Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 97

2001
‎Euskal Autonomia Erkidegoan ez dugu Euskal Herri osoari dagokion daturik, joan den hiruhilekoan, batez beste, garestiago gertatzen zen etxebizitza erabilia erostea berria erostea baino. Joera hori 1997 urtearen amaieran sumatzen hasi zen, eta azken urteotan finkatu egin da.
2002
‎Hiru arlo hauetan oinarritzen da laborarien geroa, eta horietan finkatu nahi dugu Euskal Herriko laborantza. Alta, bada, arazoa aipatu batzordearen eskumen faltan datza.
‎Beraz, hasieran nion bezala, Bake Konferentzia prozesua ez da hemen bukatuko, eta urria arte jarraituko duenez, beste ekintzen artean, Bake Konferentziari buruzko informazioa zabaltzen jarraituko dugu Euskal Herriko hiri eta herrietan. Gizarteak parte bizia hartu du proiektu honetan eta gauzak nola doazen ezagutzeko informazioa jasotzeak merezi du
‎Hamalau gai ardatz moduan hartuz jorratu dugu Euskal Herriko ekonomiareninguruko hurbilketa orokor hau. Horiekin ez da euskal ekonomiari buruzko katalogoa amaitzen, eta badira barneratu ez diren beste hainbat gai, arrazoi desberdinaktarteko.
2003
‎Halaber, Euskal kultur erakundean berean, bizpahiru urtetan kultura egitasmo berri bat abiaraziko dugu, eta hor artistak zuzenki inplikatuak izanen dira. Ondorioz, espero dugu Euskal Herritik kanpo ere gure artistak ezagutuagoak izanen direla. Horretarako, lan partaidetzak garatu behar dira, sare berriak eraiki, bertzeakbertze ikusgarri programatzaileekin.
2004
‎Hamaika dira halaber, herrien arteko anaitasunezko egunak. Alta bada, elkar ezagutzen ote dugu Euskal Herriko Iparraldearen eta Hegoaldearen bizilagunek. Sarritan «muga psikologikoa» kontzeptua aipatzen da.
‎Beraz, benetako Herri bat sortu nahi baldin badugu eta bere buruaren jabe izan nahi baldin badu oinarri nagusi bat behar dugu eta oinarri hau Euskara da. Hortaz, ez badugu Euskararen gain finkatzen Euskal Herria, ez dugu Euskal Herri bat sortuko?. 44
‎2) Euskera osotuaren beharra ongi nabaitu dugu Euskal Herriko lau parteetan ibilli geranok. Batasun hau bereala egiten ez ba da, euskera hil egingo da.
2006
‎Gaur egun, askotan bikotekideen artean ere arazoak ikusten dira. Guk, txapelketetan Azpeitia izena asko zabaldu dugu Euskal Herri mailan. Aurten dantza suelto txapelketak azpeitiarrek salbatu dituzte.
2007
‎Arabako adinekoen artean, aldiz, jaitsiera nagusitzen da, hamazazpi urteetan lau puntu galduz (%4, 8tik %0, 8ra). Gogoan izan behar dugu Euskal Herriko datuetan beste horrenbeste gertatzen dela adin horietako euskararen erabilerarekin, jaitsiera hori Arabakoa baino txikiagoa bada ere (%13, 7tik %10, 6raino). Bestalde, adinekoen euskararen erabilerak ia hutsaren hurrengoa jarraitzen du izaten, Gasteizen (2006an, %0, 6koa).
‎Tartean, xedera arteko bide urrats asko, etahelburua ere modu askotara emana. Ez dugu Euskal Herri edo euskal identitatebakarra irudikatu behar,, euskal identitate eta jende guztiak, batzen dituena etanola batuko dituen bai ostera:
‎Beraz, ez dugu Euskal Herriko botereari buruzko ezagutza zientifikorik. Osagaiak, nolakotasunak, tokian tokiko egoerak eta abarrei buruzko daturik agian bai, baina botereari buruzko ezagutza zientifiko falta hori gure kulturak duen ahuleziaren adibide dugu.
‎Neronek ez dut dudarik: aski eta sobera dugu Euskal Herri txikia Nafarroa Handiaren bila joateko.
‎Luzaro jarraitu ahal izango genuke gogoetak eginez eskola eta hizkuntzaren berreskurapenari buruz eta luzaro jarraitu dugu Euskal Herriko egoera soziolinguistiko eta administratibo anitza ikusita, baina hemen lekua eta denbora agortzen ari zaizkigu. Pentsa dezagun eta elkartu ditzagun iritziak, beraz, munduko ezagutza soziolinguistikoa eta aniztasun linguistikoa aberastu dezagun...
2008
‎Testuinguru politikoaren alde guztiak aztertu behar dira. Ezin dugu Euskal Herriko gizartea idealizatu, ezin dugu desiratzen dugun testuingurura eraman errealitateari bizkar emanda. Urrutiegi joan nahi izateak aurkakotasun indartsuak piztu ditzake eta gibelera eraman.
‎Azkue dugu Euskal Herriko historian prestakuntza osoz, goi mailako jakintzaren esparruetan erabiltzeko euskara berri eta egoki bat zentzuz Hego Euskal Herrian burutzen saiatu izan zena. Bilboko institutuan euskara katedra hartzeko lehiatu zirenen artean, kezka hori zabaldurik egongo zen baina une hartan behintzat, prestakuntzan desberdintasuna nabarmena zen.
‎Patxi Lopezek, PSE EE ko lehendakaritzarako hautagaiak, igaro den astean euskalgintzako eragile anitzen aurrean Euskara askatasunez agiria plazaratu zuenetik, ikuskizun deitoragarria jasan behar izan dugu Euskal Herriko komunikabideetan. Goizetik gauera euskal politikari profesionalak euskararen defendatzaile sutsuak bilakatu zaizkigu eta alderdi politiko bakoitzak hizkuntza normalkuntzaren alde emandako urratsak erakusteari ekin diote plaza publikoan.
‎Gure ustez, Bolognako prozesuak irakaskuntza kultura berri bat susta dezake eta gazteei gaurko gizartearen beharrei bai ikuspegi tekniko batetik eta baita ikuspegi etiko batetik ere modu egokiagoan erantzuteko baliabideak eskain diezazkieke. Aipatutako arrazoi guztiengatik, Bolognako prozesua unibertsitarioei eskaintzen diegun formazioaren kalitatea hobetzeko eta gizarteari balio erantsia emateko aukera bezala ikusten dugu Euskal Herriko Unibertsitatean.
‎Eta hasteko, Euskal Herriko unibertsitateen artean, gure herriaren garapen sozial, kultural, ekonomiko eta zientifikoari begira izan beharreko ardura aintzat hartuta, proiektu konpartituak bideratzea. Horrela ulertzen dugu Euskal Herrirako unibertsitate bat, eta hortik letorkioke izaera" publikoa" (eta ez titulartasunaren arabera soilik), ikuspegi unibertsal batetik, txertatuta dagoen gizarteari erantzun egoki eta osatu bat eskaintzen dion heinean, hain zuzen.J bxxxxxxxj
2009
‎Azken 30 urteotan, egiaztatu dugu Euskal Herriko erakunde politikoek etajudizialek ez dutela izan bultzada eta ekimen propiorik, egiaren bila aritu, justiziagauzatu eta ordaina egiteko orduan. Ulertezina da, eta neurri batean gaitzesgarria, egiaztatzea euskal erakundeak egotea Garzon epailearen moduko ekimenak bainoatzerago (haren ibilbide profesionalak talka egiten du etengabe Euskal Herrikoborrokalari antifrankistek defendatu dituzten balioekin), Euskal Autonomia Erkidegoan gertatu diren nahitaezko desagerpenei eta hor dauden hilobi batzueiburuzko materiala entregatu diotenean, gai honetan Eusko Jaurlaritzak hartutakokonpromisoaren proba moduan.
‎Beraz, hori ere ukatu eta ebakiko digutenez, guk inoiz baino gehiago agertu eta zabaldu dugu Euskal Herri osoaren irudia eta informazioa eta bestalde, egiari zor, ikasi eta erabili egin dugu Espainia ez dela mapetan azaltzen den hori eta irudia aldatu dugu hartaz aritu behar dugunean, Galizia, Kataluniar Herriak (Hegoaldea) eta Euskal Herria (Hegoaldea) kendu eta gelditzen denaren mapa agertuz. Izan ere, hori baita benetako Espainia eta ez besterik!
‎Horregatik ez da hain garrantzitsuena atzoko lanuztearen emaitza. Asteon jakin dugu Euskal Herriko ekonomia atzeraldi sakon batean sartu dela. Etorriko dira erreformak, etorriko dira enpresen itxierak, etorriko dira kaleratzeak, eta horiei aurre egiteko aliantza sindikal zabal, eraginkor eta aldarrikatzaileak eraiki dira.
‎kontatuta. . Asko gozatu dugu Euskal Herriko topikoen erretratu esperpentikoa eginez?. Alde horretatik, edonork ez duela horrelako esperimentu bat egiteko aukera ematen dio, baina bestetik,, betiko saio neutrotatik irten?, eta esperimentu gehiago egin liratekeela.
‎Sortzen Ikasbatuazetik Euskal Egutegi propioaren aldeko dinamika indartu nahi dugu, gai horrekin ere Euskal Eskola Publiko Berriaren aldeko urrats sakonak egin behar ditugulako. Horretan protagonismo berezia hartu behar dugu Euskal Herriko eskola eta ikastola publikook, herri xehearen eskolak garelako; euskara eta Euskal Herriaz kontzientzia garatzeko espazio aktiboa garelako; guraso, hezkuntzako langile, ikasle guztiekin batera hezkuntza egitasmo propioak eraiki behar ditugulako auzoz auzo eta herriz herri.
‎eman badituzte ere, guztien atzean izaera politikoa dagoela uste du, bai euskararen aurkakoa bai Euskal Herria bere osoan ulertzen dutenen aurkakoa. . Guk uste dugu Euskal Herritik badagoela erantzun bat ematea. Horrelako ekitaldiak oso aukera ona dira hori adierazteko?.
‎Agian, Hackl eta biok oker geunden, eta gutxiegi ezagutzen dugu Euskal Herriko literatura. Baina hutsune hori balego, kondenarik eta babes merkerik gabeko lanekin bete litzateke.
2010
‎Azken horrek atzo ziurtatu zuenez, lan denbora luzatzeak ez du deus konponduko, gazteak lan munduratzeko politika eraginkorrik ez baita: Sinetsarazi nahi digute erretretak sobera gora direla, baina oroitarazten dugu Euskal Herriko erretretadunen erdiak pobreziaren mugaren azpitik bizi direla. Hilaren 18rako beste manifestazio bat antolatu du sindikatu abertzaleak Baionan.
‎Edozein gisaz, Slavojen aholkua: behin independentzia erdietsirik, euskaldunok gehiengoa izatean, ez dugu Euskal Herriko gutxiengo espainola erabili behar haiek gu erabili gaituzten bezala. Aintzat hartuko dugu, lagun:
‎Laurogeiko hamarkadaren hasieran, Euskal Herriak eta Bretainiako administrazio eskualdeak ia biztanle kopuru bera zuten, baina bretoi hiztunen kopuru absolutua handiagoa zen euskal hiztunena baino, eta ehunekotan hiru puntu goitik zeuden hizkuntzaren ezagutzan. ...prestatua izan zela, eta iragan mendearen azken laurdenak izan behar zuela azken aurreko geltokia; hau da, hizkuntza edozein familia eremutan hitz egiteari utziko zitzaionekoa. hizkuntzen galera fenomenoen arloan ikasiak ez direnei aurreko hitzak gehiegizkoak direla irudituko zaie. horregatik, prozesu hori adibide baten bidez azalduko dugu, eta oso urrutikoa ez den beste egoera batekin alderatuko dugu euskal herria. 1981 urteko erroldako datuen arabera, eaen 430.000 euskaldun zeuden, 5 urtetik gorakoak. euskaldun guztien kopurua kalkulatzen badugu, nafarrak eta iparraldekoak gehituta, 560.000 euskal hiztun inguru izango ziren garai hartan, zazpi probintzietako guztizko 2.890.000 biztanleen %19, 5 ia aldi berean, 1983 urtean, rbo (Radio France Bretagne Ouest) hedabideak bretoierari buruzko inkesta bat egin zuen. bretainiako administrazio eskualdeko 2.700.000 biztanleen artean, 600.000 inguru ziren elebidunak, biztanleriaren %22 inguru2 beraz, alderaketa oso antzekoa da. laurogeiko hamarkadaren hasieran, euskal herriak eta bretainiako administrazio eskualdeak ia biztanlekopuru bera zuten, baina bretoi hiztunen kopuru absolutua handiagoa zen euskal hiztunena baino, eta ehunekotan hiru puntu goitik zeuden hizkuntzaren ezagutzan. bada, hogeita hamar urte geroago, bretainiako eskualdean 600.000 biztanletik 200.000ra igaro dira, eta hiztunen ehunekoa 22tik 6,5era jaitsi da. bretoieran eskolatzen direnen tasa %2 ingurukoa da, eta familiaren bidezko transmisioa, berriz, hutsaren hurrengoa3 horixe zen, eta ez besterik, euskararentzat prestatzen joan zen etorkizuna. eta demokraziaren hastapenetan euskarak zuen egoera berme ezin hobea zen bretoieraren moduko bilakaera izateko. eSpainiaKo demolinguiSTiKaren HiSToriari
‎Inauterietako programarik oparoena berriz, otsailaren 11tik aurrera aurkituko dugu Euskal Herriko edozein tokitan. Tolosakoak aski ezagunak dira gurean.
‎Honenbestez, gatazkaren konponbide prozesuan urratsak ematen hasteko garrantzitsutzat jotzen dugu Euskal Herriko eragileen artean Oinarrizko Hitzarmen Demokratikoa adostea.
‎Bildutako erantzunen arabera, ikusi dugu Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuak ez daudela oso jantzita ikus entzunezko lengoaiari dagokionez. Aprobatu batera hurbil daitezkeen gazteak dira laginaren laurdena; suspentso argia dute beste hiru laurdenek (ikus 1 grafikoa).
‎Betidanik erraten dugu Euskal Herriko hautetsiek dutela lurralde elkargo hau bozkatu. Lurralde elkargoak eskuduntza inportantak ditu; adibidez, maila sozial, ekonomiko ala garraioan, baita kultura eta hizkuntzaren gainean ere.
2011
‎Nola aukeratu dituzue. Hamar kantonamenduetan egon nahi genuen. Gizarte egitasmo bat dugu Euskal Herriarentzat, lurralde elkargo bati buruz gogoetatua dugu, horregatik dugu Euskal Herri osoan egon behar. Baina ohartu gara Baiona mendebaldean eztabaida herriko bozei lotua zela, horregatik ez gara aurkeztu.
‎Askatasuna, mendekotasun politikorik eza. Horregatik aldarrikatzen dugu Euskal Herri askea, ez menekoa ez zilizioduna, zilizioa progre eta humanista bada ere.
‎Arestian aipatu dugun bezala, helduen eztabaida talde bat gidatu dugu Euskal Herriko Unibertsitatean, Bilboko Esperientzia Geletan ikasten ari ziren 13 lagunekin. Kapitulu honen hasieran jada azalduak diren arrazoiak tarteko, gutxienez ikasketa maila ertaina zuten denek; eta, erdiak baino gehiagok, goi mailako ikasketak.
2012
‎Aurrera jarraitu aurretik, gogorarazi nahi dugu Euskal Herri osoko datuekin ari garela orain, eta joera orokorra hori izanda ere, fenomeno hau ez dela toki guztietan gertatzen (Ipar Euskal Herrikoa dugu salbuespen esanguratsuena). Guztiarekin, eta Euskal Herria bere osoan hartuta, azken hamarkadotan gertatzen ari den bigarren iraultza soziolinguistikoaren aurrean gaude:
‎Euskal Herria askatu nahi dugu, dagokiguna geureganatu nahi dugu. Baina independentzia herria askatzetik etorriko da, euskaldun askeok egin behar dugu Euskal Herri librea. Euskaldun askeok egingo dugu Euskal Herri librea.
‎Baina independentzia herria askatzetik etorriko da, euskaldun askeok egin behar dugu Euskal Herri librea. Euskaldun askeok egingo dugu Euskal Herri librea. Horregatik, independentziara bidean, euskara, euskaldunak jarri behar ditugu erdigunean, ezin dugu geroko utzi.
‎Esparru sozioekonomiko propioaren alde egin dugu maiatzaren 1ean. Baina eguneroko borrokarekin eraiki behar dugu Euskal Herri euskalduna.
2013
‎Patxi Gargantua. Erabakitzeko eskubidea eskubide inklusibo gisa ikusten dugu, euskal herritarron arteko elkargune bezala, eta uste dugu Euskal Herri osoan badirela pertsonak Euskal Herriaren etorkizunaz galdekatuak izatea nahi dutenak. Erabakitzeko eskubidea erabili nahi ez duenak ez du zertan parte hartu, baina Euskal Herri osora zabalduta aukera ematen diegu ekimenean parte hartu nahi dutenei parte hartzeko.
2014
‎kolektibizatzea, ikusaraztea eta belaunaldi arteko zubiak sortzea. Eta horretarako sortu dugu Euskal Herriko artista plastiko eta bisualen mapa. Nahi genuen sare bat osatu eta zer edo zer erabilgarria egin.
‎Beste bat gehiago bezala hartzen dituzte. Oraindik normalago gerta dadin, azken lau urteotan Maialen Lujanbio izan dugu Euskal Herriko txapelduna ere. Argazki zoragarria ikusi genuen, Jose Agirre, tradiziozko bertsolari peto petoa, Maialeni poz pozik txapela jartzen.
‎Ez dugu Euskal Herri independiente burujabe oso sozialista oso iraultzaile edota osojeltzale baina era berean oso burges heteronormatibo aspergarria nahi, ezta. Hemeniraultza bat baino gehiago daude, eta bata besteari makurtu beharra burgeskerianeoliberala baino ez da(.) nazioaren eta biopolitikaren artean tarte politiko berribat, postnazioa, zabaldu [behar dugu](.) Nik uste dut literatura marianoak zerbaitegin behar badu sasira joatea da(.) [euskal literaturako subjektu politiko maskulinokastratzaile eta kastratu ikusezina] fantasiaz kutsatzeko, bere ezinegon eta asperduraneoliberaletik askatzeko.
‎Izan ere, Ederlezi Pastorala, ama ijito baten eta bere ondorengoen historia baita, bere zazpi alabetatik hasita. Familiaren jarraipena egingo dugu Euskal Herritik, herririk herri, Bizkaitik Zuberoaraino, eta mendez mende, XVII. gizalditik XXI.eraino, une bakoitzean eta zenbait gertakari historikoren inguruan sortzen duten mirespenaren edo gorrotoaren lekuko izanda. Une historiko horien artean, 1600 urtearen inguruan Lapurdin izandako sorgin ehiza edo, duela denbora gutxiago, 1939tik 1945era izandako Bigarren Mundu Gerra, aipa ditzakegu.
‎Badakit ujantxa xahar kontzeptuaren perbertsioa, hauek atxikiak izan baitira beste lekuetan baino belaunaldi bat gehiago eta orain mundu zaharkituak, edo kontserbadoreak baliatzen dituela eten gabe euskaltasunaren aldeko militanteen kontra, euskaltasuna beraren kontra ere ardura. Titika eta Beñat aldebat borrokatu direla gauza oso ahulen iraunarazteko eta itxindien gainean urteetan ufatu ondoan hatsankatzen dela nornahi, astapituen begitan akitzen du hondarrean, futitzen bagara gaitzago, eta noiztenka muturreko baten tiratzea beharrezkoa dela ulertzen dute Zuberoan, ez , dugu Euskal herrian, denok. Hoben guzia ez bazuen ere lurrean etzana dagonak sudurretik odola dariola.
‎egia esan, bai eta ez. Guk Xiru jaialdia duela 22 urte sortu genuen, eta hastapenetik izan dugu Euskal Herriko eta Frantziako zenbait instituzioren laguntza. Nahiz eta kultur egituretatik kanpo izan, laguntza jaso dugu beti, eta hori estimatzekoa da.
2015
‎lehena, grabaketa estudio gehiago ukanen dituen egoitza berri baten antolatzea Garazin berean; bigarrena, bulego estudio ttipi baten idekitzea Donapaleun. Bestalde, parte hartzen dugu Euskal Herri guztiko beste hainbat irrati libreren artean aztertzen ari garen irratigintza ekoizpen zentro proiektu batean.?
‎" euskal herrien elkargorako bidea". Hari beretik, urtarril bukaeran bilkura publiko bat antolatuko dugu Euskal Herri Elkargo horren gaitasunez, gaitasun bakoitzeko ordezkariei hitza emanen diegu.
2016
‎Txosten honetan aurkeztuko ditugun oinarrien gainean abian jarria dugu Euskal Herriko hizkuntza gaitasunaren egoera bilakaerak continuum gisa aztertzen dituen ikerketa lan enpirikoa. Ikerketa enpiriko hori zeharkako iturrien azterketan oinarritu dugu, Inkesta Soziolinguistikoan (ISL) gehienbat, eta hilabete batzuetan bukatzea espero dugu.
‎Van Puten hilketa ere gogoan izango dute, erasoak arazoaren tamainako erantzuna behar baitu, Fontangen hitzetan: «Gure deialdia egiten dugu Euskal Herriko plataformaren izenean, Iparraldean antolatuak gauden arren Euskal Herri osoan baititugu horrelako dramak. Beraz, Euskal Herri osoan behar ditugu aterabideak atzeman».EHZko Brigada Ubeleko Pauline Guellek, mobilizazioetarako deia egiteaz gain, arazoaren larritasunaz ohartarazi du:
‎2 Euskal Herriko datuak bere osotasunean nahasiak. Joera handia izan dugu Euskal Herriko datuak bere osotasunean hartzeko. Eta hala, ezin euskaldunon komunitatearen egoera larria azpimarratu baino osotasunean.
‎Gainera, Xalbador Egunaren xedea ez da aldatu ordutik. . Gure nortasuna eta Xalbadorrek utzi zaukun mezua bizirik atxikitzea nahi dugu Euskal Herri osoan?, gogoratu dute Deiadarreko kideek.
2017
‎Beraz, errepresiotik babesteko mekanismoak sortzeko bidean, ezinbestekoa ikusten dugu Euskal Herriko txoko guztietatik errepresioaren inguruan hausnartzen hasi/ jarraitzea. Txoko guztietatik erantzun bateratuak emateko gaitasuna izan dezagun.
‎Proiektu herritar bat lantzea zen aurreneko asmoa, eta argi ikusi genuen kooperatiba forma eman behar geniola Elikaguneari. Horregatik, hasieratik nahi izan dugu Euskal Herriko txoko ezberdinetako ekoizleekin eta kontsumitzaileekin elkarlanean jardutea. Horren harira, bazkidetza kanpaina jarri dugu martxan.
‎Benetako borrokak eduki ditugu gure dinamikak errespeta zitzaten. Guk ere jasan dugu Euskal Herriko kideek duten erregimen gogorra, eta horietara itzularaztearekin mehatxatu gaituzte askotan, baina tinko eutsi diogu gure posizioari proiektua eta autonomia mantentzeko. Izan ere, autonomiarekin dauka zerikusia; preso egonda ere, ea nola hausten ditugun ezarri dizkiguten barroteak kartzela barnetik".
‎Asko eskertzen dugu Euskal Herritik jaso dugun elkartasun guztia. Benetan hunkigarria izan da.
‎Honakoa dugu Euskal Herriko lurralde guztietako hizkuntza politikako arduradunak batu direneko lehen aldia, arestian aipatutako herri erakundeen proiektuak eta lan ildoak ezagutzera emateko eta, bestetik, haien arteko koordinazio aukerak aztertzeko.
‎Hipotesia: Uste dugu Euskal Herriko probintzietan korrelazio positiboa ematen dela hedabideen portzentajearen zein hiztun eta boto emaile abertzaleen6 portzentajeen artean.
‎Gure oinarrietako bat da eta baloreetako bat da. Guk gure burua identifikatzen dugu Euskal Herriko proiektu bat bezala. Edozeinek kazetaritza egiten duela badaki zer ezaugarri dituen gure herriak:
‎" Usuki ikusten dugu Euskal Herriko seme erdaldunak, euskararik hitzik ez dakitenek, eta bizkitartean beti ari zaizkit aitortzen zein haundia den beren amodioa gure mintzairari, goresmenik bizienak eginik bere edertasunaz. Bainan hitzak haiziak eremaiten ditu eta ele pollit horiek mihitik barne ez dira sartzen, ezpainek kartsuki erranak izanikan ere.
‎Goresten dugu gizarte zibilak armagabetzearen alde apirilaren 8rako bideratu ekimena, aitortuz ezinbesteko urratsa dela bake eta ber lokarritzearen bidean. Are gehiago deitoratzen dugu Euskal Herriko apezpikuen, eta bereziki Baionakoaren, ixiltasuna eta inplikazio eza. Atxik Berrituz
‎Aita Marcel eta Aita Ignace zure anaiak, bat egin duzue probintzia guzietako apez zonbeitekin lan eginez. Bai zueri esker dugu Euskal Herriko liturgia salbatua.
2018
‎Emazteen eguna ospatzen den martxoaren 8 huntan, atsegin dugu Euskal Herriko zazpi emaztek joan den azaroan Vietnam herrialdean bizi izan duten bidaiari oihartzun emaitea. Han ere emazteak direla eguneroko bizian zurkaitz nagusiak.
‎Izan ere, bai nazioaz badihardugu, politikaz, historiaz oro har, eta bai euskaldunaz eta juduaz badihardugu, esentziala da modernitatearen etenari jaramon egitea eta handik jariatu diren katramilei. Ezaguna dugu Euskal Herri foralak, eta euskarak zer esanik ez, modernitateari adaptatzeko arazo handiak ukan dituztela, edo dituztela oraindik. Zeregin horiek ez dira gureak bakarrik.
‎" Euskal Herrian ohikoenetakoa den mahai jokoa izanik eta mus txapelketa ezberdinak antolatzen direla ikusirik, Euskal Herri osoko muslariak bildu eta antolatzeko helburuari ekin genion. Bide honetan sortu genuen Euskal Herriko Mus Federazioa. ...zpi herrialdetako muszale eta muslariez osatzen da eta gure herriak bizi duen zatiketa administratiboaz gaindik, nazio bakar gisa antolatu eta garatzen dugu gure jarduna eta aldi berean nazio kontzientzia indartu. Musean jokatzeko dauden modu eta ohitura ezberdinei lekua eskaintzen diegu herrietako kanporaketetan eta ondoren guztientzako joko arau eta irizpideak bateratu eta bat eginik antolatzen dugu Euskal Herri osoko txapelketa", adierazi dute.Hamargarren edizio honetan ere parte hartzera deitzen dute. " Euskal Herriko Mus Federaziotik, Euskal Herri luze zabalera parte hartzeko deia luzatzen dugu.
‎" Euskal Herrian ohikoenetakoa den mahai jokoa izanik eta mus txapelketa ezberdinak antolatzen direla ikusirik, Euskal Herri osoko muslariak bildu eta antolatzeko helburuari ekin genion. Bide honetan sortu genuen Euskal Herriko Mus Federazioa. ...zpi herrialdetako muszale eta muslariez osatzen da eta gure herriak bizi duen zatiketa administratiboaz gaindik, nazio bakar gisa antolatu eta garatzen dugu gure jarduna eta aldi berean nazio kontzientzia indartu. Musean jokatzeko dauden modu eta ohitura ezberdinei lekua eskaintzen diegu herrietako kanporaketetan eta ondoren guztientzako joko arau eta irizpideak bateratu eta bat eginik antolatzen dugu Euskal Herri osoko txapelketa", adierazi dute.Hamargarren edizio honetan ere parte hartzera deitzen dute. " Euskal Herriko Mus Federaziotik, Euskal Herri luze zabalera parte hartzeko deia luzatzen dugu.
‎Dena den, oraindik ez dutela zerrenda itxi adierazi dute, eta beraz," herritarren laguntzaren zain" jarraitzen dutela. " Denon ahaleginari esker egingo dugu Euskal Herri euskalduna".
‎Alemania bat agertzen zaigu, bat Polonia, Txina erraldoia bat da, eta bat Argentina. Zergatik banatzen dugu Euskal Herriko mapa zazpi zatitan (edo seitan, edo hirutan) gure etxeetako posterretan. Herri bat ez da bere borondatez zatitzen, ez da modu naturalean gertatzen, herri baten helburua iraupena delako, bai baitaki baturik errazago erdietsiko duela helburua.
2019
‎imajina dezagun euskal herrian euskarazko kultur eskaintza erdararen parekoa bilakatzen dela: euskaraz argitaratzen den literatura eta musika biderkatzen da, zinematan euskal produkzioak atzerritik etorritakoekin lehiatzen dira, eta azken hauek euskaraz ikusteko aukera ere badugu. antzerkiak euskaraz zein erdaraz ikusgai daude aretoetan, maila berean. euskal kulturgintza osasuntsu bat dugu euskal herria horretan, kuantitatiboki eskaintza oparoa dago, maila guztietan erdararen parekoa gutxienez. Baina erabiltzaileak ez dira eroso sentitzen:
‎Bi urte ondoren, 2018an, bat egin nahi dugu Euskal Herri mailan proposatzen ari den «11 egun euskaraz» ekimenarekin edo Euskaraldiarekin. 2018ak lau ezberdintasun dauzka 2016an antolatutakoarekin alderatuta:
‎izaten da. . Udatik kanpo, gehiago izaten dugu Euskal Herriko jendea. Hau da, turismoa saihesten duena.
