Emaitzak: 7
2002 | ||
• Aurrerapausoak aurrerapauso, euskarak oraindik jasaten | duen egoera soziolinguistikoa gertuago dago hilzoritik normalkuntza osotik baino. | |
2007 | ||
Euskal hezkuntzaren inguruko gure saiakerak, bigarren pauso batean, nahitaez hartu behar du ere kontuan egun euskal hizkuntz komunitateak —guretzat erreferente nagusia denak— bizi | duen egoera soziolinguistikoa. Euskal hiztunak, jakina den bezala, espainol eta frantses hiztunekin batera bizi dira eta, egiaz, unitate instituzional ezberdinetan daude banatuta, hala nola, Espainiako" Euskadi" n eta" Nafarroa" n, baita Frantziako" Pays Basque" n —Pyrenees Atlantiques en barruan— Kontua da nahasketa hark eta sakabanaketa horrek ez dutela batere errazten" euskal komunitate linguistikoa" identifikatzen —ez barrutik ez kanpotik— eta, are gutxiago, berori osotasun nazional bezala garatzen. | |
2014 | ||
Horrek eragin zuzena du euskal gizartean. Gure herriak pairatzen | duen egoera soziolinguistikoa aintzat harturik, asko dira ele bitan argitaratzen diren webak. Lekua izango dute. eus domeinuan? | |
2015 | ||
Eragin linguistikoa horrela definitu dugu: proiektu edo jarduera batek eremu jakin batean sortzen | duen egoera soziolinguistikoaren aldaketa. Eragin linguistikoa hizkuntza batentzat positiboa, negatiboa edo neutroa izan daiteke. | |
2016 | ||
Euskararena gurasoek aukeratutako kontua dute. Eskolako kontua.Erdara nagusi izan den eta oraindik nagusitasun hori galdu ez | duen egoera soziolinguistiko baten seme alabak dira, gaztelania nagusi den basamortuko euskararen lehen loreak. Suediako unibertsitate batean egindako ikerketa batek egiaztatu duenez, guraso bihurtzen direnean,% 73k euskaraz hitz egiten diete seme alabei, eta% 23k bi hizkuntzetan; gaztelaniaz% 4k besterik ez.Beraz, guraso bihurtutakoan euskararen zubigile bihurtzen dira, belaunaldien arteko zubigile. | |
Ezinbesteko pausoa da hezkuntzan murgiltzea ezartzea, EH Baiko ordezkariaren arabera. «Euskarak | duen egoera soziolinguistikoa kontuan hartuz, murgiltze eredua da berme bakarra eskolaren bitartez euskara maila egokia lor dezaten. Ondoko urteetako erronka nagusia da irakaskuntza alorrean murgiltze eredua eskola publiko eta pribatuetan zabaltzea eta orokortzea. | |
2019 | ||
Horregatik iruditzen zait garrantzitsua XXI. mende hasierako arnasguneen ezaugarri soziolinguistikoak, demografikoak, sozialak eta ekonomikoak ondo ikertu eta finkatzea. eta honekin lotuta sortu zaidan beste zalantza bat: arnasgune hauetakoa bada euskarak bizi | duen egoera soziolinguistikorik onena, ez al genuke |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duen | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan egoera | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |