Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2001
‎Irudiz beteriko poema batean agertzen den irudia dugu amarena. Poetaren nitasuna itsu agertzen da, Borges bezala itsu, ama galtzen du, eta berriro Borges gogoratzen duen irudi batean, panteraren labirintua ikusten du, ispiluen labirintuaren pareko den panterarenean.
2006
‎Lehen, etendura aztertu dugu amaren atseden beharraren ikuspuntutik; orainaitaren inplikazioaren ikuspuntutik aztertuko dugu. LE 45.1, d) artikuluarenarabera, «lan kontratua eten daiteke:
‎–Baina ez da posible, izeko. Ezin dugu ama ospitaletik atera dagoen moduan. Ez duzu gogoratzen medikuak esandakoa ala?
2007
‎Palomerok onartzen du osezioak hil direla, “baina ez desnutrizioagatik. Are gehiago, udaberrian egiaztatu dugu ama eta kume oso indartsuak daudela, eta hori da udazkenean elikadura bikaina izan dutelako. Gero, guztiz normala da indibiduo gazteak galtzea, infantiziden, luizien edo lakioen erasoen ondorioz”.
2008
‎Independentziaren ideia eta proiektu politikoa delitu larri bihurtu izana ere gaitzetsi zuen. «Baina jakin dezatela, entzun gaitzatela, ez dugu aitaren etxea salduko, ez dugu ama lurra salduko!».
2009
‎A. F. de Garaialde. Bularra ematea, benetan dioten bezain ona bada, pentsatu behar dugu amak bakarrik egin dezakeen, edo atera eta aitak eman diezaiokeen. Eta bularra emateak erabateko arreta eskatzen duen.
‎Alemana. Dusseldorfekoa dugu ama. Hala gertatu zen.
‎Amaren esne esklusiboa, zalantzarik gabe, bizitzako lehen sei hilabeteetan elikagairik egokiena den arren, aldi horren ondoren, haurraren nutrizio beharrak elikagai solidoekin osatu behar dira. “Elikadura osagarritzat hartzen dugu amaren esnea edo aldatutako formula ez den beste edozein elikagai ematea, haurrak adin horretan behar dituen mantenugai guztiak osatzeko eta elikatze jokabidearen garapen normala lortzeko”, adierazi zuen Argüellesek. Sei hilabetetik aurrera elikadura osagarria sartzea gomendatzen dute espezialistek, bai bularrean soilik elikatzen diren bularreko haurrek, bai formula artifizialak jasotzen dituztenek.
2010
‎Gurasook laster ikasten dugu ama edo aita, nor maite duzun gehiago galdetzea nahiko galdera ergela dela.
‎Titularra irakurri ondoren, berriz, berriaren xehetasunak irakurri zizkigun, eta horrela jakin genuen sendatu zèn gaixoa besoak ezinduak zituèn emakume bat zela. . Bai, baina Heinrich luteranoa da, eta luteranook ez dugu Ama Birjinarengan sinesten?, esan zuen amak, eta istantean erantzun zion aitak:
‎Titularra irakurri ondoren, berriz, berriaren xehetasunak irakurri zizkigun, eta horrela jakin genuen sendatu zèn gaixoa besoak ezinduak zituèn emakume bat zela. ‘Bai, baina Heinrich luteranoa da, eta luteranook ez dugu Ama Birjinarengan sinesten... ’ esan zuen amak, eta istantean erantzun zion aitak: ‘Nik, ordea, ezagutzen dut apaiz katoliko bat:
2011
‎Hura zen familiako autoritatearen ahotsa; amarekin hitz egiten zen eskolari buruz, nola jantzi behar genuen, nola konportatu behar genuen jendaurrean... denetaz. Hizketa asko egin dugu amarekin, harreman solastua izan da, aberatsa oso, baina, jakina, baita gatazkatsua ere. Solasaldian sartzen bazara, desadostasunak agertzen dira eta eztabaidak sortzen.
2012
‎–Zer, gustatzen? Modernizatzeko garaia zela pentsatu dugu amak eta biok, esan zizun aitak harro.
‎Gaur hilobiratu dugu ama. Euria ari zuen eta apaizak aterki beltz baten azpitik egin dizkio azken errezoak.
2013
‎Eta semeak bai, ezarrita utzi zuen Sonoratik Monterreyraino eta San Franciscoraino zihoan lehorreko bidea. Lorpen handi horri esker, Juan Bautista Anza II.a Kaliforniaren historiako figura gailena bihurtu zen eta haren izena nonahi aurki dezake gaur egun Kaliforniara doanak.* Hemen ere eskainiko zaio merezi duen arreta, baina momentuz Fronterasko presidioan utziko dugu ama alargunarekin eta bost anai arrebekin, oraindik hiru urte baino ez ditu eta.
2014
‎–Anbulantzia bat deitu behar izan dugu amarentzat, erran zion Mirenek, Ainhoaren berririk ez zegoela errandakoan?. Pilula batzuk eman dizkiote, eta orain lasaiago dago.
‎Etxea erreko dugu amarekin barruan?
2015
‎– Zakur bat bezala lurperatu dugu ama! –irten zaio barruenetik, ezer ezin esan bat sortuz.
‎Denok dugu ama bat.
‎Cynthiak eta biok pentsatu dugu ama jada ez dagoenez, zeure etxe propioa izan zenezakeela hirian,
2016
‎1 Guraso euskaldunak sailkatzeko hiru multzotan ere egin dugu ama hizkuntzaren arabera, guraso biek euskara ama hizkuntza dutenak, bietako batek euskara ama hizkuntza eta besteak ez, eta biek euskaraz ez den beste hizkuntza bat ama hizkuntza modura dutenak.
‎Hemen dugu Ama preso dugu antzerkia, haurrentzat idatzia eta argitaratua izan ez dena.
2017
‎Baina hirian bizi gara, karrikak berdinak dira denentzat eta ez dukegu denbora askorik Ikea bezalako ez leku komertzial hutsetan pasatzeko bereziki sosez zuhur gabiltzanean. Eta behar bada, neurri batetik hara, ez dugu ama ontzien antzera moldaturiko toki horietan, merkearen merkeaz eskaintzen zaizkigun gailu, arnes eta girgil distiratsuen beharrik. Garapen ezaren hiztegi entziklopedikoa eskuratu berri dutenen artean kausitzen naiz ni neu ere andregaiak zorriak zartatzen bakarrik utzi ninduenetik.
‎–Ama jaio, Iruñean jaio izanen zen. Egiazki, goldaraztarra dugu ama.
2018
‎Ereduak finkatzen dira nerabezaroan, eta Naomi amarekin lehiatu da beti, hezigaitza da eta, beraz, amarekin egiten zuen talka, ezinbestean, eta aitagan bilatu aterpea. Baina esan behar dugu amagandik ateratako zurruntasun eta autoritarismo horiek alde patologiko batekin nahastuta egoteko zantzuak daudela. Izan ere, eta hau da bitxiena, 6 urte baino ez zeukala ikastetxeak AAUN zen berresteko protokoloa abiarazi nahi izan zuen.
2019
‎" Ama hizkuntza esaten dugu hizkuntzaz erditzen garelako.Erditzen esaten dugu amak gu egiten gaituenean guk ere bera egiten dugulako ama, elkar egitea da erditzea. Antzeko zerbait gertatzen da hizkuntzarekin ere.
‎Ama santuaren korrelatiboa amaorde krudela da; neskatila aingeruzkoarena, birjina perbertsoa: hala, berdin berdin esango dugu Ama Bizia dela edo Heriotza dela, dontzeila oro espiritu aratza dela edo deabruari emaniko haragia dela.
‎mutil nerabe sentiberak ere, mutil, femeninoak?, maitale amazkoengana itzultzen dira. Askotan, ezaugarri gutxi asko nabarmenekin, lesbiana mota bat aurkitzen dugu amarekin sekula identifikatu ez dena, gehiegi miresten edo gorrotatzen zuelako: nahiz eta emakume izateari uko egiten dion, babes femenino baten eztitasuna desiratzen du; sabel goxo horren barrendik, mundura atera daiteke mutilek bezalako ausarkeriak eginez; gizon baten gisa berean jokatzen du, baina, gizon gisa ahula denez, maitale nagusiagoen amodioa desiratzen du; bikote horrek bikote heterosexual klasikoa berregingo du:
‎Bederatzigarrena: athleticzaleok bat eta bakarra dugu Ama Birjina: Begoñakoa; beste guztiak, hor konpon.
‎Egunero hil behar dugu ama
‎Elebidun izateak, nire belaunaldia erdaretan eskolatua izanak, gure irakurketen parte dezentea beste hizkuntzetan egiteak ia atsedenik gabeko itzultzaile automatiko bihurtzen gaitu; hizkuntza batetik bestera gabiltza etengabe... Ez dugu ama hizkuntza guztiz nagusi duen lurralde bateko idazle elebakarraren sosegurik. Horrek, ordea, badu alde onik, eta alde on gehienek zer ikusi handia dute alerta egotearekin.
‎—Beau Frenen gertatu zaizuna oso gogorra izan da. Guk sinetsi nahi dugu Ama Birjinak sugea zapaldu dezakeela. Baina Ama
‎Hori da modua, bestseller etik aparte geratzen den literatur sistematxo txiki horretan peaje hori ordaindu behar bagenu bezala. Erreakzio bat da, azkenean idatzi behar dugu ama abandonatzaileei buruz, destroia den jendeari buruz, zergatik eta gugandik espero dutelako pastelak egitea, ulerberak izatea eternalki eta inolako aurreiritzirik gabe, eta lañoak izatea, eta light. Uste dut hori baino askoz gehiago daukagula emateko”.
‎Ezin dugu ama hemen utzi!
2021
‎Telenobela ikusten dugu amak eta biok. Bera ez da ezertaz enteratzen eta niri ere tramak korapilatzen zaizkit tarteka.
‎–Ez, ez –eten zidan– Bagoaz etxera. Zain izango dugu ama.
‎Tira, bihar ikusiko dugu ama.
2022
‎Eta EAEko euskaldunok? Gure eguneroko bizitzan zenbat aldiz utzi behar izaten dugu ama hizkuntza edo hitz egin nahiko genukeen hizkuntza alde batera, eta gaztelaniara igaro?
‎Urteak daramatzagu egin dezakegula esaten, eta egin dezakegun hori gaizki ulertu dugulako edo, dena egin dezakegula sinetsi dugu. Egin behar dugu ama izatearena ondo, eta egin behar dugu lana ondo, eta egin behar dugu parranda, eta egin behar dugu kirola… eta atzo lagun batek behar nuen ñabardura eman zidan: «Onintza, egin dezakezu dena, bai, baina ez daukazu dena aldi berean egin beharrik».
‎Jendaurrean neure burua aurkeztean ez dut ama naizela esaten, lan produktiboarekin lotuta dagoena aipatzen dut. Zergatik ez dugu ama garela esaten. Jendaurrean produkzio kateak definitzen gaitu.
‎Maitasuna baitu atzean, egin behar da isilik eta doan. Paternalismotik idealizatzen dugu amaren irudia. Baina, era berean, amak ez dira batere zaintzen.
‎Ez du ematen". Zein kontzeptu dugu amarena?
‎–Ez gaitu inork ikusiko; guk ez diogu inoiz ezer esaten inori, eta ez dugu amarik.
‎Beranduago, hilabeteetan zehar, Amaren eta haurtxoaren burezurrak eta hezurrak leuntzen ditugu, bernizatzen ditugu; gero, kontu handiz osatzen ditugu berriro eskeletook, burdin hari mehez lotuz hezurra hezurrari. Eginbeharra amaitzen dugunean, ganbarako habe batetik zintzilikatzen dugu Amaren eskeletoa, eta haren lepora kateatzen dugu haurtxoarena.
2023
‎Ikastetxeraino iritsi berri gara goizero bezala eta patiora harresiko atetik sartu baino lehen ere zerbait arraro sumatu dugu amak eta biok, zerbait gainera ezagun, oso. Badago jende pila etxera bueltatzen ari dena etorritako bidetik.
‎Horregatik, azken liburuan, ‘La crianza inperfecto’, bizi etapa horretaz ez ezik, norberaren bizipenetatik eta egunero erabiltzen dituen ametatik ere hitz egiten du. Amarekin hitz egiten dugu amari buruz, amen osasun mentalari buruz eta gure seme alabentzat ezin hobeak diren hazkuntza akats horiei buruz.
‎Horiek dira orain arte ukitutako gaiak. Izan ere, ama izan garenok inoiz sentitu dugu ama gisa begiratzen gaituztela poliedrikoa den emakumea ikusi gabe. Eta ideia horretatik ere ihes egiten du saioak.
‎Semea, alkoholikoen seme alaben artean ohikoa den legez, ama salbatzen ahaleginduko da, patuaren kontra. Horretan, idazlearen trebezia aparta da; guk, irakurle gisa, ikusten dugu ama semeek ikusten ez dutena, erritmoaren, tentsioaren eta elipsiaren maisu baita Stuart. Pertsonaia baztertuak irudikatzeko orduan pobreziaren pornoa egitea da arriskua, haiek estereotipo eta gu voyeur huts eginik.
‎Zapitxo brodatuak, errafiazko xextoak, perle hariarekin jositako xingola apaingarriak: Aste Santua bukatu bezain pronto, arratsaldero ekinean jarduten dugu Amaren Egunerako opariak preparatzen. Niretzat liberazioa da, eskolak dibertsioa dakarkit azkenean, denbora pasa atsegingarria:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia