2000
|
|
ikasketak bukatu berri dituen gazte baten bizimoduaren berri ematen digu. Mikelek, gazte honek, ez
|
du
lanik egiten eta Bilbon bizi da Dionisos bere lagunaren lepotik. Mikel, Zuria Beltz taldeko baxujolea da eta musikaz gain, parrandan besterik ez dabil.
|
2001
|
|
Saiakera horrek torturaren izaeraz eta poesiaren izaeraz hausnartzen du, testu ederra sortu arte. Torturaz nola idatz dezakegun pentsatuz hasten
|
du
lana Berger ek. Ez da soilik samina azaltzea zaila dela, baizik eta torturak hitz egiteko elkar ulertzeko ahalmena kendu egiten digu, beraz, poesiaren sena eta bihotza jotzen du eta bertan hil.
|
|
Hau zehatza. Poesiak analogiarekin egin
|
du
lan. Politikoak ideologiarekin.
|
2002
|
|
Amor y guerra, Espasa Calpe, 1999] Saizarbitoriaren hurrengo eleberria. Orain arte izandako bi euskal edizioek eta Eusko Jaurlaritzak 1996ko Hedapen Saria eman izanak erakusten dutenez, harrera ona izan
|
du
lan horrek. Espainiar kritikari dagokionez, R.
|
|
Hizkuntzalaria da (Filologia Hispanikoan lizentziaduna eta Euskal Filologian doktore). Gazteizko EHUko Filologia Fakultatean egiten
|
du
lan Fonologiako irakasle gisa. Ramon Saizarbitoriaren Ehun metro nobelari idatzitako epilogoaren zein Ere eta Oh!
|
|
• Ia erdiak(% 47) irakaskuntzan egiten
|
du
lan (gizonezkoen kasuan, berriz,% 37 dira irakasle).
|
2003
|
|
Orduan ezagutu zuen Cabasés aita, gero luzaroan lagun handi izango zuena. Ingeleseko eskolak ematen aurkituko
|
du
lana," Vínculo" plazan zegoen Principe de Viana institutuan. Artean Jose Agerre izan zen ingeles irakasle, eta nazionalista izateagatik kendu zuten kargutik.
|
2005
|
|
Harrezkero, Jon Arretxe, argitalpen eta salmenten aldetik, ezin oparoagoa suertatu da. 1994tik hona, batez ere Elkar argitaletxera salto egin zuen unetik, urtero argitaratu
|
du
lanen bat, behin ere huts egin gabe. Urte gutxian obra zabal baten jabe egin da.
|
2019
|
|
• Bilatu: zer harreman
|
du
lan honek autore beraren Bi bihotz. Hilobi bat lanarekin?
|
|
Azken kontzeptu horretan" introspekzio freudiarretik espioitzara, klase baxuen bizimodutik eta politika" tik pasatzen dela esanik (2016: 9) hurbilpen pertsonala egingo duela iragartzen du, protagonisten berezitasunei erreparatuz. Azkenik, pasarte berean, azpimarratzen du genero ikuspegiaren premiazkotasuna, baina halaz ere, beste batentzat uzten
|
du
lan hori" Ez naiz korapilatuko[...] gaia lantzen ikuspegi feminista batetik, behar beharrezkoa den arren. Asko legoke esateko, baina ni ez naiz egokiena horretarako" (2016: 11).
|
2021
|
|
Hala eta guztiz ere, ez da lan honen xedea errezetak edota literaturaren didaktikak dituen erronka guztientzako konponbideak eskaintzea; baina, arestian adierazitakoaren haritik zein gure ikerketatik ondorioztatutakoak kontuan hartuz, norabide horretan bidea urratzen hasiko den ekarpen didaktikoa egitea bai. Horrezaz gain, marko teorikoan proposatutako printzipio epistemologikoetan oinarritutako irakaskuntza ikuspegia ere eskaintzeko bokazioa
|
du
lanak, jakina, proposamena horiekiko koherentziaz errotzen baita.
|
|
Prestutasuna dauka. Gogoarekin egiten
|
du
lana, nik uste azkenean. Gustatu egiten zaio eta igarri egiten da.
|
|
Gaitasunek badute horretan eraginik, bistan dena, eta muga fin samarra dela onartzen badugu ere, markoari sailkapen honek modu egokiagoan erantzuten diola uste dugu. Eta, preseski, alderdi konpetentzialak esangura handiagoa duelako, presentzia nabarmenagoa izango
|
du
lan honetan ezagutzenak baino.
|
|
Egoera konplexu eta nahasi hori guztia azaleratu
|
du
lan honek. Eta, era berean, hortik abiatu da, hezkuntzan ipar argia duen aldaketa bat eragiteko bokazioz.
|