2000
|
|
Gauza asko egin da, baina hutsune handiak ditugu erabileraren aldetik herritarrei zerbitzuak ematerako orduan. Bestetik, oraindik ez dugu lortu euskalduna benetan euskaraz zuzentzea administrazioari; administrazioa oso errespetuzko gauzatzat dugu herritar gehienok, eta uste
|
dugu
administrazioan dagoenari erdaraz egiten badiogu ez dugula inolako arazorik izango.
|
|
Gaztelerak duen leku bera nahi dugu euskararendako. Hiritarrak garen aldetik legitimitate osoa
|
dugu
Administrazio eta Zerbitzu Publikoen alorrean aldarrikapen hau egiteko.
|
2002
|
|
Horretarako balio al du hizkuntza gaitasunaren agiriak? Horretarako bortxatzen
|
dugu
administrazioko jendea euskara ikas dezan. Merezi al du horretan gastatzea dirua?
|
2005
|
|
Esparru publikoari dagokionez, euskalduntze lan eskerga egin da aurreko urteotan, euskaraz egiteko gauza diren langileen kopurua izugarri hazi delarik. Eta, horrenbestez, euskara zerbitzu hizkuntza
|
dugu
administrazioen atal askotan. Orain, elebidun izateko ezinbesteko baldintzak bermatu behar ditugu zenbait ataletan, eta euskara lan hizkuntza izan dadin behar diren programak eta baliabideak sistematizatu eta areagotu, herri aginteek euskararen biziberritze lanean, bide erakusle eta ispilu izan behar dutelako.
|
2008
|
|
Eztabaidaren muina, hortaz, harago dago gure ustez: zein euskaratze teknika erabili behar
|
dugu
Administrazioaren testuak ulergarriak eta zuzenak izateko. Zergatik beti testuak euskarara itzuli behar izate hori?
|
|
Aurretiaz egindako sarrera bihar etziko tributu betebeharra da. Hori gorabehera, une honetan ikusi nahi
|
dugu
Administrazioaren eta sarrerok ordaindu behar dituenaren arteko lotura. Atxikipenak, konturako sarrerak edo zatikako ordainketak egiteko beharra benetako eta diruzko betebeharra da.
|
|
Tributu betebeharrak izaera aginduzko eta indargabeezina du bi biontzat. Horren azalpena bilatu behar
|
dugu
Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Ildo horretatik, Administrazioak legearen aginduz kobratu behar du tributua, are gehiago, legeak esaten duen pertsonari kobratu behar dio tributu hori (gorago esan bezala, norbanakoen arteko itunak alderdien artean bakarrik dute eragingarritasuna, ez harreman juridiko tributarioetan).
|
|
Zuzenbide publikoan gertatu bezala, tributuak aplikatzeko egintzak eragingarriak izan daitezen, jakinarazi egin behar dira; gainera, Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziari ekinez, jakinarazpena administrazio prozeduraren oinarrizko printzipioa da, babesgabetasuna saihesteko. Arlo honetan, aintzat hartu behar
|
dugu
Administrazioak duen autobabesa, egintzak adierazi eta betearazteko. TLOren 102 eta 109.etik 112.era arteko. artikuluek arautzen dute jakinarazpena.
|
|
Bai, eta horretan datza nire lanaren alde subertsiboa. Guk ez
|
dugu
administrazioarekin lan egiten, eta argi dut gure esku hartzeko ekintza batzuk legez kanpokoak direla. Protesta modu bat ere bada gure aktibismoa.
|
2009
|
|
Orain, oso normaltzat jotzen
|
dugu
Administrazioak izatea naturaren kontserbazioaren ardura. Historikoki, ordea, nahiko gauza berria da.
|
|
Guraso euskaldunek ere eskubidea izan dute espainiera hitz egiteko adina ikasten ez den ikasketa ereduan seme alabak eskolatzeko. Euskaldunok eskubidea izan behar
|
dugu
Administrazioan sartzeko espainiera jakin beharrik ez izateko edota administraziora norbait espainieraz jardunez doanean espainiera ez dut ulertzen, euskaraz mesedez esateko. Neurri berbereko txanpona alegia.
|
|
Milaka herri langile gai dira gaur egun euren jardunean euskara erabiltzeko, eta nabarmena da euskarak zerbitzu hizkuntza gisa gero eta presentzia handiagoa eskuratu duela. Halere, urte guztiotan egin zitekeenaren eta egin denaren artean alde handia, handiegia, gertatu dela uste
|
dugu
administrazioan; edo, beste hitz batzuekin esanda, egin den ahaleginari ez zaiola atera, urrutitik ere, atera zekiokeen etekinik administrazio zerbitzuetan. Euskara indarberritzeko prozesua, zenbaitetan egin dugun antzera, argi ilunen prozesutzat irudikatuko bagenu, nekez jarriko genuke administrazio zerbitzuetan urraturiko bidea argiuneetan, errazago ilunguneetan.
|
2010
|
|
Mobilizazioei amaiera emateko, greba orokorra deituko
|
dugu
Administrazio Publiko guztietan, gaineratu du. Dena dela, ez du datarik ezta datu gehiagorik zehaztu.
|
|
Espainiako Estatuko Administrazioak oldarkor agertzen jarraitzen du. Horren adibide
|
dugu
administrazio telematikoan euskara baztertu izana.
|
2011
|
|
Garai hartan ikastolara haurrak eraman zituzten gurasoak oso ausartak izan ziren, haien seme alaben etorkizuna arriskatu zuten. Agian orain garaia dugu esateko," dena ez
|
dugu
administraziotik erdietsiko". Antolatzen hasi genuke.
|
2012
|
|
Arazo horiei aurretik datozen guztiak gehitu behar zaizkio. Hemendik aurrera ere, hortaz, euskaldunok enegarren mailako herritar izaten jarraituko
|
dugu
administrazioaren aurrean eta ezin izango dugu merezi dugun zerbitzu duinik jaso. Euskaraz bizi nahi dugun herritarrok aspalditik datozen oztopoekin egingo dugu topo aurrerantzean ere Jaurlaritzaren iruzur berri honen bidez. Egoera ez da kasualitatea.
|
|
Arazo horiei aurretik datozen guztiak gehitu behar zaizkio. Hemendik aurrera ere, hortaz, euskaldunok enegarren mailako herritar izaten jarraituko
|
dugu
administrazioaren aurrean eta ezin izango dugu merezi dugun zerbitzu duinik jaso. Euskaraz bizi nahi dugun herritarrok aspalditik datozen oztopoekin egingo dugu topo aurrerantzean ere Jaurlaritzaren iruzur berri honen bidez.
|
2015
|
|
Hori bakarrik ez, Garrigosek uste du aldarrikapenak aintzat hartu direla: «Lortu
|
dugu
administrazioak arazo horren jakitun izatea, eta espero dugu datorren ikasturtean eskaintza zabalagoa izango dela».Arantza Aurrekoetxea Hezkuntzako sailburuordeak, behinik behin, aldarrikapen horri erantzun zion, eta eredua areagotuko dutela nabarmendu: «Aukera berri honek eredura salto emateko beldurrez dauden A ereduko ikasleei aukerak emango dizkie.
|
2016
|
|
Horregatik eskatzen
|
dugu
administrazioek bermatu egin behar lituzketela zerbitzu horiek udan.
|
2017
|
|
3·· Zer esan nahi
|
dugu
administrazio egintzak Admi nistrazioak administrazio zuzenbideari lotuta egiten dituen egintzak baino ez direla diogunean?
|
|
Lau urte daramatzagu beste testuinguru bat bilatu nahian; lobby bezala funtzionatu nahi dugu, zentzu onean, hau da, ahots bateratu bezala funtzionatu nahi
|
dugu
administrazioaren aurrean, euskal hedabiderik gehienak oso txikiak direlako.Eta zer eskatuko diozue administrazio berriari?
|
2018
|
|
Bost esperientzia ikertu ditugu, batzuk euskararekin loturikoak eta beste batzuk genero berdintasuna, herrigintza eta kultur arlokoak. Esperientzia horietan aztertu
|
dugu
administrazio publikoak, euskalgintzak, eta beste eremuetako gizarte eragileek eta herritarrek herri mailan elkarrekin nola jardun duten. Hau da, beraien arteko koordinazioa, botere harremanak, eragiletza edo parte hartzea nola egituratzen duten ikertu dugu.
|
2019
|
|
Egia esan, ez da lortutako guztia hautematen, zati bat Ogasunari ordaindu behar baitzaio, bizi den autonomia erkidegoaren arabera aldatzen dena. Hurrengo lerroetan ikusiko
|
dugu
Administrazioa sariaren zenbat geratzen den, zein kopurutatik eta nola aitortzen den.
|
2020
|
|
Estatuaren zigortze ahalmenaren agerpena
|
dugu
Administrazioaren zehapen ahalmena. Hala, printzipio ugarik arautzen dute ahalmen publiko hau, berme materialak zein formalak jasotzea helburu dutenak, baina tipikotasun, proportzionaltasun eta erruduntasun printzipioak izango zaizkigu gatazkatsuen, horien egitura eta eduki zaila kontuan hartuta.
|
|
Argi daukagu zerga sisteman aldaketak egin direla, gehiago dutenek ekarpen handiagoa egin diezaioten jendarte honi. Argi
|
dugu
Administrazio publiko indartsu baten Politika publiko guztiek jendearengan eta jendearen behar eta interesetara egokituta egon behar dutela eta ez Kapital Handiaren interesen arabera. Hauxe da, besteak beste Coronovirusa uzten ari zaigun lezioetako bat.
|
2021
|
|
Ez behintzat Ouret: " Frantses gobernuak du bere jarrera doi bat aldatu, baina ongi ezagutzen
|
dugu
administrazioa eta balituzke mila manera oztopoak ezartzeko".
|
2022
|
|
Ulertzen
|
dugu
administrazioak, kasu honetan Gipuzkoako Foru Aldundiaren Ogasun Sailak, bere baliabideak garatu behar dituela helburu horiek betetzeko; ez, ordea, baserritarrok behartu gure gain hartzera berak egin lituzkeen inbertsioak eta lanak. Osterantzean ere nahiko lan baditugu bizkar gainean.
|
2023
|
|
Haren esanetan, Nafarroako Gobernuak finantza publikoak orekatuta dauzka, eta uste du hori aintzat hartu litzatekeela. «Gainera, gastu arauari dagokionez, autogobernua aldarrikatzen dugu, eta, pandemiaren ondorioz araua malgutu bazen, uste
|
dugu
administrazio publikoari ez litzaiokeela gerrikorik jarri behar inflazioari erantzuteko orduan».
|
|
Haren esanetan, Nafarroako Gobernuak finantza publikoak orekatuak ditu, eta uste du hori aintzat hartu litzatekeela. «Gainera, gastu arauari dagokionez, autogobernua aldarrikatzen dugu, eta, pandemiaren ondorioz araua malgutu bazen, uste
|
dugu
administrazio publikoari ez litzaiokeela gerrikorik jarri behar inflazioaren egoerari erantzuteko».
|
|
Babes politiko handia egon da Hernaniren gisako herrietan, bultzada edo baimen bat. Asko egin
|
dugu
administrazio arloan, baina oso hauskorra iruditzen zait dena. Epaileek euskararen kontra hartutako erabaki batzuekin, edo zinegotzi, agintari eta goi mailako teknikari batzuen kontrako iritziarekin, oso erraz egin liteke atzera.
|
|
Azken ezaugarri bezala, esan behar
|
dugu
Administrazioaren premiamenduprozedura ezin dela pilatu prozedura betearazle judizialekin, ezta bestelakoekin ere. Premiamendu prozedura beste prozedura betearazle batzuekin batera gertatuz gero, prozeduraren hasiera edo izapidetzea ez da etengo, gatazka jurisdikzionalen legeriak edota TFAOek (eta TLOk) ezarritakoarekin bat jardun ezik, edo beste edozein legek horrela berariaz ezarri ezean.
|
|
Tributu betebeharrak izaera aginduzko eta indargabetze ezina du bi biontzat. Horren azalpena bilatu behar
|
dugu
Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Adibideren bat jartzearren, tributu betebeharra xedaezina dela adierazteko, Tributu administrazioak tributu zorrak barkatzeko debekua dugu, barkamen hori foru arau bidez egiten ez bada.
|
|
Aurretiaz egindako sarrera bihar etziko tributu betebeharra da. Hori gorabehera, une honetan ikusi nahi
|
dugu
Administrazioaren eta sarrerok ordaindu behar dituenaren arteko lotura. Atxikipenak, konturako sarrerak edo zatikako ordainketak egiteko beharra benetako eta diruzko betebeharra da.
|
|
Atal honetan jorratuko
|
dugu
Administrazioen arteko harremanak nola gauzatu behar diren eta horiek toki administrazioaren kasuan nola zehazten diren. Kontuan izan behar dugu hurrengo bilakaera:
|
|
Lehenengo eta behin, toki administrazioak beste Administrazioekin dituen harremanen sistema ezarri aurretik, kontuan izan behar
|
dugu
Administrazioen arteko harremanak ez direla bakarrik toki administrazioarenak. Administrazio guztiak euren artean harremanetan egon behar dira.
|
|
Lehenengo eta behin, kontuan izan behar
|
dugu
Administrazioan egin daitekeen edozein kontrol legezkotasun kontrola izango dela. Baina KAk, 1981eko otsailaren 2ko 4/ 1981 Epaitik aurrera, adierazi zuen, ondarearen administratzaileengandik defendatzeko, ondarea xedatzeko ahalmena duten organoak mugatu ahal zirela.
|
|
Zaintzaren kontzeptua lehenengo zatian definitu dugunean argi utzi
|
dugu
Administrazioan zaintzaren kontzeptua, jatorrian, Zuzenbide zibileko erakunde juridikoa Zuzenbide publikora eraman zela. Modu horretara, toki erakundea gaitasun zibil osoa ez zuten subjektuekin alderatzen zen.
|
|
Kontuan izan behar
|
dugu
administrazio zaintzaren edo —kontrolaren esparrua Administrazioen arteko harremanetan oinarritzen dela. Teoria klasikoa da hau dagoeneko lan honetako lehenengo zatian behin eta berriro adierazi duguna.
|