2005
|
|
Saizarbitoriaren Egunero hasten delako eleberria (1968), ordea, Nouveau Roman estetikan ezarriko dugu. Testuinguru horretan dugu ipuingintza modernoa zabaltzen
|
duen
lan fundazionala, Anjel Lertxundiren Hunik arrats artean liburua (1970), Italiako idazleen eta Ameriketako ipuingintzaren joerak bereganatzen dituena.
|
2015
|
|
Bere funtzionalitatea ez da iguala, folklorea hizkuntzari (langue) dagokio, eta literatura hizketari (parole), poeta folklorikoak ezin du" tresna edo bitarteko berririk" sortu ahal, bere komunitateak zensuratu, eta mapatik ezabatuko bait luke, folklorea ezin baita esistitu komunitate horretatik kanpo; aldiz, poeta literarioak
|
duen
lanik funtzeskoena bitarteko berri horik arkitzea da, eta horregatik dira bariatuagoak, horregatik dago estilo eta forma gehiago literaturan (folklorean, estilo desberdinak baino, jenero desberdinak daude, eta bertsolari guztiak, kasu, tresna beti berdina enplegatzen dute erremediorik gabe).
|
|
Euskarak ez du presentzia handirik literaturan, eta ondorioz, ez dago apenas tradiziorik alor horretan, esan nahi da, hizkuntza" birjin" bat dela, zeina idazleak ia" asmatu" egin beharra
|
duen
lanean jartzen den bakoitzean. Frantseseraz, esate baterako, zeinean hainbeste lerro izkribatu den, ezinezkoa litzateke, adibidez, adjetibo berri bat plazaratzea, edo testuratzea, hobeto esanda.
|
2017
|
|
Indarra, hain zuzen, ukondoak tolestutako eta tenkatutako gorputz adar horretan ikusten da, bizepsa osatzen duen bola nabarmentzean. Indarra baino gehiago trebezia eskatzen
|
duen
lanetan eskuaren beharra dago, eskulangileen lanbideetan ikusten denez. Muturrerantz mugitzen jarraitzen badugu eta atzamarretara iristen bagara, arlo intelektualean sartzen diren gaitasunei hertsiki lotuta dagoen lan finagoa topatuko dugu:
|
2021
|
|
86 Interesgarria da oso, osagarri gisa, Novaken (2011: 10) Hezkuntzarako Eredu Berriaren A New Model for Education eskema, lan honetan aipatu diren elementu ugari jartzen baitira elkarrekintzan. buru edo interes pertsonalik, baizik eta kide bakoitzak ekarpena egiten eta lan egiten duela gainerako kideei interesatzen zaizkien eta onuragarriak diren helburuak lortzen saiatzeko87 (Johnson, Johnson eta Holubec, 1999; KraftTodd eta besteak, 2015). Ondorioz, helburu pertsonalen eta taldekoen arteko oreka lortu nahi
|
duen
lan metodoa da; horrela, zenbat eta ekarpen handiagoa egin norbanakoak taldearen dinamika orokorrari, orduan eta handiagoa izango da norberaren eta taldearen helburuen betetze maila.
|
|
Bestetik, ikerketarako egindako focus group, elkarrizketa, galdetegi eta talde eztabaidetan parte hartu duten kide eta erakunde guztiei haien lana eta prestutasuna eskertu nahi nieke, haien ekarpenik gabe lan hau ez litzatekeelako posible izango. Era berean, nire doktorego tesiko zuzendaria den Mondragon Unibertsitateko Idurre Alonso irakasleari eta ikertzaileari eskerrik berezienak egin
|
duen
lan zein ekarpen erraldoiagatik, baina, batez ere, eskainitako denbora, aukera eta babesagatik. Zorretan egongo naiz beti berarekin.
|