia justifikatzeko, Condillac, Hume-ren ondotik, analisi enpiriko sentsistaren bidean beti, bila ibili zaigu, hura nola sortua ote den, hots, zein sentsazio/ inpresiotatik jalgia. Usaimenetik hara jalgia omen dugu hori, Sentsazioen Traktatuko I. VI. kapituluan irakurtzen dugunez («Du moi, ou de de la personnalité d, un homme borné à l, odorat») 267 Sentsazioen Traktatuko apologo famatuaren arabera, gizon emakumea berez eta hasieran ez da marmolezko (pasibitatezko) estatua bat baizik, sentsuekin dotatua ordea, eta inbaditzen duten sentsasizoak dira, haren baitan bai fakultateak berak eta bai ezagutzak ... Gure (hau da, estatuaren) existentziako estreinako momentuan ezin dugu ezer pentsatu, ezta geuk deus nahi ere, oraindik ez baitago ni bat
2008
‎Espainia mailan zor hori estatuak onartu zuen baina Gipuzkoan, salbuetsitako gainerako herrialdeetan bezalaxe, zorra ez zen kontsolidatu, hau da, herri bakoitzak bere gain hartu behar izan zuen. Bistatik galdu behar ez den kontua dugu hori; izan ere, foruerregimenaren araberako antolakuntza militarrari buruz hitz egiten denean, soldadutzaren salbuespenea aipatzen baita sarri, eta oso gutxitan, padre por hijo, deituriko mobilizazio militarraren finantzaketa herrialdearen lepotik ordaintzen zela.
‎Ziur asko bitarteko udalkideen nortasunak datu basean sartzeak 1876tik aurrera Eibarko liberalismoaren familiek jasan zuten bilakaerari buruzko datu argigarriak eskainiko lizkiguke, eta aldi berean, zalantza eta hipotesi gehiago iradoki. Baina ez dugu horretarako betarik izan. Alkateen nortasuna ezagutzen dugu, eta horien artean, Gisasola, Alberdi, Orbea, Zuloaga, Etxeberria, Larrañaga dira nagusi.
‎Mutiloa Pozak dioenez, Gipuzkoan eibartarrak izan ziren, donostiar eta irundarrekin batera, matxinadara gehitu ez ziren gipuzkoar bakarrak (Mutiloa, 1982: 424), baina akta liburuan ez dugu horren aztarnarik aurkitu. Azkenean, O?
‎duten parte hartzea erraztu eta bultzatu. Hurrengo idazpuruan aztertuko dugu horretarako zenbait tresna.
‎Hala ere, ez dugu ahaztu behar hainbeste kooperatibetan dagoen bazkide geldoaren arazo multzoa. Zuhurtasunez jokatu behar dugu horri buruz. Bazkideen sakoneko interesa ez badugu indartzen, horrelako tresnak ezartzearen ondorioa hauxe izan baitaiteke:
2009
‎40 urte diktadurapean eta 33 urte gehiago demokrazian, egiarik gabe, justiziarik gabe eta ordainik gabe frankismoaren biktima guztientzat; behingoz bukatuegin behar dugu hori, borondate politikoaz egin egin daitekeena eta egin beharraduguna. Frankismoaren zauriak behingoz itxi egin behar dira.
‎Talde kohesioa areagotzen duen ezaugarrihonetaz goiz asko ohartu ziren nazio estatuak gerran hildakoak ohoratzea estatuauzi bilakaraziz, gerra irabazi edo galdu. Bi mundu gerren inguruan sortu etasendotu den hildakoen gurtza dugu horren adibide. Oroitzeko betebehar horrekiragana etorkizunarekin lotzen du, orainaldiko ekintza eta diskurtsoen bidez.Gertakari traumatikoen memoriaren eraikuntza baina, ez da horratik ez erraza ezbeti erosoa.
‎Emakumeen aurkako diskriminazioa egungo gaia dugu, ezbairik gabe. Ingururabegiratzea besterik ez dugu horretaz jabetzeko. Ekonomian, lan munduan, politikan, zientzian, eta legean ere, finean, bizitza soziala antolatzen duten arlohorietan guztietan gizonek eta emakumeek duten egoera desberdinaren berri izatendugu, desberdintasun onuragarria lehenengoen kasuan eta desberdintasunkaltegarria bigarrenen kasuan.
‎Ba hori: nik ez dutnahi ez dakit zer ematen didan azken belaunaldiko ordenagailua; daukaguna aprobetxatzen da eta impresora erosten dugu hori baita behar duguna, edo... gauza horiekbada zentzutasuna erabiltzea da... eta gero[...] batzarretan, erabakiak hartzekoorduan, nik hartzen dut erabakia, noski, esan dizut hau asamblearioa dela, eta nikuzten dut, ez dakit zer naizela erakutsi behar ez dudanez, gehien dakienak gidatunazan uzten dut, horixe baita... egin behar dena, ezta?..., Tira, nik laguntza arazorikgabe eskatzen dut, ni ez ... –aizu, Marcelo, lagundu iezadazu hara[.] nik horretaz ez dakidala ezer eta horrela zuk hitz egindezakezu»
‎94 Haren orrialde kopuruari erreparatuta (prentsa elebiduneko euskarazko beste ezein gehigarrik baino dezentez gehiago), Gaur 8 ere (Gara egunkariaren larunbatetako euskara hutsezko gehigarria: http://www.gaur8.info) zaku horretan sar genezakeen, baina ez dugu hori egin Gaur 8 ez delako kazeta autonomoa, egunkari baten eranskina baizik. Edozelan ere, aipagarria da gehigarri horrek 2007an sortu zenez geroztik euskarazko hedabideen esparruari egiten dion ekarpena (bereziki azpimarragarria da papera eta sarea uztartzeko eta bi euskarrion osagarritasuna bilatzeko egin duen ahalegina).
‎Instituzinoei adierazi nahi diegu, egiten bada gurekin kontatu behar dela eta ez badute egiten guk egingo dugula. Oso argiak izan nahi dugu hori esaten, Instituzinoen aurrean jarriko dugu egunkari egina eta eskatuko diegu horri erantzuteko. Alde horretatik ikusten dugu, Euskal Herrian ez dagoela beste talderik euskal prentsan kapazidade nahikoarekin hori egin ahal izateko, geu izan ezik.
‎Gutxitxo dugu hori, gutxitxo eguneroko euskaltzale batek eskeintzeko. Ez ote da hori ejenplo txarra ematea herriari?
‎Azken urteotan konputagailuen arloan emandako aurrerapausoek eta, batez ere, Interneten hedatze eta erabilera masiboak, ikaragarrizko testu digital masa utzi digute esku eskura. Adibide pare batekin azalduko dugu hori: batetik, Berria egunkariak1 urtero argiratzen du 10 milioi hitzeko testua, eta bestetik, on line kontsulta daitezkeen hainbat corpusetan2 erraz lor ditzakegu hitz bat duten ehunka esaldi.
‎testua N zutabe duen taula batean idatzi eta, testu zifratua sortzeko, letrak zutabeka hartu (ez errenkadaka), eta gainera ez hartu zutabeak ezkerretik eskuinera, baizik eta gako batek adierazitako hurrenkeran. 5.3 taulan dugu horren adibide bat. Jatorrizko esaldia «Gaur zure etxean elkartuko gara.» da.
‎Gako publikoa berarekin komunikatu nahi duen guztiak ezagutu behar du. Horretaz, oraingoz, ez gara kezkatuko; suposatuko dugu hori lortzea erraza dela, adibidez, bakoitzak bere web orri pertsonalean bere gako publikoa argitaratuz. Demagun Ainhoak Beñatekin28 komunikatu nahi duela.
2010
‎Nazio Batuen Erakundearen baitan Francoren erregimenaren agenteekinlibratutako lehiak ezinbestekoa egiten zuen nazioarteko erakundean ordezkariakzituzten herrialdeen gobernuekin harreman instituzionala gauzatzea. 1945eko SanFrantziskon Biltzarrean eta aurretik ere aliatuek espainiar gobernuarekiko jarrerairmoa aurkeztu bazuten ere, garbi azaldu zitzaien erbesteratu errepublikazaleei1946an Londresen bildu zen I. Biltzar Nagusian gogor borrokatu behar zituztelaespainiar erregimenaren kontra herrialde ezberdineko gobernuen botoak jadesteko.Jaurlaritzako ordezkaritzak enbaxada bilakatu zituen ardura dugu hori. Juan Domingo Peron koronelaren 1946 eta 1955 bitarteko Argentinan edo Marcos PerezJimenez 1952 eta 1958 bitarteko Venezuelan ez bezala, Jaurlaritzako ordezkaritzekherrialde demokratikoetako indar politikoen laguntza eskuratzea lortu zuten orokorrean, hala nola Uruguain edo Mexikon.
2011
‎Informazioa egituratzeko ahalmena ere ez dute, eta, oro har, helduok ditugun erreferentziak ez dituzte beraiek, normala den bezala. Askotan pentsatzen dugu horretaz. Eta egia esan, ez dakit oso ongi erreferentzia kritiko horiek nola garatu beraiekin.
‎Errepresentazioa. Oso gogoan eduki behar dugu hori, zeren irudia ez baita benetan dena, ezpada benetan denaren ordezko ikusgarria. Ordezkoa, hartara.
‎Baliabide horiek leku «kontrolatuetan» badaude, etxean edo eskolan adibidez, seguruagoa izango da. Indar gehiago egin behar dugu hori lortzeko.
2012
‎Beraz, aukera hori erabilibeharko genuke. Ez dugu horren beldurrik eduki behar[...] Nazio handi eta txikienarteko maila berdintzea globalizazioaren ondorio onuragarria da.
‎Soziologian aztertu denez, zenbat eta sindikalismogehiago, erdiko klase gehiago; eta zenbat eta erdiko klase gehiago, demokraziagehiago. Hauxe dugu horren rankinga, Nazio Batuek 2008an emandako datuenarabera: Danimarka (24,7), Japonia (24,9), Suedia (25), Txekia (25,8), Norvegia etaEslovakia (25,8), Finlandia eta Hungaria (26,9), Alemania (28,3), Eslovenia (28,4) eta Austria (29,1).
‎Bizirik» deituriko plataforma sortuko. Gure lurraldean zehar ohikoa denegoera dugu hori. Alde positiboan, horrek esan nahi du euskal populazioa aktiboa, arduratsua eta azkarra dela, kontu publiko eta kolektiboekin kezkatua dagoelaeta lurra eta lurraldearekiko engaiamendu berezia duela.
‎Bizirik» deituriko plataforma sortuko. Gure lurraldean zehar ohikoa denegoera dugu hori. Alde positiboan, horrek esan nahi du euskal populazioa aktiboa, arduratsua eta azkarra dela, kontu publiko eta kolektiboekin kezkatua dagoelaeta lurra eta lurraldearekiko engaiamendu berezia duela.
‎Sorkuntzaren ekimena bere gain hartzen duen pertsona batek zuzentzen eta koordinatzen du obra sortuko duen taldea. Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa. Arau horrek dioenaren arabera, lana argitaratzean eta hedatzean izena ematen duen horrenak dira talde lanaren egile eskubideak.
2014
‎Bi morfemok bakarra direla esateko argudio ohikoa datiboa edo alokutiboaerantsi, emaitza berdina izatea izan da. Jada ikusi dugu hori faltsua dela aditz trinkoenkasuan, baina egia da* edun errokoetan betetzen den jazoera dela. Adibideetarabueltatuz, dut formari datiboa (17c) zein alokutiboa (17c?) ezarri, emaitza berdinadukegu buruan.
‎Ordenagailuaktartean sartzen diren unetik, hizkuntza informatikaren aztergai bihurtzen delairuditzen zaie. Alabaina, zeregin horretan dihardugunok, bai hizkuntzalariok baiinformatikariek, argi eta garbi esaten dugu hori ez dela horrela. Artikulu honetanerregeletan oinarritutako IA sistema bat deskribatuko dugu.
‎Programa horren bidez, mixed generalized linear models deitutako estatistika eragiketak egiten dira etaadierazgarritasuna kalkulatzen da, gure kasuan, 0,05ekoa (Field etal., 2012; Johnson, 2009; Paolillo, 2002). 3.1 puntuan gehiago hitz egingo dugu horretaz.
‎Gogo/ gorputz dualismoarekiko haustura eta ukazioa dago, dualismo horren tokia hartzeraetor daiteke monismoa edo bitartutako terminoen arteko harreman deserosoagobat (haatik ez kontraesankorra), edo, baita ere, polarizatutako terminoen artekokonfrontazio zuzena. ...o garbi ea jarrera monistek proposatzen duten holismoakegiatan konpontzen ote duen gorputzaren eta gogoaren arteko harremanaren afera.Adibidez, gorputzaren eta gogoaren arteko oihartzunak eta paralelismoak bilatubeharrean (dualistek egin ohi duten bezala), interesgarriagoa izan daiteke bi horienarteko disonantziak, krisialdiak, porrotak edo desegiteak azaleratzea (beranduagokoatal batean aztertuko dugu hori). Objektu politiko, sozial eta kulturalen arteko objektupolitiko, sozial eta kultural nagusitzat hartzen da gorputza, eta ez natura gordin etapasiboaren produktutzat, kulturak ondoren zibilizatutako, estalitako eta distirarazitakoproduktutzat.
2015
‎Zer egingo dugu horrekin?
‎Edozein parte hartze prozesu egiten dugula, nola kudeatuko dugu? Izan ere, oso zaila izango da guztiok euskaraz jakitea, agian toki batzuetan bai.Nola kudeatuko dugu hori. Irizpide argi eta eztabaidatu batzuk behar ditugu argian, kudeaketa egin behar dela uste dut, ez da inprobisaziora utzi behar horrelako gai bat.
‎Azaldu lau kapital motek (kapital finkoa, giza kapitala, adimen kapitala, kapital soziala) kapital ugalgarriaedo artifizialaosatzen dute. Izan ere, ondasun eta zerbitzuen kontsumora zuzendu beharrean, inbertsiora zuzendutako jarduera produktiboaren ondorioz sortutako kapitala dugu hori. Alegia, inbertsioaren ondorioz gizakiak berritu dezakeen kapitala da, eta horietan inbertitzea produktiboa izan daiteke.
‎Bi hondakin edo gehiagoren kutsadura bateratua kaltegarriagoa denean hondakin bakoitzaren kutsaduraren batuketa baino. Smoga dugu horren adibide, behe lainoaren eta ikatz errekuntzatik eratortzen den kearen arteko konbinazioa tenperatura alderantzikatze jarraituan, garai batean Londresen gertatu ohi bezala.
2019
‎Behin garapenfasea amaituta dagoela, aukeratutako ezaugarrien araberako eredu bat entrenatu eta ebaluatu da. Ebaluazioa burutzeko, aukeratutako ezaugarriak oinarri hartuta, eredu bat entrenatuko dugu horretarako etiketatutako 650 txioerabiliz. Behin eredua entrenatuta dagoela, ebaluazioari ekingo zaio, horretarako etiketatutako corpusetik entrenamendurako hartu ez diren 350 txioekin testa burutuz.
‎XVII. mendean pendulu erlojua asmatu zenetik XX.mendearen erdialdean erloju elektronikoak asmatu ziren arte, dorre erloju monumentalek herri etahirietako erritmoa markatu zuten mundu osoan zehar. Euskal Herrian ere hala izan da, eta Yereguiabizeneko erlojugileen familia dugu horren adibide nagusietako bat. Yeregui Elkartea erlojuen historiaberreskuratu, eta haien ondare teknologiko eta kulturala balioan jartzeko sortu zen.
‎habitata bera ala bertan duen bazka damuturluzeak hautatzen duena? Dieta azterketa sakon baten laguntzaz jakiterik dugu hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia