Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2000
‎Gauza asko egin da, baina hutsune handiak ditugu erabileraren aldetik herritarrei zerbitzuak ematerako orduan. Bestetik, oraindik ez dugu lortu euskalduna benetan euskaraz zuzentzea administrazioari; administrazioa oso errespetuzko gauzatzat dugu herritar gehienok, eta uste dugu administrazioan dagoenari erdaraz egiten badiogu ez dugula inolako arazorik izango.
‎Gaztelerak duen leku bera nahi dugu euskararendako. Hiritarrak garen aldetik legitimitate osoa dugu Administrazio eta Zerbitzu Publikoen alorrean aldarrikapen hau egiteko.
2002
‎Horretarako balio al du hizkuntza gaitasunaren agiriak? Horretarako bortxatzen dugu administrazioko jendea euskara ikas dezan. Merezi al du horretan gastatzea dirua?
2005
‎Esparru publikoari dagokionez, euskalduntze lan eskerga egin da aurreko urteotan, euskaraz egiteko gauza diren langileen kopurua izugarri hazi delarik. Eta, horrenbestez, euskara zerbitzu hizkuntza dugu administrazioen atal askotan. Orain, elebidun izateko ezinbesteko baldintzak bermatu behar ditugu zenbait ataletan, eta euskara lan hizkuntza izan dadin behar diren programak eta baliabideak sistematizatu eta areagotu, herri aginteek euskararen biziberritze lanean, bide erakusle eta ispilu izan behar dutelako.
2008
‎Eztabaidaren muina, hortaz, harago dago gure ustez: zein euskaratze teknika erabili behar dugu Administrazioaren testuak ulergarriak eta zuzenak izateko. Zergatik beti testuak euskarara itzuli behar izate hori?
‎Aurretiaz egindako sarrera bihar etziko tributu betebeharra da. Hori gorabehera, une honetan ikusi nahi dugu Administrazioaren eta sarrerok ordaindu behar dituenaren arteko lotura. Atxikipenak, konturako sarrerak edo zatikako ordainketak egiteko beharra benetako eta diruzko betebeharra da.
‎Tributu betebeharrak izaera aginduzko eta indargabeezina du bi biontzat. Horren azalpena bilatu behar dugu Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Ildo horretatik, Administrazioak legearen aginduz kobratu behar du tributua, are gehiago, legeak esaten duen pertsonari kobratu behar dio tributu hori (gorago esan bezala, norbanakoen arteko itunak alderdien artean bakarrik dute eragingarritasuna, ez harreman juridiko tributarioetan).
‎Zuzenbide publikoan gertatu bezala, tributuak aplikatzeko egintzak eragingarriak izan daitezen, jakinarazi egin behar dira; gainera, Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziari ekinez, jakinarazpena administrazio prozeduraren oinarrizko printzipioa da, babesgabetasuna saihesteko. Arlo honetan, aintzat hartu behar dugu Administrazioak duen autobabesa, egintzak adierazi eta betearazteko. TLOren 102 eta 109.etik 112.era arteko. artikuluek arautzen dute jakinarazpena.
‎Bai, eta horretan datza nire lanaren alde subertsiboa. Guk ez dugu administrazioarekin lan egiten, eta argi dut gure esku hartzeko ekintza batzuk legez kanpokoak direla. Protesta modu bat ere bada gure aktibismoa.
2009
‎Orain, oso normaltzat jotzen dugu Administrazioak izatea naturaren kontserbazioaren ardura. Historikoki, ordea, nahiko gauza berria da.
‎Guraso euskaldunek ere eskubidea izan dute espainiera hitz egiteko adina ikasten ez den ikasketa ereduan seme alabak eskolatzeko. Euskaldunok eskubidea izan behar dugu Administrazioan sartzeko espainiera jakin beharrik ez izateko edota administraziora norbait espainieraz jardunez doanean espainiera ez dut ulertzen, euskaraz mesedez esateko. Neurri berbereko txanpona alegia.
‎Milaka herri langile gai dira gaur egun euren jardunean euskara erabiltzeko, eta nabarmena da euskarak zerbitzu hizkuntza gisa gero eta presentzia handiagoa eskuratu duela. Halere, urte guztiotan egin zitekeenaren eta egin denaren artean alde handia, handiegia, gertatu dela uste dugu administrazioan; edo, beste hitz batzuekin esanda, egin den ahaleginari ez zaiola atera, urrutitik ere, atera zekiokeen etekinik administrazio zerbitzuetan. Euskara indarberritzeko prozesua, zenbaitetan egin dugun antzera, argi ilunen prozesutzat irudikatuko bagenu, nekez jarriko genuke administrazio zerbitzuetan urraturiko bidea argiuneetan, errazago ilunguneetan.
2010
‎Mobilizazioei amaiera emateko, greba orokorra deituko dugu Administrazio Publiko guztietan, gaineratu du. Dena dela, ez du datarik ezta datu gehiagorik zehaztu.
‎Espainiako Estatuko Administrazioak oldarkor agertzen jarraitzen du. Horren adibide dugu administrazio telematikoan euskara baztertu izana.
2011
‎Garai hartan ikastolara haurrak eraman zituzten gurasoak oso ausartak izan ziren, haien seme alaben etorkizuna arriskatu zuten. Agian orain garaia dugu esateko," dena ez dugu administraziotik erdietsiko". Antolatzen hasi genuke.
2012
‎Arazo horiei aurretik datozen guztiak gehitu behar zaizkio. Hemendik aurrera ere, hortaz, euskaldunok enegarren mailako herritar izaten jarraituko dugu administrazioaren aurrean eta ezin izango dugu merezi dugun zerbitzu duinik jaso. Euskaraz bizi nahi dugun herritarrok aspalditik datozen oztopoekin egingo dugu topo aurrerantzean ere Jaurlaritzaren iruzur berri honen bidez. Egoera ez da kasualitatea.
‎Arazo horiei aurretik datozen guztiak gehitu behar zaizkio. Hemendik aurrera ere, hortaz, euskaldunok enegarren mailako herritar izaten jarraituko dugu administrazioaren aurrean eta ezin izango dugu merezi dugun zerbitzu duinik jaso. Euskaraz bizi nahi dugun herritarrok aspalditik datozen oztopoekin egingo dugu topo aurrerantzean ere Jaurlaritzaren iruzur berri honen bidez.
2015
‎Hori bakarrik ez, Garrigosek uste du aldarrikapenak aintzat hartu direla: «Lortu dugu administrazioak arazo horren jakitun izatea, eta espero dugu datorren ikasturtean eskaintza zabalagoa izango dela».Arantza Aurrekoetxea Hezkuntzako sailburuordeak, behinik behin, aldarrikapen horri erantzun zion, eta eredua areagotuko dutela nabarmendu: «Aukera berri honek eredura salto emateko beldurrez dauden A ereduko ikasleei aukerak emango dizkie.
2016
‎Horregatik eskatzen dugu administrazioek bermatu egin behar lituzketela zerbitzu horiek udan.
2017
‎3·· Zer esan nahi dugu administrazio egintzak Admi nistrazioak administrazio zuzenbideari lotuta egiten dituen egintzak baino ez direla diogunean?
‎Lau urte daramatzagu beste testuinguru bat bilatu nahian; lobby bezala funtzionatu nahi dugu, zentzu onean, hau da, ahots bateratu bezala funtzionatu nahi dugu administrazioaren aurrean, euskal hedabiderik gehienak oso txikiak direlako.Eta zer eskatuko diozue administrazio berriari?
2018
‎Bost esperientzia ikertu ditugu, batzuk euskararekin loturikoak eta beste batzuk genero berdintasuna, herrigintza eta kultur arlokoak. Esperientzia horietan aztertu dugu administrazio publikoak, euskalgintzak, eta beste eremuetako gizarte eragileek eta herritarrek herri mailan elkarrekin nola jardun duten. Hau da, beraien arteko koordinazioa, botere harremanak, eragiletza edo parte hartzea nola egituratzen duten ikertu dugu.
2019
‎Egia esan, ez da lortutako guztia hautematen, zati bat Ogasunari ordaindu behar baitzaio, bizi den autonomia erkidegoaren arabera aldatzen dena. Hurrengo lerroetan ikusiko dugu Administrazioa sariaren zenbat geratzen den, zein kopurutatik eta nola aitortzen den.
2020
‎Estatuaren zigortze ahalmenaren agerpena dugu Administrazioaren zehapen ahalmena. Hala, printzipio ugarik arautzen dute ahalmen publiko hau, berme materialak zein formalak jasotzea helburu dutenak, baina tipikotasun, proportzionaltasun eta erruduntasun printzipioak izango zaizkigu gatazkatsuen, horien egitura eta eduki zaila kontuan hartuta.
‎Argi daukagu zerga sisteman aldaketak egin direla, gehiago dutenek ekarpen handiagoa egin diezaioten jendarte honi. Argi dugu Administrazio publiko indartsu baten Politika publiko guztiek jendearengan eta jendearen behar eta interesetara egokituta egon behar dutela eta ez Kapital Handiaren interesen arabera. Hauxe da, besteak beste Coronovirusa uzten ari zaigun lezioetako bat.
2021
‎Ez behintzat Ouret: " Frantses gobernuak du bere jarrera doi bat aldatu, baina ongi ezagutzen dugu administrazioa eta balituzke mila manera oztopoak ezartzeko".
2022
‎Ulertzen dugu administrazioak, kasu honetan Gipuzkoako Foru Aldundiaren Ogasun Sailak, bere baliabideak garatu behar dituela helburu horiek betetzeko; ez, ordea, baserritarrok behartu gure gain hartzera berak egin lituzkeen inbertsioak eta lanak. Osterantzean ere nahiko lan baditugu bizkar gainean.
2023
‎Haren esanetan, Nafarroako Gobernuak finantza publikoak orekatuta dauzka, eta uste du hori aintzat hartu litzatekeela. «Gainera, gastu arauari dagokionez, autogobernua aldarrikatzen dugu, eta, pandemiaren ondorioz araua malgutu bazen, uste dugu administrazio publikoari ez litzaiokeela gerrikorik jarri behar inflazioari erantzuteko orduan».
‎Haren esanetan, Nafarroako Gobernuak finantza publikoak orekatuak ditu, eta uste du hori aintzat hartu litzatekeela. «Gainera, gastu arauari dagokionez, autogobernua aldarrikatzen dugu, eta, pandemiaren ondorioz araua malgutu bazen, uste dugu administrazio publikoari ez litzaiokeela gerrikorik jarri behar inflazioaren egoerari erantzuteko».
‎Babes politiko handia egon da Hernaniren gisako herrietan, bultzada edo baimen bat. Asko egin dugu administrazio arloan, baina oso hauskorra iruditzen zait dena. Epaileek euskararen kontra hartutako erabaki batzuekin, edo zinegotzi, agintari eta goi mailako teknikari batzuen kontrako iritziarekin, oso erraz egin liteke atzera.
‎Azken ezaugarri bezala, esan behar dugu Administrazioaren premiamenduprozedura ezin dela pilatu prozedura betearazle judizialekin, ezta bestelakoekin ere. Premiamendu prozedura beste prozedura betearazle batzuekin batera gertatuz gero, prozeduraren hasiera edo izapidetzea ez da etengo, gatazka jurisdikzionalen legeriak edota TFAOek (eta TLOk) ezarritakoarekin bat jardun ezik, edo beste edozein legek horrela berariaz ezarri ezean.
‎Tributu betebeharrak izaera aginduzko eta indargabetze ezina du bi biontzat. Horren azalpena bilatu behar dugu Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Adibideren bat jartzearren, tributu betebeharra xedaezina dela adierazteko, Tributu administrazioak tributu zorrak barkatzeko debekua dugu, barkamen hori foru arau bidez egiten ez bada.
‎Aurretiaz egindako sarrera bihar etziko tributu betebeharra da. Hori gorabehera, une honetan ikusi nahi dugu Administrazioaren eta sarrerok ordaindu behar dituenaren arteko lotura. Atxikipenak, konturako sarrerak edo zatikako ordainketak egiteko beharra benetako eta diruzko betebeharra da.
‎Atal honetan jorratuko dugu Administrazioen arteko harremanak nola gauzatu behar diren eta horiek toki administrazioaren kasuan nola zehazten diren. Kontuan izan behar dugu hurrengo bilakaera:
‎Lehenengo eta behin, toki administrazioak beste Administrazioekin dituen harremanen sistema ezarri aurretik, kontuan izan behar dugu Administrazioen arteko harremanak ez direla bakarrik toki administrazioarenak. Administrazio guztiak euren artean harremanetan egon behar dira.
‎Lehenengo eta behin, kontuan izan behar dugu Administrazioan egin daitekeen edozein kontrol legezkotasun kontrola izango dela. Baina KAk, 1981eko otsailaren 2ko 4/ 1981 Epaitik aurrera, adierazi zuen, ondarearen administratzaileengandik defendatzeko, ondarea xedatzeko ahalmena duten organoak mugatu ahal zirela.
‎Zaintzaren kontzeptua lehenengo zatian definitu dugunean argi utzi dugu Administrazioan zaintzaren kontzeptua, jatorrian, Zuzenbide zibileko erakunde juridikoa Zuzenbide publikora eraman zela. Modu horretara, toki erakundea gaitasun zibil osoa ez zuten subjektuekin alderatzen zen.
‎Kontuan izan behar dugu administrazio zaintzaren edo —kontrolaren esparrua Administrazioen arteko harremanetan oinarritzen dela. Teoria klasikoa da hau dagoeneko lan honetako lehenengo zatian behin eta berriro adierazi duguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia