2001
|
|
Bizitza exilioa bada, ez gaude Joseba Sarrionandiaren exilioaz hitz egiten soilik, harenaz hitz egiten dugun neurri berean hitz egiten
|
dugu
gure exilioaz. Zer da, baina, guztion exilioa?
|
2002
|
|
Gure irudirako, bigarren adiera da gaur egunean hedatuena eta zentzu horretan erabiliko
|
dugu
gure ikerlanean ere: eleberri esperimentalaren ostean sortzen den joera aniztasuna adierazteko hain zuzen.
|
|
Par. Bainan" handitasuna existitzen ezpa da" eta" tipitasuna izan ere ezpa da" eta horrelakoak erraiten ditugunean, ¿ ez othe
|
dugu
guk erran gauza bakhoitza differente dela erabakitzen?
|
2005
|
|
Jaten du, goseaz sofri lezakeelakotz eta sofrikarioarekin ez delakotz zorionik. Egun oroz lepo zintzurreraino gauza onez asetzen garenok, gose handirik gabe, egarri handirik gabe, janen eta edanen
|
dugu
gure ahoan pasatzean, janari edariek gozotasun zerbait ematen digutelakotz, zoriona eta plazerra, elgarri lotuak ikusten baititugu. Aitor dezagun!
|
|
Zertarik igurikatzen
|
dugu
guk zoriona. Afrikarrek ez dituzten horietatik, batere dudarik gabe.
|
|
Badakit,
|
dugu
gure isurgiaren kontra egin igerika. Badakit isurgiaren alde aritzea baino nekeago dela.
|
|
Nahiz horrek ere ematen duen bere atsegina.
|
dugu
gure burua bortxatu. Gostako zaigu.
|
|
Guk baino hobeki edo beste molde batetara konprenituko dute hemendik zenbait urteren buruan Biblia hori bera. Eta zorionerako bidea hor kausituko
|
dugu
guk, gure aitzinekoek egin duten bezala, gaurko begiez ikusiz Biblia hori, lehenago, lehenagoko begiez ikusi duten bezala.
|
2009
|
|
Ardiak osatzeko, lekuak garrantzia duen praktika baten berri izan
|
dugu
gure ikerketan zehar. Izan ere, ardiei gaitzak sartzen zitzaizkienean, edozein zela ere, Belategiko landako harri ilara baten ondora eroaten zituzten.
|
|
Erbera barruan sartzen dituztela eta, lan honetan ere horixe berori adieraztea erabaki
|
dugu
guk. Egin dezagun, halere, hurrengo zehetasun hau.
|
2011
|
|
Testu motari buruzko azalpenik ba ote zen aztertu
|
dugu
gure kritiken corpusa osatzen duten testuak irakurtzean. Noski, testu motaren edo generoaren aipamen soila egiteari ez diogu inolako garrantzirik eman:
|
|
Akatsak aipatzearen auzia eztabaidagai izan zen EIZIEk 2008an antolatutako Literatur itzulpenak baloratzeko irizpideak lan saioan: parte hartzaileek kritika dibulgatiboan akatsak ez zirela gehiegi nabarmendu behar ebatzi zuten25 Bada, hala uste
|
dugu
guk ere kritika dibulgatiboaren alorraz ari garelarik eta kritika horien helburua, batez ere, literatura itzuliaren irakurketa sustatzea den aldetik. Dena den, honelako aipamenek zuzentzailearen figuraren garrantziaz ohartarazten gaituzte.
|
2012
|
|
San Antonio (ekainak 13) debozio handikoa
|
dugu
gure lurraldean. Frantziskotar honek galdutako gauzak bilatzen laguntzen du.
|
2015
|
|
Eta guk Euskal Herria eginen dugu, euskaraz jantziko
|
dugu
gure hitza besteek ikas dezaten eta gu gu izan gaitezen, aspertu baikaituzte hainbeste lelo eta berritxukeriarekin, bai goikoek, bai behekoek MUGALDE HERRIKOAK GARA.
|
|
Herri kanta zer den definitzen saiatzen zen halaber; hasteko, pop musikatik bereiziz. " Nahiz eta" pop" izena bera" popular" etik etorri, ez
|
dugu
guk musika" pop" deritzana herri kantarekin lotzen. Guretzat herri kantaren kontzeptuak jeneralean bi zati biltzen ditu edo bitan bana daiteke".
|
|
Testuinguru sozio-politikoaz ohar batzuk egin dira, belaunaldia bera garaiak osoki markatua izan zelako. Atxagak behin baino gehiagotan esan izan du" gure garaiaren antz handiagoa
|
dugu
gure gurasoena baino" eta, egiazki, garaiak sakonki urratutako testuak dira aldizkariotan topatuko ditugunak. Bigarren zatian, aurretik ikusitakoaren interpretazio orokorrago bat topatuko du lau gairekin loturik:
|
2019
|
|
Baina horregatik ez dut uste gizakia gutxiago maitatzen dudanik. Ikasi egin behar
|
dugu
gure miseriak aitortzen eta onartzen. Maitasuna ere hor dago".
|
|
Behin dekalogoa osatu dugunean, gela osoak sinatu egingo du eta bertan agertzen diren jokabide edota iruzkinak saihesten ahaleginduko gara hemendik aurrera. Benetan zuen inguruan edo ikasgelan ematen direnak aipa itzazue, adb. Ez
|
dugu
gure ikaskide baten janzkera kritikatuko.
|
2021
|
|
" LI8: Nik uste DBHn zehar asko irakurri dugu eta ulertu, baina ez
|
dugu
gure burua preparatu idazteko guk sentitzen duguna. Hori uste dut oso gutxi egin dugula eta, ondorioz, igartzen da gehiago kostatzen zaigula.
|
|
" Irakurketarena, hori modu sistematikoan egiten
|
dugu
guk. Irakurketaplanean daukagu ebaluazio bakoitzean liburu bat irakurtzea edota lehentasuna ematea hemengo autoreei.
|
|
Hala ere, azterketaren emaitzei irakurketa esanguratsua eskaini ahal izateko, batetik, eta lortu nahi ditugun gakoak hezkuntza testuinguru errealera eraman eta horretan ulertu ahal izateko, bestetik, galdetegiak antolatzeko erabili diren hiru multzoen barnean taldekatuko dira kategoria horiek. Hau da, literaturaren didaktikaren egoeraren ebaluazio diagnostikoa, ikasle irakasle profilak eta literaturaren irakaskuntzak dituen erronkak hiru interesguneen barruan egingo
|
dugu
gure interpretazioa horietako bakoitzean gure markoaren kategoriak ere aintzat hartuz. Halaber, badago analisian kontuan hartu beharreko hirugarren ardatz bat eta, nolabait, zeharkakoa dena:
|
|
Irakasleok ere zailtasunak izango genituzkeen horretan. Eskatzen
|
dugu
guk oso ondo menperatu gabe. Logaritmoak eskatzen dituen matematiketako irakasleak badaki logaritmoak egiten, baina gu non gaude sorkuntzari dagokionez?
|
|
Sarritan inprobisatu behar izaten dut, eta kasu batzuetan behar bada, ez da egokiena. Ze metodologia
|
dugu
guk literaturazaletasuna sustatzeko. Norbaitek irakurri du Teresa Colomer?
|
|
" Erronkak proposatu ditugu Euskara eta Literatura arlorako. Ikasleek erronka bidez lan egin dezaten materialak sortu ditugu eta erronka horietan ikusi
|
dugu
gure arloan egin daitekeela beste arloekin lotu, adibidez, zientzietako gaiak. Gu ahalegin berezia egiten ari gara erronka horietan bertan ere literatura txertatzeko.
|
|
Ondoren, guk geuk emango
|
dugu
gure bertsioa, eta aipatuko diegu zergatik ekarri diegun aipu hori. Esaterako:
|