2000
|
|
Eta, ondorioak berak atera ahal baldin baditu, nola hunkitu ahal izango dute bera ondorioek? Bera hunkitzen
|
duena
berak egin ez duena izango da! Akaso azaldutako (berak edo beste batek azaldutako) hipotesiak hunkitzen du bera, ala hipotesira eramaten duen materialak?
|
2003
|
|
Baldin eta nahasketak baliogabetu behar badira noizbehinka emaitza okerrak ekartzen dituztelako, orduan zientzia hutsa ere (halako zerbait egotekotan) baliogabetu behar da. (Lysenko kasuan gaitzesgarria ez da estatuak zientzian egindako interferentzia, interferentzia totalitarioa baizik, aurkaria hiltzen
|
duena
bere bidean aurrera egiten utzi beharrean.)
|
2004
|
|
Hausnarketa horretan guztian ez zaigu zaila egingo oso egungo arazoa aurkitzea, oraindik ere eztabaida askotarako hizpide dena eta Chomskyk ere gogoan daukana Cartesian Linguistics lanean. Lan honetan, Chomskyk, Metodoari buruzko diskurtsoari begiratuz, bertako pasarte bat aipatuko du adierazteko nola Descartesengan ere aurki daitekeen formulatuta honako ideia hau, hots, gizakia animaliengandik bereizten
|
duena
bere jokaera razionala izango dela, edo gauza bera dena, hitz egiteko gaitasuna duela:
|
|
Hemen aurkituko dugu, hain zuzen, idealismo absolutu eta transzendentalaren abiapuntua. Gero Kantek biribilduko
|
duena
bere" a priori" ez eta Ni transzendentalaz garatzen duen ikuspegian Arrazoimen hutsaren kritika liburuan.
|
|
Ikasi, bai, baina bere barruan eta munduko liburu handian ikasi... ez liburu sakratuetan, ez garai bateko filosofoek idatzitako testu idortuetan, ez inolako abantailarik eskaintzen ez duen zientzian. Errozko erabakia izango da hau, argiro erakusten
|
duena
bere helburua ez dela zientziaren azaleko eraberritze lan bati ekitea, baizik eta sakoneko aldaketa ezartzea, eta horretarako ezinbestekoa izango da iturriei ere uko egitea. Erabaki sendoa, beraz, eramango duena alde batera uztera, erabat, agintezko hastapen baten bidez ezartzen ziren ezagupenak, hauekin ahazteko eta bi iturri berritatik edateko:
|
|
Baina esan ere behar da zentzugabekeria —eta munduaren hondamena— litzatekeela mistiko denari buruz galderarik ez egitea eta erantzun biderik aurkitzen ez saiatzea. Horixe dateke, hain juxtu ere, Wittgensteinek adierazi nahi
|
duena
bere gogoetan: " Ene perpausek zentzu honetan argitzen dute:
|
2005
|
|
Gure gaurko ikuspegitik halako jokaera harrigarria bada ere, agerian jartzen du horrek Grotiusen izaera, hura baita legelari ez ohikoarena, kultura klasikoaz egoki hornitua eta garaiko espirituari men eginez, humanista bete betea erakusten
|
duena
bere burua. Filologiaz ere badihardu maiz, haren bibliografia zabalak erakusten duenez.3
|
2013
|
|
Eztabaidak eztabaida, ikerketa programa gisa HA hobeto ezkontzen da naturari buruz ezagutzen dugunarekin, ikerketari lotzen zaion ikuspegia baita. Galeno dugu horren eredu, izan ere, arimaz pentsatzen
|
duena
berak egiten duen ikerketari lotzen zaio. AIMk, berriz, gure nahiak, gure desioak eta gure beldurrak jasotzen ditu.
|
2016
|
|
Ahula delakoxe lagunzalea, lagunbeharra. ...ow miserable horses, dogs, sheep, &c., are when separated from their companions"); 87 gizaberearen aurrekoak halako lagunkoiak ziren seguruenik eta komunitatearen sendotasunak ziurtatu du haien nagusitasuna.88 Abere sozialek, izan ere, elkarri laguntzen diote, elkarrekin bilatzen dute jatena, batak besteari txera egiten diote, arriskuan elkar babesten dute.89 Norberak besteengandik espero
|
duena
berak besteengatik egin behar duela ikasiz, zimentatu da morala. Hori ez baita biziera komunitarioaren arauketa besterik:
|
2017
|
|
Bestalde, osotasuna bakarrik existitzen da nire posibilitateen proiektu libre bati lotuta; jeloskortasuna da, hain zuzen, ni naizen posibilitate gisa, tresna sare hori antolatzen
|
duena
beregana transzendituz. Baina jeloskortasun hori ni naiz, ez dut ezagutzen.
|