‎Euskarazko komunikazioa molde eta formatu berrituetara egokitzeko urrats berritzaileak egin dituzten komunikabideei begira sortutako saria da, eta Ttap baldintza hori ezin egokiago betetzen duela adierazi zuen epaimahaiak. «Bera dugu Euskal Herriko euskarazko zein erderazko lehen aldizkari digital multimedia aztergai askotarikoak biltzen dituena. Formatu multimedia eta digitalera egokitzeko bidean, euskarazko kazetaritzari esparru eta aukera berriak irekitzen dizkion proiektua da, elkarlanari ere zukua ateratzen diona eta aro digitaleko esparru ugari uztartzen ditu:
‎" Luhuso, non ETAren armagabetzea eta disoluzioa ahalbidetzeko lehen urratsak eman ziren, gizarte zibilaren konpromisoaren sinbolo bilakatu dena eta Gernika, bizikidetzaren eta bakearen eredu eta sinbolo. Konponbidean pausoak emateko unea dela uste dugulako, elkarbizitzaren eta bakearen sinbolo bilakatu diren bi herri hauek lotu nahi ditugu aldarrikapenez beteriko itzuli batekin", Sarek berri eman duenez. Eta honenbestez," pedalkadaz pedalkada, elkarbizitzaren eta bakearen aldarria zabaldu asmo dugu Euskal Herriko herrietan zehar". Herri guztiotan euskal presoek egun bizi dituzten urraketak landu nahi dira. Sarek gogorarazten dutenez," egun oraindik espetxean diren 254 euskal presoetatik %65a 600/ 1000km tara urrundua dago eta %21 400/ 590 kmtara". Usurbildik uztailaren 19anHiru etapa izango ditu itzuliak (Luhuso Zarautz; Zarautz Lekeitio; Lekeitio Gernika).
2020
‎Lehen esan dut, lau urtean behin azterketa daukat. Elkarlan honi esker lortu dugu Euskal Herri osoan lehenengo aldiz horrelako egitasmo bat martxan jartzea. Eta ez gara Topagunearekin bakarrik ari elkarlanean, euskalgintzako elkarte eta sektore guztiarekin ari gara.
‎Langile kooperatibista naiz Talaios Kooperatiban. Bertatik saretzen gara eta interkooperatzen dugu Euskal Herriko beste kooperatiba, enpresa komunitario, eragile sozial eta instituzionalekin Olatukoopen bitartez. Eta orain zaintza eta bizigarritasuna praktikan jartzeko lantzen hasi gara Meta izena duen proiektu txiki eta garrantzitsu bat, mutualismoa eta beharrak elkarrekin lantzeko.
‎Durangarren ekimenez, kultura landua eskaini dugu Euskal Herri osorakoPlateruen kultur ereduak balio argiak zituen hasieratik eta zaindu ditu beti: herritarra eta profesionala, euskalduna eta kulturanitza, kritikoa eta bizizalea izan da.
2021
‎Hala ere, estiloen arabera, taldeen arabera, asko aldatzen dira aldiak eta urteak", esan du Iriartek. " Puntako taldeekin nabaritzen dugu Euskal Herri osoko melomano eta jarraitzaileak hurbiltzen direla Elorriora", gaineratu du. 400 eta 700 ikusle artean ibiltzen dira Musikaire jaialdira urte arrunt batean.
‎Egundoko ebentu gisa bizi dugu Euskal Herriko Bertsolari Txapelketaren finala[...]. Bertsolaritzaren zirkulu xaloak makro izaera hartzen du eta masa bilakatzen da.
‎Horretarako, Euskararen Errepublika independentea eskuratu behar dugu ezinbestean. Soilik horrela lortuko dugu Euskal Herri euskalduna berreraikitzea.
‎Hasiera hasieratik ideia bat azpimarratu nahiko genuke: gaur egun ditugun aukera, erronka eta mehatxuen aurrean, Hezkuntza Sistema propioa behar dugu Euskal Herri osorako. Euskal herritarrok hezkuntzari buruzko erabakiak hartzeko eskubidea behar dugu.
‎Gauza asko zehazteke ditut, baina Euskal Herriko periferiako herriekiko dauden aurreiritzi asko apurtzeko baliatu nahi dut nire lana. Askotan, Gipuzkoatik esaterako, uste dugu Euskal Herriko ertz hauetan, Burgoseko mugan, ez dela euskaraz hitz egiten. Aukera ona dugu esku artean Euskal Herriko txoko desberdinak kulturaren bidez mapan jarri eta hauen errealitatea azalerazteko.
‎“Federazioaren 100 urteurrena baliatu nahi dugu Euskal Herriko mendizale guztiak ordezkatuko dituen espazio bat asmatzeko”
‎Ondoren sinkopa, eta bilakabideko azken urratsa, disimilazioarena, ohikoa dugu Euskal Herriko hainbat hizkeretan, hala nola Sakanako Arbizukoan, Unanukoan, Dorraokoan eta Arruazukoan, esate baterako: luze+ a> luzjà, ume+ a> umjà, urre+ a> urrjà, logane+ a> loganjà (logalea) …
‎Joera handia daukagu errealismorako eta pasio handia dugu Euskal Herriaz hitz egiteko; euskal gatazkak hor leku handia izan du, ekidin ezina izan baita. Sarritan, hala ere, idazleari bere nobela handia gai horren gainean idaztea eskatu zaio.
2022
‎burujabetzaren aldeko Hamaika gara sinadura bilketarekin, lurraldekako eskaera egokituei leku egin diete eta orain, Pirinioetako ekimenarekin adibidez, lanketa berezia egiten ari dira Nafarroan, eta talde ugari sortu dira. " Guk argi dugu Euskal Herriko prozesu politikoak hiru errealitate administratiboak errespetatu behar dituela, eta ziurrenik hasiera batean hiru prozesu ezberdin izango direla, une batean bateratasunak sortzen joango direnak".
‎Esana dugu Euskal Herriko neurketak zortzi edizio eginak dituela dagoeneko. Ikerketaren edizio guztiek oinarri metodologiko bera dute, baina, neurketa batetik bestera, hobekuntzak egin dira, emaitzen sendotasuna eta zorroztasuna handitzeko.
‎Dominazio sinbolikoaren ordez, borroka harremanak eta konfrontazioa izan behar dira nagusi estatuekiko harremanetan. Elebitasunaren printzipio maltzurra behingoz baztertu eta euskararen nagusitasuna bilatu behar dugu Euskal Herri osoan. Ulertu behar dugu behingoz, Euskal Herri barruan egiten den erdara, dela espainiera, dela frantsesa, zuzen zuzenean euskararen aurkako erasoa dela, nahi eta nahi ez, borondaterik onenean egina bada ere, bere tokia kentzen diolako euskarari, euskara ezinbestekoa dugunean nazio eraikuntzan.
‎ETAk hizkuntzan jartzen du kolektibitatearen muga, baina modu dialektikoagoan: ' Hizkuntza ikasiko dugu Euskal Herri euskaldun horretarako'». Kanpokoari leku egingo dion estrategia proposatu zuen, beraz, Odriozolak, eta, orain arte jasotako «ondaretik» abiatuta, berritzeko beharra nabarmendu.
‎Migrazioarena da eztabaidaren abiapuntuan dauden sare berrietako bat: «Nolako herria nahi dugun, nola egingo dugu Euskal Herri partekatu bat jatorri desberdinetako herritarrekin eta nola ulertzen dugun Euskal Herria eraiki behar dela». Mugimendu antirrazistarekin batera jorratu beharreko gaia dela deritzote.
‎Ezin ditugu jaso eskualde bakoitzean gertatzen diren elkarrizketa guztiak; lagin bat jasotzen dugu, eta eremu batzuetan, jasotzen dugun laginaren akatsa edo errore tartea erabilera baino handiagoa izaten da. Beraz, biztanle gutxi dituzten eskualdeetan ez da egokia eskualde mailako datua ematea, baina datu hori behar izaten dugu Euskal Herri mailako datua eta lurraldeetako erabilera indizeak ateratzeko.
‎Ezin ditugu jaso eskualde bakoitzean gertatzen diren elkarrizketa guztiak; lagin bat jasotzen dugu, eta eremu batzuetan, jasotzen dugun laginaren akatsa edo errore tartea erabilera baino handiagoa izaten da. Beraz, biztanle gutxi dituzten eskualdeetan ez da egokia eskualde mailako datua ematea, baina datu hori behar izaten dugu Euskal Herri mailako datua eta lurraldeetako erabilera indizeak ateratzeko.
‎Egiturazkoak diren arrazakeriari nahiz herri zapalkuntzari, elkarrekin aurre egiteko gu komun eta askotarikoa eraikitzea dugu xede. Bidea egiten segitu nahi dugu Euskal Herri feminista eta antiarrazista eraikitzeko. Euskal Herriko Mugimendu Feministak prekarizatutako eta zapaldutako gehiengo sozialei ahotsa ematea premiazkoa da; eta mugimendu masiboa eta eraldatzailea izan dadin, erdigunean jarri behar ditu jendartearen bazter zabaletako auziak, gatazkak eta bortxak.
‎Sarreran aipatu bezala, EHBF eta Emagineko kideok ia hogei urteko ibilbidea egin dugu Euskal Herri feminista egikaritu nahian. Bide horretan, hainbat deserosotasunek mugiarazi gaituzte eta gure begirada zabaltzen lagundu digute.
‎Udako solstizioaren hasiera dela eta, gaurko egunez sua pizteko ohitura dugu Euskal Herriko txoko askotan, baina azkenaldian izan ditugun bestelako sute beldurgarriak ikusita, aurten horrelako suekin kontu handiz ibiltzea eskatu dute. Hizketagai horri tiraka, suaz idazteko gomendio batzuk bildu ditugu hiztegitik.
‎Ezin ditugu jaso eskualde bakoitzean gertatzen diren elkarrizketa guztiak; lagin bat jasotzen dugu, eta eremu batzuetan, jasotzen dugun laginaren akatsa edo errore tartea erabilera baino handiagoa izaten da. Beraz, biztanle gutxi dituzten eskualdeetan ez da egokia eskualde mailako datua ematea, baina datu hori behar izaten dugu Euskal Herri mailako datua eta lurraldeetako erabilera indizeak ateratzeko.
2023
‎Sintesi lan hori egina da Ikasen, eta ekainean aterako da». Frantziako Hezkunde Nazionalaren bermea behar du material pedagogiko horrek, eta Akademiako ikuskariaren oniritzia kausitu dute XIX. mendea aipatzen duen materialarentzat; «Historia unibertsala egiten dugu Euskal Herritik partituz. Bi helburuak uztartuz, Euskal Herriko historia irakatsi gehi Hezkunde Nazionalekoa», esplikatu du Urmenetak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia