Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎8 Gorago aipatu da euskararen normalkuntza lortzea eta bertan irautea ziurtatzea direla lan honen azken helburuak. Esan da, halaber, normalkuntzakadierazten duela euskararen erabilera arrunta, orokorra, espontaneoa, nahikotasunezkoa, aberatsa, eta abar, horretarako euskararen gaitasun edokonpetentzia konplexua (gramatikala, soziolinguistikoa, pragmatikoa, komunikatiboa, eta abar) eta osoa beharrezkoak direla, euskal egoeran oraindik gertatzen ez direnak. Horrela, bada, azken helburua erabileran jarrita, etaorain artekoak kontuan izanik, badirudi euskal testuinguruan identitateetnolinguistikoaren teoriari eman zitzaiola prioritatea, ez bakarrikikerketetan, baita plangintza eta aplikazio enpirikoetan ere.
2002
‎Deustuko Unibertsitateari buruz hitz egin behar dudanez, eta historiarikegin gabe hemen aipatu izan dira jadanik hainbat gauza?, esan nahi nuke Deustuak beti izan duela euskararen inguruko kezka, eta horren lekuko izan dira martxan jarritako hainbat ekimen, hemen aipatuak izan direnak, bestalde. Ikusi dugu, 1970erako sortua zela Euskal Kultur Mintegia.
‎Deustuko Unibertsitateari buruz hitz egin behar dudanez, eta historiarikegin gabe hemen aipatu izan dira jadanik hainbat gauza?, esan nahi nuke Deustuak beti izan duela euskararen inguruko kezka, eta horren lekuko izan dira martxan jarritako hainbat ekimen, hemen aipatuak izan direnak, bestalde. Ikusi dugu, 1970erako sortua zela Euskal Kultur Mintegia.
‎Euskara da euskarazko unibertsitatearen barrutia, eta arrunt logikoa da barrutihori zerbitzatzeko izan behar duela euskarazko unibertsitateak. Barruti horretansortzen diren galderak, premiak eta helburuak dira euskarazko unibertsitateakbereziki erantzun beharrekoak, galdera unibertsalak ahantzi gabe, jakina.
‎Bistan da, erabiltzen ari garen software komunikatiboak muga larriak baditu, eta muga horiek atzera karga deitu zaion arazo horren iturburuan daude. Berezkoatzera karga duela euskarak esango digute Zubimendik eta Esnalek:
2006
‎Bizia lo eskuan duela euskarazko irakurleak, eta erdarazko irakurle baskoak, hau pentsatu behar du: liburu hau ez da bakar bakarrik biolentzia politikoaz ari.Liburu hau gutaz ari da.
2007
‎Werlen, I., Sprachliche Relativität, Tübingen Basel 2002, 134 Humboldt-ek halaxe jokatu duela euskara eta euskaldunekin. «Sprache ist immer in Zusammenhang mit Land, Nation, Geschichte, Sitten zu untersuchen(?).
2009
‎Behin datuei buruzkoak berrogeialdian jarrita, beraz, ikus dezagun zertzuk alderdi azpimarragarri dituen Torrealdaik 2007ko euskarazko liburugintzari eginiko azterketak. Esandako moduan, Jakin aldizkariko zuzendariaren arabera urte horretan 2.135 liburu atera ziren euskaraz61 Esan dezagun, bide batez, eta Torrealdairen datutegian oinarrituta betiere, XXI. mendean, oro har, gorakako joera erakutsi duela euskarazko liburugintzak (egin kontu 1.519 liburu argitaratu zirela 2000 urtean, 2007an baino 616 gutxiago62; joera, dena dela, ez da erabat uniformea, 2001ean, 2004an eta 2006an jaitsierak izan zirelako aurreko urteekin alderatuta).
2012
‎Jon Juaristik dio Pozak aurreko apologisten tesiak mugaraino eramango dituelaeta, azkenean, defendatuko duela euskara zela paradisuko hizkuntza, hebreerarenaurretik, jatorrizko hizkuntza aurrebabelikoa bihurtuz. Maria Rosa Lida de Malkieleta beste autore batzuen lanak sahiestuz, Juaristik defendatuko du apologistek juduespainiarrek hedatutako tesiak bereganatu zituztela, azken batean euskaldunenantisemitismoa partis pris bezala defendatu nahi baitu, hots, aurretiaz erabakitakotesi gisa.
2014
‎Bertzaldetik, hiztunen «jokaera» oso garrantzitsua da aldaketa gertatzeko, eta horrela ikusten dugu Azpeitiko gizon horren jokaeran, non euskara batuaren«ospea» zuzentasunean oinarritzen den. Hiztunak berak kontatzen baitu nahitaaldatzen duela euskara batura. Kontuan hartu behar da hiztuna «bidialektala» izandaitekeela.
2019
‎Ikerketaren ondorioetako bi hauek izan dira: eskolak lehen hezkuntzanbigarren hezkuntzan baino gehiago lortzen duela euskararen erabileraren aldeko baldintzak sortzea.Eta aurrekoari lotuta, adinean aurrera egin ahala, eskolaz kanpoko sozializazio espazioek zaildu egitendutela euskararen erabilera. Hau dena kontuan hartuta, guretzat interesgarria da ezagutzea D ereduaneuskaldundutako ikasleen euskararekiko erabilerek eta erabilerarekiko jarrerek nolako bilakaera izanduten DBH bukatu eta unibertsitate garaira bitartean, non eta Nafarroako eremu mistoan, hizkuntzakNafarroan daukan estatus soziolinguistiko konplexua kontuan hartuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia