Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2008
‎• Autoebaluazioa egin eta lan koaderno digitalean zirriborroa gorde. Ikasle bakoitzak wiki bat du lan koaderno gisa. Bertan, ikasturte osoan zehar egindako lanketa guztien (ahozkoak zein idatzizkoak) zirriborroak gordetzen dituzte.
‎Bigarren faserako aztertuko da planteamendu hori baliagarria den ala aldaketarik egitea merezi duen. Saio bakoitzean, ikasleak, berari dagokion erritmoan egingo ditu behar dituen ariketak, eta ikaslearen erantzunak gordeta geratuko dira, eta irakasleak, une berean edo geroago, aukera izango du lanaren jarraipena ikusteko. Hurrengo saioan ikasleak lehen saioan utzitako puntutik aurrera jarraituko du lanean, aldaketarik proposatzen ez bazaio behintzat.
2009
‎Balorazio txosten berean(), orobat, adierazten da (46 orrietan), IV. Plangintzaldian" euskara ere Administrazioko lanerako hizkuntza bihurtuko bada, langileak euskaraz ere egin behar du lana. Eta horretarako zehaztu egin behar da zein lan jardun gauzatzeko erabiliko den euskara lan hizkuntza moduan, nola, norekin, noizko, eta, batez ere, zergatik.
‎Langileei buruz, Kutxaren helburua da pertsonen garapena sustatzea eta ahalbidetzea. Profesional gisa eta eremu pertsonalean ondo garatua sentitzen den pertsonak motibazio ezin hobea du lanerako eta atxikimendu estua erakundearekiko. Hizkuntzei dagokienean ere, baliabideak eta aukerak eskaini behar zaizkio pertsonari profesionalki behar duen bezain eleaniztun izan dadin.
‎Jose Luis Alvarez Enparantzak soziolinguistika eta glotopolitika alorrean egindako lana urtetan iraunkorra, zabala eta askoratikoa izan da ordea. Bere curriculumari begiratu hutsak erakusten du lan handia egin duela bai bertako errealitatea ezagutu eta azaltzeko, bai atzerrikoaren berri emateko. Horra hor BAT aldizkarian egindako Zuzendari lana().
2010
‎Zer etxekoa den esatea bezalaxe, nahiz eta ohitura hori ere aldatzen ari den. Bada, pertsona batek halako autoa dauka, edo etxe honetakoa da, edo han egiten du lana, edo horrekin ibiltzen da... Edo" erdalduna da".
‎Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana erabili nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra erabili nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntza gaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du UPFk, hizkuntzen gaineko Europako gomendioekin bat etorriz.
‎Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana erabili nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra erabili nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntzagaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du.
‎Eta garrantzitsuagoa dena: aparteko oihartzuna lortu du lanak komunikabide tradizionaletan. Handik datorkio, bada, ospea.
‎Soziolinguista petoa, euskaldun jatorra eta pertsona hobea. lazkaon jaioa, 1933an. SiadeCo sozioekonomia eta hirigintzaren ikerketarako taldea sortu zuen 1967an, beste lagun batzuekin (soziologoak, ingeniariak, arkitektoak, ekonomistak...). kooperatiba horretan egin du lan 1996 urtera arte; iñaki izan da talde horretan euskararen gaia bideratu duen eragile nagusia. 1960ko hamarkadaren azken aldera ezagutu nuen iñaki, euskal komunitatearen kontzientzia sentitzen, bizi nahia agertzen eta zabaltzen. beti zaindu du bere askatasuna:
‎Kooperatiba horretan egin du lan 1996 urtera arte. honela dio iñaki larrañagak" 1975an Euskaltzaindiari euskararen egoerari buruz azterketa orokor bat egiteko ardura hartzeko eskaera egin genion. Mitxelena eta gaineratikoek ongi ikusi zuten eta Caja Laboralak finantzatzea lortu zuten.
2011
‎Azkenik, euskal herrian diglosia terminoak izan duen arrakasta sozial itzelaren inguruko hausnarketa proposatzen du. Azken batean, bere iritziz, nahasmendua ere sortu du diglosia terminoaren polisemiak, eta gainerako zientzietan bezala, terminoaren argitze bat proposatu nahi du lan saio honen bitartez. Azpimarratzekoa da, nolanahi ere, hausnartzeaz gain, zalbidek diglosiaren formulazio berritu baten beharra aldarrikatzen duela, euskarak, hasi berria den mende honetan etorkizunik izango badu.
2012
‎Ikastetxe bakoitzak bere ikasle, irakasle, langile eta gurasoekin egiten du lan, baina denek batera Arratia osoari begira egiten dituzte ekarpenak. Lortutakoarekin harro egoteko moduan daude bertako kideak.
‎orain arteko estrategien berrikusketa sakona egitea tokatzen zaigu eragile guztioi, bakarka eta denon artean. Alde horretatik, Topaguneak abiatuta du lana, bihiru urtetako prozesuan bere norabidea berbideratzeko saioa egin du eta. Euskalgintzako eragileen artean ere egin genuke eta horretarako daukagun egitura Kontseilua da.
‎filologia, historia, irakaskuntza, hezkuntza, gizarte mugimenduak, helduen alfabetatze eta euskalduntzea eta kultura (bertsolaritza, literatura eta musika). Egindako azterketaren emaitza laburbiltzen du lan honek, eta irakurlearen esku jartzen ditu Gasteizko euskal aztarnen arrastoak jarraitzeko zertzelada batzuk.
2014
‎Hortaz, taldeak bi ardatz nagusiren baitan egiten du lan. Alde batetik, euskara eta bestetik ostera, aisialdia.
2016
‎202 Lehenik (1964an), antza denez, New York eko Yeshiva University n argitara emana du lana. Jendaurreko zabalkundea 1966ko argitalpen handiaz eskuratua du ordea.
‎Fleko gutxi gelditzen da airean, exhaustiboa izaten da autorea. Horregatik izango du lan laburrak egiteko zailtasuna M. Zalbidek: gai edo arazo bati heltzen dionean ikuspuntu diferenteak eta ñabardura ahalik eta gehien aipatzen eta tratatzen saiatzen da.
2018
‎Eta ikerketek erakutsi dutenez, nork bere buruari egotzitako legitimitateak zein kanpotik aitortutakoak (hauek ere elkarreraginean) berebiziko garrantzia dute hiztun berrien hizkuntza erabileran. ditu aztergai, haien hizkuntzaeta bertso ibilbideetan hiztun berri gisa izandako bizipen eta diskurtsoak ardatz hartuz. Zehazki, honako galderei erantzutea izango du lan honek helburu: Bertso munduko praktikak eta diskurtsoak hiztun berrion legitimazio prozesurako bide ote dira?
2019
‎arnasguneetako herritar asko" arnasgunetik kanpora" bizi da hein ohargarri batez: gero eta" arnasgunetar" gehiagok handik kanpora egiten du lan; kanpoan egiten ditu orobat erosketa gehienak, kanpoan egiten bere Batxilergo, Lanbide heziketa zein unibertsitate ikasketak, handik kanpora burutzen aisialdiko hainbat ekimen, eta abar.
‎3 euskarazko informazio iturrien rankinga ez da erreminta perfektua, twitterren nohizbeinka euskaraz txiokatzen duten erabiltzaileak kanpoan utzi ditzakeelako, ez duelako twitter kontu probatuen jarraipenik egiten eta haien euskara detektatzeko algoritmoak %90 95ko zehaztasuna duelako. hala ere, haien datuek euskarak egun twitterren duen egoeraren isla nahiko zehatza dira. hilabetero datuen aurkezpena egiten dute, eta egiten dute ere urteko datuen laburpena. 2016ko datuen aurkezpena (azkena) du lan honek oinarri datuak azaldu eta interpretatzeko, eta euskara eta bere egoerarekin zerikusia duten datuak azalduko dira. umap en arabera (Codesyntax, 2017), 2016ko datu guztiak hartuta, gutxienez 13.000 euskal txiolari daudela esan daiteke, euskaraz txiokatzen. eta haien txosteneko datuek erabiltzaile euskaldun horien jarduna dute oinarri. honako hauek dira datu deigarrienak (Codesyntax, 2017)...
‎sare sozialetan, wikipedian, domeinuetan eta abar. Azkenik, eta Iktek hizkuntza gutxituengan duten eraginaren itauna argitu nahian, ikertutakoaren inguruko ondorio nahiz hausnarketa du lanak. hortaz, hizkuntza gutxituen eta digitalizazioaren arteko talkaren inguruko lana da hau, eta bi helburu nagusi ditu: Iktek hizkuntza gutxituengan duten eragina argitzea eta, euskara kasu, teknologia berriek gure hizkuntzari zein ondorio ekarri dioten adieraztea.
‎Iktek hizkuntza gutxituengan duten eragina argitzea eta, euskara kasu, teknologia berriek gure hizkuntzari zein ondorio ekarri dioten adieraztea. Bi itaun horiek ebazteko ondorioen atalean aurkigai dagoen" hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideak" taula proposatzen du lanak, eta hori da lan honen ekarpen nagusia, taula horren bidezko erantzuna ematen diolako lanak aipatutako bi helburuei.
2021
‎– Aisialdi kutsua: ikasleen gogoan, egitasmoak aisiarekin lotura handiagoa du lanarekin baino. Proposatzen diren jarduerek, oinarrian jolasa izanda, askoz errazago lortzen da ikasleak bat egitea egitasmoarekin eta baita xede diren helburuekin ere.
‎Eraginkorra izan da, nolanahi ere, Garabiderekin elkarlanean 2011 urtean abiatutako hizkuntza lankidetzarako ekimen sorta. Marko horretan Katedrak, bereziki, Kolonbiako nasa yuwe hiztun komunitatearekin egin du lan eta haiekin darrai gaur egun ere hainbat egitasmo bideratzen, dela bertako hezitzaileen prestakuntzan, dela nasa yuwe hizkuntzaren alfabetatzerako programazio eta materiala sortzeko eta erabiltzeko elkarlanean (Ortega eta Zarraga, 2021), dela beste hainbat normalizazio egitasmoren aholkularitzan. Esperientzia horrek erakutsi digu, gainera, komunitate bezala bertako hizkuntzaren lanketarekin lotuta garapena adierazten duten hainbat lorpen ageri direla.
2022
‎Behin behineko ondorio batzuk" lanagatik. Hizkuntza biziberritzearen norabide estrategikoa lantzen ari diren adituen kezkekin bat egiten du lanaren gaiak epaimahaiaren esanetan. Hizkuntza sozializazioa eta kulturgintzak hizkuntzen biziberritzean jokatzen duten papera eta duten garrantzia azpimarratzen da.
‎Azkenean, zaldibiarren erabileran zentratu zen: emakumezko baten eta bost gizonezkoren azterketa xehea aurkezten du lanak, bi ikerketa tresna erabilita: galdetegi bidezko datu elizitatuak, eta haien arteko elkarrizketa librea.
‎[3) Bigarren hezkuntzaren ondoren frantsesez ikasten dutenek ingelesa menderatzen jarraitzen dute. [4) Goi mailako teknologiaren sektorean lantokian ingelesa erabiltzeak zerikusia du sektore horretan ingelesa irakaskuntza hizkuntza gisa gehiegi balioestearekin[...] 5) Ikasketa hizkuntzak lotura estua du lan hizkuntzarekin. (Lacroix 2022b)
‎• Kezka sortzen du lan munduan euskaraz aritu beharrak.
2023
‎Ikerketak aztergai izan duen hurrengo esparrua autonomia estatutuena izan da. Zehazki, tokiko hizkuntzen ofizialtasuna nola izendatzen duten eta oro har tokiko hizkuntzari zein toki ematen zaion aztertu du lanak. Esan beharra dago, VIII. legegintzaldian egindako estatutuen erreformetan nabari dela hitzaurrean garrantzi berezia egiten zaiela tokiko identitatearen inguruko zehaztapenei (Castellà, 2010: 53).
‎Bailaran lan egiten dutenak, berriz, 543 dira, galdetegia erantzun dutenen% 72 Azkenik, Oarsoaldean bizi eta bailaran lan egiten dutenak 264 dira(% 35). Bailaran bizi eta lan egiten dutenetatik gehienek Orereta Errenterian eta Oiartzunen egiten du lan. Biztanle kopuru aldetik oso ezberdinak dira bi udalerriak, baina langile masa handia erakartzen dute.
‎Galdetegiaren arabera, Oarsoaldean bizi direnen gehiengoak hirugarren sektorean eta Administrazio Publikoan egiten du lan(% 30ek bai batean, bai bestean). Industrian% 14k eta Hezkuntzan% 12k.
‎Hizkuntza datuekin jarraiki, galdetegian enpresak euskara plana zuen ala ez galdetu zitzaien. Bailaran bizi direnetatik,% 52k euskara plan bat martxan duen entitate batean egiten du lan eta% 34k euskara planik ez duen entitate batean.
‎Euskara erabiltzen ez dutela adierazi dutenen artean,% 40k Industrian egiten du lan eta% 27k Administrazio Publikoan.
‎Zein tamainako enpresatan? Bada, Administrazio Publikoa eta Zerbitzuak dira nagusi landunen kasuan, eta honekin lotuta, 50 langiletik gorako entitateetan egiten du lan gutxi gorabehera erantzun dutenen erdiak. Horren ondorioz, enpresa ertainak gailentzen dira.
‎Arlo zabala biltzen du lan munduak, lan jarduera ezberdinen konplexutasunaren araberakoa baita. Gaur egun, euskararen normalizazioan bultzada handia eman dute irakaskuntzak, komunikabideek eta administrazioek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia