Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2001
‎Baina bera ere pixka bat lasaitu da azkenerako, edo nekatu, eta kopetako izerdia xukatuz etxerako bidea hartu du. Aditu duena bere lekuan jartzen saiatuz. Armendarizek ama haurdun laga eta bere burua hil zuela.
2005
‎Historiaren laburpena ireki eta Amets egondako guneak bilatzeko prestatu da. Buztinezko ontzitik boligrafoa eskuratu eta post it hori bat atera du, ahal duena bertan idazteko.
2006
‎Testu antologiko bat da, azterketa xeheagoa lukeena (eta, espero dut, berrirakurleak egingo duena bere kasa). Esan esaten dena adina, lerro artean ezkutatzen dena da ohargarria.
2007
‎Bera dela subjektu eta egintzaile, eta librea dela. Praxian, hizkuntzaren ikerketak hura (hizkuntza bakoitza) bere buruaren egile antzo kontsideratu behar duela, ez natur produktu bezala; h. d., hizkuntza ez dela ikusi behar, ardi bakoitza ardi espeziearen birproduktu bat den moduan, hizkuntza bakoitza hizkuntza generoaren, edo indogermanikoa espeziearen kasu bat, aurretiko eredu bat bariazioekin manifestatu baino egiten ez duena bere modutxora. Hizkuntza bat ez da ezein beste ereduren birprodukzioa, bere propioarena baino.
2009
‎Heredatu zuen ondareari eutsi. Orain, jakin beharbada beti jakin duena bere buruari biluzki aitortzen ausartu da: zintzo beharraren beharrez(, zintzotasuna bizitzaren katea?
‎Werther osoa da, gorputz eta arima?, nitasun osoa: lurreko primaderak pozten dituen sentsuak, eta pozak zerurantz jasotzen duen espiritua, unibertso osoa besarkatzen duena bere baitan, eta. Jainko infinituaren ispilua, sentitzen dena.
‎Inoiz ez zara haren guztizko eskuan edukile. Alta, zer izan daiteke bizitzaren zentzu hori, bizitzak ezin duena berak, eduki?, eta haren bilatzaile hori beti bizitza bera baino barnago eta harago igortzen zaituena, azkengabeko bilaketa batean? (Wittgensteinek dauka holakotsu esaldi bat).
‎Alabaina, izatea ez da horko, axolarik ez zaigun zerbait. Gizakia da izaki bat, bere izatea (eta, ondorioz, izatea oro har) esentzialki axola zaiona, bere ardurarik behinena bere izatea duena, eginkizun horrek egiten duena bera; burutu gabekoa munduratzen dena, bere izatea berak egin beharra daukana, eta nolakoa bere izatea eta bere interesak, halakoa duena bere mundua (ren izatea), halakoa duena azkenean bere Jainkoa ere. Goethek esana da, nolakoa izan bat, halakoa izaten du Jainkoa.
‎Alabaina, izatea ez da horko, axolarik ez zaigun zerbait. Gizakia da izaki bat, bere izatea (eta, ondorioz, izatea oro har) esentzialki axola zaiona, bere ardurarik behinena bere izatea duena, eginkizun horrek egiten duena bera; burutu gabekoa munduratzen dena, bere izatea berak egin beharra daukana, eta nolakoa bere izatea eta bere interesak, halakoa duena bere mundua (ren izatea), halakoa duena azkenean bere Jainkoa ere. Goethek esana da, nolakoa izan bat, halakoa izaten du Jainkoa.
2013
‎El Estado contra ETA liburua argitaratu zuen, ikerketa kazetaritzaren ikurretako bat Espainian. Bere erantzunetan, datuei eta berak egiaztatutako gertaerei egiten die erreferentzia, iritziak, usteak eta frogatu ezin izan duena beretzat gordez. «Ez dut gustuko kazetari iritzi emaile asmatzailearen nahasketa».
2014
‎Nazioa (Frantzia) berdin arraza; arrazaren jeinua, hizkuntza? Batzuetan Renanek esaten duena bere egiazko pentsamendua da. Renanen egiazko pentsamenduan zer da zinetan nazioa?
‎Ariarrek, aldiz, beren hizkuntzen eta gramatikaren aberastasunari eskerrak, natura bere bizitasun eta aniztasun osoan atzematen dakite585 Beren erlijioetan, horrela, jainko anitzen mitologiak asmatu dituzte. Renanen ustez Olinpoko aniztasuna ez da naturan atzemaniko aniztasunaren oihartzuna baino, eta hizkuntza ariarrak, hots, espiritu ariarrak berez bezala jariatzen duena bere baitatik586 Horregatik monoteismoa espiritu indoeuroparrari contra natura bezala, irenskaitza zaio, eta herriok nekez konbertitu dira kristautasunera587 Egia esan, ez dira kristautasun semitara konbertitu. Azkenean kristautasun ariar batera bakarrik konbertitu dira, kristautasunak espiritu semitaren mugak zeharo gainditu dituenean588, mami mamian erlijio edo mitologia ariarra bihurtuz589 Gero ere, le perfectionnement successif du christianisme doit consister à s? éloigner de plus en plus du judaïsme pour faire prédominer dans son sein le génie de la race indo européenne? 590 Semiten dogmatismo eta intolerantziaren kontrara591, ariartasunean politeismoak, libertateak eta zientziak bat egiten dute592.
‎L, idée de la chose publique, du bien public, fait totalement défaut chez ces peuples(...). Théo­cratie, anarchie, despotisme, tel est, Messieurs, le résumé de la politique sémitique; ce n, est heuresement pas la nôtre? 651 Halakoa da bi arrazen artean desberdingoa naturaz beraz, ezen ekialdeak positiboenik eman duena bera, erlijioa, mendebaleko arrazen espirituak ezin izan baitu bere horretan beretzakotu, ezpada estreina antzaldatu egin behar izan baitu, beretu ahal izateko. Berez, ariarraren instintu erlijiosoa semitaren kontrarioa baita.
‎Idazle asko ez da egongo Renanek baino gehiago baiesten duena bere testuetan, intelektualak ez daukala nazionalista izaterik, unibertsala izan behar duela, irekia, kosmopolita, behatzaile objektibo neutrala, etc., eta hori dena bere buruagatik baiesten usuago loriatzen dena. Irakurlearentzat, ordea, Renan baino nazionalistagorik ez dago irakurgai asko.
‎Frantzia bat da; batasun nazionala, sakrosantua(, l? Église en la communion de laquelle nous vivons?) 2539 Renanek Frantziaren batasuna lorifikatu behar duenean, bestela bere zentralismoagatik kritikatu izan duena bera, ce grand cardinal Richelieu, bilakatzen da,, l? âpre fondateur de l, unité française?; handitasun nazionalaren arkitektoa eta une berean, risum teneatis?
‎(Sieyès, tamalez, pribilegioaren kontzeptua hobeto argitzera ez da sartu, eta bere jeneralizazioa garaian, pribilegioa? esaten zenaren faltsifikazio batekin bakarrik da posible; horixe da Sieyèsek egiten duena bere sofisma pasarazteko) 2220 Sieyèsek nobleziaren pribilegioetan pentsatzen du. –Herriak?
2015
‎Argi dago kasu honetan pluralaren lehenengo pertsona erabiltzeak ez duela hitz egiten duena bere baitan hartzen. Gizon horietako bat bihurtu da Gabriel azkenean:
‎– An den christlichen Adel deutscher Nation); Machiavellik, espiritu diabolikoa?, baina zortea izan duena bere kanpainetan. –Julius II. Aita Sainduak, oldarka jokatu zuen bere ekintza guztietan (impetuosamente) eta araberako egoerak suertatu zitzaizkiolako, beti asmatu zuen (sempre sortì felice fine)?
‎Lizardiren bizitzan arakatzen ibili direnen ikerketez eta kontaketez gain, badugu aparteko lekukotasun bat ere auzi honetaz: antzerki lan bat idatzi zuen Lizardik, Ezkondu ezin zitekean mutilla izenburu esanguratsua duena eta adierazi dugun arazoa gordin gordin azaltzen duena bere planteamenduan, ondoko korapiloa eta askatzea egilearen asmamenari egotzi beharrekoak izango dira baina. Gure poetak ez zuen bere aldian antzerki hau argitaratzeko ez taularatzeko biderik egin, bere barrena askatzeko eta ondoren kaxoiren batean gordetzeko idatziko zuen agian, edo familian sortutako zauriak sendatzen zirenerako.
‎37 Asko idatzi da voyeurismoaz, baina ia beti ikuspuntu patologiko batetik. Voyeur bat, ordea, ikertzaile bat ere bada, detektibe bat bere erara, egia puskaren bat, argi zirrikituren bat espero duena bere behaketa konpultsibo horretatik.
2016
‎Eskergabea!, bidaiari gaixo baten hondoratzeaz baliatzea ere, zeina berorren menpekoek deitu baitute beren itsasertzera. Jainkoarren!, Maiestate, ez dago ongi egina, eta oso atsekabetzen nau, berori jende hain ongi hezi eta adeitsuaren errege izanik, ospe handia duena bere sentiberatasunagatik eta sentimendu onengatik, eztabaidan hasi beharrak.
‎Kontu hau ez da ipuin urbano bat, egia hutsa baizik. Eta, kanta zaharrak zioen legez, ikusi nahi duena bertara etorri... Gure fobia, beraz, istripu haren ondorioz sorturiko gaitza da, baina, normalean, siderodromofobia arrazoi psikiko ezkutuengatik piztu ohi da, eta ez du sendabide xamurrik.
2017
‎Nik pentsa nezake Aristotelesekin politikaren azken helburua gizartearen eta norbakoitzaren perfekzio espirituala eta zoriontasun amankomuna dela, baina hauteskundeetara ez naiz perfekzio espiritualaren eta bertute aristotelikoen programa batekin aurkeztuko. Ez jendeak zoriontasuna eta perfekzio espirituala gura ez duelako, baina bai ez duelako hori oraingoxe prioritate bezala sentitzen, edo momentuan prioritate bezala sentitzen duena berak ez duelako kategoria horietan interpretatzen. Politika abertzalean euskararen inportantzia beti presente egotea nahi genuke.
‎bizitza laburrean ikusirikoak ikusirik. Uste duena bere kolkorako gordetzen du neskameak: ez
2018
‎XIX. mendeko esklabotzaren aldekoek eta esklabo kontratuaren gaur egungo aldeztaileek, berriz, gainditu egin dute, antza, kontraesan hura, argudiatuz esklabotzak kontratu bat duela oinarri, eta jabetza ez dela esklaboa bera baizik eta hark emandako zerbitzuak. Esklabo zibila ere norbanako bat da, modu librean kontratu bat egin duena bere bizi guztiko lana ugazaba bati emateko, eta ugazaba horrek eskubide batzuk errespetatu behar dizkio esklaboari: juridikoki herritar askea eta besteren berdina den edozein enplegatuk dauzkan eskubide berberak, hain zuzen.
‎beste adierazle bat jartzen du, hori bezain unibokoa: amaren gorputzaren printzipioa, bere teleologian beti bera izaten jarraitzen duena bere agerbide «anitzak» gorabehera.
‎Baina, jakina, Irigaray izan da erakutsi duena Beraren eta Bestearen dialektika hori bitasun faltsua dela, diferentzia simetrikoaren begitazioa dela, eta sendotu baino ez duela egiten falogozentrismoaren ekonomiaren, hau da, Beraren ekonomiaren, metafisika.
‎zehazten dute zer den sexu ulergarria eta zer ez, baliarazten eta irmotzen dituzte ugalketaren xedearekin sexualitateari ezarritako murriztapenak, ezartzen dituzte gorputz sexudun edo generodunek ulergarritasun kulturala izateko bete beharreko eskakizunak. Hortaz, ontologia ez da zimentarria, ezpada agindu normatibo bat, ezarian funtzionatzen duena bere burua diskurtso politikoan txertatuz, haren ezinbesteko oinarria balitz bezala.
‎Boligrafo urdin bat dago sofa azpian, bi klip herdoildu, eta baita bost koroako txanpon zahar bat ere. Dena, pixkanaka, arrosa kolorea hartzen hasi da, fuksia, esango luke zehazki?, ikuspegia nolabait arraroa bihurtu duena bere gusturako.
2019
‎Baina penetrazio sexuala ez da lurrean haragizko jabetzea gauzatzeko modu bakarra. To a God Unknown eleberrian [Jainko ezezagun bati], Steinbeckek gizon bat aurkezten du haitz goroldiotsu bat aukeratzen duena bere eta naturaren arteko bitartekari; La Chatte lanean [Katemea], Colettek senar gazte bat deskribatzen du: bere katemerik kutunenaren aldera jarri du maitasuna, animalia basa eta samur horren bitartez botere bat duelako zentzumenen unibertsoan, emaztearen gorputz gizatiarregiak ezin eman diona.
‎Baina kontuan izan behar dugu bilatzen duguna ez dela bere ideiak labanaz defendatzen dituen terrorista bat. Ez; bilatzen duguna Juan Diaz de Garaioren krimenak kopiatzen ari den zoro bat da, portuaren aitzakia baliatzen duena bere hilketak zuritzeko.
2020
‎Isabel Preyslerren kolageno gaindosi batek ere lisatuko ez lituzkeen haserre ximurrak ditu. Alboan duena bere emaztea dela esan du... Emakume gaixoa!
‎kategoriak? Militantziaz eta lanaz gain beste zereginik ez duen militantea litzateke, hau da, lan ez ordaindua, etxeko lana eta zaintza lana egiten ez duen militantea, ziurtatua duena bere zaintza, arlo afektiboa eta soldata edo eguneroko mantenua, bazkaria eta umeen ardura. Militantzia eredu horrek, denbora bakarraren?
‎Honetaz: Perturren kasuan, hasieran, mundu guztiak desagerketaren erantzuleak talde parapoliziak zirela uste bazuen ere, poliki poliki, usteak aldatu ziren, eta gaur da eguna, zer gertatu zen inork ez dakien arren, eta inolako frogarik ez dagoen arren, kaleko jende arrunt gehienak uste duena bere kideek desagerrarazi zutela. Nola gertatu zen iritzi aldaketa hori?
‎Bizirik gaudenok urrunetik ere ulertzen ez dugun eta, bide batez, sekula ulertuko ez dugun zerbait, ideia goren bat. Eta horregatik oratu didala gaurkoan ahizpak eskutik –nik berari heldu beharrean, babesa behar duena bera dela sinetsita–, hizketan hasiz gero nire mundua, hemengo mundua azken finean, hankaz gora jarriko lukeela sinetsita. Horregatik isildu dela bera ere, nire isilunearen ondoren:
2021
‎Horrek aberasgarri egiten du gure herria. Askotan hitz egiteko joera dugu literaturak eta arteak, oro har, irudikatu duten Euskal Herriaz (Garoa eta Kresala horretaz), baina Euskal Herri horretan ere badago jende asko ez duena bere burua euskalduntzat jotzen, edo partzialki... Oso anitza da.
‎Poliziak badaki Almodovar homosexuala dela, baina" ez zaio axola". Nahiago luke ez balitz, baina bakoitzak egin dezala nahi duena bere uzkiarekin. Harro dago axola ez zaiolako.
2022
‎Batak bestea ezkutatzen du, zanpatzen du. Azkenik topatu du arteria handia, zuzen eramango duena bere helmugaraino. Opéraren abenidan gora ari da egiten, baita Karbono Dioxidoaren abenidan gora ere.
2023
‎Zuk baino hobeto nork aparkatzen du herri honetan? Gainera, hitz larriekin idazten duena bere onetik aterata dagoen jendea da. Eta ortografia akatsak?
‎" Guatemalako ama batek bere haurraren zaintza abokatu baten esku uztea ez duelako gaitasunik ama zaintzarik eskaintzeko". Iradokitzen da Guatemalan badela amatasunaren krisi oso hedatu bat terminologia jakin bat sortzen duena bere nonahikotasunagatik, eta, halaxe, AEBko amak bultzatzen dituzte tartean sar daitezen eta haur horiek salba ditzaten.139
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia