Emaitzak: 7
2013 | ||
Etorkizunari begira bi faktore nagusik joan behar dute eskuz esku. Gizartearen gehiengoaren aldetik atxikimendu sozial hori bizirik eta sendo mantendu behar dugu, lortu behar dugu hizkuntza transmisioa bermatzea belaunalditik belaunaldira, lortu behar | dugu euskara erabilera hizkuntza ohikoa izatea ahalik eta esparrurik gehienetan eta horretarako ezinbestean botere politikoaren eta administrazioaren sostengua behar da. Nire ustez faktore hauek dira aurrerantzean oso aintzat hartu direnak baina batez ere, atxikimendu soziala eta hizkuntzaren aldeko kontzientzia sendotu eta landu behar direla. | |
2017 | ||
Badaude ardatz desberdinak. Euskararen ardatzean bat egiten | dugu euskara hutsean funtzionatzen duten komunikabideekin, badugu elkartzen gaituen elementu bat, azken batean euskaraz funtzionatzeak ondorio zuzen batzuk dituelako edozein proiekturentzat. Elkarlana bultzatzen dugu herri hau gero eta gehiago euskalduntzeko, jendeak ohitura izan dezan euskaraz informatzeko, eta abar. | |
2019 | ||
Beti ikasi | dugu euskara zela zaharra eta latina etorri zela, baina nik hemen topatu dudan egoera ez da hori. Hor dugu pultsu bat: | |
2021 | ||
Gainera, bi ekimenak, biak ala biak, Euskal Herri osora zabaltzen dira. Guk Baionatik Tuterara eta Muskizetik Santa Grazira zabaldu nahi | dugu euskararen aldeko dinamika, euskararen ezagutza unibertsaliza dadin, erabilera lau haizeetara heda dadin eta euskaraz eroso aritzeko guneak ugal daitezen. | |
herritarrona, gizarte mugimenduena, erakundeena eta era guztietako entitateena. Soilik elkarlanean eta denon bultzadaz lortuko | dugu euskarak aurrera egitea, guztiok baitugu egin, eragin eta eginarazteko aukera. | |
2022 | ||
Horregatik guztiagatik, hautagai euskaldunak behar ditugu", aldarrikatu dute. " Guztion bultzada behar | dugu euskarak aurrera egin dezan, euskaldunok aurrera egin dezagun". | |
2023 | ||
Arnasguneak sortzeak ez du bermatuko etorkizunera begira ikasle horiek guztiz euskaldunak izatea. Eta esperientzia pertsonalagatik diot; gurea ereduko klasea zen, denak guraso euskalduneko ikasleak, eta gaur egun gure artean denok ez | dugu euskaraz hitz egiten, eta batzuek ez daukate hainbesteko loturarik euskararekin. Uste dut euskara biziberritzeko denok aktibatu behar dugula, eta denok izan behar dugula aukera euskaraz gaitasuna lortzeko eta atxikimendua lortzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
alea.eus | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan euskara | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan euskara aurre | 1 (0,01) |
ukan euskara dinamika | 1 (0,01) |
ukan euskara erabilera | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |