Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean. Beste gauzen antzera, dirua dohainez, mailegutan, akuran edo salerosian eman daiteke.
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean?
‎Badakite geldirik ezin dutela iraun, horrek beren amaiera suposatuko lukeelako. Batek bide bat aukeratzen du senez; beste batek beste bide bat, zantzu bat dela-eta; hirugarren bat metodikoagoa da eta, zin zinez, ebentualtasun guztiak hartzen ditu kontuan, argumentu eta kontraargumentu denak neurtu eta, desegokiak direla ez dakien premisa batzuen arabera, ibilbide batetik bideratzen da hura zuzena delakoan, erabat harro eta fidakor arazoa maneiatzeko izan duen moduagatik. Laugarrenak, azkenik, hirugarrenak egin lez, aukera guztiak metodikoki eta arretatsu analizatu ondoren, denak oso ahulak direla onartzen du.
2001
‎nuke zuk egia esatea, lon; baina rapsodok, eta autoreak eta zuek abesten dituzuen olerkien egileak jakintsuak zaretelako ustean nago. Nik, niri dagokidanez behintzat, egia besterik ez dut esaten, gizon arruntak egin behar duen moduan. Eta orain, pentsa ezazu galdetzen nizun horri buruz, zein erraza eta ohikoa den gizon guztiek nik esaten nuena ulertzea, hots, baten batek teknika osoa lortzen duenean azterketa metodoa berbera dela.
2003
‎Baina hori ere ez da horren harrigarri, nik neuk gizon jakintsu baten liburuxka bat topatu baitut bertan gatzak bere onuragatik gorespen harrigarria jasotzen zuela, eta horrelako beste gauza asko topatuko zenituzke gorec tsita. Horrelakoen inguruan hainbesteko ahaleginak egin eta gaurko eguna arte gizakien artean oraindik inor ez ausartzea Maitasuna merezi duen moduan gorestera! Baina horrelako axolagabekerian dago utzita hain jainko handia.
‎Esperientziak erakusten duenez, ia kasu guztietan, bai banakoaren bai talde profesionalaren etengabeko ahaleginek arazo setatienak ere ebaztea lortzen dute paradigmaren baitan. Horixe da zientziak aurrera egiteko duen moduetako bat. Baldintza horietan, harritu ote gaitzake zientzialariak paradigma aldatzearen aurka egiteak?
2004
‎Perfekzioa bai, orduan, baina bi ahalmen horietara mugatua. Gainerako ahalmenak, berez, higidura mekaniko baten erara funtzionatzen dute, odolak zirkulatzen duen modu berean, eta hortik ezin kontzientziarik, ezagutzaren subjekturik, sortu eta, beraz, ez legoke inolako argitasunik eskuratzerik bakarrik euretaz baliatuz. Ezagutza argi, bereizi eta seguruak Ni batengan, autokontzientzia razional batengan, behar du oinarria izan —berdin da autokontzientzia hori Jainkoarena edo gizabanakoarena izan—, eta ahalmen horiek biak ezinbesteko baldintza izango dira benetako autokontzientzia eratzeko eta arrazoitzeko gaitasuna izateko.
‎Korapilatsua Jainkoarengandik naturara jaistea; korapilatsua, halaber, Ni hori naturarekin harremanetan jartzea, baldin eta arrazoimena berak proposatzen duen modu zorrotzean definitzen badu.
2005
‎Esangura horretan, zuzenbide hau aldentzen da giza zuzenbidetik edota zuzenbide jainkotiar borondatezkotik, horrek berez edo bere izaeraz betebeharreko edo legez kontrakoa dena agindu ez edo debekatu ez duelako. Debekua ezartzean, bestalde, legearen aurkako egiten du aurrekoa, berori agintzen duenean betebeharreko egiten duen modu berean.
‎20 Haatik, zuzenbideak ez du eragin oro galtzen, indarraz gabetua bada ere, justiziak kontzientziaren lasaitasuna dakarrelako eta justizia ezak oinaze urratzaileak, Platonek esan legez, tiranoen bihotzetan. Zintzoen adostasunak justizia onesten du eta justizia eza gaitzesten; hurrean ere, justizia ezak Jainkoa du etsai, justiziak laguntzaile duen modu berean, Jaunak bere epaiak gordetzen baititu bizitza honen ondorengorako; hain moldez, non anitzetan bere indarra bizitza honetan ere erakusten baitu. Horixe erakusten du historiak, adibide asko emanik.
2006
‎Hesiodok ostrazismoa ulertzeko duen moduak, jakina, oso berea den zuzenbidearen kontzeptuaren agerpena dakarkigu: jainko andereei zuzentasuna eskatzen zaie Biltzarrean esku hartu eta iritzia emateko eskubidea onar dakien.
2007
‎Sistema politiko autoritarioa, finean, inolako elkarrizketarik ezagutzen ez duelako ezaugarritzen da. Hitz egiten du, bai, baina gizakiaren hizkuntz gaitasuna galbideratzen duen modu jakin batean bakarrik. Hizkuntza ezagutzen du, bai, baina dominazioaren bitarteko bezala bakarrik, hain zuzen aldekoen aurrean aginduaren eta instrukzioaren forman eta kanpokoen aurrean —eta horiek bereganatu nahian— propagandaren forman.
2009
‎" Zer da Ilustrazioa?" testuan(" Was ist Aufklarung?") —Foucaultek Ilustrazioari buruzko liburuxka kantiarraren analisiari eskainia—, orainari berari buruzko galdera bat da, orainean dagoen joera razionalari buruzkoa, eta gure autokonprentsioa zehazten duen moduari buruzkoa. Galdera kantiarrak estreinatzen dituen bi tradizio kritiko handiak honako hauek dira:
2010
‎Gisa bertsuan, erresuma horien arteko harremanak ez dira mugatzen guztion ontasunaren eta ontasun partikularraren artekoetara; aitzitik, kasu horretan, ontasun erkideak bi dira, eta bi biei erreparatu behar zaie, modu bananduan, bakoitzarentzat lege berezko eta bereziak emanez, horietan gobernatzen duten errege erreginak desberdinak bailiran. Horixe da, hain zuzen ere, Aita Santuak erabiltzen duen modua, erlijio ordenentzat arauak ematen dituenean, ordena horiek erkidego desberdinak direlako eta bakoitzak bere legeak behar dituelako.
2011
‎Horrela teoria antropologikoaren eta politikoaren esparruetan sarrarazi gaitu, eta etikaren eta politikaren oinarrien arazoa jo dugu (lau, bost eta seigarren esparruak, gaurko ikasgaien eskema jarraitzen badugu). Hiriaren goena agintean datzan moduan, hala gizakiaren goena arima razionalean; eta berorrek gizakiarengan agintea izan behar duen moduan, hirian aginteak razionala (filosofoa) behar du izan. Eta hemen, denok gomutatzen zaretenez, hezkuntzaren arazoa sortzen da berriro:
2012
‎" Denok gara gure buruan egia produzitzeko gai", dialektika materialistaren axiomaren aldaera bat da. Baina egiak agertzeko duen modua singularra da eta operazio subjektiboak osatzen ditu, zeinen konplexutasuna ez den L’etre et l’evenement liburuko ontologian jorratzen; horregatik behar du tratamendu berezia. Egia noizean behin gertatzen den zerbait da.
‎" Arazoaren gakoa hauxe ulertzea da: gertaerari izena ematen dion puntu supranumerario horretatik abiatuta, leialtasun prozesu batek jada emana dagoen ezagutza zeharkatzen duen modua" (Badiou 1988b, 36). Egia bat honela hasten da, gertatzen dena benetan gertaera bat denaren ala ez denaren inguruko" funtsatu gabeko erabaki" batekin; beraz," egiaren axioma" baten aurrean gaude (Badiou 2005, 62).
2014
‎Deleuzek nahitasun aurresubjektiboak deituko zituen horietan aurkitu daiteke Wagnerren operetako antisemitismoa martxan, nahiz eta juduak ez diren esplizituki aipatzen: Beckmesserrek kantatzeko duen modua, Mimek kexatzeko duen modua...
‎Deleuzek nahitasun aurresubjektiboak deituko zituen horietan aurkitu daiteke Wagnerren operetako antisemitismoa martxan, nahiz eta juduak ez diren esplizituki aipatzen: Beckmesserrek kantatzeko duen modua, Mimek kexatzeko duen modua...
2022
‎Hain justu, Mendebaldeak Ekialdeko filosofia ulertzeko duen modua dela-eta, eztabaida interesgarria izan zuten bi sinologo frantses aintzatetsik: François Jullien eta Jean François Billeterrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia