Emaitzak: 8
2008 | ||
(?) Halaber, gazteen artean euskararen erabilera indartzeko bestelako aldaerak (argota, hitanoa, etab.) sailkatzea eta kontuan hartzea garrantzi handiko kontuak dira. Izan ere, euskara egokia eta une egokian erabiltzeko gai ez den hiztunak ez du komunikaziorik lortuko, ez | du hizkuntza erabiliz gozatuko, eta, azken batean, euskara bazterrean utzita beste hizkuntza batez baliatuko da. | |
Hitz egiten, eta entzuten? jakiteak esan nahi | du hizkuntza erabiltzeko konpetentzia dugula continuum batean, eta prozesu horretan komunikazio modu asko sartzen dira: bai | |
2012 | ||
" Txikiak egin behar du erakargarri bere erabilera. Ingelesak ez dauka arazorik, jende askok hautatzen | du hizkuntza erabiltzea. Ligatzeko unean bezala, itsusiak erakarri behar izaten du ederra". | |
2013 | ||
16 ETB1ek hirugarren berezitasun bat du aztertutako kanalen artean, bereziki esanguratsua bere helburu nagusitzat hizkuntza bat sustatzea duen telebista bakarra dela kontuan hartzen badugu: alegia, emanaldien %17k ez | du hizkuntzarik erabiltzen, programa musikalak (%14) edota mutuak (%3) baitira. Gehien hurbiltzen zaion kanala ETB2 da, emanaldien %12 hizkuntza gabekoak dituelarik (denak musikalak), eta jarraian datoz La 2, TVE1, Antena, La Sexta, Tele5 eta Cuatro (%11, 7, 7, 5, 3 eta 2, hurrenez hurren, denak musikalak). | |
2015 | ||
Kritikak kritika, ona da, nire iritzian, Euskaltzaindiak arauak eman ditzan: hizkuntza zenbat eta arautuago egon, orduan eta erosoago jardungo | du hizkuntza erabiltzen eta ikasten duenak. Arauak ematea ez baina arauok zabaltzeko eta betearazteko bidea da benetako arazoa. | |
2017 | ||
Adibidez: egun, 2016an, zer esan nahi | du hizkuntza erabiltzeak. Komunikabideen kontsumoari eskaintzen dizkiogun denbora aurrekontuak ikusita, ez al genioke garrantzi handiagoa eman behar hiztunei (eta hartzaileei) erabilera esparruak eskaintzen dizkieten espazio mediatikoei? | |
2021 | ||
Etorkizunean nondik nora jo behar den ere erakutsi du: “Administrazioak eredu eta jarraibide izan behar du normalizazio prozesuan eta beste sektoreei lagundu behar die, sozio-ekonomikoei batez ere; Hizkuntza Politika bakarra behar dugu Sektore Publiko osoan, eta planak sinplifikatu egin behar ditugu; Hizkuntza Ofizialak Erabiltzeko Irizpideak izan behar dira gure plan guztien oinarria; Administrazioko langileak jakin behar | du hizkuntza erabiltzeko eskubidea ez dela berea, herritarrarena baizik; edonork ulertzeko moduko euskara erabili behar dugu; testuak jatorritik euskaraz sortu behar dira, eta ez itzuli; itzultzaile neuronalak gehiago baliatu behar ditugu, eta abar... ” | |
2023 | ||
Baina honek berretsi egin du. Eta adierazten | du hizkuntza erabiltzen zela, ez soilik eliteen artean, baizik eta herri xehearen artean ere». Bestalde, Irulegiko Eskuak adieraziko luke idazkera uste baino ohikoagoa zela baskoien artean ere. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 2 (0,01) |
Jakin | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Sarea | 1 (0,01) |
goiena.eus | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan hizkuntza | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan hizkuntza erabili | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |