Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2011
‎“Ekipamendu berri honekin espazio berri, atsegin eta kalitatezko bat atondu dugu gure txikienek goza eta jolas dezaten. Areeta Romoko plazaren ingurunea egokitzeko lanen barruan dago eta hauen artean dira ere, berdegune berriak, azaleko aparkaleku berriak, lotura berriak eta bidegorriak eta Metro etxe beheetako pasabidea (Ibaigane eta Santa Eugenia kaleak lotuko dituena) irekitzeko beharrak.
2014
‎Baina bizi gara, geurea eginez, geure modura antolatuz, eta hori baloratzen dugu guk. Orain ez daukagu handiaren menpe aritu beharrik, autogestionatu egiten dugu gure txikian produzitzen duguna, eta gure erara moldatzen dugu. Asko ikasten da, gainera, beharrezkoa dena eta ez dena bereizi eta kontsumitzen.
2017
‎Baldintza horietan boz kopuru hori lortzeak balore izugarria dauka. Gainera, abstentzioa inoiz baino handiagoa izan da, eta guk goiti egin dugu gure tipian.
2020
‎«Bi hizkuntza modu egoki eta orokortuan irakatsi eta ikasi ahal izateko bide bakarra euskarazko murgiltze eredua eskaintzea da. Horixe nahi dugu gure txikientzat, eta hautu hori egin nahi duen orok aukera izatea ere bai».
2021
‎" Udalari eskatu nahi diogu abuztuaren 3tik 8ra bitartean Judimendiko parkean programatuta zegoen ekitaldia egiteko aukera eman diezagula, ekitaldi seguru baten berme guztiak betetzen baititu. Uste dugu gure txikiek merezi dutela hainbeste ilusio eta lan jarri diogun kultur ekitaldi honetaz gozatzeko eskubidea izatea".
‎Horregatik guztiagatik, Gasteizko Udalari eskatu nahi diogu abuztuaren 3tik 8ra bitartean Judimendiko parkean programatuta zegoen ekitaldia egiteko aukera eman diezagula, ekitaldi seguru baten berme guztiak betetzen baititu. Uste dugu gure txikiek merezi dutela hainbeste ilusio eta lan jarri diogun kultur ekitaldi honetaz gozatzeko eskubidea izatea.
2022
‎Haien bidetik, indarkeriarik eza aktiboki jorratzeko modua babestu du Otamendik: «Ez dugu gure txikian geratu nahi». Kontrara, konponbideak bilatzeko proposamenak egitearen aldekoa da, estrategia eta ekintzen bidez:
2023
‎Zergatik izan ohi da horren etapa aldabera? Zergatik diogu helduek, orokorrean, horrenbesteko beldurra etapa horri eta zergatik nahi izaten dugu gure txikiak ahalik eta azkarren igarotzea horretatik, tramite bat izango balitz bezala. Benetan ikusi behar dugu horrela?
‎iruzurrezko askatasun batean erori gara, eta horren bitartez opari eman dizkiogu gure kartzelazainari pribatutasuna, autoestimua eta gaitasun kognitiboa, eta bost ordu egunero, hau da, gure bizitzako zazpi urte baino gehiago. Bestela esanda, benetako ezagutzak ematen duen askatasunetik inoiz hautatuko ez genukeen egoera batean gaude murgilduta, zeharo; eta, egiazki, ez dugu gure txikiak ere horretan egoterik nahi.
‎Dena den, adina atzeratze horrek ez dio soilik arrazoi fisiologikoei erantzuten. Izan ere, denbora behar dugu gure txikiak adimen emozionalean eta kognitiboan garatzen laguntzeko, eta nola ez, sare sozialekin harreman osasuntsua izaten lagunduko dien heziketa emateko. Modu integralean (kognitiboki eta emozionalki) hezi ezean, dagoeneko azaldu ditugun sare sozialen trikimailu eta teknika psikologiko eta teknologikoen menpean bete betean erortzeko arrisku handia izango du norbanako orok, eta ondorioz, horrek ekar ditzakeen ondorio lazgarriei ateak guztiz zabalik utziko dizkiogu (adikzioa, ziberjazarpena, depresioa, antsietatea...).
‎Psikologian aingura kognitibo gisa ezagutzen da. Esate baterako, nerabe ginenean parrandan ateratzean gurasoek ordu bietan etxeratzeko agindua ematen baziguten, joera naturala izango dugu gure txikiei ere hor nonbait agintzeko ere. Edo gorroto izan dugun heziketa bat izan badugu, kontrakoa egiteko joera izango dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia