2007
|
|
Arrazoi hauengatik guztiengatik, interes bereziz irakurri izan ditut hizkuntzen kale erabileraren neurketen datuak. Oraingoan gainera, Soziolinguistika Klusterreko Lionel Joly adiskideak, 2006ko datuen inguruan hipotesi batzuk lantzeko eta BAT aldizkarian argitaratzeko eskatu zidanez, 1 zientifikoa, egindako apustua asmatu
|
duen
ala ez jakin nahi duen jokuzalearen egonezinarekin nahastu zitzaidan. Izan ere, artikulu hori aukera egokia iruditu zitzaidan" bustitzeko" eta hipotesiekin batera, emaitzen aurreikuspenak, ahalik eta kopururik zehatzenetan emateko.
|
|
Izan ere, euskara jatorrenaren habia dira, hizkuntza horren arnasguneak. Horregatik, erabilerak atzera egin izan
|
duen
ala ez ongi konprobatzea da beharrezkoa. Hizkuntza politikak zonalde erdaldun edo ertainentzat onurak ekarri baditu, desegokia ote da gune euskaldunenetarako ala ahaztuta utzi ote ditu euskararentzako behar beharrezkoak diren arnasgune horiek?
|
2011
|
|
Gauzak honela, gazteen sozializazioan elementu inportantea bilakatu da musika. Kontua da gizarteratze elementu honek gazteen euskalduntzea bultzatzen
|
duen
ala ez. Izan ere, hizkuntza gazteek kontsumitzen dituzten
|
2016
|
|
Bizirik atera nahi duen hiztun herriak (edo hainbatetaraino ezin bada, bere baitako hiztun talde batek) 6 maila lortu behar du gutxienez: 6 maila hori da, beste era batera esanik, bizi iraupeneko frontoiaren" pasa/ ez pasa" lerroa265 Horrek erabakitzen du, hiztun elkarteak belaunez belauneko jarraipena izango
|
duen
ala ez. Hortik beherakoak (BAENeskalako 7 eta 8 mailetan daudenak) galtzera doaz ezinbestean, indarberritzeko ezer egiten ez bada arin eta sendo266 Hartan saiaturik ere, aski da 8 mailan dagoen hiztun herria osorik berpiztu ahal izango den267 Ahuldutako hiztun elkartea indarberritzeko orduan eragozpen muga nagusia non dagoen azaldu nahi du GIDS/ BAEN ek.
|
|
81 Jarraipenik izan
|
duen
ala ez jakiteko eta, baiezkotan, belaunez belauneko jarraipen hori zenbatekoa izan den argitzeko. Gutxitan lortzen da, egoera horietan, jarraipen betea, erabatekoa.
|
2018
|
|
Egia esan, ziurgabetasun ikaragarria sortzen du ez jakiteak solaskideak ulertu
|
duen
ala ez. Horregatik, hizkuntza ohitura aldaketa bati ekiterakoan, funtsezkoa da komunikazioa ziurtatu beharra.
|
2019
|
|
Ekimenen eragikortasuna ebaluatzeko irizpideak euria ari
|
duen
ala ez bereizteko meteorologoa izan behar ez den bezala, geu ere ez dugu zertan adituak izan oinarrizko irizpide batzuk proposatzeko, sen ona gidari. esaterako, argi dago eraginkorragoa dela ekintza bat dendoran jarraikia (larunbateroko ludoteka, kasu), egun bateko tailer isolatua baino.
|
|
Ca iritziz, hitanoak ez du bat egiten gaur egungo aurrerapenekin eta mundu ikuskerarekin, nolabait zaharkituta gelditu da, eta ezinbestean mantentzea tradizioan erortzea litzateke. horregatik, zalantzan jarri du ea jarraitu behar
|
duen
ala ez, ea zenbateraino merezi duen mantentzeak eta berreskuratzeko ahaleginak egiteak. horren aurrean zer egin, indartu ala galtzen utzi, kontua ez dago hain argi.
|
2021
|
|
Hizkuntza jakin batek EBko hizkuntza ofizial kategoria hartzen
|
duen
ala ez ebazteko, ez zaio hizkuntzaren erabilerari erreparatzen, estatu kideen mende dago erabakia.
|
|
Hizkuntza jakin batek EBko hizkuntza ofizial kategoria hartzen
|
duen
ala ez ebazteko, ez zaio hizkuntzaren erabilerari erreparatzen, estatu kideen mende dago erabakia. Katalana, esaterako, ez da hizkuntza ofiziala, baina EBko hamar hizkuntza ofizialek baino hiztun gehiago ditu.
|
2022
|
|
Adierazle hauek neurtzen dira: biztanle kopuruan ekarriko duen aldaketa, bisitariak erakarriko ote dituen, eta egoera soziolinguistikoan bestelako eraginik izango
|
duen
ala ez. Herriaren ezaugarriak aintzat hartuta (biztanleak, ezagutza..), hizkuntza inpaktu esanguratsua den ala ez ondorioztatuko du aplikazioak eta, ondorioz, ea beharrezkotzat jotzen den hizkuntza inpaktuaren azterlana egitea.
|