2010
|
|
egunkariak 2005 urtetik hona ekoiztu
|
duen
euskarazko testu masa osoa Euskaltzaindiaren eskuetan jarriko du, Akademiak Lexikoaren Behatokia deritzan egitasmoa garatu dezan.
|
2013
|
|
Gure helburua, gure hedabideen bitartez kalitatezko eredu estandarra zabaltzea da, eta horretarako, Euskaltzaindiaren laguntza ezinbestekoa da. Bestalde, Urrutiak esandakoaren arabera, EiTBren eta Euskaltzaindiaren arteko elkarlana norabide bikoa da; izan ere, batetik, EiTBk Akademiaren aholkularitza jasotzen du, eta bestetik, Euskaltzaindiak EiTBk erabiltzen
|
duen
euskara baliatzen du bere egitasmoetan, adibidez, Lexikoaren Behatokian.
|
2014
|
|
Besteak beste, sinatu den hitzarmenaren ondorioz, Laneki elkarteak
|
duen
euskarazko testu masa osoa Euskaltzaindiaren eskuetan jarriko du, Akademiak garatzen diharduen Lexikoaren Behatokiaren corpusa aberasteko. Testu masa hori Zientzia eta Teknika Hiztegia egitasmoa elikatzeko ere balia dezake Euskaltzaindiak.
|
|
Besteak beste, sinatuko den hitzarmenaren ondorioz, Laneki elkarteak
|
duen
euskarazko testu masa osoa Euskaltzaindiaren eskuetan jarriko du, Akademiak garatzen diharduen Lexikoaren Behatokiaren corpusa aberasteko. Testu masa hori Zientzia eta Teknika egitasmoa elikatzeko ere balia dezake Euskaltzaindiak.
|
2017
|
|
Nafarroako Gobernuak hurrengo hiru urteetan() garatzeko onartu berri
|
duen
euskararen plan estrategikoak bi oinarri izan ditu abiapuntu gisa, bata, euskara Nafarroako hizkuntza berekia dela aitortzea eta, hortaz, nafar guztien ondarea; bestea, ondare horren garapena ikuspegi positibotik proiektatzea, hizkuntza honen prestigioa eta erakargarritasuna azpimarratuz. Aldi berean, prozesu horretarako, alegia, planaren elaborazioa eta beharrezko diren tresnak eta neurriak definitu aurretik, gobernuak oso kontuan izan du gizartearen parte hartze zabala, lurraldeka nahiz sektoreka planteatua.
|
2018
|
|
Bigarrenari ekingo diogu Iruñean, bertara bilduko baikara hiru osagai nagusi hauek jorratzeko: batetik, Euskaltzaindiak historian zehar egin
|
duen
euskararen normalizaziorako ibilbidea aztertuko da, Jagon sailaren eskutik; bestetik, nazioarte mailan eta Euskal Herrian egun indarrean dauden araudiak eta esperientziak partekatuko ditugu, hizkuntza gutxiagotuen inguruko sarea ehunduz; eta, azkenik, Akademiaren barruan Jagon saileko Sustapen batzordearen lana bizkortu nahi dugu, Euskaltzaindiak arlo honetan egin dituen ekarpenak agertuz, hots,?... eta. Hizkuntza zuzenbidea.
|
2019
|
|
Laboral Kutxak babesten
|
duen
Euskararen Herri Hizkeren Atlasaren (#EHHA) materialekin egin da erakusketa, euskaldun eta erdaldunei zuzendua dagoena. Zentzumenak baliatuz, euskararen hitz eta hotsekin jolastu, ikasi eta entretenitu ahal izango du bisitariak:
|
|
Euskararen Akademiak goitik behera eraberritu
|
duen
Euskara Ibiltaria erakusketa Bermeoko Arrantzaleen Museora (Bizkaia) heldu da. XX. mendearen 80 hamarkadan heldu zion Euskaltzaindiak euskararen hizkuntz atlasa egiteari; orduantxe abiatu zen gaur egun Euskararen Herri Hizkeren Atlasaizenez ezagutzen den egitasmoa.
|
2021
|
|
Iñaki Gurtubai Gasteizko alkateordeak eskertu egin dio Euskaltzaindiari euskararen alde egiten duen guztiagatik, eta berretsi egin du udalak aspalditik erakutsi
|
duen
euskararekiko konpromisoa. Bestetik, Roberto González de Viñasprek akordioaren garrantzia azpimarratu du:
|
|
Luze jo dute argitaratze lanek, baina Akademiak gaur aurkeztu
|
duen
Euskararen Gramatikak baditu mende honetan egin diren gramatiken ezaugarrietako asko, Salaburuk azaldu duenez: “Izan ere, garaian garaiko moldeak, kontzeptuak, izaten dituzte eskura gramatikariek eta horien arabera deskribatu eta azaltzen dituzte hizkuntzen ezaugarriak.
|
2022
|
|
Sagrario Aleman (Euskaltzaindiaren Sustapen batzordeburua): “Jardunaldi horietan jakin nahi izan genuen nolako egoera
|
duen
euskarak Nafarroako hezkuntzan, nola kudeatzen den eleaniztasuna ikastetxeetan orain eta etorkizunean nola egin litzatekeen, zein erronka eta aukera berri dituen euskarak gela barnean eta gelatik kanpo, eta zein egitasmo ari diren garatzen ikasgelan eta eskolaz kanpoko ekintzetan”.
|
|
Esperientzia eta hausnarketa horiek liburu batean jaso ditu orain Euskaltzaindiak. “Jardunaldietan jakin nahi izan genuen nolako egoera
|
duen
euskarak Nafarroako hezkuntzan. Nola kudeatzen den eleaniztasuna ikastetxeetan orain eta etorkizunean nola egin litzatekeen, zein erronka eta aukera berri dituen euskarak gela barnean eta gelatik kanpo, eta zein egitasmo ari diren garatzen ikasgelan eta eskolaz kanpoko ekintzetan”, adierazi du Sagrario Aleman euskaltzain osoak eta Euskaltzaindiaren Sustapen batzordeburuak.
|