Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 264

2000
‎Barraren gibelaldean Antonio dugu, beti bezain Musu triste. Eskalatzaileari galdegin diot zerbitzariak hor gelditu behar ote duen emakumea eta biok zerean ari bitartean, eta hark, besapeko karpeta zabaldu eta han irakurri ondoan, baietz erantzun dit, zerbitzaria ez ezik bera ere hortxe egonen dela. Orduan nirekin heldu den emaztekia eranzten hasi da, baita biluzgorri gelditu ere irri arra batean.
2001
‎Hiriburukoa ematen duen emakume bat egongo da bi umerekin, poltsak eta paketeak lurrean. Kitxua bat ere egongo da brontzezkoa ematen duela, artez landatua eta begiak
2003
‎Jendeak egina zuen gertatuari buruzko bere irudia. Ez zuten onartuko bere senarra hil duen emakume bat izan zitekeenik hainbat miresten zuten idazlea. Gauzak ondo zeuden zeuden horretan:
‎Gure literaturaren itsaso barean dezenteko olatuak harrotu zituen nobela bat jarri zuen kalean Igarlea izenarekin. Protagonistak, igarle bezala kontsulta pasatzen duen emakume batek, urte berriari buruzko galdeketa bati erantzunez, hiruzpalau euskal idazle handienen etorkizuneko nobelak zein izango diren iragartzen du literatura aldizkari batean, ez xehetasunekin, ez idazteko modua zehaztuz, ez datak izendatuz, baina bai gaia, trama eta pertsonaia nagusienak zein izango diren aipatuz. Irakurle gehienek broma moduan irakurri zituzten iragarpenok, azti eta igarleen esanak irakurtzen diren eran, lagunartean txisteak eginez.
‎Bigarren testua sinpleagoa zen eta literaturak memoriaren ordezko gisa betetzen duen zereginaz ari zen. Kontakizuneko protagonista, bi eguneko bizarra daraman gizasemea, ezagutzen ez duen hotel bateko gela batean esnatzen da, ezagutzen ez duen emakume baten ondoan, eta honen musuek, honen gorputzak eta maitasun hitzek, modu lanbrotsu batez, aurreko emakume batzuenak gogoratzen badizkiote ere, ez du inoren izenik, inoren aurpegirik finkatzerik lortzen. Ondoan duen emakumeak ez du argibide gehiagorik, bezperan bere begiz ikusitakoa baizik:
‎Kontakizuneko protagonista, bi eguneko bizarra daraman gizasemea, ezagutzen ez duen hotel bateko gela batean esnatzen da, ezagutzen ez duen emakume baten ondoan, eta honen musuek, honen gorputzak eta maitasun hitzek, modu lanbrotsu batez, aurreko emakume batzuenak gogoratzen badizkiote ere, ez du inoren izenik, inoren aurpegirik finkatzerik lortzen. Ondoan duen emakumeak ez du argibide gehiagorik, bezperan bere begiz ikusitakoa baizik: traje dotorez jantzita baina pare bat eguneko bizarrarekin, eskuan maletatxo beltza zeramala agertu omen zen itxura horrekin inor gutxik zapaltzen zuen kalean barrena eta emakumeak agurtu zuen arren, ez omen zion erantzun.
‎Urteak egin ditiat abagunearen zain, nire gaitasuna frogatuko zuen hilketa baten atezuan, eta hara! Burua galdurik duen emakume batek bere senarra hiltzen dik herritarren bistan eta gorpuari beila egiten geratzen duk, pistola eskuetan. Eta atxilotzen dutelarik, bere maitale koitaduaren izena errepikatzen dik behin eta berriz.
‎Bakarrik bizi garenok, emakumeekin tarteka baizik oheratzen ez garenok, azterketa batean parte hartzen dugun sentipena izan ohi dugu. Badakigu, musu baten epela ezpainetan eta maindireen artean izerdi lurrin gozoa utziz alde egin duen emakumeak ebaluaketa bat egingo duela bidean eta, etxera bezain pronto, leihoaren argitan eseri eta bere egunerokoan, kontaduria sentimentala eramateko duen liburuan, zure nota idatziko duela: " eskuekin trebea da, ahoarekin ez hainbeste, barruan sutsu baina laburregi", esate baterako, edo, nik al dakit," beti dago prest, ganoraz hasten da baina atseden luzeak behar izaten ditu", eta ondoren zoko gorderen batean ezkutatuko duela.
‎Edo gizon bat. Gizonezkoen eztarri lodia duen emakume ile luzea zen. Karmina guztiz desorekatua bere ezpain finen gainean.
2004
‎Lehenengo unean, emagalduak ezagutuko zuelakoan beldurtu egin da, baina orain, ezagutu ez duela ohartzean, bere jarrera guztiz aldatu da. Aurrean, Gonzaloren alboan eserita duen emakumeak, semea eta honekin batera Arregi familia osoa engainatu nahi duela sentitu du, eta aurpegia gorrituta, ausardiaz, emakumeari begiratu eta ia ezpainak mugitu gabe esan dio:
‎Kopeta tximurtuta eta bekainak gorantz dituela bota dio gizonak galdera sorta eskuin aldean duen emakumeari. Eta ez dio begietara begiratu.
‎Besterik ez du entzuten, bere arnasestua izan ezik. Alboan duen emakumeari begiratu nahi, baina ez da ausartu. Nahikoa izan du haren esku zuriak ikustearekin.
2005
‎–Tira –erantzun du pantailetariko bat zaintzen duen emakume batek–, bihotza martxan dugu eta makina honek ez du arazorik izango horrela eusteko.
‎Beste hamaika bai iristeko. Horrelako ahots gozoa duen emakumea ikusi nahi luke. Inguruan, dena dela, neska polit oso gutxi.
‎Herri hartan sekula klaserik handiena eduki duen emakumeak irribarre bat eskaini zidan eta, ezer gehitu gabe, taberna utzi zuen.
‎–galdetu zidan niregana hurbildu ondoren, eta ezin izan nituen begiak bere betazpi sakonetatik aldendu. Hirurogei urte inguru izango zituen eta, mehea izate horrek dotore itxura ematen zion arren, aurpegiak asko sufritu duen emakumea erakusten zuen.
2006
‎Hainbeste urtetan ihesi ibili ondoren zahartuta egon duela pentsatu du. Ba ote duen emakumeren bat alboan. Ba ote duen berak oraindik lekuren bat haren bihotzean.
‎Eta bitartean Nereak berari begiratu dio. Kostatu egin zaio argazkiko neska gazte hura orain aurrean duen emakumea dela sinestea. Bata hosto berdea da, argazkikoa.
‎Aurrean duen emakumeak hegan egin dezakeela nekez sinistuko luke inork sofan dagoen bezala lo ikusita, baina nahiko da haren begien distira ikustea sinesteko. Dolores hegan egiteko gai dela eta baita edozein bazter urre kolorezko hautsez betetzeko ere.
‎–Zer moduz zaude? –galdetu dio Nereak, kezkatuta, aurrean duen emakumeak beste bat ematen duelako. ren urrezko hautsak falta zaizkio.
‎Aurrean duen emakumeak hitz egin dezan desiratu duen lehen aldia dela konturatu da Nerea. Erne ditu belarriak.
2007
‎Malenkonia kutsu bat du testuak, eta, lerro artean, maitasun galdu bat berreskuratzeko intentzio moduko bat sumatzen zaio. Koadrilako garai zaharrak oroitarazi nahi dizkio aspaldi ikusi ez duen emakume horri: gogoratzen, galdetzen dio, halakoren txabolan sartuta nolako barreak egiten genituen?
‎Ederki zihoan, ba, dena. Uste nuen zu ere niri begira hasia zinela, baina ez dakit non neuzkan emakume zentzu argi horiek, nire amak esaten duen emakume sen zorrotz hori.
2008
‎Izu ikarak hartuta zegoen, begiak zeruraino zabalik, bekatuaren itzalak edo ikuspen ezin itsusiago batenak inguratua balego bezala. Gero, jaiki, gerritik gora biluzi, diziplina eskuan hartu, eta bizkarra zigortzeari ekin zion, inguratzen zutèn itzalen hesien bestaldera egiteko ez zuen beste modurik aurkitu, antza?, gero eta sutsuago, espresioa oinazezkoa zuen arren, bazuten haren begiek (ilbetea zen eta argi errainuek leihoko kristal biluzia zeharkatzen zuten) halako distira berezi bat, bere betebeharra behar bezala bete duen emakumearen atseginak eragindakoa izan zitekeena eta bere oinaze benetako hari zentzua ematen ziona, beharbada?, burua burutik ihesi joan eta erori egin zen arte. Lurrean zetzan bitartean, kaperako kanpaitxoak matutietarako deia jo zuen, egun hasi berriaren lehen orduan.
‎–A, bai; ba, itxura aipatu duzunez gero, ni orain piura honekin tren barruan ikusita, eta zelan sartu naizen kontuan edukita, istorioren bat asmatuko zenuke nire inguruan, seguru? , jarraitu du Aitorrek, aurrean duen emakume lasai eta atseginak zertxobait adoreturik.
‎Aitor bertan lotu da, geldi geldi, hain era bitxian ezagutu berri duen emakumea zelan abiatzen, urruntzen eta azkenean aienatzen den begira. Eta arratsalde horretan gertatu zaion guzti guztia gogoratzen eta birgogoratzen jardun du, emakume begibeltzaren, Maiteren hitz eta keinu guztien ezkutuko esanahia arakatzen, hausnartzen, eta bai dastatzen ere.
‎Haren ondoan konprenituak sentitzen dira, baina norbaitek maite duela esaten badio, izutu eta desagertu egiten da. Izan da, ondorioz, bere gizatasuna zalantzan jarri duen emakumerik ere. Baina boladak ditu.
‎Izu ikarak hartuta zegoen, begiak zeruraino zabalik, bekatuaren itzalak edo ikuspen ezin itsusiago batenak inguratua balego bezala. ...i, gerritik gora biluzi, diziplina eskuan hartu, eta bizkarra zigortzeari ekin zion –inguratzen zutèn itzalen hesien bestaldera egiteko ez zuen beste modurik aurkitu, antza–, gero eta sutsuago –espresioa oinazezkoa zuen arren, bazuten haren begiek (ilbetea zen eta argi errainuek leihoko kristal biluzia zeharkatzen zuten) halako distira berezi bat, bere betebeharra behar bezala bete duen emakumearen atseginak eragindakoa izan zitekeena eta bere oinaze benetako hari zentzua ematen ziona, beharbada–, burua burutik ihesi joan eta erori egin zen arte. Lurrean zetzan bitartean, kaperako kanpaitxoak matutietarako deia jo zuen, egun hasi berriaren lehen orduan.
2009
‎Mundua dagoen egoeran egonda ume bat ekartzea ez da oso arrazoizkoa, ez duzu uste? Hori alboan duen emakumeak esan du, baina gizonak jarri duen aurpegiagatik (ispiluan ikusi du) argi geratu da guztiz bat datorrela.
‎Negarra atzeratzen duen emakumea
‎Bazkaltzeko astirik izan ez duen emakumea
‎I DAZTEN bukatzen duenerako abuztuko gau zalapartatsua iritsi da hirira. Deusturako bidean aurrera egin baino lehen, atzera egiten du apur bat eta koadernotik kendutako orriak, ipuina sinistuko ez duen emakume luzearen buzoian utzi ditu. Etxerako bidean, bariku gaua dela konturatzen da.
‎Denak izenik ez duen emakume berberarentzat, ezagutzen ez dion estiloan idatziak.
‎hura ere aukera aparta izan zezakeela, alegia, teatro saio bat egiteko, etsaia zertxobait biguntzeko ahaleginean: horregatik utzi zuen, beharbada, egongelako atea zabalik, eta horregatik belaunikatu, ohartu bezain laster ezen aita?. Hortxe, gure izen ona zikindu duen emakumea!, esaten ari zen Nazario Orbe, hatz erakuslea pistola baten kanoia balu bezala?
‎Liburuari dagokionez, berriz, nobela bat da: esan nahi baita, fikziozko pertsonaia dela Ana Karenina, ez hezurrik eta ez haragirik ez duen emakumea, ez horregatik hezur haragizkoak baino eragin txikiagokoa, pertsonaia horiek, gero, Ada eta Maria Bibiana bezalako neska gazte askorentzako eredu bihurtzen baitira, zoritxarrez!
‎Arlo hartan, gainera, Maria Bibiana ez bezala, izeba Ernestinarekiko lotura estuagoa zuena, joera berekoa atera zitzaion Ada, halako eran, non ez baitzen harritzekoa amaalabak elkarrizketa friboloetan murgilduta ikustea: Rodolfo Valentinoren eraztun bat enkantean jarri, eta badakizu zenbat pagatu duen emakume batek, Ada?, hamar mila dolar?!; bai, ama, baina emakume horrek ez du bere buruaz beste egin, eta hori ere zerbait da; arrazoi duzu, gauza bat baita Jainkoarengatik hiltzea eta beste bat Rodolfo Valentinorengatik?; Rodolfo Valentino, hala ere, gizon liraina zen, ez niri ezetzik esan?; lasai, Ada, orbetarrok ere bai baitugu geure Rodolfo Valentino: Teofilo Maria?
‎–Txoritxo batek esan didanez, urretxindorrak bezain ongi kantatzen duen emakumea dugu hemen: Ada Orbe!, lagunentzat Adelita, eta musikazaleontzat, berriz, Amelita, Amelita Galli Curcik berak baino hobeto kantatzen du-eta!
‎Nolanahi ere, oso testigantza gogorra da. Hain gogorra, hain sentitua, hain bortitza non, une batez, pentsatu duen emakumea, kazetari guztiekin hitz egiten ari den andre hori, gehiegizko beroa jartzen ari ote den. Eta galdetu egin dio han bertan, ea non ikusi duen hori guztia.
‎liburuan, 15, emakumeak hilekoa duenean ustela dela dio, ezin duela otoitz egin. Hilekoa duen emakume bat eseri den aulki batean eseriko bazina, zeu ere kutsatu eta ustel, zeuk ere ezin otoitz egin, hainbat bainu berezi zenituzke purifikatzeko, berriro otoitz egin ahal izan aurretik.
‎Arlo hartan, gainera, Maria Bibiana ez bezala, izeba Ernestinarekiko lotura estuagoa zuena, joera berekoa atera zitzaion Ada, halako eran, non ez baitzen harritzekoa amaalabak elkarrizketa friboloetan murgilduta ikustea: Rodolfo Valentinoren eraztun bat enkantean jarri, eta badakizu zenbat pagatu duen emakume batek, Ada?, hamar mila dolar...!; bai, ama, baina emakume horrek ez du bere buruaz beste egin, eta hori ere zerbait da; arrazoi duzu, gauza bat baita Jainkoarengatik hiltzea eta beste bat Rodolfo Valentinorengatik...; Rodolfo Valentino, hala ere, gizon liraina zen, ez niri ezetzik esan...; lasai, Ada, orbetarrok ere bai baitugu geure Rodolfo Valentino: Teofilo Maria...
‎hura ere aukera aparta izan zezakeela, alegia, teatro saio bat egiteko, etsaia zertxobait biguntzeko ahaleginean: horregatik utzi zuen, beharbada, egongelako atea zabalik, eta horregatik belaunikatu, ohartu bezain laster ezen aita –" Hortxe, gure izen ona zikindu duen emakumea!" esaten ari zen Nazario Orbe, hatz erakuslea pistola baten kanoia balu bezala– eta neba begira zituela; gero, besoak zabaldu eta ahotsa goratzen zuela, halaxe esan zuen Adak, aitak esalditik esaldira egin ohi zituèn isiluneetako bat profitatuta:
‎–Txoritxo batek esan didanez, urretxindorrak bezain ongi kantatzen duen emakumea dugu hemen: Ada Orbe!, lagunentzat Adelita, eta musikazaleontzat, berriz, Amelita, Amelita Galli Curcik berak baino hobeto kantatzen du-eta!
‎Liburuari dagokionez, berriz, nobela bat da: esan nahi baita, fikziozko pertsonaia dela Ana Karenina, ez hezurrik eta ez haragirik ez duen emakumea... ez horregatik hezur haragizkoak baino eragin txikiagokoa, pertsonaia horiek, gero, Ada eta Maria Bibiana bezalako neska gazte askorentzako eredu bihurtzen baitira, zoritxarrez! Zer eredu proposatzen digu, ordea, Ana Kareninak?
2010
‎txerriki ozpinduegia zerbitzatzen duen emakumearen sabela,
2011
‎Argazki bildumako estreinako erretratuan bi pertsona ageri dira, hiru, gizasemeak altzoan duen haur etxeratu berria aintzat hartuz gero?: bata, silla dotore batean jarrita, etxeko nagusia da, brusa beltza soinean eta txapela buruan, haurtxo jaio berria besoetan duela harro, deiturari segida emango diokeena baita, inondik ere, ume txilindun mainontzi hura; eta bestea, aldamenean zutik eta eskua gizonaren bizkar gainean pausaturik, etxekoandre bena, ikaragarri handia ez izanagatik, gauzak berak nahi duen bezala egin ezean etsitzen ez duen emakume larderiatsua (haren hazpegiak ikusi besterik ez dago hori horrela dena antzemateko). Behia ukuiluan marruz utzita jaitsi behar izan dute kalera, ume eginean da honezkero?, fotografoarekin aurrez adostutako eguna baitzen gaurkoa (goxoa dagoke etxekoandrea, etxeko lanak utzi eta horretarako etorri beharrak amorrarazita!).
‎Kathy ile gorrizta, irlandar agirretartua: horra non, urruti gabe, eta harako Emma hark bezalaxe, amodioaren eta desiraren legeak gizartearenen aurretik ipiniz, mugak nolabait gainditzen jakin izan duen emakumea.
‎Gero hatz erakuslea luzatzeko eskatuko dio, Migel Angelen margolanean bezala, Larrea inguruan ibil bailiteke, eta erantzun. Baina Irenek hatza ametsean dantzan darabilela, autobusean benetan alboan duen emakumeari begian sartuko dio ia. Hona hemen ametsaren hasiera:
‎Una investigación empírica (Zinema eta generoa Espainian. Ikerketa enpirikoa) liburuaren arabera, 2000 urtetik 2006ra Espainiako Estatuan egin diren filmetan, behin bakarrik agertu da erabaki transzendentea hartzen duen emakume protagonista bat: Yoyes en.
‎Pozik jatetxean. Alabaina, ez daki proiektu komunik garatzeko modurik izango ote duen izeba Margarirenean ezagutu duen emakumearekin. Halere, ez du baztertu gura ideia.
2012
‎Dena aldatu da, egia da, baina batzuetan, behin sikiera, norbaitek itxurak egitea nahiko nuke; horrela, segundo batzuetan, nire bizitza lehenagokoa dela imajinatuko nuke. Alaba duen emakumearen bizitza. Segundo apur batzuetan.
‎Eta ekar ezazu zure neska laguna. Zu otzantzea lortu duen emakumea ezagutu nahi dut eta!
‎Txirristatik behera doa nire semea, ziztu bizian, bere amaren irudi estatiko eta aspergarritik ihesi; begirada galdua eta eskuan platano erdia duen emakumearengandik ahalik eta azkarren urrundu nahian. Ezkerreko eskua luzatu dut.
‎Anderren irudimenean, aita McDonald' s eko Happy Meal bat da, eta ama platano heldu eta likatsu bat. Eztiak zikindutako koilara baten antza hartu duen emakumea, lika lika eginda dagoena, ukitzen bazaitu preso hartzen zaituena. Erraza da aita izatea atzamarretan platanoaren lika sentitu gabe.
2013
‎Eta gauzak diren bezalakoak dira, eta erremedioak ere hala. Haurdundu nahi duen emakume batek, izan ere, sabela du bihotz: horregatik aholkatzen diot eta horregatik eskatzen ilargiaren argiarekin dantza egin dezan eta taupa egin dezan.
‎Kalean gauez takoiekin bazoaz, batzuk esnatu eta leihoetara gerturatzen dira; maleta astun bat lurrean uzten baduzu, pare bat agertuko dira eramateko prest, hain gizonezkoenak diren itxurak eginez, alkandoraren mahukak jasotzen dituztela; esertzen zara parkeko aulki batean, atseden hartzeko begiak ixten dituzu une batez, eta ondoezik al zauden galdegiteko makurtzen dira. Ez dakizu zein zaila den bakarrik bidaiatzen duen emakume batentzat hoteleko bere gelara lagunik gabe iristea. Askotan, iritsi zarela uste duzunean, sarrerako kafetegian edalontziari helduta zelatan zegoenen bat agertuko da eta hasiko zaizu argibideak ematen, argibide praktikoak noski, gelako atea barrutik nola ixten den erakusten, esate baterako, eta, pixka bat deskuidatzen bazara, gela barruraino sartuko zaizu, atearen sarraila bikoitzak nola funtzionatzen duen erakustera, eta giltzari bi buelta eman ondoren zuri begira geratuko da, zure oinetan etzan nahi duen zakur onbera baten itxurarekin, tristura sakon baten itzala begietan, otzan, eskale, mutu, esaneko.
‎–Egi egia, ene maitea, horixe bera diot nik ere. Batek lotsa handiegiz hartu ezin duen emakume mota horretakoa da.
‎Eta gauzak diren bezalakoak dira, eta erremedioak ere hala. Haurdundu nahi duen emakume batek, izan ere, sabela du bihotz: horregatik aholkatzen diot eta horregatik eskatzen ilargiaren argiarekin dantza egin dezan eta taupa egin dezan.
2014
‎Hortxe du parez pare Miren, hagin bat galdu berri duen emakumea.
‎PRCn arraza bretoiaren ezaugarri bezala aipatzen da poesia zeltikoak jaso duen emakumearen figura ideala,, en introduisant dans la poésie auparavant dure et austère du moyen âge les nuances de l, amour? 356 Souvernirs etan nabarmenduagoa dator arrazaren aspektu hori: –Ce qu, il y a de plus particulier chez les pleuples de race bretonne, c, est l, amour.
‎Istorioa aitzakia hutsa da emakume bretoiaren maitasun bizitza intimoa deskribatzeko, hori nola ikusten duen Renanek. Hori da Renanek maite duen emakume tipoa (emakume modernoa ez du begiko) 360, edo nola irudikatzen duen bere gogoko maitasuna: –L, amour implique la règle de l, amour; il suppose chez la femme la candeur et la pudeur? 361.
2015
‎–Ba, pozten nauk. Marta asko balio duen emakumea duk: ederra, independentea eta fuertea gainera.
‎galdetu zigun. Egia da bi ume txiki dituela eta bizitza konplikatu samarra, maite ez duen emakume baten alboan (hala diozu zuk behintzat), baina Abandoko bere pisua esaten duen bezain handia baldin bada, ez dut ulertzen zergatik ez gaituen bertan hartu. Zuk gauza hauei ez diezu erreparatzen, edo ez zaizkizu inportanteak iruditzen.
‎X hegazkinean doa, lan bidaia batean, eta nik etxean geratu behar izan dut. ...ere bizitza bukatzen ari dela eta ezin du ebitatu kalkulatzea zenbat segundo tardatuko duten ozeanora erortzen eta ea nola hilko den kolpeaz ala uretan itota ala hipotermiaz eta azken hiru segundo eta erdietan alboan daukan emakumeari ematen dio eskua zertan ari den jakin gabe, eta zertan ari den jakinda begietara begiratzen dio, eta pentsatzen du maite duela alboan eserita dagoen eta ezagutzen ez duen emakume hori, bizitza maite duen modu berberean, eta nik pentsatu dut nahi nukeela X hegazkin horretan ez egotea, egun horretan gosariak urdaila nahastea, autoak ez arrankatzea, autobidea kolapsaturik egotea eta X aireportura berandu iristea eta lan bidaian eraman behar zuen hegazkin hori galtzea, eta gero pentsatu dut X k hegazkina hartu badu eta hor egon behar badu Patuak hala dioelako eta bizi...
‎besoekin sabelaldea oratuz egindako keinu xume bat nahikoa izan da jakinarazteko haurdun dagoela eta haurra berea dela. Poztu da Martin, asko poztu ere, maite duen emakumearekin haur bat izango duela jakiteaz.
‎Esperantza horrekin oheratu da azken gauetan Martin, eta horri eutsi nahi dio orain ere, bizirautea izan baita beti bizitza beretzat. Eta, bizirauteko etengabeko borroka horretan, amaren eta aitaren maitasunaren faltan ez ezik, maite duen emakumearen faltan ere egin du aurrera Martinek. Ohituta dagoela horretan, hori du itxarobide.
‎Ikusgarria da zer nolako adorez daraman senarraren gaixotasuna: asko balio duen emakumea da.
‎–Udalak gure etxera bidaltzen duen emakumea. Goizetan etortzen duk, ordubeterako, garbiketa lanetan eta laguntzera.
‎Moldaviarren erdiak eguna pasatzeko duen euro eta erdia kafetegian gastatu dugu guk gaur. Bere berrogeietan behar duen emakumea agurtu du Alionak, eta haurrei buruz galdetu diote batak besteari: baietz, denak ondo daudela, eta beste bat arte.
‎Holandes erraria, baina, leienda zaharra da. Leiendaren arabera, barku fantasmako kapitainak errari jarraitu du itsasoz itsaso benetan maite duen emakume bat aurkitzen duen arte. Zazpi urtean behin porturatu daiteke, duen emakumearekin topo egiteko esperantzarekin.
‎Leiendaren arabera, barku fantasmako kapitainak errari jarraitu du itsasoz itsaso benetan maite duen emakume bat aurkitzen duen arte. Zazpi urtean behin porturatu daiteke, duen emakumearekin topo egiteko esperantzarekin.
2016
‎Girl, interrupted eta GIA. Lehenbizikoan, neska gazte bat psikiatrikora sartzen dute gurasoek, eta bertan ezagutzen du Lisa, Angelinak antzezten duen emakume gazte, grinatsu, borrokalari eta bazter nahaslea, arau oro hautsiz bere eta inguruan dituenen bizitzak gupidarik gabe urratzen dituena. Bigarrenean, Angelinak 80ko hamarkadako Gia Marie Carangi izeneko modelo estatubatuarraren bizitza antzezten du; emakume ederra, ausarta, eroa, askea, bisexuala eta drogazalea, arrakasta olatuaren gorenean zegoenean heroinari eskutik helduta autosuntsiketa espiral bati ekin eta hogeita sei urterekin hiesak akabatu zuena.
‎Uste dut badakidala zer gai jorratu nahi duzun: maitatzen duen emakumea bereganatzeko idazle izan nahi duen gizajo baten eleberria da zurea. Eta idaztankerari ere antzemango nioke:
‎Denbora gutxi egin du han barruan, baina apaletatik jakiak hartzen zituen bitartean gertutik begiratzeko aukera izan dut. Ez dakit zer duen, baina zirrara eragiten duen emakumea da. Bere ezpain ubelak (garai batean ezpainetako margoen markak ezagutzen nituen, orain ez), begi beroak, esku zurbilak miresteko astia izan dut ozta ozta.
‎Romain Garyren Berri onak Kilimanjaron ipuinaren remake zuzenegi bat idazten hasi nintzen lehen egunetan. Argitaletxe batean euskara zuzentzen lan egiten duen emakume baten oheko gorabeherak kontatuz abiatu nuen kontakizuna. Euskara zuzenarekin duen obsesioa hain da handia, non maitale batekin ohean txortan ari denean hutsegite gramatikal txikiena aski duen libidoa blokeatuta geratzeko.
‎Nik ez dut algara bakar bat ere egin, baina kezkatuta geratu naiz Agirrerekin, Jute eta Mutteren arteko elkarrizketara iritsi garenean barre txiki batzuk egiten baitzituen. Gainera, tarteka, ulertzen ez zituen hitz batzuen esanahia argitzeko aitzakiarekin altxatu eta bere burua alsaziar idazletzat aurkeztu duen emakume batengana joaten ere sumatu dut pare bat aldiz. Bere mendekotasuna nirea baino larriagoa izan daitekeela pentsatu dut.
‎Lehen hezkuntzatik gorako ikasketak debekaturik dituzte, guztia Biblian dagoelako. Erabiltzen al duzue kalkulagailurik?, galdetzen diot dendako kaxa zaintzen duen emakume edadetuari. Bai, bai, pilekin funtzionatzen dutelako, erantzun dit.
‎Txirrina jo dudanerako atearen atzean zegoen zain, biluzik. Arroparik gabe ederrean asko irabazten duen emakumea da. Geldirik dagoenean ere mugimendua sumatzen zaio gorputzean.
‎Jone Dorronsoro, Arantza Arruti eta Itziar Aizpurua PUNTO Y HORA honetan, Itziar mintzatuko zaigu Euskadi-ko egoeraz; eta xeheki egingo du, eta inolako trabarik gabe. Zapalkuntza, gutxik bezain bertatik ezagutua duen emakume abertzale bat aurkituko du irakurleak(...)
‎Soroan lanean ari bitartean irain egiten duen emakumea, familia ekartzear bada, lurrean etzanarazten dute, haren gorputza hartzeko bereziki prestatutako zulo baten gainean, eta zigorrarekin jotzen dute, edo zulodun pala batekin: kolpe bakoitzarekin, baba bat.
‎Oraindik telefono kabinaren ondoan, Joanes nora ezean geratzen da. Eta pentsamendu batetik bestera, horrelako izaera duen emakume baten amorantea nolakoa ote den galdetzen dio bere buruari. Argazkietan harrapatu zuen, baina agian kanabera saltzailea bere giroan ezagutzera joateko ordua da, pentsatzen du Joanesek.
‎Armairu batera jo du sarjentuak, fitxategian miaka hasi balu bezala, baina berehala hartu du paper bat, lehendik ere non zegoen argi bide zekiena, eta hura bi hatzen artean hartuta berriro eseri da lehengo aulkian, Alsinari ere esertzeko esanez, mesedez. Eta orduan hasi zaio esaten nola esku arteko hori goiz horretan bertan Bilbotik bidali dieten paper bat den, hango Polizia Nazionalaren aurrean egindako salaketa baten ondorioz, zeinetan taxista batek izenez ezagutzen ez duen emakume bat salatzen duen, bezperan taxira igo eta Bergarara joateko esan ziona. –A ze putasemea!?
duen emakumea
2017
‎»Jainkoak besta maite dik, hil egiten dik, injustiziak obratzen ditik, maitatzen dik, lanean aritzen duk, ezinezko gauzak maite ditik, neronen antz antzera. Plazer duena jaten dik, nahi duen emakumea hartzen dik. To, hi bahoa heure bidean eta hor ikusten duk ur garbia baino ederragoko emakume bat, eta bihotza atsegin kontentuz jauzika hasten zaik.
‎Inkisizioaren begietan jende, zentzugabetzat? hartzen bazen ere, Ruth Beharrek deskribatzen duen emakumeen mundu askotariko hura adibide adierazgarria da emakumeek, beren esperientzia komunetik abiatuta eta kolonien eta koloreen mugetatik harago, eraiki zitzaketen itunak ikusteko; beren erreprodukzioa kontrolatzeko eta sexu bazterketa gudukatzeko eskura zituzten ezaguera eta praktika tradizionalak partekatzeko zuten interesa oinarri hartuta, betiere.
‎–Egia esan, norbait ezagutu nezakeela pentsatuz eman nuen izena ikastaroan, eta zerbait idatzi nahi nuelako ere noski, gaztetandik gustatu izan baitzait idaztea. Neure bizitzaren kronika bat egitea proposatu nion Goldsmithi, bere bizitza sentimentala Internet bidez bakarrik garatzen duen emakume baten eguneroko moduko bat idaztea alegia, eta zorionak emanez erantzun zidan irakasleak, XXI. mendeko literaturan bete betean kokatzen zen proposamena bidali niolako. Ikasle batek sarea aipatzen dion bakoitzeko suspertu egiten da gizona eta hasten da gogoeta sakonak egiten.
‎Seguru nago laurotatik gehien miresten zuen emakumea bera zela, ederrena ere bera baitzen askogatik. Heldutasunaren mugan egonik ere, aurpegian ukitu batzuk eman eta gainetik lauzpabost urte kenduz gaztetasuna aise berreskuratzen duen emakumea zen. Emakumeok badakigu horiek direla erakargarrienak, gaztetasuna eta eskarmentua dituztelako.
‎Bat izan behar likek, nolanahi ere. Hainbeste denbora bakarrik pasatzen duen emakumeak...
‎Dibortzioa lortzen lan ederrak izango hitzukeela bildur nauk. Nola gelditzen naiz ni, hirekin ospa egiten duen emakumea?
‎Gero, Micaelari begira: Bere maitasuna txoferrarengan jartzen duen emakumea, bi gauza desberdinetan dago beraren menpean: Maitasun eta bizitzan.
‎Gizona bere burua ulertu ezinda dabil, berak asmatu duen emakumearen korapiloan korapilatuta.
‎Senarraren jubilazioak gaixotua duen emakumea berriro kontsultan.
‎–Izango ditu oraindik! . Ya don binda tere?, gutuna idazten duen emakumea. Hala deitzen zidan.
‎Gero, parte hartzaile batek azaldu zigun: «Gehienetan, bere bortxaketaz hitz egiten duen emakumeak beste modu batez deituko dio hasieran». Neure artean, beti bezala, marmarka segitzen dut.
‎Eta, dena dela, nola liteke zu bizirik segitzea goitik beherako mari purtzil bat izan gabe? Bere duintasuna zaintzen duen emakume batek nahiago zukeen hil zezaten. Bizirik irautea, berez, nire kontra mintzo den froga bat da.
‎Nire kasua salbuespenekoa bada, ni gaiaz mintzatzen naizelako da. Lan hau, erabat isil gordean egin daitekeena, ondo ordaindutako ogibide bat besterik ez da prestakuntza gutxi edo batere ez duen emakume batentzat.
‎Puta bat zarenean, badakizu zertara zatozen, zenbat diruren truke, eta, bide batez, ongi pasatzen baduzu edo zure jakin mina asetzen baduzu, hainbat hobe. Hautatzeko askatasuna duen emakume bat zarenean, askoz ere korapilatsuagoa da kontua, askoz ere neketsuagoa, azken batean.
‎Eta eragin hura ez zen bakarrik obsesioak jotakoengan igartzen. Ia mundu guztiari interesatzen zaio puta tankera hartzen duen emakumea. Jostailu handi bat bilakatu nintzen.
‎Istorio gogor horietan, harremanik garrantzitsuena ez da heroiaren eta maite duen emakumearen artekoa: bi gizon kamaraden artekoa da.
‎jasan duen emakume
‎Ene, ze lasaitasuna sentitu duen emakumeak bere umearen ahotsa entzun duenean. Maren ondo baldin badago, Paula ondo dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 160 (1,05)
ukan 104 (0,68)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan emakume bat 22 (0,14)
ukan emakume ez 4 (0,03)
ukan emakume asko 3 (0,02)
ukan emakume atsegin 2 (0,01)
ukan emakume gaixo 2 (0,01)
ukan emakume ikusi 2 (0,01)
ukan emakume abertzale 1 (0,01)
ukan emakume adoretsu 1 (0,01)
ukan emakume agurtu 1 (0,01)
ukan emakume ahal 1 (0,01)
ukan emakume ahalke 1 (0,01)
ukan emakume arrisku 1 (0,01)
ukan emakume arteko 1 (0,01)
ukan emakume artista 1 (0,01)
ukan emakume atze 1 (0,01)
ukan emakume begi 1 (0,01)
ukan emakume begiratu 1 (0,01)
ukan emakume berbera 1 (0,01)
ukan emakume berriro 1 (0,01)
ukan emakume beste 1 (0,01)
ukan emakume bezala 1 (0,01)
ukan emakume bihurtu 1 (0,01)
ukan emakume bizitza 1 (0,01)
ukan emakume eman 1 (0,01)
ukan emakume eragin 1 (0,01)
ukan emakume esan 1 (0,01)
ukan emakume estandar 1 (0,01)
ukan emakume falta 1 (0,01)
ukan emakume gehiago 1 (0,01)
ukan emakume gezurti 1 (0,01)
ukan emakume hala 1 (0,01)
ukan emakume hartu 1 (0,01)
ukan emakume hau 1 (0,01)
ukan emakume haur 1 (0,01)
ukan emakume hegan 1 (0,01)
ukan emakume hitz 1 (0,01)
ukan emakume igaro 1 (0,01)
ukan emakume ile 1 (0,01)
ukan emakume izaera 1 (0,01)
ukan emakume jakin 1 (0,01)
ukan emakume joera 1 (0,01)
ukan emakume laguntza 1 (0,01)
ukan emakume lasai 1 (0,01)
ukan emakume luze 1 (0,01)
ukan emakume mota 1 (0,01)
ukan emakume mozorro 1 (0,01)
ukan emakume oro 1 (0,01)
ukan emakume problema 1 (0,01)
ukan emakume tipo 1 (0,01)
ukan emakume ukan 1 (0,01)
ukan emakume uzta 1 (0,01)
ukan emakume xalo 1 (0,01)
ukan emakume zazpi 1 (0,01)
ukan emakume zigilatu 1 (0,01)
ukan emakume zuzendu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia