Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2001
‎Bizitza exilioa bada, ez gaude Joseba Sarrionandiaren exilioaz hitz egiten soilik, harenaz hitz egiten dugun neurri berean hitz egiten dugu gure exilioaz. Zer da, baina, guztion exilioa?
2002
‎Gure irudirako, bigarren adiera da gaur egunean hedatuena eta zentzu horretan erabiliko dugu gure ikerlanean ere: eleberri esperimentalaren ostean sortzen den joera aniztasuna adierazteko hain zuzen.
‎Par. Bainan" handitasuna existitzen ezpa da" eta" tipitasuna izan ere ezpa da" eta horrelakoak erraiten ditugunean, ¿ ez othe dugu guk erran gauza bakhoitza differente dela erabakitzen?
2005
‎Jaten du, goseaz sofri lezakeelakotz eta sofrikarioarekin ez delakotz zorionik. Egun oroz lepo zintzurreraino gauza onez asetzen garenok, gose handirik gabe, egarri handirik gabe, janen eta edanen dugu gure ahoan pasatzean, janari edariek gozotasun zerbait ematen digutelakotz, zoriona eta plazerra, elgarri lotuak ikusten baititugu. Aitor dezagun!
‎Zertarik igurikatzen dugu guk zoriona. Afrikarrek ez dituzten horietatik, batere dudarik gabe.
‎Badakit, dugu gure isurgiaren kontra egin igerika. Badakit isurgiaren alde aritzea baino nekeago dela.
‎Nahiz horrek ere ematen duen bere atsegina. dugu gure burua bortxatu. Gostako zaigu.
‎Guk baino hobeki edo beste molde batetara konprenituko dute hemendik zenbait urteren buruan Biblia hori bera. Eta zorionerako bidea hor kausituko dugu guk, gure aitzinekoek egin duten bezala, gaurko begiez ikusiz Biblia hori, lehenago, lehenagoko begiez ikusi duten bezala.
2009
‎Ardiak osatzeko, lekuak garrantzia duen praktika baten berri izan dugu gure ikerketan zehar. Izan ere, ardiei gaitzak sartzen zitzaizkienean, edozein zela ere, Belategiko landako harri ilara baten ondora eroaten zituzten.
‎Erbera barruan sartzen dituztela eta, lan honetan ere horixe berori adieraztea erabaki dugu guk. Egin dezagun, halere, hurrengo zehetasun hau.
2011
‎Testu motari buruzko azalpenik ba ote zen aztertu dugu gure kritiken corpusa osatzen duten testuak irakurtzean. Noski, testu motaren edo generoaren aipamen soila egiteari ez diogu inolako garrantzirik eman:
‎Akatsak aipatzearen auzia eztabaidagai izan zen EIZIEk 2008an antolatutako Literatur itzulpenak baloratzeko irizpideak lan saioan: parte hartzaileek kritika dibulgatiboan akatsak ez zirela gehiegi nabarmendu behar ebatzi zuten25 Bada, hala uste dugu guk ere kritika dibulgatiboaren alorraz ari garelarik eta kritika horien helburua, batez ere, literatura itzuliaren irakurketa sustatzea den aldetik. Dena den, honelako aipamenek zuzentzailearen figuraren garrantziaz ohartarazten gaituzte.
2012
‎San Antonio (ekainak 13) debozio handikoa dugu gure lurraldean. Frantziskotar honek galdutako gauzak bilatzen laguntzen du.
2015
‎Eta guk Euskal Herria eginen dugu, euskaraz jantziko dugu gure hitza besteek ikas dezaten eta gu gu izan gaitezen, aspertu baikaituzte hainbeste lelo eta berritxukeriarekin, bai goikoek, bai behekoek MUGALDE HERRIKOAK GARA.
‎Herri kanta zer den definitzen saiatzen zen halaber; hasteko, pop musikatik bereiziz. " Nahiz eta" pop" izena bera" popular" etik etorri, ez dugu guk musika" pop" deritzana herri kantarekin lotzen. Guretzat herri kantaren kontzeptuak jeneralean bi zati biltzen ditu edo bitan bana daiteke".
‎Testuinguru sozio-politikoaz ohar batzuk egin dira, belaunaldia bera garaiak osoki markatua izan zelako. Atxagak behin baino gehiagotan esan izan du" gure garaiaren antz handiagoa dugu gure gurasoena baino" eta, egiazki, garaiak sakonki urratutako testuak dira aldizkariotan topatuko ditugunak. Bigarren zatian, aurretik ikusitakoaren interpretazio orokorrago bat topatuko du lau gairekin loturik:
2019
‎Baina horregatik ez dut uste gizakia gutxiago maitatzen dudanik. Ikasi egin behar dugu gure miseriak aitortzen eta onartzen. Maitasuna ere hor dago".
‎Behin dekalogoa osatu dugunean, gela osoak sinatu egingo du eta bertan agertzen diren jokabide edota iruzkinak saihesten ahaleginduko gara hemendik aurrera. Benetan zuen inguruan edo ikasgelan ematen direnak aipa itzazue, adb. Ez dugu gure ikaskide baten janzkera kritikatuko.
2021
‎" LI8: Nik uste DBHn zehar asko irakurri dugu eta ulertu, baina ez dugu gure burua preparatu idazteko guk sentitzen duguna. Hori uste dut oso gutxi egin dugula eta, ondorioz, igartzen da gehiago kostatzen zaigula.
‎" Irakurketarena, hori modu sistematikoan egiten dugu guk. Irakurketaplanean daukagu ebaluazio bakoitzean liburu bat irakurtzea edota lehentasuna ematea hemengo autoreei.
‎Hala ere, azterketaren emaitzei irakurketa esanguratsua eskaini ahal izateko, batetik, eta lortu nahi ditugun gakoak hezkuntza testuinguru errealera eraman eta horretan ulertu ahal izateko, bestetik, galdetegiak antolatzeko erabili diren hiru multzoen barnean taldekatuko dira kategoria horiek. Hau da, literaturaren didaktikaren egoeraren ebaluazio diagnostikoa, ikasle irakasle profilak eta literaturaren irakaskuntzak dituen erronkak hiru interesguneen barruan egingo dugu gure interpretazioa horietako bakoitzean gure markoaren kategoriak ere aintzat hartuz. Halaber, badago analisian kontuan hartu beharreko hirugarren ardatz bat eta, nolabait, zeharkakoa dena:
‎Irakasleok ere zailtasunak izango genituzkeen horretan. Eskatzen dugu guk oso ondo menperatu gabe. Logaritmoak eskatzen dituen matematiketako irakasleak badaki logaritmoak egiten, baina gu non gaude sorkuntzari dagokionez?
‎Sarritan inprobisatu behar izaten dut, eta kasu batzuetan behar bada, ez da egokiena. Ze metodologia dugu guk literaturazaletasuna sustatzeko. Norbaitek irakurri du Teresa Colomer?
‎" Erronkak proposatu ditugu Euskara eta Literatura arlorako. Ikasleek erronka bidez lan egin dezaten materialak sortu ditugu eta erronka horietan ikusi dugu gure arloan egin daitekeela beste arloekin lotu, adibidez, zientzietako gaiak. Gu ahalegin berezia egiten ari gara erronka horietan bertan ere literatura txertatzeko.
‎Ondoren, guk geuk emango dugu gure bertsioa, eta aipatuko diegu zergatik ekarri diegun aipu hori. Esaterako:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia